Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Marketing i sprzedaż
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Jednostka WEk | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | wybrany moduł praktyczny |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z procedurami procesu dyplomowania |
C-2 | Zapoznanie studenta z zasadami formułowania celu pracy i problemów badawczych |
C-3 | Zapoznanie studenta z technikami poszukiwania literatury i innych źródeł |
C-4 | Zapoznanie studenta z wybranymi metodami prowadzenia badań naukowych oraz badań rynku |
C-5 | Zapoznanie studenta z metodyką realizacji pracy dyplomowej z zakresu kierunku studiów, z uwzględnieniem modułów praktycznych |
C-6 | Zapoznanie studenta ze standardami pisania prac dyplomowych oraz zasadami stylu naukowego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Uwarunkowania prawne procesu dyplomowania. Omówienie procedur dyplomowania obowiązujących na Wydziale Ekonomicznym ZUT. | 4 |
T-SD-2 | Określanie przedmiotu i zakresu pracy dyplomowej. Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych. | 2 |
T-SD-3 | Techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł. Zbieranie, porządkowanie i analiza materiału badawczego. | 2 |
T-SD-4 | Zapoznanie studentów z wybranymi metodami prowadzenia badań naukowych w naukach społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości. | 4 |
T-SD-5 | Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu kierunku studiów z uwzględnieniem modułów praktycznych. | 2 |
T-SD-6 | Zasady i techniki pisania pracy dyplomowej wraz z przykładami - standardy pisania prac dyplomowych obowiązujące na Wydziale. Cechy stylu naukowego. | 4 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-SD-2 | konsultacje | 2 |
A-SD-3 | przygotowanie do seminarium | 30 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z prezentacją |
M-2 | Analiza dokumentów |
M-3 | Analiza dobrych przykładów oraz błędów językowych |
M-4 | Dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena koncepcji pracy |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_A05/5.1_W01 Student zna i rozumie zasady niezbędne do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej | Z_1P_W01, Z_1P_W04 | — | C-3, C-4, C-5, C-2, C-1, C-6 | T-SD-2, T-SD-3, T-SD-5, T-SD-4, T-SD-1, T-SD-6 | M-1, M-4, M-3, M-2 | S-1 |
Z_1P_A05/5.1_W02 Student zna i rozumie zasady samodzielnego tworzenia pracy dyplomowej | Z_1P_W01, Z_1P_W04 | — | C-3, C-2, C-4, C-1, C-5, C-6 | T-SD-6, T-SD-3, T-SD-5, T-SD-1, T-SD-4, T-SD-2 | M-4, M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_A05/5.1_U01 Student potrafi samodzielnie sformułować problem badawczy | Z_1P_U01, Z_1P_U02, Z_1P_U03 | — | C-2 | T-SD-2, T-SD-4 | M-4, M-1, M-2 | S-1 |
Z_1P_A05/5.1_U02 Student potrafi diagnozować i oceniać zjawiska gospodarcze | Z_1P_U01, Z_1P_U02, Z_1P_U03 | — | C-5 | T-SD-4, T-SD-3 | M-2, M-1, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_A05/5.1_K01 Student jest gotów do oceny posiadanej wiedzy | Z_1P_K01, Z_1P_K02 | — | C-4 | T-SD-6 | M-1, M-2, M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_A05/5.1_W01 Student zna i rozumie zasady niezbędne do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu zna i rozumie zasady niezbędne do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_A05/5.1_W02 Student zna i rozumie zasady samodzielnego tworzenia pracy dyplomowej | 2,0 | |
3,0 | Student dostatecznie zna zasady tworzenia pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_A05/5.1_U01 Student potrafi samodzielnie sformułować problem badawczy | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu potrafi sformułować problem badawczy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_A05/5.1_U02 Student potrafi diagnozować i oceniać zjawiska gospodarcze | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu potrafi diagnozować i oceniać zjawiska gospodarcze | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_A05/5.1_K01 Student jest gotów do oceny posiadanej wiedzy | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu jest gotów do posługiwania się nabytą wiedzą | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Regulamin studiów. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
- Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia-kierunki/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
- Kuziak, Michał; Rzepczyński, Sławomir., Jak pisać?, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa, 2008
- Zajączkowski, Mirosław, Jak napisać pracę magisterską (dyplomową) szybko, dobrze i bez stresów, AR Wydział Ekonomiczny, Szczecin, 1998, 2, Bibl.Wydz.Ekonomicznego
Literatura dodatkowa
- Stachak, Stanisław, Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013, Bibl.Wydz.Ekonomicznego
- Joy De Jong, Effective strategies for academic writing: essay, paper, thesis, journal article, bachelor, master, phd, Coutinho, Bussum, 2017, ISBN-13 : 978-9046905050