Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N1)
specjalność: technologia i żywienie

Sylabus przedmiotu Zabezpieczenie surowców pochodzenia wodnego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zabezpieczenie surowców pochodzenia wodnego
Specjalność technologia żywności pochodzenia wodnego
Jednostka prowadząca Katedra Toksykologii, Technologii Mleczarskiej i Przechowalnictwa Żywności
Nauczyciel odpowiedzialny Izabela Dmytrów <Izabela.Dmytrow@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Izabela Dmytrów <Izabela.Dmytrow@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 18 2,00,50egzamin
laboratoriaL3 18 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Surowce wodne
W-2Biologia
W-3Chemia organiczna
W-4Biochemia
W-5Fizyka
W-6Chemia organiczna / chemia / biochemia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z metodami zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wpływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne przetworów rybnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zajęcia wstępne. Omówienie programu zajęć.2
T-L-2Technologia schładzania.2
T-L-3Wyznaczanie temperatury krioskopowej w surowcach i produktach.2
T-L-4Wyznaczanie czasu i szybkości zamrażania.2
T-L-5Zamrażanie w roztworach soli.2
T-L-6Oznaczanie ilości glazury na mrożonych surowcach.2
T-L-7Technologia solenia.2
T-L-8Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych tkanki mięśniowej surowców przechowywanych w warunkach zamrażalniczych.2
T-L-9Zaliczenie2
18
wykłady
T-W-1Cechy surowców pochodzenia wodnego i ich podatność na zmiany w czasie przechowywania.2
T-W-2Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Zasady i sposoby schładzania poszczególnych grup towarowych surowców pochodzenia wodnego.2
T-W-3Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Zasady i sposoby schładzania poszczególnych grup towarowych surowców pochodzenia wodnego cd.2
T-W-4Cel i zasady zamrażania surowców pochodzenia wodnego. Zasady i sposoby zamrażania poszczególnych grup towarowych surowców pochodzenia wodnego.2
T-W-5Cel i zasady zamrażania surowców pochodzenia wodnego. Zasady i sposoby zamrażania poszczególnych grup towarowych surowców pochodzenia wodnego cd.2
T-W-6Trwałość chłodnicza i zamrażalnicza żywności pochodzenia wodnego.2
T-W-7Technologia glazurowania.2
T-W-8Technologia solenia.2
T-W-9Technologia i technika rozmrażania.2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2Konsultacje z nauczycielem akadmieckim2
A-L-3Analiza wskazanego pismiennictwa.10
A-L-4Przygotowanie do zajęć.20
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Konsultacje z nauczycielem akademickim1
A-W-3Przygotowanie do egzaminu20
A-W-4Analiza wskazanej literatury9
A-W-5Uczestnictwo w egzaminie2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-2Ocena formująca: Odpowiedź pisemna
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin testowy

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_D8tzpw_W04
Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym procesy zachodzące podczas przechowywania surowców pochodzenia wodnego. Zna w stopniu zaawansowanym metody zabezpieczania surowców i produktów spożywczych podczas transportu, przechowywania chłodniczego i zamrażalniczego.
TZZ_1A_W03C-1T-W-2, T-W-7, T-W-8, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-9M-1, M-2S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_D8tzpw_U04
Potrafi wyszukiwać informacje i wykorzystać posiadaną wiedzę. Potrafi analizować i wykorzystywać potrzebne informacje pochodzące z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi zrealizować zadanie w wyznaczonym terminie.
TZZ_1A_U01C-1T-L-6, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-7, T-L-8M-1, M-2S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_D8tzpw_K04
Student jest gotów do ciągłego samodoskonalenia i dokształcania się. Jest gotów do wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia. Jest gotów do ponoszenia odpowiedzialności za pracę własną oraz do podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.
