Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)
Sylabus przedmiotu Badanie biozgodności nanomateriałów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Badanie biozgodności nanomateriałów | ||
Specjalność | Nanobioinżynieria | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Jędrzejczak-Silicka <mjedrzejczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość pojęć z zakresu biologii komórki, fizjologii, hodowli komórkowych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z terminologią i technikami badań nanomteriałów z wykorzystaniem hodowli komórkowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Projektowanie doświadczenia w celu analizy przykładowego nanomateriału | 2 |
T-L-2 | Przygotowanie materiału testowego do analiz in vitro | 2 |
T-L-3 | Określenie wiązania składników medium hodowlanego przez materiał testowy | 2 |
T-L-4 | Metody określania internalizacji nanomateriału | 2 |
T-L-5 | Wykorzystanie testu wychwytu czerwieni obojętnej (NRU) w ocenie materiału testowego | 3 |
T-L-6 | Wykorzystanie testu aktywności metabolicznej komórek (CCK-8) w ocenie materiału testowego | 2 |
T-L-7 | Ocena wpływu nanomateriału na integralności materiału jądrowego komórek | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowa klasyfikacja nanomateriałów i ich właściwości | 2 |
T-W-2 | Dobór adekwatnego modelu in vitro do badań | 1 |
T-W-3 | Metody analizy biozgodności nanomateriałów oraz ich modyfikacje | 3 |
T-W-4 | Trudności w analizie biozgodności nanomateriałów. Problem agregatów, degradacji nanocząstek oraz fenomen korony białkowej | 4 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykladach | 10 |
10 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-3 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne treści wykładów i laboratoriów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_NBI-S2-D16_W01 Student potrafi dobierać metody badawcze w celu analizy nanomateriałów | BTinz_2A_W01, BTinz_2A_W06 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_NBI-S2-D16_U01 Student nabywa umiejętność planowania prostego doświdczenia opierającego się o analizę podstawowych parametrów życiowych komórek | BTinz_2A_U08 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-2 | M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_NBI-S2-D16_K01 jest świadomy potrzeby prowadzenia analiz nanomateriałów obejmujących nie tylko określenie cech fizykochemicznych, ale także interakcji z materią ożywioną | BTinz_2A_K02, BTinz_2A_K03 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_NBI-S2-D16_W01 Student potrafi dobierać metody badawcze w celu analizy nanomateriałów | 2,0 | |
3,0 | Student nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów zleconego zadania, nie operuje wiedzą kontekstową. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_NBI-S2-D16_U01 Student nabywa umiejętność planowania prostego doświdczenia opierającego się o analizę podstawowych parametrów życiowych komórek | 2,0 | |
3,0 | Student nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów zleconego zadania, nie operuje wiedzą kontekstową. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_NBI-S2-D16_K01 jest świadomy potrzeby prowadzenia analiz nanomateriałów obejmujących nie tylko określenie cech fizykochemicznych, ale także interakcji z materią ożywioną | 2,0 | |
3,0 | Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Joshua Reineke, Nanotoxicity. Methods and Protocols, Humana Press, Totowa, NJ, 2012, 1
Literatura dodatkowa
- Raj Bawa, Gerald F. Audette, Israel Rubinstein, Handbook of Clinical Nanomedicine: Nanoparticles, Imaging, Therapy, and Clinical Applications, Pan Stanford, Stanford, 2016, 1