Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (S1)

Sylabus przedmiotu Turystyka biznesowa i kongresowa II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Turystyka i rekreacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk przyrodniczych, nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Turystyka biznesowa i kongresowa II
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
Nauczyciel odpowiedzialny Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 11 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 35 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1ogólne pojęcie o podstawach turystykiogólne pojęcie o podstawach turystyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1C1 Zaznajomienie studentów z wiedzą o organizacji wyjazdów służbowych, spotkań biznesowych, targów branżowych, wyjazdów korporacyjnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Pojęcie turystyki biznesowej i kongresowej.3
T-W-2Turystyka biznesowa w przeszłości. Turystyka biznesowa a turystyka czasu wolnego.4
T-W-3Wyjazdy służbowe indywidualne i grupowe. Wzrost liczby turystów podróżujących w interesach.3
T-W-4Organizacja spotkań biznesowych - zebrań, kongresów, konferencji, seminariów, konwentów, zjazdów.5
T-W-5Organizacja targów, wystaw. Wspieranie turystyki związanej z uczestnictwem w targach, wystawach, giełdach4
T-W-6Turystyka motywacyjna (organizowana przez pracodawców dla pracowników i ich rodzin) i korporacyjna.3
T-W-7Centra konferencyjne w Polsce i na świecie. Rodzaje centrów kongresowych. Morskie i lądowe warunki do odbywania kongre-sów.5
T-W-8Organizacja dużych międzynarodowych lub krajowych zjazdów uczonych, polityków, dyplomatów, przedstawicieli formacji zawodowych i organizacji.5
T-W-9Ośrodki recepcji turystyki w interesach – miasta, ośrodki przemysłowe i handlowe. Wpływ turystyki kongresowej na budżet państwa.3
35

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w wykładach35
A-W-2Przegląd literatury obowiązującej15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu15
A-W-4Przegląd literatury uzupełniającej10
A-W-5Organizacja przykładowej konferencji, kongresu itp. - studium przypadku15
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład interaktywny, studia przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena projektu pisemnego
S-2Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O8/1_W01
Opanował wiedzę o wyjazdach w ramach turystyki biznesowej
TiR_1A_W07S1A_W07, S1A_W10C-1T-W-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O8/1_U01
Przygotowanie projektu w formie pisemnej
TiR_1A_U08S1A_U09, S1A_U10C-1T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O8/1_K01
Jest przygotowany do organizowania wyjazdów biznesowych i kongres.
TiR_1A_K07S1A_K07C-1T-W-9, T-W-7, T-W-6, T-W-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O8/1_W01
Opanował wiedzę o wyjazdach w ramach turystyki biznesowej
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O8/1_U01
Przygotowanie projektu w formie pisemnej
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O8/1_K01
Jest przygotowany do organizowania wyjazdów biznesowych i kongres.
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Rob Davidson i Beulah Cope, Turystyka biznesowa, POT, Warszawa, 2003
  2. John G. Fisher, Jak zorganizować perfekcyjna konferencja” Quick One Press, Helion, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Dwutygodnik, Wiadomości Turystyczne, Wydawnictwo Eurosystem, Warszawa, 2011
  2. Zbiór materiałów pokonferencyjnych, Turystyka biznesowa, WSTiH, Gdańsk., Gdańsk, 2007

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie turystyki biznesowej i kongresowej.3
T-W-2Turystyka biznesowa w przeszłości. Turystyka biznesowa a turystyka czasu wolnego.4
T-W-3Wyjazdy służbowe indywidualne i grupowe. Wzrost liczby turystów podróżujących w interesach.3
T-W-4Organizacja spotkań biznesowych - zebrań, kongresów, konferencji, seminariów, konwentów, zjazdów.5
T-W-5Organizacja targów, wystaw. Wspieranie turystyki związanej z uczestnictwem w targach, wystawach, giełdach4
T-W-6Turystyka motywacyjna (organizowana przez pracodawców dla pracowników i ich rodzin) i korporacyjna.3
T-W-7Centra konferencyjne w Polsce i na świecie. Rodzaje centrów kongresowych. Morskie i lądowe warunki do odbywania kongre-sów.5
T-W-8Organizacja dużych międzynarodowych lub krajowych zjazdów uczonych, polityków, dyplomatów, przedstawicieli formacji zawodowych i organizacji.5
T-W-9Ośrodki recepcji turystyki w interesach – miasta, ośrodki przemysłowe i handlowe. Wpływ turystyki kongresowej na budżet państwa.3
35

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach35
A-W-2Przegląd literatury obowiązującej15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu15
A-W-4Przegląd literatury uzupełniającej10
A-W-5Organizacja przykładowej konferencji, kongresu itp. - studium przypadku15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O8/1_W01Opanował wiedzę o wyjazdach w ramach turystyki biznesowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W07Ma ogólną wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych i etycznych) w: działalności turystycznej i rekreacyjnej, przygotowywaniu produktów turystycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-1C1 Zaznajomienie studentów z wiedzą o organizacji wyjazdów służbowych, spotkań biznesowych, targów branżowych, wyjazdów korporacyjnych
Treści programoweT-W-1Pojęcie turystyki biznesowej i kongresowej.
Metody nauczaniaM-1Wykład interaktywny, studia przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena projektu pisemnego
S-2Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O8/1_U01Przygotowanie projektu w formie pisemnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U08Umie przygotowywać wystąpienia ustne i typowe prace pisemne dotyczące zagadnień szczegółowych właściwych dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych , właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja z wykorzystaniem: programów komputerowych na poziomie Europejskiego Certyfikatu umiejętności Komputerowych, a także różnych źródeł pierwotnych i wtórnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U09posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
S1A_U10posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Cel przedmiotuC-1C1 Zaznajomienie studentów z wiedzą o organizacji wyjazdów służbowych, spotkań biznesowych, targów branżowych, wyjazdów korporacyjnych
Treści programoweT-W-4Organizacja spotkań biznesowych - zebrań, kongresów, konferencji, seminariów, konwentów, zjazdów.
T-W-2Turystyka biznesowa w przeszłości. Turystyka biznesowa a turystyka czasu wolnego.
T-W-3Wyjazdy służbowe indywidualne i grupowe. Wzrost liczby turystów podróżujących w interesach.
T-W-1Pojęcie turystyki biznesowej i kongresowej.
Metody nauczaniaM-1Wykład interaktywny, studia przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena projektu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O8/1_K01Jest przygotowany do organizowania wyjazdów biznesowych i kongres.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K07Potrafi myśleć i działać w sposób samodzielny
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1C1 Zaznajomienie studentów z wiedzą o organizacji wyjazdów służbowych, spotkań biznesowych, targów branżowych, wyjazdów korporacyjnych
Treści programoweT-W-9Ośrodki recepcji turystyki w interesach – miasta, ośrodki przemysłowe i handlowe. Wpływ turystyki kongresowej na budżet państwa.
T-W-7Centra konferencyjne w Polsce i na świecie. Rodzaje centrów kongresowych. Morskie i lądowe warunki do odbywania kongre-sów.
T-W-6Turystyka motywacyjna (organizowana przez pracodawców dla pracowników i ich rodzin) i korporacyjna.
T-W-1Pojęcie turystyki biznesowej i kongresowej.
Metody nauczaniaM-1Wykład interaktywny, studia przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena projektu pisemnego
S-2Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0