Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Marketing i sprzedaż

Sylabus przedmiotu Branding i wizerunek firmy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Branding i wizerunek firmy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 20 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy zarządzania
W-2podstawy marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student ma poznać zasady kreowania pozytywnego wizerunku firmy
C-2Student ma tworzyć strategię budowania marki podmiotu
C-3Student ma być gotowy zarządzać sytuacjami kryzysowymi

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do brandingu przedsiębiorstwa: Co to jest branding i dlaczego jest ważny? Definiowanie misji, wizji i wartości przedsiębiorstwa jako fundamentu marki.2
T-W-2Badanie rynku i analiza grup docelowych w kontekście budowy marki. Kreowanie unikalnego wizerunku marki wśród konkurencji.2
T-W-3Budowanie identyfikacji wizualnej marki.2
T-W-4Tworzenie strategii komunikacji marki.1
T-W-5Zarządzanie marką w erze cyfrowej: online branding i kreowanie wizerunku.1
T-W-6Zarządzanie reputacją marki: budowanie zaufania i lojalności. Budowanie relacji z klientami opartych na wartościach marki.2
T-W-7Etyka i społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa w kontekście brandingowego przekazu.2
T-W-8Zarządzanie wizerunkiem w sytuacjach kryzysowych.2
T-W-9Branding w kontekście globalnym: dostosowanie strategii marki przedsiębiorstwa do różnych rynków i kultur.2
T-W-10Prezentacja case study3
T-W-11Test1
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2konsultacje2
A-W-3Przygotowanie case study1
A-W-4przygotowanie do testu2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacją w PP
M-2Dyskusja
M-3Analiza przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność podczas zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Prezentacja case study
S-3Ocena podsumowująca: Test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_DO4/4.2_W01
Student zna i rozumie zasady kreowania pozytywnego wizerunku firmy
Z_1P_W01C-2, C-1, C-3T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-W-1, T-W-8, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-9M-2, M-3, M-1S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_DO4/4.2_U01
Student umie stworzyć strategię marki podmiotu
Z_1P_U03C-2, C-1T-W-2, T-W-8, T-W-6, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_DO4/4.2_K01
Student jest gotów zarządzać sytuacjami kryzysowymi
Z_1P_K02, Z_1P_K05C-3, C-2T-W-8, T-W-7, T-W-9M-2, M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_DO4/4.2_W01
Student zna i rozumie zasady kreowania pozytywnego wizerunku firmy
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu zna zasady kreowania wizerunku firmy
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_DO4/4.2_U01
Student umie stworzyć strategię marki podmiotu
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu umie stworzyć strategię marki podmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_DO4/4.2_K01
Student jest gotów zarządzać sytuacjami kryzysowymi
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu jest gotowy do zarządzania sytuacjami kryzysowymi
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bronowicz-Hossain, Monika, Komunikacja wizualna : public relations, reklama, branding, Astrum, Wrocław, 2013
  2. Budzyński, Wojciech., PR public relations : wizerunek, reputacja, tożsamość, Poltext., Warszawa, 2018
  3. Daszkiewicz, Magdalena, Kreowanie marki korporacyjnej, Difin, Warszawa, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Joanna Hernik, Adam Sagan, Personal Characteristics Inspiring Initial Trust – What Matters in Service Encounters?, Folia Oeconomica Stetinensia, pp. 199-215, 2020, 20(2)

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do brandingu przedsiębiorstwa: Co to jest branding i dlaczego jest ważny? Definiowanie misji, wizji i wartości przedsiębiorstwa jako fundamentu marki.2
T-W-2Badanie rynku i analiza grup docelowych w kontekście budowy marki. Kreowanie unikalnego wizerunku marki wśród konkurencji.2
T-W-3Budowanie identyfikacji wizualnej marki.2
T-W-4Tworzenie strategii komunikacji marki.1
T-W-5Zarządzanie marką w erze cyfrowej: online branding i kreowanie wizerunku.1
T-W-6Zarządzanie reputacją marki: budowanie zaufania i lojalności. Budowanie relacji z klientami opartych na wartościach marki.2
T-W-7Etyka i społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa w kontekście brandingowego przekazu.2
T-W-8Zarządzanie wizerunkiem w sytuacjach kryzysowych.2
T-W-9Branding w kontekście globalnym: dostosowanie strategii marki przedsiębiorstwa do różnych rynków i kultur.2
T-W-10Prezentacja case study3
T-W-11Test1
20

