Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Marketing i sprzedaż

Sylabus przedmiotu Controlling projektów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Controlling projektów
Specjalność Controlling finansowy
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Marzena Rydzewska <mrydzewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
warsztatyWR4 20 1,50,40zaliczenie
projektyP4 35 2,50,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z metodyką zarządzania projektami z uwzględnieniem podejścia controllingowego i nabycie przez studentów umiejętności wykorzystania narzędzi controllingu w planowaniu i monitorwaniu realizacji projektów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Istota controllingu projektów. Rachunkowość zarządcza i controlling w zarządzaniu projektami3
T-P-2Instrumenty operacyjnej rachunkowości zarządczej i controllingu projektów: planowanie przebiegu projektu (zasoby, harmonogram, budżet); szacowanie kosztów, przychodów i rentowności projektów; rachunek kosztów w projektach; szacowanie ryzyk w projektach; budżetowanie operacyjne w projektach15
T-P-3Instrumenty strategicznej rachunkowości zarządczej i controllingu projektów: rachunek kosztów; budżetowanie kapitałowe; analiza ryzyka; ocena efektywności inwestycji; zbilansowana karta dokonań10
T-P-4Monitorowanie i kontrola realizacji projektu. Raportowanie w projektach5
T-P-5Prezentacja i omówienie prac projektowych2
35
warsztaty
T-WR-1Studium przypadku: analiza praktyk w zakresie kontroli procesów organizacji, planowania, monitorowania i postępów realizacji projektów oraz sporządzania i weryfikacji sprawozdań wewnetrznych i zewnętrznych w przedsiębiorstwach projektowych5
T-WR-2Studium przypadku: Ocena efektywności projektów inwestycyjnych oraz zarządzania kosztami projektu5
T-WR-3Studium przypadku: Controlling projektów dofinansowanych ze środków unijnych9
T-WR-4Zaliczenie zajęć1
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach35
A-P-2konsultacje2
A-P-3przygotowanie do zajęć - studiowanie literatury przedmiotu, analiza materiałów źródłowych, realizacja prac projektowych25
62
warsztaty
A-WR-1uczestnictwo w zajęciach20
A-WR-2analiza materiałów źródłowych i zadań problemowych, przygotowanie do dyskusji18
38

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1objaśnienie, wyjaśnienie
M-2dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków
M-3metoda projektów
M-4warsztaty tematyczne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań w trakcie zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Ocena pracy projektowej
S-3Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń przedmiotowych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M03/4.3_W01
Student zna i rozumie istotę controllingu projektów, jego narzędzi i zasad ich wykorzystania
Z_1P_W02C-1T-P-2, T-WR-2, T-P-4, T-WR-1, T-P-1, T-P-3, T-WR-3, T-P-5M-1, M-2, M-4, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M03/4.3_U01
Student potrafi posługiwać się narzędziami rachunkowości zarządczej i controllingu projektów w celu monitorowania, kontroli i oceny realizacji projektów
Z_1P_U02, Z_1P_U03C-1T-P-4, T-WR-2, T-P-2, T-WR-1, T-P-3, T-WR-3, T-P-5M-3, M-2, M-4, M-1S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M03/4.3_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, do uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu praktycznych problemów właściwych dla zagadnień stanowiących przedmiot zajęć, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
Z_1P_K01, Z_1P_K02, Z_1P_K04, Z_1P_K05C-1T-WR-2, T-P-2, T-WR-1, T-P-4, T-P-1, T-P-3, T-WR-4, T-WR-3M-3, M-2, M-4S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M03/4.3_W01
Student zna i rozumie istotę controllingu projektów, jego narzędzi i zasad ich wykorzystania
2,0Student nie zna i nie rozumie istoty controllingu projektów, jego narzędzi i zasad ich wykorzystania
3,0Student zna i rozumie istotę controllingu projektów, jego narzędzi i zasad ich wykorzystania, co najmniej w 55%
3,5Student zna i rozumie istotę controllingu projektów, jego narzędzi i zasad ich wykorzystania, co najmniej w 65%
4,0Student zna i rozumie istotę controllingu projektów, jego narzędzi i zasad ich wykorzystania, co najmniej w 75%
4,5Student zna i rozumie istotę controllingu projektów, jego narzędzi i zasad ich wykorzystania, co najmniej w 85%
5,0Student zna i rozumie istotę controllingu projektów, jego narzędzi i zasad ich wykorzystania, co najmniej w 95%

