Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
specjalność: CHEMICAL ENGINEERING BLOCK
Sylabus przedmiotu Sustainable transport:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Sustainable transport | ||
Specjalność | ENGINEERING, ECONOMIC AND ARTISTIC BLOCK | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | none. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Familiarising the doctoral student with sustainable transport strategies and ways to protect the environment from the negative impacts of transport. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Concepts and assumptions of sustainable transport development. | 2 |
T-W-2 | Plans and strategy for sustainable transport development. | 2 |
T-W-3 | Measures and ways to protect the environment from negative impacts of transport. | 2 |
T-W-4 | External costs of transport. | 1 |
T-W-5 | Knowledge verification. | 1 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes. | 8 |
A-W-2 | Literature study and preparation for knowlege verification. | 7 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lecture. |
M-2 | Problem-based lecture. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Final written control work. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_IEA07.2_W01 The doctoral student has an extended, theoretically grounded knowledge and understanding of the dilemmas associated with the sustainable transport operation. | ISDE_4-_W02, ISDE_4-_W03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_IEA07.2_K01 The doctoral student understands the need to critically analyse and creatively search for solutions in the area of sustainable transport. | ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_IEA07.2_W01 The doctoral student has an extended, theoretically grounded knowledge and understanding of the dilemmas associated with the sustainable transport operation. | 2,0 | |
3,0 | The doctoral student demonstrates elementary knowledge relevant to the learning outcome. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_IEA07.2_K01 The doctoral student understands the need to critically analyse and creatively search for solutions in the area of sustainable transport. | 2,0 | |
3,0 | The doctoral student demonstrates elementary competences relevant to the learning outcome. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jeon Ch. M., Incorporating Sustainability in Transport Planning & Decision Making, KS OmniScriptum Publishing, London, 2023
- Clausen U., Dellbrügge M. (eds.), Advances in Resilient and Sustainable Transport, Springer, Cham, 2023
- Curtis C. (eds.), Handbook of Sustainable Transport, Edward Elgar Publishing, Cheltenham, 2020
Literatura dodatkowa
- Roorda N., Fundamentals of Sustainable Development, Taylor & Francis, Abingdon, 2020
- Filina-Dawidowicz L., Wiktorowska-Jasik A., Contemporary problems and challenges of sustainable distribution of perishable cargoes: Case study of Polish cold port stores, Environment, Development and Sustainability, 24, pp. 4434-4450, Online, 2022