Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (N1)

Sylabus przedmiotu Turystyka biznesowa i kongresowa I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Turystyka i rekreacja
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk przyrodniczych, nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Turystyka biznesowa i kongresowa I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
Nauczyciel odpowiedzialny Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bogusław Stankiewicz <Boguslaw.Stankiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 21 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1ogólne pojęcie o podstawach turystykiogólne pojęcie o podstawach turystyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1C1 Zaznajomienie studentów z wiedzą o organizacji wyjazdów służbowych, spotkań biznesowych, targów branżowych, wyjazdów korporacyjnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Pojęcie turystyki biznesowej i kongresowej.3
T-W-2Turystyka biznesowa w przeszłości. Turystyka biznesowa a turystyka czasu wolnego.4
T-W-3Organizacja spotkań biznesowych - zebrań, kongresów, konferencji, seminariów, konwentów, zjazdów.4
T-W-4Turystyka motywacyjna (organizowana przez pracodawców dla pracowników i ich rodzin) i korporacyjna.3
T-W-5Organizacja dużych międzynarodowych lub krajowych zjazdów uczonych, polityków, dyplomatów, przedstawicieli formacji zawodowych i organizacji.4
T-W-6Ośrodki recepcji turystyki w interesach – miasta, ośrodki przemysłowe i handlowe. Wpływ turystyki kongresowej na budżet państwa.3
21

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w wykładach21
A-W-2Przegląd i studia literatury obowiązującej.15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.10
A-W-4Przygotowanie organizacyjne konferencji pod kątem zakwaterowania uczestników.15
A-W-5Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.15
A-W-6Przegląd i studia literatury uzupełniającej.15
91

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład interaktywny, studia przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena projektu pisemnego
S-2Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O8_W01
Opanował wiedzę o wyjazdach w ramach turystyki biznesowej
TiR_1A_W07S1A_W07, S1A_W10C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O8_U01
Przygotowanie projektu w formie pisemnej
TiR_1A_U08S1A_U09, S1A_U10C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O8_K01
Jest przygotowany do organizowania wyjazdów biznesowych i kongres.
TiR_1A_K07S1A_K07C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O8_W01
Opanował wiedzę o wyjazdach w ramach turystyki biznesowej
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O8_U01
Przygotowanie projektu w formie pisemnej
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O8_K01
Jest przygotowany do organizowania wyjazdów biznesowych i kongres.
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Rob Davidson i Beulah Cope, Turystyka biznesowa, POT, Warszawa, 2003
  2. John G. Fisher, Jak zorganizować perfekcyjna konferencja” Quick One Press, Helion, 2005

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie turystyki biznesowej i kongresowej.3
T-W-2Turystyka biznesowa w przeszłości. Turystyka biznesowa a turystyka czasu wolnego.4
T-W-3Organizacja spotkań biznesowych - zebrań, kongresów, konferencji, seminariów, konwentów, zjazdów.4
T-W-4Turystyka motywacyjna (organizowana przez pracodawców dla pracowników i ich rodzin) i korporacyjna.3
T-W-5Organizacja dużych międzynarodowych lub krajowych zjazdów uczonych, polityków, dyplomatów, przedstawicieli formacji zawodowych i organizacji.4
T-W-6Ośrodki recepcji turystyki w interesach – miasta, ośrodki przemysłowe i handlowe. Wpływ turystyki kongresowej na budżet państwa.3
21

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach21
A-W-2Przegląd i studia literatury obowiązującej.15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.10
A-W-4Przygotowanie organizacyjne konferencji pod kątem zakwaterowania uczestników.15
A-W-5Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.15
A-W-6Przegląd i studia literatury uzupełniającej.15
91
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O8_W01Opanował wiedzę o wyjazdach w ramach turystyki biznesowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W07Ma ogólną wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych i etycznych) w: działalności turystycznej i rekreacyjnej, przygotowywaniu produktów turystycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-1C1 Zaznajomienie studentów z wiedzą o organizacji wyjazdów służbowych, spotkań biznesowych, targów branżowych, wyjazdów korporacyjnych
Treści programoweT-W-1Pojęcie turystyki biznesowej i kongresowej.
T-W-2Turystyka biznesowa w przeszłości. Turystyka biznesowa a turystyka czasu wolnego.
T-W-3Organizacja spotkań biznesowych - zebrań, kongresów, konferencji, seminariów, konwentów, zjazdów.
T-W-4Turystyka motywacyjna (organizowana przez pracodawców dla pracowników i ich rodzin) i korporacyjna.
T-W-5Organizacja dużych międzynarodowych lub krajowych zjazdów uczonych, polityków, dyplomatów, przedstawicieli formacji zawodowych i organizacji.
T-W-6Ośrodki recepcji turystyki w interesach – miasta, ośrodki przemysłowe i handlowe. Wpływ turystyki kongresowej na budżet państwa.
Metody nauczaniaM-1Wykład interaktywny, studia przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena projektu pisemnego
S-2Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O8_U01Przygotowanie projektu w formie pisemnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U08Umie przygotowywać wystąpienia ustne i typowe prace pisemne dotyczące podstawowych zagadnień szczegółowych właściwych dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja z wykorzystaniem: programów komputerowych na poziomie Europejskiego Certyfikatu umiejętności Komputerowych, a także różnych źródeł pierwotnych i wtórnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U09posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
S1A_U10posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Cel przedmiotuC-1C1 Zaznajomienie studentów z wiedzą o organizacji wyjazdów służbowych, spotkań biznesowych, targów branżowych, wyjazdów korporacyjnych
Treści programoweT-W-2Turystyka biznesowa w przeszłości. Turystyka biznesowa a turystyka czasu wolnego.
T-W-3Organizacja spotkań biznesowych - zebrań, kongresów, konferencji, seminariów, konwentów, zjazdów.
T-W-4Turystyka motywacyjna (organizowana przez pracodawców dla pracowników i ich rodzin) i korporacyjna.
T-W-5Organizacja dużych międzynarodowych lub krajowych zjazdów uczonych, polityków, dyplomatów, przedstawicieli formacji zawodowych i organizacji.
T-W-6Ośrodki recepcji turystyki w interesach – miasta, ośrodki przemysłowe i handlowe. Wpływ turystyki kongresowej na budżet państwa.
Metody nauczaniaM-1Wykład interaktywny, studia przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena projektu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O8_K01Jest przygotowany do organizowania wyjazdów biznesowych i kongres.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K07Potrafi myśleć i działać w sposób samodzielny
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1C1 Zaznajomienie studentów z wiedzą o organizacji wyjazdów służbowych, spotkań biznesowych, targów branżowych, wyjazdów korporacyjnych
Treści programoweT-W-1Pojęcie turystyki biznesowej i kongresowej.
T-W-2Turystyka biznesowa w przeszłości. Turystyka biznesowa a turystyka czasu wolnego.
T-W-3Organizacja spotkań biznesowych - zebrań, kongresów, konferencji, seminariów, konwentów, zjazdów.
T-W-4Turystyka motywacyjna (organizowana przez pracodawców dla pracowników i ich rodzin) i korporacyjna.
T-W-5Organizacja dużych międzynarodowych lub krajowych zjazdów uczonych, polityków, dyplomatów, przedstawicieli formacji zawodowych i organizacji.
T-W-6Ośrodki recepcji turystyki w interesach – miasta, ośrodki przemysłowe i handlowe. Wpływ turystyki kongresowej na budżet państwa.
Metody nauczaniaM-1Wykład interaktywny, studia przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena projektu pisemnego
S-2Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0