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2konsultacje2
A-W-3Przygotowanie case study1
A-W-4przygotowanie do testu2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_DO4/4.2_W01Student zna i rozumie zasady kreowania pozytywnego wizerunku firmy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Cel przedmiotuC-2Student ma tworzyć strategię budowania marki podmiotu
C-1Student ma poznać zasady kreowania pozytywnego wizerunku firmy
C-3Student ma być gotowy zarządzać sytuacjami kryzysowymi
Treści programoweT-W-6Zarządzanie reputacją marki: budowanie zaufania i lojalności. Budowanie relacji z klientami opartych na wartościach marki.
T-W-7Etyka i społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa w kontekście brandingowego przekazu.
T-W-4Tworzenie strategii komunikacji marki.
T-W-1Wprowadzenie do brandingu przedsiębiorstwa: Co to jest branding i dlaczego jest ważny? Definiowanie misji, wizji i wartości przedsiębiorstwa jako fundamentu marki.
T-W-8Zarządzanie wizerunkiem w sytuacjach kryzysowych.
T-W-3Budowanie identyfikacji wizualnej marki.
T-W-2Badanie rynku i analiza grup docelowych w kontekście budowy marki. Kreowanie unikalnego wizerunku marki wśród konkurencji.
T-W-5Zarządzanie marką w erze cyfrowej: online branding i kreowanie wizerunku.
T-W-9Branding w kontekście globalnym: dostosowanie strategii marki przedsiębiorstwa do różnych rynków i kultur.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja
M-3Analiza przypadków
M-1Wykład z prezentacją w PP
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Prezentacja case study
S-1Ocena formująca: Aktywność podczas zajęć
S-3Ocena podsumowująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu zna zasady kreowania wizerunku firmy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_DO4/4.2_U01Student umie stworzyć strategię marki podmiotu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-2Student ma tworzyć strategię budowania marki podmiotu
C-1Student ma poznać zasady kreowania pozytywnego wizerunku firmy
Treści programoweT-W-2Badanie rynku i analiza grup docelowych w kontekście budowy marki. Kreowanie unikalnego wizerunku marki wśród konkurencji.
T-W-8Zarządzanie wizerunkiem w sytuacjach kryzysowych.
T-W-6Zarządzanie reputacją marki: budowanie zaufania i lojalności. Budowanie relacji z klientami opartych na wartościach marki.
T-W-3Budowanie identyfikacji wizualnej marki.
T-W-4Tworzenie strategii komunikacji marki.
T-W-5Zarządzanie marką w erze cyfrowej: online branding i kreowanie wizerunku.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją w PP
M-2Dyskusja
M-3Analiza przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Prezentacja case study
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu umie stworzyć strategię marki podmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_DO4/4.2_K01Student jest gotów zarządzać sytuacjami kryzysowymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K02Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Z_1P_K05Absolwent jest gotów dbać o prestiż zawodu poprzez przestrzeganie etyki zawodowej oraz poszanowanie dorobku i tradycji zawodowych
Cel przedmiotuC-3Student ma być gotowy zarządzać sytuacjami kryzysowymi
C-2Student ma tworzyć strategię budowania marki podmiotu
Treści programoweT-W-8Zarządzanie wizerunkiem w sytuacjach kryzysowych.
T-W-7Etyka i społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa w kontekście brandingowego przekazu.
T-W-9Branding w kontekście globalnym: dostosowanie strategii marki przedsiębiorstwa do różnych rynków i kultur.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja
M-3Analiza przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Prezentacja case study
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu jest gotowy do zarządzania sytuacjami kryzysowymi
3,5
4,0
4,5
5,0