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M03/4.3_U01
Student potrafi posługiwać się narzędziami rachunkowości zarządczej i controllingu projektów w celu monitorowania, kontroli i oceny realizacji projektów
2,0Student nie potrafi użyć narzędzi rachunkowości zarządczej i controllingu projektów w celu monitorowania, kontroli i oceny realizacji projektów
3,0Student potrafi posługiwać się narzędziami rachunkowości zarządczej i controllingu projektów w celu monitorowania, kontroli i oceny realizacji projektów, co najmniej w 55%
3,5Student potrafi posługiwać się narzędziami rachunkowości zarządczej i controllingu projektów w celu monitorowania, kontroli i oceny realizacji projektów, co najmniej w 65%
4,0Student potrafi posługiwać się narzędziami rachunkowości zarządczej i controllingu projektów w celu monitorowania, kontroli i oceny realizacji projektów, co najmniej w 75%
4,5Student potrafi posługiwać się narzędziami rachunkowości zarządczej i controllingu projektów w celu monitorowania, kontroli i oceny realizacji projektów, co najmniej w 85%
5,0Student potrafi posługiwać się narzędziami rachunkowości zarządczej i controllingu projektów w celu monitorowania, kontroli i oceny realizacji projektów, co najmniej w 95%

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M03/4.3_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, do uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu praktycznych problemów właściwych dla zagadnień stanowiących przedmiot zajęć, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
2,0Student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu praktycznych problemów właściwych dla zagadnień stanowiących przedmiot zajęć, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
3,0Student czasami jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu praktycznych problemów właściwych dla zagadnień stanowiących przedmiot zajęć, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
3,5Student często przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu praktycznych problemów właściwych dla zagadnień stanowiących przedmiot zajęć, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
4,0Student częst bardzo przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu praktycznych problemów właściwych dla zagadnień stanowiących przedmiot zajęć, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
4,5Student zazwyczaj przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu praktycznych problemów właściwych dla zagadnień stanowiących przedmiot zajęć, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
5,0Student jest zawsze gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu praktycznych problemów właściwych dla zagadnień stanowiących przedmiot zajęć, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych

Literatura podstawowa

  1. Majchrzak I., Nadolna B., Rachunkowość w planowaniu i rozliczaniu projektów, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2019
  2. Łada M., Kozarkiewicz A., Zarządzanie wartością projektów. Instrumenty rachunkowości zarzadczej i controlling, C.H.Beck, Warszawa, 2010
  3. Dziadek K., Rachunkowość w zarządzaniu projektami finansowymi ze środków unijnych, Wolters Kluwer, Warszawa, 2020

Literatura dodatkowa

  1. Sierpińska M., Sierpińska-Sawicz A., Węgrzyn R., Controlling finansowy w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa, 2019
  2. Sierpińska M., Sierpińska-Sawicz A., Węgrzyn R., Controlling w przedsiębiorstwie, Wolters Kluwer, Warszawa, 2017
  3. Wayne J. Del Pico, Project control. Integrating Cost and Schedule in Construction, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey, 2013, dostęp online

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Istota controllingu projektów. Rachunkowość zarządcza i controlling w zarządzaniu projektami3
T-P-2Instrumenty operacyjnej rachunkowości zarządczej i controllingu projektów: planowanie przebiegu projektu (zasoby, harmonogram, budżet); szacowanie kosztów, przychodów i rentowności projektów; rachunek kosztów w projektach; szacowanie ryzyk w projektach; budżetowanie operacyjne w projektach15
T-P-3Instrumenty strategicznej rachunkowości zarządczej i controllingu projektów: rachunek kosztów; budżetowanie kapitałowe; analiza ryzyka; ocena efektywności inwestycji; zbilansowana karta dokonań10
T-P-4Monitorowanie i kontrola realizacji projektu. Raportowanie w projektach5
T-P-5Prezentacja i omówienie prac projektowych2
35

Treści programowe - warsztaty

KODTreść programowaGodziny
T-WR-1Studium przypadku: analiza praktyk w zakresie kontroli procesów organizacji, planowania, monitorowania i postępów realizacji projektów oraz sporządzania i weryfikacji sprawozdań wewnetrznych i zewnętrznych w przedsiębiorstwach projektowych5
T-WR-2Studium przypadku: Ocena efektywności projektów inwestycyjnych oraz zarządzania kosztami projektu5
T-WR-3Studium przypadku: Controlling projektów dofinansowanych ze środków unijnych9
T-WR-4Zaliczenie zajęć1
20

