Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S2)
specjalność: Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna
Sylabus przedmiotu Bezpieczeństwo ekologiczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Kynologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Bezpieczeństwo ekologiczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nauk o Zwierzętach Monogastrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anita Kołodziej-Skalska <Anita.Kolodziej@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu, chemii, biologii i podstaw ochrony środowiska. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności dokonywania samodzielnej analizy zjawisk wpływających na stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Metody monitorowania zmian w środowisku przyrodnicznym. | 2 |
T-A-2 | Sposoby oceny skażenia środowiska wodnego i ich ochrona. | 2 |
T-A-3 | Metody oceny właściwości wgleb i procesów degradacji. | 2 |
T-A-4 | Ekologiczne biomonitorowanie człowieka i zwierząt. | 2 |
T-A-5 | Analiza internetowych systemów informowania o stanie środowiska naturalnego i ochronie bioróżnorodności. | 2 |
T-A-6 | Zgrożenia dla środowiska wynikające z produkcji zwierzęcej i metody ich ograniczania. | 2 |
T-A-7 | Odnawialne źródła energii i ich celowośc i stosowania. | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Bezpieczeństwo ekologiczne w prawodawstwie Polskim. Polityka Unii europejskiej w zakresie ochrony środowiska i bezpieczeństwa ekologicznego. | 2 |
T-W-2 | Monitoring stanu środowiska w Polsce- organizacja i sposoby działań w tym zakresie. | 2 |
T-W-3 | Zagrożenia bezpieczeństwa ekologicznego. Zasada zrównoważonego rozwoju. | 2 |
T-W-4 | Zagrożenia i ochrona różnorodności biologicznej i sposoby jej ochrony. | 2 |
T-W-5 | Ocena oddziaływania na środowisko. Dostęp do informacji o śtrodowisku. | 2 |
T-W-6 | Skażenie środowiska a zdrowie człowieka i zwierząt | 2 |
T-W-7 | Zapobieganie czynnikom wywołującym zagrożenia ekologiczne. | 2 |
T-W-8 | Działania rekultywacyjne związane przywracaniem środowiska do stanu naturalnego. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć audytoryjnych | 5 |
A-A-3 | Przygotowanie prezentacji | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Czytanie wskazanej literatury | 4 |
A-W-3 | Przygotowanie się do kolokwium. | 6 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | pogadanka |
M-3 | dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywnego udziału w dyskusji |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena opracowania i przedstawienia prezentacji. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_17.1_W01 Student zna sposoby oceny i rodzaje zagrożeń srodowiska naturalnego. | Knlic_2A_W03 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_17.1_U01 Student dokonuje samodzielnej analizy zjawisk wpływających na stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych. | Knlic_2A_U05 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-5, T-A-6, T-A-7 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_17.1_K01 Posiada świadomość znaczenia zdobywania i wykorzystywania wiedzy z zakresu ochrony środowiska. | Knlic_2A_K03 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7 | M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_17.1_W01 Student zna sposoby oceny i rodzaje zagrożeń srodowiska naturalnego. | 2,0 | Nie potrafi wymienić sposobów oceny i zagrożeń środowiska naturalnego. |
3,0 | Wymienia sposoby oceny i zagrożenia środowiska naturalnego. | |
3,5 | Potrafi wyjaśnić przyczyny zagrożeń środowiska naturalnego i ich konsekwencje. | |
4,0 | Zna sposoby oceny stanu środowska naturalnego, potrafi dyskutować na temat zagrożeń środowiska naturalnego. | |
4,5 | Zna sposoby oceny środowiska naturalnego, dyskutuje na temat jego zagrożeń i zna metody ich przeciwdziałania. | |
5,0 | Zna sposoby oceny środowiska naturalnego, dyskutuje na temat jego zagrożeń i metodyach ich przeciwdziałania. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_17.1_U01 Student dokonuje samodzielnej analizy zjawisk wpływających na stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych. | 2,0 | Student nie potrafi dokonać samodzielnej analizy zjawisk wpływających na stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych. |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu dokonuje samodzielnej analizy zjawisk wpływających na stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_17.1_K01 Posiada świadomość znaczenia zdobywania i wykorzystywania wiedzy z zakresu ochrony środowiska. | 2,0 | Nie rozumie znaczenia zdobywania i wykorzystywania wiedzy z zakresu ochrony środowiska. |
3,0 | Jest świadomy znaczenia zdobywania i wykorzystywania wiedzy z zakresu ochrony środowiska. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dobrzańska Bożena, Ochrona środowiska przyrodniczego, PWN, Warszawa, 2012
- Kwiatkowska-Malina J., Monitoring środowiska przyrodniczego, Oficyna wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2012
- Krzystyniak Krzysztof, Biomonitorowanie człowieka w profilaktyce zatruć środowiskowych, Medyk, Warszawa, 2017