Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
specjalność: CHEMICAL ENGINEERING BLOCK
Sylabus przedmiotu Sustainable horticultural production in the climate change area:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Sustainable horticultural production in the climate change area | ||
Specjalność | ENGINEERING AND NATURAL SCIENCES BLOCK | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ireneusz Ochmian <Ireneusz.Ochmian@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Familiarity with ongoing climate change |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Familiarise students with the effects of change and how to adapt to them |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Biodiversity - meaning and objectives | 2 |
T-W-2 | New horticultural plant species adapted to climate change | 2 |
T-W-3 | Conditioning horticultural production in the context of climate change: Climatic conditions for horticultural production in Poland. Trends and the problem of climate change. Adaptation of the horticultural sector to climate change. Impact of climate change on horticultural production. | 2 |
T-W-4 | Deficit irrigation: Irrigation strategies in response to climate change. Innovative irrigation technologies in horticultural production. Effects of modern irrigation technologies in horticultural production. | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lectures | 8 |
A-W-2 | consultations | 2 |
A-W-3 | Preparation for the completion of lectures | 5 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Instructional method - lecture |
M-2 | activating method - discussion |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: test |
S-2 | Ocena formująca: multimedia presentation |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_IP06.2_W01 The doctoral student has an extended knowledge of climatic changes and new tecnologies for the production of horticultural plants adapted to changing climatic and soil conditions | ISDE_4-_W02, ISDE_4-_W03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_IP06.2_K01 The doctoral student has the ability to analyse and use information related to modern crop production technologies | ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02 | — | C-1 | T-W-3 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_IP06.2_W01 The doctoral student has an extended knowledge of climatic changes and new tecnologies for the production of horticultural plants adapted to changing climatic and soil conditions | 2,0 | |
3,0 | attendance at lectures and passing a test | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_IP06.2_K01 The doctoral student has the ability to analyse and use information related to modern crop production technologies | 2,0 | |
3,0 | Test according to the adopted criteria | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Andrzej Kotecki, Uprawa roślin, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, Wrocław, 2020
- S. Azjaba, SYSTEMY NAWADNIANIA, Wydawnictwo Nasza Wiedza, 2022
- S. Karczmarczyk, L. Nowak, Nawadnianie Roślin, PWRiL, Poznań, 2006
- L. Chojnacka-Ożga, H. Lorenc, Współczesne problemy klimatu Polski, IMiGW, Warszawa, 2019
Literatura dodatkowa
- Komisja Europejska, Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady Europejskiego Komitetu Ekonomicznno-społecznego i Komitetu Regionów ,,Strategia od pola do stołu na rzecz sprawiedliwiego, zdrowego i przyjaznego dla środowiska systemu żywnościowego, 2020
- W. Wrzaszcz, M. Zieliński, Opinia do Komunikatu Komisji do Paralamentu Europejskiego, Rady Europejskiej, Europejskiego Komitetu Społeczno-Ekonomicznego i Komietetu Regionów: Europejski Zielony Ład, 2020
- Academia, Komunikat interdyscyplinarnego zespołu doradczego do spraw kryzysu klimatycznego przy Prezesie PAN na temat zmian klimatu i gospodarkiw wodnej w Polsce., Academia, 2020, 2/62