Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (N1)
Sylabus przedmiotu Fizjologia człowieka:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Turystyka i rekreacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk przyrodniczych, nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Fizjologia człowieka | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Fizjologii Żywienia Człowieka | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mariola Friedrich <Mariola.Friedrich@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Zuzanna Goluch-Koniuszy <Zuzanna.Goluch-Koniuszy@zut.edu.pl>, Magdalena Kuchlewska <Magdalena.Radziszewska@zut.edu.pl>, Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>, Joanna Sadowska <Joanna.Sadowska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać znajomość biologii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | poznanie i zrozumienie roli układu nerwowego w integracji funkcji narządów |
C-2 | poznanie i zrozumienie budowy i funcji mięśni |
C-3 | poznanie i zrozumienie zasad funkcjonowania układu krążenia i oddechowego |
C-4 | poznanie roli i zasad prowadzenia wysiłku fizycznego |
C-5 | poznanie granic przystosowania do zmiennych warunków środowiskowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Rola ośrodkowego układu nerwowego w regulacji czynności narządów | 3 |
T-W-2 | Mięśnie - budowa i funkcje. | 2 |
T-W-3 | Skład i rola krwi. | 2 |
T-W-4 | Czynność układu krążenia. | 2 |
T-W-5 | Budowa i czynność układu oddechowego. | 2 |
T-W-6 | Wysiłek fizyczny - klasyfikacja, energetyka, fizjologia, rola. | 2 |
T-W-7 | Granice przystosowaia do warunków środowiskowych. | 2 |
T-W-8 | Pobudliwość i pobudzenie, układ nerwowy. | 2 |
T-W-9 | Układ mięśniowy | 2 |
T-W-10 | Skład i funkcje krwi. | 3 |
T-W-11 | Serce i układ krążenia. | 3 |
T-W-12 | Fizjologia oddychania. | 3 |
T-W-13 | Wpływ wysiłku fizycznego na organizm. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Godziny kontaktowe z nauczycielem. | 30 |
A-W-2 | Udział w wykładach | 30 |
A-W-3 | Przygotowanie do zajęć | 15 |
A-W-4 | Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury | 15 |
A-W-5 | Przygotowanie do egzaminu | 15 |
A-W-6 | Studia nad literaturą obowiązującą i uzupełniającą. | 15 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład z prezentacją multimedialną |
M-2 | dyskusja |
M-3 | analiza studiów przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu (egzamin pisemny obejmujący pytania problemowe) |
S-2 | Ocena formująca: Nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia |
S-3 | Ocena formująca: Ocena kompetencji podczas przygotowywania i analizy studium przypadku |
S-4 | Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji |
S-5 | Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów |
S-6 | Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myślenia i krytycznej oceny diet |
S-7 | Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia (pracy zaliczeniowej - studium przypadku) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_B2_W01 ma wiedzę o roli układu nerwowego w integracji funkcji narządów | TiR_1A_W05 | S1A_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
TiR_1A_B2_W02 ma wiedzę o działaniu i roli układu krążenia i oddechowego | TiR_1A_W05 | S1A_W05 | C-3, C-1 | T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
TiR_1A_B2_W03 ma wiedzę o roli i zasadach prowadzenia wysiłku fizycznego | TiR_1A_W05 | S1A_W05 | C-4, C-1 | T-W-13, T-W-5 | M-1 | S-1 |
TiR_1A_B2_W04 ma wiedzę o możliwościach adaptacyjnych organizmu do zmiennych warunków środowiskowych | TiR_1A_W05, TiR_1A_W11 | P1A_W01, P1A_W03, P1A_W04, S1A_W05 | C-5, C-3 | T-W-6, T-W-7, T-W-11 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_B2_U01 rozumie i potrafi scharakteryzować wpływ układu nerwowego na funkcje narządów | TiR_1A_U07 | S1A_U07, S1A_U08 | C-3, C-1 | T-W-11, T-W-9, T-W-8 | M-1 | S-1 |
TiR_1A_B2_U02 potrafi zaobserwować i wytłumaczyć odstępstwa od prawidłowości w funkcjonowaniu organizmu | TiR_1A_U03 | S1A_U03 | C-3 | T-W-13 | M-1 | S-1 |
TiR_1A_B2_U03 potrafi wykazać zależności pomiędzy funkcjonowaniem poszczególnych narządów | TiR_1A_U02 | S1A_U02 | C-3, C-1 | T-W-4, T-W-12 | M-1 | S-1 |
TiR_1A_B2_U04 potrafi wytłumaczyć mechanizmy przystosowawcze do zmiennych warunków środowiskowych | TiR_1A_U09 | P1A_U01, P1A_U03, P1A_U04, P1A_U06 | C-3 | T-W-1, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_B2_K01 Student ma świadomość integracji funkcji narządów | TiR_1A_K01, TiR_1A_K04, TiR_1A_K03 | S1A_K01, S1A_K03, S1A_K04 | C-5 | T-W-9, T-W-5 | M-1 | S-2 |
TiR_1A_B2_K02 potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności | TiR_1A_K06 | S1A_K06 | C-3 | T-W-7 | M-1 | S-2 |
TiR_1A_B2_K03 postrzega organizm jako całość, dostrzega ograniczenia wynikające z ograniczenia wysiłku fizycznego | TiR_1A_K03, TiR_1A_K05 | S1A_K03, S1A_K05 | C-5, C-4 | T-W-13 | M-1 | S-2 |
