Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
specjalność: Inżynieria chmurowa

Sylabus przedmiotu Wprowadzenie do informatyki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wprowadzenie do informatyki
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji
Nauczyciel odpowiedzialny Mirosław Łazoryszczak <Miroslaw.Lazoryszczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Paweł Forczmański <Pawel.Forczmanski@zut.edu.pl>, Dariusz Frejlichowski <dfrejlichowski@wi.zut.edu.pl>, Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl>, Remigiusz Olejnik <Remigiusz.Olejnik@zut.edu.pl>, Sławomir Wernikowski <Slawomir.Wernikowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 2,00,50zaliczenie
wykładyW1 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie się z podstawowymi pojęciami i obszarami informatyki.
C-2Zapoznanie się z wybranymi zagadnieniami z zakresu Inżynierii Komputerowej, Inżynierii Oprogramowania oraz Inżynierii Systemów Informacyjnych.
C-3Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie podstaw informatyki oraz w zakresie reprezentatywnych zagadnień w ramach poszczególnych specjalności.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Praktyczne zapoznanie z systemem informatycznym, siecią, usługami udostępnionymi studentom Wydziału Informatyki. Wprowadzenie do używanego środowiska informatycznego.2
T-L-2Zapis liczb naturalnych w systemach pozycyjnych: dwójkowym, ósemkowym i szesnastkowym, a także o dowolnej podstawie. Arytmetyka w systemach dwójkowym i szesnastkowym.2
T-L-3Kodowanie liczb całkowitych w formatach: ZM, U1 i U2.2
T-L-4Zapis binarny ułamków oraz liczb rzeczywistych. Zaokrąglanie w systemie binarnym.2
T-L-5Zapis liczb rzeczywistych w binarnym systemie zmiennopozycyjnym.2
T-L-6Wybrane zagadnienia specjalności Inżynieria Komputerowa w części praktycznej, obejmujące np.: platformy komputerowe i mikrokontrolerowe wykorzystywane w systemach wbudowanych, wybrane urządzenia i systemy sieciowe, elementy systemów komunikacji przewodowej i bezprzewodowej, elementy Internetu Rzeczy (Internet of Things, IoT).6
T-L-7Wybrane zagadnienia specjalności Inżynieria Oprogramowania w części praktycznej, obejmujące np.: szyfry podstawieniowe i ich łamanie, proste programy implementujące szyfrowanie metodami podstawieniowymi, łamanie szyfrów podstawieniowych metodami statystycznymi; konfigurowanie i wykorzystywanie różnych struktur sprzętowo-programowych służących do rozpraszania i zrównoleglania obliczeń, farmy obliczeniowe, generowanie kryptowalut.6
T-L-8Wybrane zagadnienia Inżynieria Systemów Informacyjnych w części praktycznej, obejmujące np.: zasady estetyki i kompozycji w grafice użytkowej oraz komunikacji wizualnej, wybrane aspekty techniczne aplikacji internetowych, zarządzanie barwą, elementy fotografii cyfrowej, elementy składu i publikacji projektów.6
T-L-9Zaliczenie laboratoriów.2
30
wykłady
T-W-1Struktura sieci Wydziału Informatyki ZUT w Szczecinie: zasady korzystania, dostępne usługi, wyposażenie, regulamin korzystania z sal laboratoryjnych, zdalny dostęp, uruchamianie różnych systemów operacyjnych, dostępne zasoby2
T-W-2Informatyka - pojęcia podstawowe, organizacje standaryzujące. Matematyczny model komputera, przetwarzanie danych (programowe i sprzętowe sposoby realizacji)2
T-W-3Pozycyjne systemy liczbowe, kody liczbowe (m.in. kody naturalne, BCD), reprezentacja liczb ze znakiem i bez znaku, realizacja operacji arytmetycznych.2
T-W-4Historia informatyki i komputerów. Ukształtowanie się̨ rozwiązań́ obecnie stosowanych.2
T-W-5Budowa i zasada działania komputera. OpenSource, etyka informatyka, zagrożenia i miękka sfera zawodu informatyka.2
T-W-6Wprowadzenie do specjalności Inżynieria Komputerowa obejmujące zagadnienia jak np.: platformy komputerowe i mikrokontrolerowe wykorzystywane w systemach wbudowanych, wybrane urządzenia i systemy sieciowe, elementy systemów komunikacji przewodowej i bezprzewodowej, elementy Internetu Rzeczy (Internet of Things, IoT).6
T-W-7Wprowadzenie do specjalności Inżynieria Oprogramowania obejmujące zagadnienia jak np.: wprowadzenie do kryptografii, historia kryptografii, klasyfikacja metod kryptograficznych wraz z przykładami, klasyczne sposoby szyfrowania i deszyfrowania informacji, steganografia, anegdoty historyczne; wprowadzenie do przetwarzania równoległego, klasyczne problemy synchronizacji, zależności i ich rozwiązywanie, rozpraszanie obliczeń, środki sprzętowe i programowe, CUDA i rozwiązania pokrewne, kryptowaluty i ich pozyskiwanie.6
T-W-8Wprowadzenie do specjalności Inżynieria Systemów Informacyjnych obejmujące zagadnienia jak np.: zasady estetyki i kompozycji w grafice użytkowej oraz komunikacji wizualnej, wybrane aspekty techniczne aplikacji internetowych, zarządzanie barwą, elementy fotografii cyfrowej, elementy składu i publikacji projektów.6
T-W-9Zaliczenie przedmiotu2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-L-2Praca własna20
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia18
A-W-3Udział w konsultacjach2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie składowych tematycznych wykładu.
S-2Ocena formująca: Bieżąca ocena realizacji poszczególnych zagadnień w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena świadomości złożoności i rozległości wybranych działów informatyki w kontekście dalszego samorozwoju.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Itest_1A_C01_W01
Student rozróżnia i jest w stanie scharakteryzować wybrane zagadnienia dotyczące podstawowych pojęć informatyki oraz jest w stanie wskazywać i rozróżniać zakres zainteresowania poszczególnych działów informatyki w powiązaniu z wybranymi specjalnościami na kierunku Informatyka.
I_1A_W04C-1, C-2T-W-1, T-W-7, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-6M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Itest_1A_C01_U01
Student umie rozróżnić różne obszary informatyki i potrafi wykorzystać poznane techniki i metody do rozwijania zainteresowań wybraną dziedziną informatyki.
I_1A_U06C-3T-L-8, T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-7M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Itest_1A_C01_W01
Student rozróżnia i jest w stanie scharakteryzować wybrane zagadnienia dotyczące podstawowych pojęć informatyki oraz jest w stanie wskazywać i rozróżniać zakres zainteresowania poszczególnych działów informatyki w powiązaniu z wybranymi specjalnościami na kierunku Informatyka.
2,0
3,0Student opanował w stopniu minimalnym podstawowe pojęcia z zakresu przedmiotu. Rozróżnia różne działy informatyki.
3,5Student opanował podstawowe pojęcia z zakresu przedmiotu. Rozróżnia i charakteryzuje różne działy informatyki prezentowane w ramach wykładu.
4,0Student opanował podstawowe pojęcia z zakresu przedmiotu. Rozróżnia i charakteryzuje różne działy informatyki, także poza przedstawianymi w ramach wykładów.
4,5Student opanował podstawowe pojęcia z zakresu przedmiotu. Wykazuje zainteresowanie bieżącymi trendami w informatyce. Rozróżnia i charakteryzuje różne działy informatyki, także poza przedstawianymi w ramach wykładów.
5,0Student opanował podstawowe pojęcia z zakresu przedmiotu w sposób, który pozwala na samodzielną analizę problemów związanych z tematyką przedmiotu. Wykazuje zainteresowanie bieżącymi trendami w informatyce. Rozróżnia i charakteryzuje różne działy informatyki, także poza przedstawianymi w ramach wykładów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Itest_1A_C01_U01
Student umie rozróżnić różne obszary informatyki i potrafi wykorzystać poznane techniki i metody do rozwijania zainteresowań wybraną dziedziną informatyki.
2,0
3,0Student potrafi posługiwać się w minimalnym stopniu podstawowymi technikami z zakresu przedmiotu jaki i jej poszczególnych działów.
3,5Student potrafi posługiwać się podstawowymi technikami z zakresu przedmiotu jaki i jej poszczególnych działów.
4,0Student potrafi posługiwać się podstawowymi technikami z zakresu przedmiotu jaki i jej poszczególnych działów, w szczególności prezentowanych na zajęciach.
4,5Student potrafi posługiwać się biegle podstawowymi technikami z zakresu przedmiotu jaki i jej poszczególnych działów wykraczających poza prezentowane na zajęciach.
5,0Student potrafi posługiwać się podstawowymi technikami z zakresu przedmiotu w sposób, który pozwala na samodzielne próby rozwiązywania problemów związanych z tematyką przedmiotu w zakresie podstaw informatyki jaki i jej poszczególnych działów, wykraczających poza prezentowane na zajęciach.

Literatura podstawowa

  1. J. Glenn Brookshear, Informatyka w ogólnym zarysie, Wyd. Naukowo Techniczne, 2003, ISBN: 8320427983.
  2. Jerzy Mieścicki, Wstęp do informatyki nie tylko dla informatyków, BTC, Legionowo, 2013

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Praktyczne zapoznanie z systemem informatycznym, siecią, usługami udostępnionymi studentom Wydziału Informatyki. Wprowadzenie do używanego środowiska informatycznego.2
T-L-2Zapis liczb naturalnych w systemach pozycyjnych: dwójkowym, ósemkowym i szesnastkowym, a także o dowolnej podstawie. Arytmetyka w systemach dwójkowym i szesnastkowym.2
T-L-3Kodowanie liczb całkowitych w formatach: ZM, U1 i U2.2
T-L-4Zapis binarny ułamków oraz liczb rzeczywistych. Zaokrąglanie w systemie binarnym.2
T-L-5Zapis liczb rzeczywistych w binarnym systemie zmiennopozycyjnym.2
T-L-6Wybrane zagadnienia specjalności Inżynieria Komputerowa w części praktycznej, obejmujące np.: platformy komputerowe i mikrokontrolerowe wykorzystywane w systemach wbudowanych, wybrane urządzenia i systemy sieciowe, elementy systemów komunikacji przewodowej i bezprzewodowej, elementy Internetu Rzeczy (Internet of Things, IoT).6
T-L-7Wybrane zagadnienia specjalności Inżynieria Oprogramowania w części praktycznej, obejmujące np.: szyfry podstawieniowe i ich łamanie, proste programy implementujące szyfrowanie metodami podstawieniowymi, łamanie szyfrów podstawieniowych metodami statystycznymi; konfigurowanie i wykorzystywanie różnych struktur sprzętowo-programowych służących do rozpraszania i zrównoleglania obliczeń, farmy obliczeniowe, generowanie kryptowalut.6
T-L-8Wybrane zagadnienia Inżynieria Systemów Informacyjnych w części praktycznej, obejmujące np.: zasady estetyki i kompozycji w grafice użytkowej oraz komunikacji wizualnej, wybrane aspekty techniczne aplikacji internetowych, zarządzanie barwą, elementy fotografii cyfrowej, elementy składu i publikacji projektów.6
T-L-9Zaliczenie laboratoriów.2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Struktura sieci Wydziału Informatyki ZUT w Szczecinie: zasady korzystania, dostępne usługi, wyposażenie, regulamin korzystania z sal laboratoryjnych, zdalny dostęp, uruchamianie różnych systemów operacyjnych, dostępne zasoby2
T-W-2Informatyka - pojęcia podstawowe, organizacje standaryzujące. Matematyczny model komputera, przetwarzanie danych (programowe i sprzętowe sposoby realizacji)2
T-W-3Pozycyjne systemy liczbowe, kody liczbowe (m.in. kody naturalne, BCD), reprezentacja liczb ze znakiem i bez znaku, realizacja operacji arytmetycznych.2
T-W-4Historia informatyki i komputerów. Ukształtowanie się̨ rozwiązań́ obecnie stosowanych.2
T-W-5Budowa i zasada działania komputera. OpenSource, etyka informatyka, zagrożenia i miękka sfera zawodu informatyka.2
T-W-6Wprowadzenie do specjalności Inżynieria Komputerowa obejmujące zagadnienia jak np.: platformy komputerowe i mikrokontrolerowe wykorzystywane w systemach wbudowanych, wybrane urządzenia i systemy sieciowe, elementy systemów komunikacji przewodowej i bezprzewodowej, elementy Internetu Rzeczy (Internet of Things, IoT).6
T-W-7Wprowadzenie do specjalności Inżynieria Oprogramowania obejmujące zagadnienia jak np.: wprowadzenie do kryptografii, historia kryptografii, klasyfikacja metod kryptograficznych wraz z przykładami, klasyczne sposoby szyfrowania i deszyfrowania informacji, steganografia, anegdoty historyczne; wprowadzenie do przetwarzania równoległego, klasyczne problemy synchronizacji, zależności i ich rozwiązywanie, rozpraszanie obliczeń, środki sprzętowe i programowe, CUDA i rozwiązania pokrewne, kryptowaluty i ich pozyskiwanie.6
T-W-8Wprowadzenie do specjalności Inżynieria Systemów Informacyjnych obejmujące zagadnienia jak np.: zasady estetyki i kompozycji w grafice użytkowej oraz komunikacji wizualnej, wybrane aspekty techniczne aplikacji internetowych, zarządzanie barwą, elementy fotografii cyfrowej, elementy składu i publikacji projektów.6
T-W-9Zaliczenie przedmiotu2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-L-2Praca własna20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia18
A-W-3Udział w konsultacjach2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięItest_1A_C01_W01Student rozróżnia i jest w stanie scharakteryzować wybrane zagadnienia dotyczące podstawowych pojęć informatyki oraz jest w stanie wskazywać i rozróżniać zakres zainteresowania poszczególnych działów informatyki w powiązaniu z wybranymi specjalnościami na kierunku Informatyka.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W04Ma wiedzę o stanie obecnym i kierunkach rozwoju kluczowych obszarów informatyki i wybranych aspektów dyscyplin z otoczenia informatyki.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z podstawowymi pojęciami i obszarami informatyki.
C-2Zapoznanie się z wybranymi zagadnieniami z zakresu Inżynierii Komputerowej, Inżynierii Oprogramowania oraz Inżynierii Systemów Informacyjnych.
Treści programoweT-W-1Struktura sieci Wydziału Informatyki ZUT w Szczecinie: zasady korzystania, dostępne usługi, wyposażenie, regulamin korzystania z sal laboratoryjnych, zdalny dostęp, uruchamianie różnych systemów operacyjnych, dostępne zasoby
T-W-7Wprowadzenie do specjalności Inżynieria Oprogramowania obejmujące zagadnienia jak np.: wprowadzenie do kryptografii, historia kryptografii, klasyfikacja metod kryptograficznych wraz z przykładami, klasyczne sposoby szyfrowania i deszyfrowania informacji, steganografia, anegdoty historyczne; wprowadzenie do przetwarzania równoległego, klasyczne problemy synchronizacji, zależności i ich rozwiązywanie, rozpraszanie obliczeń, środki sprzętowe i programowe, CUDA i rozwiązania pokrewne, kryptowaluty i ich pozyskiwanie.
T-W-2Informatyka - pojęcia podstawowe, organizacje standaryzujące. Matematyczny model komputera, przetwarzanie danych (programowe i sprzętowe sposoby realizacji)
T-W-3Pozycyjne systemy liczbowe, kody liczbowe (m.in. kody naturalne, BCD), reprezentacja liczb ze znakiem i bez znaku, realizacja operacji arytmetycznych.
T-W-4Historia informatyki i komputerów. Ukształtowanie się̨ rozwiązań́ obecnie stosowanych.
T-W-5Budowa i zasada działania komputera. OpenSource, etyka informatyka, zagrożenia i miękka sfera zawodu informatyka.
T-W-8Wprowadzenie do specjalności Inżynieria Systemów Informacyjnych obejmujące zagadnienia jak np.: zasady estetyki i kompozycji w grafice użytkowej oraz komunikacji wizualnej, wybrane aspekty techniczne aplikacji internetowych, zarządzanie barwą, elementy fotografii cyfrowej, elementy składu i publikacji projektów.
T-W-6Wprowadzenie do specjalności Inżynieria Komputerowa obejmujące zagadnienia jak np.: platformy komputerowe i mikrokontrolerowe wykorzystywane w systemach wbudowanych, wybrane urządzenia i systemy sieciowe, elementy systemów komunikacji przewodowej i bezprzewodowej, elementy Internetu Rzeczy (Internet of Things, IoT).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie składowych tematycznych wykładu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował w stopniu minimalnym podstawowe pojęcia z zakresu przedmiotu. Rozróżnia różne działy informatyki.
3,5Student opanował podstawowe pojęcia z zakresu przedmiotu. Rozróżnia i charakteryzuje różne działy informatyki prezentowane w ramach wykładu.
4,0Student opanował podstawowe pojęcia z zakresu przedmiotu. Rozróżnia i charakteryzuje różne działy informatyki, także poza przedstawianymi w ramach wykładów.
4,5Student opanował podstawowe pojęcia z zakresu przedmiotu. Wykazuje zainteresowanie bieżącymi trendami w informatyce. Rozróżnia i charakteryzuje różne działy informatyki, także poza przedstawianymi w ramach wykładów.
5,0Student opanował podstawowe pojęcia z zakresu przedmiotu w sposób, który pozwala na samodzielną analizę problemów związanych z tematyką przedmiotu. Wykazuje zainteresowanie bieżącymi trendami w informatyce. Rozróżnia i charakteryzuje różne działy informatyki, także poza przedstawianymi w ramach wykładów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięItest_1A_C01_U01Student umie rozróżnić różne obszary informatyki i potrafi wykorzystać poznane techniki i metody do rozwijania zainteresowań wybraną dziedziną informatyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U06Potrafi pozyskiwać, przesyłać, przetwarzać dane, podsumowywać wyniki eksperymentów empirycznych, dokonywać interpretacji uzyskanych wyników i formułować wynikające z nich wnioski.
Cel przedmiotuC-3Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie podstaw informatyki oraz w zakresie reprezentatywnych zagadnień w ramach poszczególnych specjalności.
Treści programoweT-L-8Wybrane zagadnienia Inżynieria Systemów Informacyjnych w części praktycznej, obejmujące np.: zasady estetyki i kompozycji w grafice użytkowej oraz komunikacji wizualnej, wybrane aspekty techniczne aplikacji internetowych, zarządzanie barwą, elementy fotografii cyfrowej, elementy składu i publikacji projektów.
T-L-6Wybrane zagadnienia specjalności Inżynieria Komputerowa w części praktycznej, obejmujące np.: platformy komputerowe i mikrokontrolerowe wykorzystywane w systemach wbudowanych, wybrane urządzenia i systemy sieciowe, elementy systemów komunikacji przewodowej i bezprzewodowej, elementy Internetu Rzeczy (Internet of Things, IoT).
T-L-1Praktyczne zapoznanie z systemem informatycznym, siecią, usługami udostępnionymi studentom Wydziału Informatyki. Wprowadzenie do używanego środowiska informatycznego.
T-L-2Zapis liczb naturalnych w systemach pozycyjnych: dwójkowym, ósemkowym i szesnastkowym, a także o dowolnej podstawie. Arytmetyka w systemach dwójkowym i szesnastkowym.
T-L-3Kodowanie liczb całkowitych w formatach: ZM, U1 i U2.
T-L-4Zapis binarny ułamków oraz liczb rzeczywistych. Zaokrąglanie w systemie binarnym.
T-L-5Zapis liczb rzeczywistych w binarnym systemie zmiennopozycyjnym.
T-L-7Wybrane zagadnienia specjalności Inżynieria Oprogramowania w części praktycznej, obejmujące np.: szyfry podstawieniowe i ich łamanie, proste programy implementujące szyfrowanie metodami podstawieniowymi, łamanie szyfrów podstawieniowych metodami statystycznymi; konfigurowanie i wykorzystywanie różnych struktur sprzętowo-programowych służących do rozpraszania i zrównoleglania obliczeń, farmy obliczeniowe, generowanie kryptowalut.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Bieżąca ocena realizacji poszczególnych zagadnień w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi posługiwać się w minimalnym stopniu podstawowymi technikami z zakresu przedmiotu jaki i jej poszczególnych działów.
3,5Student potrafi posługiwać się podstawowymi technikami z zakresu przedmiotu jaki i jej poszczególnych działów.
4,0Student potrafi posługiwać się podstawowymi technikami z zakresu przedmiotu jaki i jej poszczególnych działów, w szczególności prezentowanych na zajęciach.
4,5Student potrafi posługiwać się biegle podstawowymi technikami z zakresu przedmiotu jaki i jej poszczególnych działów wykraczających poza prezentowane na zajęciach.
5,0Student potrafi posługiwać się podstawowymi technikami z zakresu przedmiotu w sposób, który pozwala na samodzielne próby rozwiązywania problemów związanych z tematyką przedmiotu w zakresie podstaw informatyki jaki i jej poszczególnych działów, wykraczających poza prezentowane na zajęciach.