Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Marketing i sprzedaż
Sylabus przedmiotu Zarządzanie projektami:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie projektami | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania organizacjami |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawową terminologią, metodami oraz problemami zarządzania projektami |
C-2 | Nabycie umiejętności praktycznego stosowania narzędzi i technik zarządzania projektami |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie do oprogramowania do zarządzania projektami. Przegląd narzędzi do zarządzania projektami | 3 |
T-L-2 | Ustalanie zakresu projektu oraz tworzenie struktury podziału pracy | 6 |
T-L-3 | Wykorzystanie narzędzi do zarządzania zadaniami i zasobami w projekcie | 6 |
T-L-4 | Ustalanie czasu pracy, trwania zadań oraz harmonogramu projektu | 6 |
T-L-5 | Wykorzystanie narzędzi do monitorowania i kontroli kosztów projektowych, tworzenie budżetu projektu, śledzenie wydatków i prognozowanie kosztów | 6 |
T-L-6 | Wykorzystanie narzędzi do tworzenia raportów projektowych, prezentacji postępów projektu, analizy wyników i efektów projektu | 3 |
T-L-7 | Zastosowanie narzędzi do zintegrowanego zarządzania projektami: koordynacja różnych aspektów projektu, takich jak harmonogramowanie, zarządzanie zadaniami, ryzykiem, kosztami i zasobami | 3 |
T-L-8 | Zaliczenie projektów | 3 |
36 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do zarządzania projektami: pojęcie projektu i zarządzania projektem | 2 |
T-W-2 | Podstawowe metodyki zarządzania projektami | 2 |
T-W-3 | Fazy cyklu życia projektu: inicjacjowanie, planowanie, realizacja oraz zamykanie projektu | 4 |
T-W-4 | Zarządzanie zespołem projektowym: tworzenie zespołu, komunikacja, koordynowanie pracy oraz rozwiązywanie problemów w zespole | 3 |
T-W-5 | Zarządzanie ryzykiem projektowym | 3 |
T-W-6 | Zaliczenie pierwszej części wykładów | 1 |
T-W-7 | Zarządzanie czasem i harmonogramowanie projektu | 4 |
T-W-8 | Zarządzanie kosztami projektu: budżet, kontrola kosztów, zarządzanie zakupami i dostawcami w projekcie | 4 |
T-W-9 | Zarządzanie jakością projektu: plan kontroli, zapewnianie zgodności z wymaganiami, miary jakości projektu | 2 |
T-W-10 | Zarządzanie interesariuszami w projekcie | 2 |
T-W-11 | Zarządzanie projektami międzyanarodowymi | 2 |
T-W-12 | Zaliczenie drugiej części wykładów | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 36 |
A-L-2 | konsultacje | 2 |
A-L-3 | przygotowanie do zaliczenia laboratoriów | 8 |
A-L-4 | Uzupełnienie wykonywanych projektów | 4 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | konsultacje | 2 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia | 18 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera |
M-4 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena z wykonanych ćwiczeń przedmiotowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia projektu |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pierwszej i drugiej części wykładów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_C01/2.1_W01 Student zna i rozumie podstawowe koncepcje i terminologię związaną z zarządzaniem projektami. | Z_1P_W02 | — | C-1 | T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-1, T-W-6 | M-1, M-2 | S-3 |
Z_1P_C01/2.1_W02 Student zna i rozumie różne metody, narzędzia i techniki zarządzania projektami. | Z_1P_W01, Z_1P_W02 | — | C-1 | T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-7, T-W-8, T-W-12 | M-2, M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_C01/2.1_U01 Student potrafi tworzyć plany projektu przy użyciu oprogramowania do zarządzania projektami | Z_1P_U02, Z_1P_U08, Z_1P_U04 | — | C-2 | T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-7, T-L-8 | M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Z_1P_C01/2.1_U02 Student potrafi wykorzystać narzędzia do zarządzania zadaniami i zasobami w projekcie | Z_1P_U01 | — | C-2 | T-L-5, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-4, M-3 | S-2, S-1 |