TiR_1A_B2_K05 potrafi wyrażać swoje poglądy, dyskutować, wyciagąć wnioski | TiR_1A_K02 | S1A_K02 | C-1, C-3, C-2, C-4, C-5 | T-W-1, T-W-12, T-W-13, T-W-9, T-W-10, T-W-3, T-W-8, T-W-6, T-W-5, T-W-4, T-W-2, T-W-7, T-W-11 | M-1, M-2, M-3 | S-3, S-4, S-5, S-6, S-7 |
TiR_1A_B2_K07 potrafi myśleć w sposób krytyczny | TiR_1A_K06 | S1A_K06 | C-4, C-5, C-2, C-1, C-3 | T-W-12, T-W-4, T-W-11, T-W-8, T-W-9, T-W-5, T-W-7, T-W-1, T-W-13, T-W-3, T-W-2, T-W-6, T-W-10 | M-1, M-2, M-3 | S-3, S-4, S-5, S-6, S-7 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_B2_W01 ma wiedzę o roli układu nerwowego w integracji funkcji narządów | 2,0 | Student nie opanował podstawowego materiału programowego |
3,0 | Student: - w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe | |
3,5 | Student - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów merytorycznych i językowych | |
4,0 | Student -w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne błędy merytoryczne i językowe | |
4,5 | Student - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy – bez trudności | |
5,0 | Student w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy – bez trudności, tezy prawidłowe i pewne | |
TiR_1A_B2_W02 ma wiedzę o działaniu i roli układu krążenia i oddechowego | 2,0 | Student nie opanował podstawowego materiału programowego |
3,0 | Student: - w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe | |
3,5 | Student - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów merytorycznych i językowych | |
4,0 | Student -w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne błędy merytoryczne i językowe | |
4,5 | Student - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy – bez trudności | |
5,0 | Student w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy – bez trudności, tezy prawidłowe i pewne | |
TiR_1A_B2_W03 ma wiedzę o roli i zasadach prowadzenia wysiłku fizycznego | 2,0 | Student nie opanował podstawowego materiału programowego |
3,0 | Student: - w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe | |
3,5 | Student - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów merytorycznych i językowych | |
4,0 | Student -w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne błędy merytoryczne i językowe | |
4,5 | Student - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy – bez trudności | |
5,0 | Student w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy – bez trudności, tezy prawidłowe i pewne | |
TiR_1A_B2_W04 ma wiedzę o możliwościach adaptacyjnych organizmu do zmiennych warunków środowiskowych | 2,0 | Student nie opanował podstawowego materiału programowego |
3,0 | Student: - w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe | |
3,5 | Student - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów merytorycznych i językowych | |
4,0 | Student -w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne błędy merytoryczne i językowe | |
4,5 | Student - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy – bez trudności | |
5,0 | Student w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy – bez trudności, tezy prawidłowe i pewne |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_B2_U01 rozumie i potrafi scharakteryzować wpływ układu nerwowego na funkcje narządów | 2,0 | Student nie opanował podstawowego materiału programowego |
3,0 | Student: - w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe | |
3,5 | Student - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów merytorycznych i językowych | |
4,0 | Student -w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne błędy merytoryczne i językowe | |
4,5 | Student - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy – bez trudności | |
5,0 | Student w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy – bez trudności, tezy prawidłowe i pewne | |
TiR_1A_B2_U02 potrafi zaobserwować i wytłumaczyć odstępstwa od prawidłowości w funkcjonowaniu organizmu | 2,0 | Student nie opanował podstawowego materiału programowego |
3,0 | Student: - w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe | |
3,5 | Student - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów merytorycznych i językowych | |
4,0 | Student -w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne błędy merytoryczne i językowe | |
4,5 | Student - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy – bez trudności | |
5,0 | Student w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy – bez trudności, tezy prawidłowe i pewne | |
TiR_1A_B2_U03 potrafi wykazać zależności pomiędzy funkcjonowaniem poszczególnych narządów | 2,0 | Student nie opanował podstawowego materiału programowego |
3,0 | Student: - w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe | |
3,5 | Student - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów merytorycznych i językowych | |
4,0 | Student -w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne błędy merytoryczne i językowe | |
