Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Marketing i sprzedaż
Sylabus przedmiotu Szkolenie BHP:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Szkolenie BHP | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Monika Śpiewak-Szyjka <monika.spiewak-szyjka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Obowiązek uczestnictwa w szkoleniu wynika z faktu rozpoczęcia studiów w uczelni. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uczestnik szkolenia powinien uzyskać wiedzę z zakresu wybranych zagadnień prawnych, informacji o zagrożeniach dla życia i zdrowia, ochronie przed nimi oraz postępowaniu w przypadku wystąpienia tych zagrożeń, w tym udzielania pierwszej pomocy. |
C-2 | Uwrażliwienie studentów na czynniki niebezpieczne oraz wynikające z nich ryzyko dla zdrowia i życia. |
C-3 | Przekazanie podstawowych informacji w zakresie radzenia sobie w sytuacjach niebezpiecznych i zagrażających zdrowiu czy życiu. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Czynniki niebezpieczne, uciążliwe i szkodliwe. | 1 |
T-W-2 | Podstawowe pojęcia związane z ryzykiem w miejscu pracy. Układ: zagrożenie – wypadek – szkoda – awaria systemu. | 1 |
T-W-3 | Podstawowe zagadnienia z zakresu udzielania pomocy przedmedycznej w nagłych stanach zagrożenia życia i zdrowia oraz ochrony przeciwożarowej. | 1 |
T-W-4 | Zaliczenie ustne. | 1 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 4 |
4 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: objaśnienie, pogadanka, opis. |
M-2 | Metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja. |
M-3 | Metody eksponujące: filmy, zdjęcia. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_F02/1.2_W01 Zna i rozumie przepisy oraz zagadnienia z zakresu BHP. | Z_1P_W05 | — | C-2, C-3, C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_F02/1.2_U01 Student potrafi zidentyfikować zagrożenia i zaproponować rozwiązania zgodne z wiedzą, prawem czy normami, w zakresie BHP. | Z_1P_U07 | — | C-3, C-1, C-2 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4 | M-3, M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_F02/1.2_K01 Student jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za swoją pracę i innych, w kontekście bezpieczeństwa i kształtowania higienicznych warunków pracy (i nauki). | Z_1P_K01 | — | C-3, C-2, C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_F02/1.2_W01 Zna i rozumie przepisy oraz zagadnienia z zakresu BHP. | 2,0 | Brak uczestnictwa w obowiązkowym szkoleniu. Brak odpowiedzi lub odpowiedź błędna. |
3,0 | Zaliczenie szkolenia bez oceny. Na podstawie poprawnie sformułowanej wypowiedzi ustnej z zakresu przedmiotu oraz aktywności i obecności na szkoleniu. | |
3,5 | Zaliczenie szkolenia bez oceny. Na podstawie poprawnie sformułowanej wypowiedzi ustnej z zakresu przedmiotu oraz aktywności i obecności na szkoleniu. | |
4,0 | Zaliczenie szkolenia bez oceny. Na podstawie poprawnie sformułowanej wypowiedzi ustnej z zakresu przedmiotu oraz aktywności i obecności na szkoleniu. | |
4,5 | Zaliczenie szkolenia bez oceny. Na podstawie poprawnie sformułowanej wypowiedzi ustnej z zakresu przedmiotu oraz aktywności i obecności na szkoleniu. | |
5,0 | Zaliczenie szkolenia bez oceny. Na podstawie poprawnie sformułowanej wypowiedzi ustnej z zakresu przedmiotu oraz aktywności i obecności na szkoleniu. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_F02/1.2_U01 Student potrafi zidentyfikować zagrożenia i zaproponować rozwiązania zgodne z wiedzą, prawem czy normami, w zakresie BHP. | 2,0 | Brak uczestnictwa w obowiązkowym szkoleniu. Brak odpowiedzi lub odpowiedź błędna. |
3,0 | Zaliczenie szkolenia bez oceny. Na podstawie poprawnie sformułowanej wypowiedzi ustnej z zakresu przedmiotu oraz aktywności i obecności na szkoleniu. | |
3,5 | Zaliczenie szkolenia bez oceny. Na podstawie poprawnie sformułowanej wypowiedzi ustnej z zakresu przedmiotu oraz aktywności i obecności na szkoleniu. | |
4,0 | Zaliczenie szkolenia bez oceny. Na podstawie poprawnie sformułowanej wypowiedzi ustnej z zakresu przedmiotu oraz aktywności i obecności na szkoleniu. | |
4,5 | Zaliczenie szkolenia bez oceny. Na podstawie poprawnie sformułowanej wypowiedzi ustnej z zakresu przedmiotu oraz aktywności i obecności na szkoleniu. | |
5,0 | Zaliczenie szkolenia bez oceny. Na podstawie poprawnie sformułowanej wypowiedzi ustnej z zakresu przedmiotu oraz aktywności i obecności na szkoleniu. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_F02/1.2_K01 Student jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za swoją pracę i innych, w kontekście bezpieczeństwa i kształtowania higienicznych warunków pracy (i nauki). | 2,0 | Brak uczestnictwa w obowiązkowym szkoleniu. Brak odpowiedzi lub odpowiedź błędna. |
3,0 | Zaliczenie szkolenia bez oceny. Na podstawie poprawnie sformułowanej wypowiedzi ustnej z zakresu przedmiotu oraz aktywności i obecności na szkoleniu. | |
3,5 | Zaliczenie szkolenia bez oceny. Na podstawie poprawnie sformułowanej wypowiedzi ustnej z zakresu przedmiotu oraz aktywności i obecności na szkoleniu. | |
4,0 | Zaliczenie szkolenia bez oceny. Na podstawie poprawnie sformułowanej wypowiedzi ustnej z zakresu przedmiotu oraz aktywności i obecności na szkoleniu. | |
4,5 | Zaliczenie szkolenia bez oceny. Na podstawie poprawnie sformułowanej wypowiedzi ustnej z zakresu przedmiotu oraz aktywności i obecności na szkoleniu. | |
5,0 | Zaliczenie szkolenia bez oceny. Na podstawie poprawnie sformułowanej wypowiedzi ustnej z zakresu przedmiotu oraz aktywności i obecności na szkoleniu. |
Literatura podstawowa
- B. Rączkowski, BHP w praktyce, ODDK, Gdańsk, 2020
Literatura dodatkowa
- E. Kevin Kelloway, Karina Nielsen, Jennifer K. Dimoff, Leadership Behaviours Impact Organizational Safety. How Leadership Behaviours Impact Orgaznizational Safet and Well-Being, Wiley - Blackwall, New Jersey, 2017