Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
specjalność: CHEMICAL ENGINEERING BLOCK
Sylabus przedmiotu Biotechnology tools to support the "green revolution":
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Biotechnology tools to support the "green revolution" | ||
Specjalność | ENGINEERING AND NATURAL SCIENCES BLOCK | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Paweł Milczarski <Pawel.Milczarski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of basic genetics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Introduce doctoral students to the most important developments in plant biotechnology that support biological progress |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Plant in vitro cultures. Advanced methods of plant micropropagation | 2 |
T-W-2 | Molecular diagnostics. Identification of genes related to pathogen resistance, affecting morphological and physiological traits of plants | 2 |
T-W-3 | Genetically modified plants. Strategies for introducing alien genes into the recipient genome | 2 |
T-W-4 | New genomic technologies. Directed mutagenesis, genome editing | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | attendance at lectures | 8 |
A-W-2 | independent study of the literature on the subject | 7 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_IP06.1_W01 As a result of the classes, the doctoral student should be able to define and characterize the most important biotechnological tools that support the biological progress of cultivated plants | ISDE_4-_W02, ISDE_4-_W03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_IP06.1_K01 As a result of the classes, the doctoral student will acquire an awareness of the impact of modern technologies on the functioning of the national economy and the potential resulting from the possibility of using these tools in practice. | ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_IP06.1_W01 As a result of the classes, the doctoral student should be able to define and characterize the most important biotechnological tools that support the biological progress of cultivated plants | 2,0 | |
3,0 | 80% class attendance, written test | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_IP06.1_K01 As a result of the classes, the doctoral student will acquire an awareness of the impact of modern technologies on the functioning of the national economy and the potential resulting from the possibility of using these tools in practice. | 2,0 | |
3,0 | 80% class attendance, written test | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Brown TA, Genomes 5, Taylor & Francis Ltd., 2023
- Marcel Kuntz, Surinder Chopra, Plant Biotechnology, Springer Nature Switzerland AG, 2021
- Razdan M., Introduction of plant tissue culture, Science Publisher, 2003
Literatura dodatkowa
- William J. Thieman, Michael Palladino, Introduction to Biotechnology, Global Edition, Pearson Education, 2019