Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (S1)
Sylabus przedmiotu Komunikacja społeczna i negocjacje w biznesie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Turystyka i rekreacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk przyrodniczych, nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komunikacja społeczna i negocjacje w biznesie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bogusław Stankiewicz <Boguslaw.Stankiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Przedmiot ma charakter przedmiotu podstawowego, nie wymaga wiadomości wstępnych poza umiejętnością komunikowania się |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi |
C-2 | Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji, | 1 |
T-A-2 | Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności | 1 |
T-A-3 | Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie. | 1 |
T-A-4 | Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji. | 2 |
T-A-5 | Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku. | 1 |
T-A-6 | Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. | 1 |
T-A-7 | Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne | 1 |
T-A-8 | Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania | 1 |
T-A-9 | Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa. | 1 |
T-A-10 | Czy etyka w biznesie jest potrzebna? | 1 |
T-A-11 | Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) | 2 |
T-A-12 | Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach. | 1 |
T-A-13 | Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu. | 1 |
T-A-14 | Podstawowe i pożądane cechy dla negocjatora. Rady dla negocjatorów | 2 |
T-A-15 | Sztuka sprzedaży i negocjacji. | 1 |
T-A-16 | Etyka i etykieta. Etykieta w interesach międzynarodowych. Komunikacja międzykulturowa | 2 |
T-A-17 | Kodeksy etyczne, ich struktura i treść. Dress code w biznesie. | 2 |
T-A-18 | Znajdźcie czas na marzenia | 3 |
25 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Sztuka komunikacji, istota i zasady komunikacji, | 1 |
T-W-2 | Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych | 2 |
T-W-3 | Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie. | 1 |
T-W-4 | Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji. | 1 |
T-W-5 | Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku. | 1 |
T-W-6 | Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. | 1 |
T-W-7 | Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne | 1 |
T-W-8 | Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania | 1 |
T-W-9 | Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa. | 1 |
T-W-10 | Czy etyka w biznesie jest potrzebna? | 1 |
T-W-11 | Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) | 1 |
T-W-12 | Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach. | 1 |
T-W-13 | Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu. | 1 |
T-W-14 | Podstawowe i pożądane cechy dla negocjatora. Rady dla negocjatorów | 1 |
T-W-15 | Sztuka sprzedaży i negocjacji. | 1 |
T-W-16 | Etyka i etykieta. Etykieta w interesach międzynarodowych. Komunikacja międzykulturowa | 2 |
T-W-17 | Kodeksy etyczne, ich struktura i treść. Dress code w biznesie. | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach | 25 |
A-A-2 | Zbieranie literatury i przegląd materiałów dotyczących przedmiotu | 15 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia. | 10 |
A-A-4 | Przygotowanie do zaliczenia praktycznego przedmiotu. | 10 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | udział w wykładach | 20 |
A-W-2 | zbieranie literatury | 5 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z metodami podającymi: informacja |
M-2 | Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie pisemnej |
S-2 | Ocena formująca: Ocena kolokwiumcząstkowego w formie ustnej |
S-3 | Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia ze wszystkich ocen formujących) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_E8_W01 Uzyskał podstawową wiedzę o umiejętności komunikowania się | TiR_1A_W01, TiR_1A_W05 | S1A_W01, S1A_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
TiR_1A_E8_W02 Ma podstawową wiedzę o technikach społecznego komunikowania | TiR_1A_W07 | S1A_W07, S1A_W10 | C-2 | T-W-5, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_E8_U01 Opanowanie sztuki negocjacji | TiR_1A_U01 | S1A_U01 | C-1, C-2 | T-W-11, T-W-13, T-W-16 | M-1, M-2 | S-3 |
TiR_1A_E8_U02 Uczestnictwo w "scenkach": negocjacje twarde i negocjacje miękkie. | TiR_1A_U06 | S1A_U06 | C-2 | T-A-2, T-A-11, T-A-15 | M-1, M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_E8_K01 Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności. | TiR_1A_K03, TiR_1A_K02 | S1A_K02, S1A_K03 | C-2, C-1 | T-A-8, T-W-8, T-W-3, T-A-14 | M-2, M-1 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_E8_W01 Uzyskał podstawową wiedzę o umiejętności komunikowania się | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TiR_1A_E8_W02 Ma podstawową wiedzę o technikach społecznego komunikowania | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_E8_U01 Opanowanie sztuki negocjacji | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TiR_1A_E8_U02 Uczestnictwo w "scenkach": negocjacje twarde i negocjacje miękkie. | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_E8_K01 Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne) | |
4,5 | Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci. | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie. |
Literatura podstawowa
- Fisher R., Ury W., Patron B., Dochodząc do tak. Negocjacje bez poddawania się, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2007
- Maciąg L.Z., Negocjacje i negocjowanie. Sposoby na konflikty, Centrum kreowania liderów Grupa holdingowa, Warszawa, 1995
- Pogonowska B., Elementy etyki gospodarki rynkowej, Wydawnictwo PWE, Warszawa, 2000
- Ury W., Odchodząc od nie. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji, Wydawnictwo PWE, Warszawa, 1997
- Waszkiewicz J., Jak Polak z Polakiem. Szkice o kulturze negocjowania, Wydawn. Nauk. PWN, Wrocław, 1997
Literatura dodatkowa
- Dawson R., Sekrety skutecznego przekonywania, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań, 2000
- Hampden-Turner H., Trompenaars A., Siedem kultur kapitalizmu, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa, 1998
- Sujak E, ABC psychologii komunikacji, Wydawnictwo WAM, Kraków, 2006
- Wąsik E, Język - narzędzie czy właściwość człowieka?, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Poznan, 2007