Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
specjalność: Inżynieria chmurowa
Sylabus przedmiotu Matematyka (zajęcia uzupełniające):
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Matematyka (zajęcia uzupełniające) | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Matematyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Monika Perl <Monika.Perl@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość pojęć matematycznych z zakresu szkoły ponadpodstawowej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych w dalszym toku studiów na kierunkach technicznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Elementy logiki i rachunku zbiorów. | 2 |
T-A-2 | Wartość bezwzględna, potęgowanie i pierwiastkowanie liczb rzeczywistych. | 2 |
T-A-3 | Silnia, symbol Newtona i wzór dwumianowy Newtona. | 2 |
T-A-4 | Funkcja liniowa i kwadratowa (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności). | 2 |
T-A-5 | Funkcja wielomianowa i potęgowa (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności). Twierdzenie Bezouta i schemat Hornera. | 4 |
T-A-6 | Funkcja wykładnicza i logarytmiczna (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności). | 4 |
T-A-7 | Funkcje trygonometryczne i cyklometryczne (definicja, wykresy, własności, równania i nierówności). | 4 |
T-A-8 | Podstawowe własności ciągów liczbowych (ciąg arytmetyczny i geometryczny). | 2 |
T-A-9 | Podstawy geometrii analitycznej na płaszczyźnie. | 2 |
24 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 24 |
A-A-2 | Bieżąca analiza treści ćwiczeń audytoryjnych lub korzystanie z kursu na platformie Moodle. | 20 |
A-A-3 | Konsultacje. | 2 |
A-A-4 | przygotowanie do zaliczenia przedmiotu. | 2 |
48 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Przypomnienie zagadnień teoretycznych, rozwiązywanie zadań, dyskusje problemowe, kurs na platformie Moodle. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Na podstawie pytań i odpowiedzi studentów podczas zajęć i konsultacji oraz kursu na platformie Moodle. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Na podstawie pracy pisemnej, aktywności podczas zajęć, realizacji kursu na platformie Moodle student uzyskuje zaliczenie przedmiotu. |
Literatura podstawowa
- B. Wikieł (red.), Matematyka. Podstawy z elementami matematyki wyższej, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 2019
- M. Kucharska, M. Perl, Repetytorium z matematyki, https://e-edukacja.zut.edu.pl/course/view.php?id=319, Uczelniana platforma e-learningowa Moodle, Data pobrania 07.03.2023
Literatura dodatkowa
- B. Gdowski, E. Pluciński, Zbiór zadań z matematyki dla kandydatów na wyższe uczelnie, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2005
- H. Łubanowicz, B. Wieprzykowicz, Zbiór zadań z matematyki dla kandydatów na studia techniczne, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1994