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach35
A-P-2konsultacje2
A-P-3przygotowanie do zajęć - studiowanie literatury przedmiotu, analiza materiałów źródłowych, realizacja prac projektowych25
62
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - warsztaty

KODForma aktywnościGodziny
A-WR-1uczestnictwo w zajęciach20
A-WR-2analiza materiałów źródłowych i zadań problemowych, przygotowanie do dyskusji18
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/4.3_W01Student zna i rozumie istotę controllingu projektów, jego narzędzi i zasad ich wykorzystania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodyką zarządzania projektami z uwzględnieniem podejścia controllingowego i nabycie przez studentów umiejętności wykorzystania narzędzi controllingu w planowaniu i monitorwaniu realizacji projektów
Treści programoweT-P-2Instrumenty operacyjnej rachunkowości zarządczej i controllingu projektów: planowanie przebiegu projektu (zasoby, harmonogram, budżet); szacowanie kosztów, przychodów i rentowności projektów; rachunek kosztów w projektach; szacowanie ryzyk w projektach; budżetowanie operacyjne w projektach
T-WR-2Studium przypadku: Ocena efektywności projektów inwestycyjnych oraz zarządzania kosztami projektu
T-P-4Monitorowanie i kontrola realizacji projektu. Raportowanie w projektach
T-WR-1Studium przypadku: analiza praktyk w zakresie kontroli procesów organizacji, planowania, monitorowania i postępów realizacji projektów oraz sporządzania i weryfikacji sprawozdań wewnetrznych i zewnętrznych w przedsiębiorstwach projektowych
T-P-1Istota controllingu projektów. Rachunkowość zarządcza i controlling w zarządzaniu projektami
T-P-3Instrumenty strategicznej rachunkowości zarządczej i controllingu projektów: rachunek kosztów; budżetowanie kapitałowe; analiza ryzyka; ocena efektywności inwestycji; zbilansowana karta dokonań
T-WR-3Studium przypadku: Controlling projektów dofinansowanych ze środków unijnych
T-P-5Prezentacja i omówienie prac projektowych
Metody nauczaniaM-1objaśnienie, wyjaśnienie
M-2dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków
M-4warsztaty tematyczne
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań w trakcie zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Ocena pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie istoty controllingu projektów, jego narzędzi i zasad ich wykorzystania
3,0Student zna i rozumie istotę controllingu projektów, jego narzędzi i zasad ich wykorzystania, co najmniej w 55%
3,5Student zna i rozumie istotę controllingu projektów, jego narzędzi i zasad ich wykorzystania, co najmniej w 65%
4,0Student zna i rozumie istotę controllingu projektów, jego narzędzi i zasad ich wykorzystania, co najmniej w 75%
4,5Student zna i rozumie istotę controllingu projektów, jego narzędzi i zasad ich wykorzystania, co najmniej w 85%
5,0Student zna i rozumie istotę controllingu projektów, jego narzędzi i zasad ich wykorzystania, co najmniej w 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/4.3_U01Student potrafi posługiwać się narzędziami rachunkowości zarządczej i controllingu projektów w celu monitorowania, kontroli i oceny realizacji projektów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Z_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodyką zarządzania projektami z uwzględnieniem podejścia controllingowego i nabycie przez studentów umiejętności wykorzystania narzędzi controllingu w planowaniu i monitorwaniu realizacji projektów
Treści programoweT-P-4Monitorowanie i kontrola realizacji projektu. Raportowanie w projektach
T-WR-2Studium przypadku: Ocena efektywności projektów inwestycyjnych oraz zarządzania kosztami projektu
T-P-2Instrumenty operacyjnej rachunkowości zarządczej i controllingu projektów: planowanie przebiegu projektu (zasoby, harmonogram, budżet); szacowanie kosztów, przychodów i rentowności projektów; rachunek kosztów w projektach; szacowanie ryzyk w projektach; budżetowanie operacyjne w projektach
T-WR-1Studium przypadku: analiza praktyk w zakresie kontroli procesów organizacji, planowania, monitorowania i postępów realizacji projektów oraz sporządzania i weryfikacji sprawozdań wewnetrznych i zewnętrznych w przedsiębiorstwach projektowych
T-P-3Instrumenty strategicznej rachunkowości zarządczej i controllingu projektów: rachunek kosztów; budżetowanie kapitałowe; analiza ryzyka; ocena efektywności inwestycji; zbilansowana karta dokonań
T-WR-3Studium przypadku: Controlling projektów dofinansowanych ze środków unijnych
T-P-5Prezentacja i omówienie prac projektowych
Metody nauczaniaM-3metoda projektów
M-2dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków
M-4warsztaty tematyczne
M-1objaśnienie, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena pracy projektowej
