Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
specjalność: Inżynieria chmurowa
Sylabus przedmiotu Inżynierski projekt zespołowy 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Inżynierski projekt zespołowy 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Kolegium Dziekańskie | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mirosław Łazoryszczak <Miroslaw.Lazoryszczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jerzy Pejaś <Jerzy.Pejas@zut.edu.pl>, Piotr Piela <Piotr.Piela@zut.edu.pl>, Mirosław Łazoryszczak <Miroslaw.Lazoryszczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Inżynierski projekt zespołowy 1 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu nauczenie studenta pracy zespołowej przy realizacj praktycznych projektów inżynierskich. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wybór i ustalenie tematyki projektu. | 3 |
T-P-2 | Realizacja praktyczna projektu obejmująca następujące elementy wspólne dla wszystkich projektów: wybór metodyki zarządzania projektem, podział ról w zespole, ustalenie koncepcji oraz założeń projektowych (wybór środowiska programistycznego wybór bibliotek), implementację, przygotowanie dokumentacji oraz raportu z testów aplikacji/urządzenia. Projekty realizowane są w zespołach standardowo 4 osobowych, obejmujące wyższy stopień zaawansowania, bądź stanowiące rozszerzenie lub kontynuację Inżynierskiego projektu zespołowego 1. Tematyka projektów dotyczy takich obszarów jak np.: ogólna inżynieria oprogramowania, sztuczna inteligencja, grafika i gry komputerowe, cyberbezpieczeństwo, systemy wbudowane, automatyka cyfrowa i inne. | 39 |
T-P-3 | Prezentacje projektów na forum grupy. | 3 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 45 |
A-P-2 | Implementacja projektu - praca własna | 30 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Projekt zespołowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu, dokumentacji projektowej, oraz prezentacji wykonanego projektu. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania studenta do zadań projektowych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Końćowa, zespołowa prezentacja projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Itest_1A_C22.2_W01 Ma wiedzę na temat projetowania inzynierskiego oraz metodyk zarządzania projektamI. | I_1A_W05, I_1A_W06 | — | — | C-1 | T-P-2 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Itest_1A_C22.2_U01 Umie zarządzać projektem informatycznym, potrafi przygotować dokumentację projektową oraz zrezlizować projekt informatyczny. | I_1A_U08, I_1A_U07, I_1A_U02, I_1A_U09, I_1A_U04 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Itest_1A_C22.2_K01 Wykazuje się kreatywnością, otwartością na komunikację wewnętrzną i zewnętrzną, jest świadomy posiadanej wiedzy w rozwiązywaniu problemów inżynierskich oraz znaczenia aspektów rynkowych w procesie projektowania inżynierskiego. | I_1A_K01, I_1A_K02, I_1A_K03 | — | — | C-1 | T-P-3 | M-1 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Itest_1A_C22.2_W01 Ma wiedzę na temat projetowania inzynierskiego oraz metodyk zarządzania projektamI. | 2,0 | |
3,0 | Student zna w stopniu elementarnym zasady realizacji projektu zespołowego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Itest_1A_C22.2_U01 Umie zarządzać projektem informatycznym, potrafi przygotować dokumentację projektową oraz zrezlizować projekt informatyczny. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu elementarnym potrafi zrealizować projekt zespołowy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Itest_1A_C22.2_K01 Wykazuje się kreatywnością, otwartością na komunikację wewnętrzną i zewnętrzną, jest świadomy posiadanej wiedzy w rozwiązywaniu problemów inżynierskich oraz znaczenia aspektów rynkowych w procesie projektowania inżynierskiego. | 2,0 | |
3,0 | Zespołowa prezentacja projektu w stopniu podstawowym pod względem merytorycznym i formalnym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |