Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Marketing i sprzedaż
Sylabus przedmiotu Badania marketingowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Badania marketingowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zrozumienie podstawowych pojęć i terminologii związanych z badaniami marketingowym |
C-2 | Poznanie metod badawczych wykorzystywanych w badaniach marketingowych |
C-3 | Umiejętność wykorzystywania narzędzi i technologii wspomagających badania marketingowe |
C-4 | Praktyczne zastosowanie badań marketingowych w rozwiązywaniu problemów firmy |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Badania jakościowe i ilościowe - specyfika | 2 |
T-L-2 | Błędy popełniane w procesie badania | 2 |
T-L-3 | Identyfikacjia problemów decyzyjnych - formułowanie problemów badawczych | 2 |
T-L-4 | Konstruowanie formularza ankiety - formularz online | 2 |
T-L-5 | Rodzaje pytań i zasady ich budowy | 2 |
T-L-6 | Wywiady indywidualne i grupowe | 2 |
T-L-7 | Typy obserwacji | 2 |
T-L-8 | Burza mózgów - etapy, zasady | 2 |
T-L-9 | Panel ekspertów i metoda delficka | 2 |
T-L-10 | Techniki projekcyjne i asocjacyjne w zarządzaniu | 2 |
T-L-11 | Proces doboru próby badawczej | 2 |
T-L-12 | Procesy i instrumenty pomiarowe | 2 |
T-L-13 | Pierwotne i wtórne żródła informacji | 2 |
T-L-14 | Pozasondażowe metody zbierania danych | 2 |
T-L-15 | Kodowanie danych - zasady | 2 |
T-L-16 | Wybrane metody ilościowej analizy danych | 2 |
T-L-17 | Metody prezentacji i oceny wyników badania | 2 |
T-L-18 | Zaliczenie zadań praktycznych - sprawozdanie | 2 |
36 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcie, geneza i cel stosowania badań marketingowych | 4 |
T-W-2 | Rola badań w podejmowaniu decyzji | 2 |
T-W-3 | Rodzaje badań marketingowych | 2 |
T-W-4 | Metody prowadzenia badań - zarys | 2 |
T-W-5 | Etapy prowadzenia badań | 4 |
T-W-6 | Dobór próby badawczej | 2 |
T-W-7 | Specyfika badań ankietowych | 2 |
T-W-8 | Wywiady, obserwacje, eksperymenty, burza mózgów, metoda delficka - zasady stosowania | 6 |
T-W-9 | Techniki projekcyjne i asocjacyjne | 2 |
T-W-10 | Przygotowanie raportu z badań | 2 |
T-W-11 | Zaliczenie - test | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 36 |
A-L-2 | konsultacje | 2 |
A-L-3 | przygotowanie zaliczenia | 13 |
51 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | konsultacje | 2 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia | 18 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z prezentacją |
M-2 | Zadania praktyczne |
M-3 | Dyskusja |
M-4 | Praca w grupie |
M-5 | Film |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność podczas zajęć |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zadania praktyczne |
S-3 | Ocena podsumowująca: Test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_C09/4.1_W01 Student zna i rozumie stopniu pojęcia związane z badaniami marketingowymi | Z_1P_W02, Z_1P_W04 | — | C-1 | T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-4, T-W-10, T-W-3, T-W-1, T-W-8 | M-1, M-3, M-5 | S-3, S-2, S-1 |
Z_1P_C09/4.1_W02 Student zna i rozumie metody badawcze wykorzystywane w badaniach marketingowych | Z_1P_W02 | — | C-2, C-1 | T-L-13, T-L-14, T-L-15, T-L-7, T-L-5, T-W-3, T-L-6, T-L-16, T-L-17, T-L-11, T-L-12, T-L-8, T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-L-9, T-L-4, T-L-10 | M-3, M-1 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_C09/4.1_U01 Student potrafi wykorzystać narzędzia i technologie wspomagające badania marketingowe | Z_1P_U02, Z_1P_U01 | — | C-4, C-3 | T-L-17, T-L-15, T-W-7, T-L-9, T-W-6, T-L-4, T-L-13 | M-4, M-3, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_C09/4.1_K01 Student jest gotów do etycznego stosowania badań marketingowych w rozwiązywaniu problemów firmy | Z_1P_K05, Z_1P_K01 | — | C-3, C-4 | T-W-2, T-L-14, T-W-3, T-L-13, T-L-3, T-L-16, T-W-4, T-L-10, T-L-5, T-L-12, T-L-17, T-L-9, T-L-11, T-L-8, T-L-15, T-L-7, T-L-6, T-L-2 | M-3, M-2, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_C09/4.1_W01 Student zna i rozumie stopniu pojęcia związane z badaniami marketingowymi | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu zna i rozumie pojęcia związane z badaniami marketingowymi | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_C09/4.1_W02 Student zna i rozumie metody badawcze wykorzystywane w badaniach marketingowych | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu zna metody badawcze | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_C09/4.1_U01 Student potrafi wykorzystać narzędzia i technologie wspomagające badania marketingowe | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu wykorzystuje narzędzia i technologie wspomagające badania marketingowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_C09/4.1_K01 Student jest gotów do etycznego stosowania badań marketingowych w rozwiązywaniu problemów firmy | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu jest gotów do etycznego stosowania badań | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kaczmarczyk, Stanisław, Badania marketingowe: podstawy metodyczne, PWE, Warszawa, 2014
Literatura dodatkowa
- Kaczmarczyk, Stanisław, Badania produktów i usług w cyklu rynkowym zastosowania badań marketingowych, UTP, Bydgoszcz, 2020
- Hernik, Joanna, Dangerous products on the contemporary EU market – characteristics of the non-food products, Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie, 2022, 162, s. 245-258
- Nowaczyk Piotr, Research into the importance of small seaport nautical infrastructure in the development of the local economy., Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, 64(7), 90-101
- Nowaczyk Piotr, Analiza efektywności projektu inwestycyjnego o charakterze publicznym na przykładzie Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego, Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk - Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2016, tom XVII, zeszyt 2, część I s.171-182