TZZ_1A_K02, TZZ_1A_K03C-1T-W-2, T-W-7, T-W-8, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-9, T-L-6, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-7, T-L-8M-1, M-2S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_D8tzpw_W04
Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym procesy zachodzące podczas przechowywania surowców pochodzenia wodnego. Zna w stopniu zaawansowanym metody zabezpieczania surowców i produktów spożywczych podczas transportu, przechowywania chłodniczego i zamrażalniczego.
2,0Student nie zna procesów zachodzacych podczas chłodniczego i zamrażalniczego przechowywania surowców rybnych
3,0Student osiągnął 60% zaawansowanej wiedzy dotyczącej procesów zachodzacych podczas chłodniczego i zamrażalniczego przechowywania surowców rybnych.
3,5Student osiągnął 70% zaawansowanej wiedzy dotyczącej procesów zachodzacych podczas chłodniczego i zamrażalniczego przechowywania surowców rybnych.
4,0Student osiągnął 80% zaawansowanej wiedzy dotyczącej procesów zachodzacych podczas chłodniczego i zamrażalniczego przechowywania surowców rybnych.
4,5Student osiągnął 90% zaawansowanej wiedzy dotyczącej procesów zachodzacych podczas chłodniczego i zamrażalniczego przechowywania surowców rybnych.
5,0Student osiągnął 95 - 100% zaawansowanej wiedzy dotyczącej procesów zachodzacych podczas chłodniczego i zamrażalniczego przechowywania surowców rybnych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_D8tzpw_U04
Potrafi wyszukiwać informacje i wykorzystać posiadaną wiedzę. Potrafi analizować i wykorzystywać potrzebne informacje pochodzące z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi zrealizować zadanie w wyznaczonym terminie.
2,0Student nie potrafi wyszukiwać informacji i wykorzystać posiadanej wiedzy. Nie potrafi analizować i wykorzystywać potrzebnych informacji pochodzące z literatury, baz danych i innych źródeł. Nie potrafi pracować indywidualnie i w zespole, nie potrafi zrealizować zadania w wyznaczonym terminie.
3,0Student osiągnął 60% umiejętności polegających na wyszukiwaniu informacji i wykorzystaniu posiadanej wiedzy. Umiejętności analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Umiejętności pracy indywidualneji w zespole, realizacji zadań w wyznaczonym terminie.
3,5Student osiągnął 70% umiejętności polegających na wyszukiwaniu informacji i wykorzystaniu posiadanej wiedzy. Umiejętności analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Umiejętności pracy indywidualneji w zespole, realizacji zadań w wyznaczonym terminie.
4,0Student osiągnął 80% umiejętności polegających na wyszukiwaniu informacji i wykorzystaniu posiadanej wiedzy. Umiejętności analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Umiejętności pracy indywidualneji w zespole, realizacji zadań w wyznaczonym terminie.
4,5Student osiągnął 90% umiejętności polegających na wyszukiwaniu informacji i wykorzystaniu posiadanej wiedzy. Umiejętności analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Umiejętności pracy indywidualneji w zespole, realizacji zadań w wyznaczonym terminie.
5,0Student osiągnął 95 - 100% umiejętności polegających na wyszukiwaniu informacji i wykorzystaniu posiadanej wiedzy. Umiejętności analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Umiejętności pracy indywidualneji w zespole, realizacji zadań w wyznaczonym terminie.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_D8tzpw_K04
Student jest gotów do ciągłego samodoskonalenia i dokształcania się. Jest gotów do wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia. Jest gotów do ponoszenia odpowiedzialności za pracę własną oraz do podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.
2,0Student jest gotów do ciągłego samodoskonalenia i dokształcania się. Student nie jest gotów do wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia. Nie jest gotów do ponoszenia odpowiedzialności za pracę własną oraz do podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.
3,0Jakość wykonywanej przez studenta pracy oraz jego aktywność wskazują na 60% zaangażowanie w wyznaczanie kierunków własnego rozwoju i kształcenia. Ponoszenie odpowiedzialności za pracę własną oraz ponoszenie odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
3,5Jakość wykonywanej przez studenta pracy oraz jego aktywność wskazują na 70% zaangażowanie w wyznaczanie kierunków własnego rozwoju i kształcenia. Ponoszenia odpowiedzialności za pracę własną oraz ponoszenie odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
4,0Jakość wykonywanej przez studenta pracy oraz jego aktywność wskazują na 80% zaangażowanie w wyznaczanie kierunków własnego rozwoju i kształcenia. Ponoszenie odpowiedzialności za pracę własną oraz ponoszenie odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
4,5Jakość wykonywanej przez studenta pracy oraz jego aktywność wskazują na 90% zaangażowanie w wyznaczanie kierunków własnego rozwoju i kształcenia. Ponoszenie odpowiedzialności za pracę własną oraz ponoszenie odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
5,0Jakość wykonywanej przez studenta pracy oraz jego aktywność wskazują na 95 - 100% zaangażowanie w wyznaczanie kierunków własnego rozwoju i kształcenia. Ponoszenie odpowiedzialności za pracę własną oraz ponoszenie odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.

Literatura podstawowa

  1. Kołakowski E., Technologia mrożonych przetworów rybnych, Wydawnictwo Morskie, 1983
  2. Sikorski Z.E., Technologia żywności pochodzenia morskiego, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Czasopisma branżowe: chłodnictwo, Magazyn Przemysłu Rybnego, Żywność Technologia Jakość, Refrigeration

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zajęcia wstępne. Omówienie programu zajęć.2
T-L-2Technologia schładzania.2
T-L-3Wyznaczanie temperatury krioskopowej w surowcach i produktach.2
T-L-4Wyznaczanie czasu i szybkości zamrażania.2
T-L-5Zamrażanie w roztworach soli.2
T-L-6Oznaczanie ilości glazury na mrożonych surowcach.2
T-L-7Technologia solenia.2
T-L-8Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych tkanki mięśniowej surowców przechowywanych w warunkach zamrażalniczych.2
T-L-9Zaliczenie2
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Cechy surowców pochodzenia wodnego i ich podatność na zmiany w czasie przechowywania.2
T-W-2Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Zasady i sposoby schładzania poszczególnych grup towarowych surowców pochodzenia wodnego.2
T-W-3Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Zasady i sposoby schładzania poszczególnych grup towarowych surowców pochodzenia wodnego cd.2
T-W-4Cel i zasady zamrażania surowców pochodzenia wodnego. Zasady i sposoby zamrażania poszczególnych grup towarowych surowców pochodzenia wodnego.2
T-W-5Cel i zasady zamrażania surowców pochodzenia wodnego. Zasady i sposoby zamrażania poszczególnych grup towarowych surowców pochodzenia wodnego cd.2
T-W-6Trwałość chłodnicza i zamrażalnicza żywności pochodzenia wodnego.2
T-W-7Technologia glazurowania.2
T-W-8Technologia solenia.2
T-W-9Technologia i technika rozmrażania.2
18

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2Konsultacje z nauczycielem akadmieckim2
A-L-3Analiza wskazanego pismiennictwa.10
A-L-4Przygotowanie do zajęć.20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Konsultacje z nauczycielem akademickim1
A-W-3Przygotowanie do egzaminu20
A-W-4Analiza wskazanej literatury9
A-W-5Uczestnictwo w egzaminie2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D8tzpw_W04Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym procesy zachodzące podczas przechowywania surowców pochodzenia wodnego. Zna w stopniu zaawansowanym metody zabezpieczania surowców i produktów spożywczych podczas transportu, przechowywania chłodniczego i zamrażalniczego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W03Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym zagadnienia dotyczące składników żywności, przemian i oddziaływań między nimi. Zna i rozumie główne przemiany biochemiczne.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wpływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne przetworów rybnych.
Treści programoweT-W-2Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Zasady i sposoby schładzania poszczególnych grup towarowych surowców pochodzenia wodnego.
T-W-7Technologia glazurowania.
T-W-8Technologia solenia.
T-W-4Cel i zasady zamrażania surowców pochodzenia wodnego. Zasady i sposoby zamrażania poszczególnych grup towarowych surowców pochodzenia wodnego.
T-W-3Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Zasady i sposoby schładzania poszczególnych grup towarowych surowców pochodzenia wodnego cd.
T-W-5Cel i zasady zamrażania surowców pochodzenia wodnego. Zasady i sposoby zamrażania poszczególnych grup towarowych surowców pochodzenia wodnego cd.
T-W-6Trwałość chłodnicza i zamrażalnicza żywności pochodzenia wodnego.
T-W-1Cechy surowców pochodzenia wodnego i ich podatność na zmiany w czasie przechowywania.
T-W-9Technologia i technika rozmrażania.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin testowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna procesów zachodzacych podczas chłodniczego i zamrażalniczego przechowywania surowców rybnych
3,0Student osiągnął 60% zaawansowanej wiedzy dotyczącej procesów zachodzacych podczas chłodniczego i zamrażalniczego przechowywania surowców rybnych.
3,5Student osiągnął 70% zaawansowanej wiedzy dotyczącej procesów zachodzacych podczas chłodniczego i zamrażalniczego przechowywania surowców rybnych.
4,0Student osiągnął 80% zaawansowanej wiedzy dotyczącej procesów zachodzacych podczas chłodniczego i zamrażalniczego przechowywania surowców rybnych.
4,5Student osiągnął 90% zaawansowanej wiedzy dotyczącej procesów zachodzacych podczas chłodniczego i zamrażalniczego przechowywania surowców rybnych.
5,0Student osiągnął 95 - 100% zaawansowanej wiedzy dotyczącej procesów zachodzacych podczas chłodniczego i zamrażalniczego przechowywania surowców rybnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D8tzpw_U04Potrafi wyszukiwać informacje i wykorzystać posiadaną wiedzę. Potrafi analizować i wykorzystywać potrzebne informacje pochodzące z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi zrealizować zadanie w wyznaczonym terminie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U01Potrafi wyszukiwać, analizować, interpretować i wykorzystywać informacje pochodzące z różnych źródeł literaturowych. Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego oraz zaprezentować rezultaty w formie pisemnej i ustnej w języku polskim i obcym. Potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wpływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne przetworów rybnych.
Treści programoweT-L-6Oznaczanie ilości glazury na mrożonych surowcach.
T-L-2Technologia schładzania.
T-L-3Wyznaczanie temperatury krioskopowej w surowcach i produktach.
T-L-4Wyznaczanie czasu i szybkości zamrażania.
T-L-5Zamrażanie w roztworach soli.
T-L-7Technologia solenia.
T-L-8Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych tkanki mięśniowej surowców przechowywanych w warunkach zamrażalniczych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin testowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wyszukiwać informacji i wykorzystać posiadanej wiedzy. Nie potrafi analizować i wykorzystywać potrzebnych informacji pochodzące z literatury, baz danych i innych źródeł. Nie potrafi pracować indywidualnie i w zespole, nie potrafi zrealizować zadania w wyznaczonym terminie.
3,0Student osiągnął 60% umiejętności polegających na wyszukiwaniu informacji i wykorzystaniu posiadanej wiedzy. Umiejętności analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Umiejętności pracy indywidualneji w zespole, realizacji zadań w wyznaczonym terminie.
3,5Student osiągnął 70% umiejętności polegających na wyszukiwaniu informacji i wykorzystaniu posiadanej wiedzy. Umiejętności analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Umiejętności pracy indywidualneji w zespole, realizacji zadań w wyznaczonym terminie.
4,0Student osiągnął 80% umiejętności polegających na wyszukiwaniu informacji i wykorzystaniu posiadanej wiedzy. Umiejętności analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Umiejętności pracy indywidualneji w zespole, realizacji zadań w wyznaczonym terminie.