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań w trakcie zajęć
S-3Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń przedmiotowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi użyć narzędzi rachunkowości zarządczej i controllingu projektów w celu monitorowania, kontroli i oceny realizacji projektów
3,0Student potrafi posługiwać się narzędziami rachunkowości zarządczej i controllingu projektów w celu monitorowania, kontroli i oceny realizacji projektów, co najmniej w 55%
3,5Student potrafi posługiwać się narzędziami rachunkowości zarządczej i controllingu projektów w celu monitorowania, kontroli i oceny realizacji projektów, co najmniej w 65%
4,0Student potrafi posługiwać się narzędziami rachunkowości zarządczej i controllingu projektów w celu monitorowania, kontroli i oceny realizacji projektów, co najmniej w 75%
4,5Student potrafi posługiwać się narzędziami rachunkowości zarządczej i controllingu projektów w celu monitorowania, kontroli i oceny realizacji projektów, co najmniej w 85%
5,0Student potrafi posługiwać się narzędziami rachunkowości zarządczej i controllingu projektów w celu monitorowania, kontroli i oceny realizacji projektów, co najmniej w 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M03/4.3_K01Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, do uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu praktycznych problemów właściwych dla zagadnień stanowiących przedmiot zajęć, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K01Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Z_1P_K02Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Z_1P_K04Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Z_1P_K05Absolwent jest gotów dbać o prestiż zawodu poprzez przestrzeganie etyki zawodowej oraz poszanowanie dorobku i tradycji zawodowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodyką zarządzania projektami z uwzględnieniem podejścia controllingowego i nabycie przez studentów umiejętności wykorzystania narzędzi controllingu w planowaniu i monitorwaniu realizacji projektów
Treści programoweT-WR-2Studium przypadku: Ocena efektywności projektów inwestycyjnych oraz zarządzania kosztami projektu
T-P-2Instrumenty operacyjnej rachunkowości zarządczej i controllingu projektów: planowanie przebiegu projektu (zasoby, harmonogram, budżet); szacowanie kosztów, przychodów i rentowności projektów; rachunek kosztów w projektach; szacowanie ryzyk w projektach; budżetowanie operacyjne w projektach
T-WR-1Studium przypadku: analiza praktyk w zakresie kontroli procesów organizacji, planowania, monitorowania i postępów realizacji projektów oraz sporządzania i weryfikacji sprawozdań wewnetrznych i zewnętrznych w przedsiębiorstwach projektowych
T-P-4Monitorowanie i kontrola realizacji projektu. Raportowanie w projektach
T-P-1Istota controllingu projektów. Rachunkowość zarządcza i controlling w zarządzaniu projektami
T-P-3Instrumenty strategicznej rachunkowości zarządczej i controllingu projektów: rachunek kosztów; budżetowanie kapitałowe; analiza ryzyka; ocena efektywności inwestycji; zbilansowana karta dokonań
T-WR-4Zaliczenie zajęć
T-WR-3Studium przypadku: Controlling projektów dofinansowanych ze środków unijnych
Metody nauczaniaM-3metoda projektów
M-2dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków
M-4warsztaty tematyczne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń przedmiotowych
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań w trakcie zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Ocena pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu praktycznych problemów właściwych dla zagadnień stanowiących przedmiot zajęć, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
3,0Student czasami jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu praktycznych problemów właściwych dla zagadnień stanowiących przedmiot zajęć, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
3,5Student często przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu praktycznych problemów właściwych dla zagadnień stanowiących przedmiot zajęć, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
4,0Student częst bardzo przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu praktycznych problemów właściwych dla zagadnień stanowiących przedmiot zajęć, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
4,5Student zazwyczaj przejawia gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu praktycznych problemów właściwych dla zagadnień stanowiących przedmiot zajęć, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych
5,0Student jest zawsze gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu praktycznych problemów właściwych dla zagadnień stanowiących przedmiot zajęć, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych