Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnology (S2)
specjalność: Biotechnology in Animal Production and Environmental Protection
Sylabus przedmiotu Biological Databases:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnology | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Biological Databases | ||
Specjalność | Biotechnology in Animal Production and Environmental Protection | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Dybus <Andrzej.Dybus@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The basic knowledge of computer science, genetics and molecular biology. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Learning of students with different types of biological databases. |
C-2 | The use of different biological databases for information collecting. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | DDBJ, European Nucleotide Archive, GenBank. | 3 |
T-L-2 | PubMed, PMC databases. . | 3 |
T-L-3 | REBASE - restriction enzymes and related proteins database. | 2 |
T-L-4 | miRNA sequence databases (miRBase, miRPathDB 2.0) | 2 |
T-L-5 | PDBe - biological macromolecular structures. | 2 |
T-L-6 | UniProt and other protein databases | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Biological databeses - history, current status | 2 |
T-W-2 | Nucleotide sequence databases. | 3 |
T-W-3 | Protein sequence databases. | 3 |
T-W-4 | Literature databases. | 2 |
T-W-5 | Human and animals genes and genetic disorders. | 2 |
T-W-6 | The National Center for Biotechnology Information. EMBL. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Taking classes. | 15 |
A-L-2 | Preparation for classes. | 3 |
A-L-3 | Preparation for the test. | 5 |
A-L-4 | Consultation with the teacher | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures. | 15 |
A-W-2 | Preparation for the test. | 8 |
A-W-3 | Consultation with the teacher | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures presenting theoretical issues (multimedia ppt). |
M-2 | Practical classes using PC (online tools). |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Examination. |
S-2 | Ocena formująca: Practical test including classes. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O6.2_W01 A student describes selected biological databases. | BTap_2A_W05 | — | — | C-1 | T-L-3, T-L-2, T-L-5, T-L-4, T-L-1, T-L-6, T-W-4, T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O6.2_U01 A student can use different biological databases for collection of information in different area of biotechnology. | BTap_2A_U08 | — | — | C-1 | T-L-3, T-L-2, T-L-5, T-L-4, T-L-1, T-L-6 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O6.2_K01 A student is able to work with different biological databases. | BTap_2A_K01 | — | — | C-1 | T-L-3, T-L-2, T-L-5, T-L-4, T-L-1, T-L-6, T-W-4, T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O6.2_W01 A student describes selected biological databases. | 2,0 | |
3,0 | A student defines the different biological databases for data collecting | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O6.2_U01 A student can use different biological databases for collection of information in different area of biotechnology. | 2,0 | |
3,0 | A student uses a different databases for collecting the proper information | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O6.2_K01 A student is able to work with different biological databases. | 2,0 | |
3,0 | A student is able to work with different, online biological databases | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- http://www.softberry.com, 2018, http://www.softberry.com
- Bethesda (MD): National Center for Biotechnology Information (US); 2013-., The NCBI Handbook [Internet]. 2nd edition., https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK169443/