Z_1P_C01/2.1_U03 Student potrafi tworzyć raporty i analizy wyników projektu przy użyciu narzędzi do zarządzania projektami | Z_1P_U01, Z_1P_U02, Z_1P_U04 | — | C-2 | T-L-5, T-L-7, T-L-6, T-L-8 | M-4, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_C01/2.1_K01 Student jest gotowy do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania projektami. | Z_1P_K02, Z_1P_K04 | — | C-1, C-2 | T-L-7, T-W-9, T-W-8, T-W-4, T-W-5, T-L-4, T-W-10, T-L-2 | M-3, M-4, M-2 | S-3, S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_C01/2.1_W01 Student zna i rozumie podstawowe koncepcje i terminologię związaną z zarządzaniem projektami. | 2,0 | Student nie zna i nie rozumie podstawowych koncepcji i terminologii związanej z zarządzaniem projektami. |
3,0 | Student wykazuje podstawową znajomość i rozumienie podstawowych koncepcji i terminologii związanej z zarządzaniem projektami, ale wymaga dalszego pogłębienia wiedzy. | |
3,5 | Student wykazuje solidną znajomość i rozumienie podstawowych koncepcji i terminologii związanej z zarządzaniem projektami, ale niektóre aspekty mogą wymagać uzupełnienia. | |
4,0 | Student wykazuje dobrą znajomość i rozumienie podstawowych koncepcji i terminologii związanej z zarządzaniem projektami, z niewielkimi obszarami do doskonalenia. | |
4,5 | Student wykazuje dobrą znajomość i rozumienie podstawowych koncepcji i terminologii związanej z zarządzaniem projektami, prezentując zaawansowaną wiedzę w tej dziedzinie. | |
5,0 | Student wykazuje bardzo dobrą znajomość i głębokie rozumienie podstawowych koncepcji i terminologii związanej z zarządzaniem projektami, demonstrując dogłębną wiedzę i umiejętność zastosowania tych koncepcji w praktyce. | |
Z_1P_C01/2.1_W02 Student zna i rozumie różne metody, narzędzia i techniki zarządzania projektami. | 2,0 | Student nie zna i nie rozumie różnych metod, narzędzi i technik zarządzania projektami. |
3,0 | Student wykazuje podstawową znajomość i rozumienie różnych metod, narzędzi i technik zarządzania projektami, ale wymaga dalszego pogłębienia wiedzy. | |
3,5 | Student wykazuje solidną znajomość i rozumienie różnych metod, narzędzi i technik zarządzania projektami, ale niektóre aspekty mogą wymagać uzupełnienia. | |
4,0 | Student wykazuje dobrą znajomość i rozumienie różnych metod, narzędzi i technik zarządzania projektami, z niewielkimi obszarami do doskonalenia. | |
4,5 | Student wykazuje dobrą znajomość i rozumienie różnych metod, narzędzi i technik zarządzania projektami, prezentując zaawansowaną wiedzę w tej dziedzinie. | |
5,0 | Student wykazuje bardzo dobrą znajomość i głębokie rozumienie różnych metod, narzędzi i technik zarządzania projektami, demonstrując dogłębną wiedzę i umiejętność zastosowania ich w praktyce. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_C01/2.1_U01 Student potrafi tworzyć plany projektu przy użyciu oprogramowania do zarządzania projektami | 2,0 | Student nie potrafi tworzyć planów projektu przy użyciu oprogramowania do zarządzania projektami. |
3,0 | Student wykazuje podstawową umiejętność tworzenia planów projektu przy użyciu oprogramowania do zarządzania projektami, ale wymaga dalszego rozwoju.. | |
3,5 | Student wykazuje solidną umiejętność tworzenia planów projektu przy użyciu oprogramowania do zarządzania projektami, ale niektóre aspekty mogą wymagać ulepszenia. | |
4,0 | Student wykazuje dobrą umiejętność tworzenia planów projektu przy użyciu oprogramowania do zarządzania projektami, z niewielkimi obszarami do doskonalenia. | |
4,5 | Student wykazuje dobrą umiejętność tworzenia planów projektu przy użyciu oprogramowania do zarządzania projektami, prezentując zaawansowane umiejętności w praktycznym zastosowaniu narzędzi. | |
5,0 | Student wykazuje bardzo dobrą umiejętność tworzenia planów projektu przy użyciu oprogramowania do zarządzania projektami, demonstrując dogłębną wiedzę, precyzję i skuteczność w wykorzystywaniu narzędzi w praktyce. | |
Z_1P_C01/2.1_U02 Student potrafi wykorzystać narzędzia do zarządzania zadaniami i zasobami w projekcie | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystać narzędzi do zarządzania zadaniami i zasobami w projekcie. |
3,0 | Student wykazuje podstawową umiejętność wykorzystywania narzędzi do zarządzania zadaniami i zasobami w projekcie, ale wymaga dalszego rozwoju.. | |
3,5 | Student wykazuje solidną umiejętność wykorzystywania narzędzi do zarządzania zadaniami i zasobami w projekcie, ale niektóre aspekty mogą wymagać ulepszenia. | |
4,0 | Student wykazuje dobrą umiejętność wykorzystywania narzędzi do zarządzania zadaniami i zasobami w projekcie, z niewielkimi obszarami do doskonalenia. | |
4,5 | Student wykazuje dobrą umiejętność wykorzystywania narzędzi do zarządzania zadaniami i zasobami w projekcie, prezentując zaawansowane umiejętności w praktycznym zastosowaniu narzędzi. | |
5,0 | Student wykazuje bardzo dobrą umiejętność wykorzystywania narzędzi do zarządzania zadaniami i zasobami w projekcie, demonstrując dogłębną wiedzę, precyzję i skuteczność w praktycznym wykorzystaniu narzędzi. | |
Z_1P_C01/2.1_U03 Student potrafi tworzyć raporty i analizy wyników projektu przy użyciu narzędzi do zarządzania projektami | 2,0 | Student nie potrafi tworzyć raportów i analiz wyników projektu przy użyciu narzędzi do zarządzania projektami. |
3,0 | Student wykazuje podstawową umiejętność tworzenia raportów i analiz wyników projektu przy użyciu narzędzi do zarządzania projektami, ale wymaga dalszego rozwoju. | |
3,5 | Student wykazuje solidną umiejętność tworzenia raportów i analiz wyników projektu przy użyciu narzędzi do zarządzania projektami, ale niektóre aspekty mogą wymagać ulepszenia. | |
4,0 | Student wykazuje dobrą umiejętność tworzenia raportów i analiz wyników projektu przy użyciu narzędzi do zarządzania projektami, z niewielkimi obszarami do doskonalenia. | |
4,5 | Student wykazuje dobrą umiejętność tworzenia raportów i analiz wyników projektu przy użyciu narzędzi do zarządzania projektami, prezentując zaawansowane umiejętności w praktycznym zastosowaniu narzędzi. | |
5,0 | Student wykazuje bardzo dobrą umiejętność tworzenia raportów i analiz wyników projektu przy użyciu narzędzi do zarządzania projektami, demonstrując dogłębną wiedzę, precyzję i skuteczność w praktycznym wykorzystaniu narzędzi. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_C01/2.1_K01 Student jest gotowy do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania projektami. | 2,0 | Student nie jest gotowy do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania projektami. |
3,0 | Student wykazuje podstawową gotowość do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania projektami, ale wymaga dalszego rozwoju. | |
3,5 | Student wykazuje solidną gotowość do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania projektami, ale niektóre aspekty mogą wymagać poprawy. | |
4,0 | Student wykazuje dobrą gotowość do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania projektami, z niewielkimi obszarami do doskonalenia. | |
4,5 | Student wykazuje dobrą gotowość do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania projektami, prezentując zaawansowane umiejętności i dogłębną wiedzę na ten temat. | |
5,0 | Student wykazuje bardzo dobrą gotowość do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania projektami, demonstrując zaawansowane umiejętności, kreatywność i doskonałą wiedzę w tej dziedzinie. |
Literatura podstawowa
- Wysocki R. K., Efektywne zarządzanie projektami, Helion, Gliwice, 2018, VII, Można korzystać z wcześniejszych wydań
- Pietras P., Szczepańczyk M., Pietras A., Klimek D., Stankiewicz-Mróz A., Lendzion J., Penc-Pietrzak I., Zarządzanie projektem: podręcznik przyszłego PMa, CeDeWu, Warszawa, 2022, I
- Ramdayal A., PMP® exam prep simplified, Technical Institute of America, New York, 2021, IV
Literatura dodatkowa
- Karbownik A., Zarządzanie projektami w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2017
- Bukłaha E., Jasińska K., Juchniewicz M., Metelski W., Sońta-Drączkowska E., Trocki M., Wyrozębski P., Metodyki i standardy zarządzania projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2017