Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnology (S2)
specjalność: Biotechnology in Animal Production and Environmental Protection
Sylabus przedmiotu Genetic Responses to Environmental Change:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnology | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Genetic Responses to Environmental Change | ||
Specjalność | Biotechnology in Animal Production and Environmental Protection | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Terman <Arkadiusz.Terman@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowlegde in the field of genetics. |
W-2 | Basic knowledge in the field of genetic engineering. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim of the course is to familiarize students with the posssibilities of using genetic engineering in animal breeding. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Teory of molecular evolution. | 2 |
T-A-2 | Maintaining genetic diversity in small and large populations/ | 2 |
T-A-3 | Methods of using gene therapy. | 2 |
T-A-4 | Methods of DNA isolation and its use in the analysis of species diversity. | 2 |
T-A-5 | Gene banks of animal species threatened in Poland. | 2 |
10 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Genetic tests - types and efficacy. | 4 |
T-L-2 | Methods of genetic bioeqivalence assessment. | 2 |
T-L-3 | Analysis of factiors threatening genetic diversity. | 2 |
T-L-4 | Genetic variation. | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Effect of mytagens on genetic material | 2 |
T-W-2 | The impact of the organism environment for genotype. | 2 |
T-W-3 | Gene and chromosomal mutations as basic source of variability. | 2 |
T-W-4 | Xenotranspllantation - positive and negative effects. | 2 |
T-W-5 | GMO - chances and dangers. | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in clesses. | 10 |
A-A-2 | Preparation of the presentation. | 5 |
15 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in laboratory. | 10 |
A-L-2 | Preparing the student for classes. | 3 |
A-L-3 | Consultation with the teacher | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures. | 10 |
A-W-2 | Preparing the student for a test | 8 |
A-W-3 | Consultation with the teacher | 2 |
20 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Multimedia presentations. |
M-2 | Work in groups. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Evaluation of activities at classes. |
S-2 | Ocena formująca: Evaliation of preparation multimedia presentation. |
S-3 | Ocena formująca: Written test. |
S-4 | Ocena podsumowująca: Comprehensive assessment of student activity. |
S-5 | Ocena podsumowująca: Written exam. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTap_2A_BTA-S2-D09_W01 The student is able to indicate the potential directions of using transgenic animals in modern biotechnology. | BTap_2A_W12, BTap_2A_W01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5 | M-1, M-2 | S-4, S-5 |
BTap_2A_BTA-S2-D09_W02 The student is aware of the risks and physiological consequences associated with obtaining transgenic animals and cloning them in order to produce potential donors of organs for transplantation. | BTap_2A_W04 | — | — | C-1 | T-W-4 | M-1, M-2 | S-4, S-5 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTap_2A_BTA-S2-D09_U01 The student is able to assess the negative impact of genetic manipulation on the functioning of a living organism. | BTap_2A_U04 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-4, S-5 |
BTap_2A_BTA-S2-D09_U02 The student is able to characterize the current directions of modification of organisms in contemporary biotechnology. | BTap_2A_U08 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-4, S-5 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTap_2A_BTA-S2-D09_K01 The student understands how genetic manipulations can affect the physiological processes of the body. | BTap_2A_K02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
BTap_2A_BTA-S2-D09_K02 The student understands the need to develop their own professional competences and is open to the exchange of knowledge in interpersonal contacts. | BTap_2A_K01, BTap_2A_K07 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
BTap_2A_BTA-S2-D09_K03 The student shows discipline in teamwork, and at the same time he is able to organize and manage work in a group. | BTap_2A_K05 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTap_2A_BTA-S2-D09_W01 The student is able to indicate the potential directions of using transgenic animals in modern biotechnology. | 2,0 | - nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych |
3,0 | - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów | |
3,5 | - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy - wykazuje zrozumienie podstawowych zagadnień - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów | |
4,0 | - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie cały zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia sporadycznie błędy | |
4,5 | - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów | |
5,0 | - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów | |
BTap_2A_BTA-S2-D09_W02 The student is aware of the risks and physiological consequences associated with obtaining transgenic animals and cloning them in order to produce potential donors of organs for transplantation. | 2,0 | - nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych |
3,0 | - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów | |
3,5 | - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy - wykazuje zrozumienie podstawowych zagadnień - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów | |
4,0 | - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie cały zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia sporadycznie błędy | |
4,5 | - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów | |
5,0 | - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTap_2A_BTA-S2-D09_U01 The student is able to assess the negative impact of genetic manipulation on the functioning of a living organism. | 2,0 | Student: nie potrafi poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów przygotowanie zleconej pracy, nie operuje wiedzą kontekstową. |
3,0 | Student: radzi sobie, z dużą pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy | |
3,5 | Student: potrafi poradzić sobie, z nieznaczną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. | |
4,0 | Student: samodzielnie radzi sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem wykonania zleconej pracy | |
4,5 | Student: samodzielnie rozwiązuje postawione problemy i radzi sobie z trudnościami związanymi z procesem wykonania zleconej pracy | |
5,0 | Student: samodzielnie rozwiązuje postawione problemy i radzi sobie w pełni z trudnościami związanymi z procesem wykonania zleconej pracy; swobodnie porusza się w danej tematyce i prawidłowo wykorzystuje materiały źródłowe | |
BTap_2A_BTA-S2-D09_U02 The student is able to characterize the current directions of modification of organisms in contemporary biotechnology. | 2,0 | Student: nie potrafi poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów przygotowanie zleconej pracy, nie operuje wiedzą kontekstową. |
3,0 | Student: radzi sobie, z dużą pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy | |
3,5 | Student: potrafi poradzić sobie, z nieznaczną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. | |
4,0 | Student: samodzielnie radzi sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem wykonania zleconej pracy | |
4,5 | Student: samodzielnie rozwiązuje postawione problemy i radzi sobie z trudnościami związanymi z procesem wykonania zleconej pracy | |
5,0 | Student: samodzielnie rozwiązuje postawione problemy i radzi sobie w pełni z trudnościami związanymi z procesem wykonania zleconej pracy; swobodnie porusza się w danej tematyce i prawidłowo wykorzystuje materiały źródłowe |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTap_2A_BTA-S2-D09_K01 The student understands how genetic manipulations can affect the physiological processes of the body. | 2,0 | |
3,0 | The student understands how genetic manipulations can affect the physiological processes of the body. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BTap_2A_BTA-S2-D09_K02 The student understands the need to develop their own professional competences and is open to the exchange of knowledge in interpersonal contacts. | 2,0 | |
3,0 | The student understands the need to develop their own professional competences and is open to the exchange of knowledge in interpersonal contacts. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BTap_2A_BTA-S2-D09_K03 The student shows discipline in teamwork, and at the same time he is able to organize and manage work in a group. | 2,0 | |
3,0 | The student shows discipline in teamwork, and at the same time he is able to organize and manage work in a group. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Virginia Evans, Jenny Dooley, Elizabeth Norton (PhD), Genetic Engineering. Student's Book, Express Publishing, 1998