4,5 | Student - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy – bez trudności | |
5,0 | Student w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy – bez trudności, tezy prawidłowe i pewne | |
TiR_1A_B2_U04 potrafi wytłumaczyć mechanizmy przystosowawcze do zmiennych warunków środowiskowych | 2,0 | Student nie opanował podstawowego materiału programowego |
3,0 | Student: - w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe | |
3,5 | Student - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów merytorycznych i językowych | |
4,0 | Student -w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne błędy merytoryczne i językowe | |
4,5 | Student - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy – bez trudności | |
5,0 | Student w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy – bez trudności, tezy prawidłowe i pewne |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_B2_K01 Student ma świadomość integracji funkcji narządów | 2,0 | nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia |
3,0 | nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia | |
3,5 | nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia | |
4,0 | nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia | |
4,5 | nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia | |
5,0 | nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia | |
TiR_1A_B2_K02 potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności | 2,0 | Student nie potrafi wyszukiwać, analizować i wykorzystywać informacji z różnych źródeł specjalistycznej literatury |
3,0 | Student poprawnie wyszukuje, analizuje i wykorzystuje informacje z zaledwie kilku źródeł specjalistycznej literatury . Potrafi w ograniczonym stopniu wytłumaczyć obserwowane zjawiska | |
3,5 | Student poprawnie wyszukuje, analizuje i wykorzystuje informacje z wielu źródeł specjalistycznej literatury. Potrafi wytłumaczyć obserwowane zjawiska | |
4,0 | Student nie tylko poprawnie wykorzystuje specjalistyczne piśmiennictwo w procesie uczenia się, ale również potrafi je w analityczny sposób porównać i zweryfikować. Potrafi wytłumaczyć obserwowane zjawiska | |
4,5 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć źródła literatury, potrafi je wykorzystać do samodzielnego przewidywania następstw. Potrafi uzasadnić dokonane wybory w ograniczonym stopniu. | |
5,0 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć źródła literatury, potrafi je wykorzystać do wytłumaczenia i samodzielnego przewidywania następstw. Potrafi w pełni uzasadnić dokonane wybory. | |
TiR_1A_B2_K03 postrzega organizm jako całość, dostrzega ograniczenia wynikające z ograniczenia wysiłku fizycznego | 2,0 | nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia |
3,0 | nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia | |
3,5 | nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia | |
4,0 | nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia | |
4,5 | nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia | |
5,0 | nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia | |
TiR_1A_B2_K05 potrafi wyrażać swoje poglądy, dyskutować, wyciagąć wnioski | 2,0 | Student nie potrafi wyrażać swoich poglądów, nie potrafi dyskutować i wyciągać wniosków. |
3,0 | Student potrafi wyrażać swoje poglądy i dyskutować na forum grupy i wyciągać poprawne wnioski. | |
3,5 | Student potrafi wyrażać swoje poglądy i dyskutować w sposb kulturalny i wyciągać poprawne wnioski. | |
4,0 | Student potrafi wyrażać swoje poglądy i dyskutować w sposb kulturalny i wyciągać wnioski. | |
4,5 | Student potrafi wyrażać swoje poglądy i dyskutować w sposb kulturalny i wyciągać wnioski ogólne i szczegółowe. | |
5,0 | Student potrafi wyrażać swoje poglądy i dyskutować w sposb kulturalny na wiekszym forum i wyciągać wnioski ogólne i szczegółowe. | |
TiR_1A_B2_K07 potrafi myśleć w sposób krytyczny | 2,0 | Student nie potrafi myśleć w sposób krytyczny. |
3,0 | Student potrafi myśleć w sposób krytyczny ze znaczną pomocą prowdzącego. | |
3,5 | Student potrafi myśleć w sposób krytyczny ze niewielką pomocą prowdzącego. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie myśleć w sposób krytyczny. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie myśleć w sposób krytyczny i dzielić się swoimi spostrzeżeniami na forum grupy. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie myśleć w sposób krytyczny i dzielić się swoimi spostrzeżeniami na forum grupy oraz o nich dyskutować. |
Literatura podstawowa
- Traczyk W., Fizjologia człowieka w zarysie., PZWL, Warszawa, 2005
- Traczyk W., Trzebski A., Fizjologia człowieka z elementami fizjologii stosowanej i klinicznej, PZWL, Warszawa, 2001
- Kozłowski S., Granice przystosowania, WP, Warszawa, 1986
Literatura dodatkowa
- Ganong W., Fizjologia, PZWL, Warszawa, 2007
- Kozłowski S., Nazar K., Wprowadzenie do fizjologii klinicznej, PZWL, Warszawa, 1999