Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
specjalność: CHEMICAL ENGINEERING BLOCK
Sylabus przedmiotu Cities for people:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Cities for people | ||
Specjalność | ENGINEERING, ECONOMIC AND ARTISTIC BLOCK | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Klara Czyńska <Klara.Czynska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Non |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Getting to know the process of evolution of the idea of the city from the time of the industrial revolution to modern times |
C-2 | Acquiring knowledge of contemporary trends in shaping a healthy, safe and attractive urban environment |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Cityscapes on a human scale. Urban interiors | 1 |
T-W-2 | Greenery in the city. Soft and hard edges | 1 |
T-W-3 | Dense and diverse built environment – 15-minute city | 1 |
T-W-4 | Modern city versus soft city | 2 |
T-W-5 | Space for people and transport policy | 1 |
T-W-6 | Examples of urban structures’ transformation | 1 |
T-W-7 | City revitalization through culture | 1 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 8 |
A-W-2 | Own work. Preparation for test | 8 |
16 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Passing test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_IEA05.2_W01 The student has knowledge of the evolution of urban space, doctrines over the years, including contemporary trends in shaping a healthy, safe and attractive urban environment. | ISDE_4-_W02, ISDE_4-_W03 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_IEA05.2_K01 The student becomes sensitive to urban space, becomes an active and conscious participant in social life, and takes responsibility for actions for spatial order | ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_IEA05.2_W01 The student has knowledge of the evolution of urban space, doctrines over the years, including contemporary trends in shaping a healthy, safe and attractive urban environment. | 2,0 | |
3,0 | Acquisition of theoretical and factual knowledge confirmed by a positive test result | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_IEA05.2_K01 The student becomes sensitive to urban space, becomes an active and conscious participant in social life, and takes responsibility for actions for spatial order | 2,0 | |
3,0 | Proving the ability to apply the acquired knowledge confirmed by a positive test result | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jan Gehl, Cities for people, Island Press, 2010
- David Sim, Soft City: Building Density for Everyday Life, 2019
- Charles Montgomery, Happy City, 2013
- Janette Sadik-Khan, Seth Solomonow, Streetfight, Turnaround Publisher Services, 2017
- Hosey Lance, The Shape of Green, Island Press, 2012
- Mikael Colville-Andersen, Copenhagenize: The Definitive Guide to Global Bicycle Urbanism, Island Pr, 2018
- Peter Walker, How Cycling Can Save the World, 2017
Literatura dodatkowa
- Carolyn Steel, Sitopia: How Food Can Save the World, Vintage, 2021
- Joanna Erbel, Beyond Ownership, 2020