4,5Student osiągnął 90% umiejętności polegających na wyszukiwaniu informacji i wykorzystaniu posiadanej wiedzy. Umiejętności analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Umiejętności pracy indywidualneji w zespole, realizacji zadań w wyznaczonym terminie.
5,0Student osiągnął 95 - 100% umiejętności polegających na wyszukiwaniu informacji i wykorzystaniu posiadanej wiedzy. Umiejętności analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Umiejętności pracy indywidualneji w zespole, realizacji zadań w wyznaczonym terminie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D8tzpw_K04Student jest gotów do ciągłego samodoskonalenia i dokształcania się. Jest gotów do wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia. Jest gotów do ponoszenia odpowiedzialności za pracę własną oraz do podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_K02Jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej.
TZZ_1A_K03Jest gotów do współdziałania i pracy w grupie.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wpływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne przetworów rybnych.
Treści programoweT-W-2Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Zasady i sposoby schładzania poszczególnych grup towarowych surowców pochodzenia wodnego.
T-W-7Technologia glazurowania.
T-W-8Technologia solenia.
T-W-4Cel i zasady zamrażania surowców pochodzenia wodnego. Zasady i sposoby zamrażania poszczególnych grup towarowych surowców pochodzenia wodnego.
T-W-3Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Zasady i sposoby schładzania poszczególnych grup towarowych surowców pochodzenia wodnego cd.
T-W-5Cel i zasady zamrażania surowców pochodzenia wodnego. Zasady i sposoby zamrażania poszczególnych grup towarowych surowców pochodzenia wodnego cd.
T-W-6Trwałość chłodnicza i zamrażalnicza żywności pochodzenia wodnego.
T-W-1Cechy surowców pochodzenia wodnego i ich podatność na zmiany w czasie przechowywania.
T-W-9Technologia i technika rozmrażania.
T-L-6Oznaczanie ilości glazury na mrożonych surowcach.
T-L-2Technologia schładzania.
T-L-3Wyznaczanie temperatury krioskopowej w surowcach i produktach.
T-L-4Wyznaczanie czasu i szybkości zamrażania.
T-L-5Zamrażanie w roztworach soli.
T-L-7Technologia solenia.
T-L-8Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych tkanki mięśniowej surowców przechowywanych w warunkach zamrażalniczych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin testowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student jest gotów do ciągłego samodoskonalenia i dokształcania się. Student nie jest gotów do wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia. Nie jest gotów do ponoszenia odpowiedzialności za pracę własną oraz do podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.
3,0Jakość wykonywanej przez studenta pracy oraz jego aktywność wskazują na 60% zaangażowanie w wyznaczanie kierunków własnego rozwoju i kształcenia. Ponoszenie odpowiedzialności za pracę własną oraz ponoszenie odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
3,5Jakość wykonywanej przez studenta pracy oraz jego aktywność wskazują na 70% zaangażowanie w wyznaczanie kierunków własnego rozwoju i kształcenia. Ponoszenia odpowiedzialności za pracę własną oraz ponoszenie odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
4,0Jakość wykonywanej przez studenta pracy oraz jego aktywność wskazują na 80% zaangażowanie w wyznaczanie kierunków własnego rozwoju i kształcenia. Ponoszenie odpowiedzialności za pracę własną oraz ponoszenie odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
4,5Jakość wykonywanej przez studenta pracy oraz jego aktywność wskazują na 90% zaangażowanie w wyznaczanie kierunków własnego rozwoju i kształcenia. Ponoszenie odpowiedzialności za pracę własną oraz ponoszenie odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
5,0Jakość wykonywanej przez studenta pracy oraz jego aktywność wskazują na 95 - 100% zaangażowanie w wyznaczanie kierunków własnego rozwoju i kształcenia. Ponoszenie odpowiedzialności za pracę własną oraz ponoszenie odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.