Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
specjalność: CHEMICAL ENGINEERING BLOCK
Sylabus przedmiotu Energy storage:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Energy storage | ||
Specjalność | ENGINEERING, ECONOMIC AND ARTISTIC BLOCK | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Energetycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aleksandra Borsukiewicz <Aleksandra.Borsukiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | No entry requirements |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To familiarize students with currently used, new and promising methods of energy storage. |
C-2 | Presentation of the advantages and disadvantages of energy storage methods and the scope of their applicability. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Thermal energy storage using: the specific heat of substances, enthalpies of phase transition and in chemical reactions. Cold storage. Storage of mechanical/electrical energy using pumped hydro storage systems, CAES systems and flywheels. Batteries. Storage of energy in hydrogen and other secondary fuels. | 8 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Multimedia lecture | 8 |
A-W-2 | Student's own work, preparation for passing the written control work | 8 |
16 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Final written control work |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_IEA05.1_W01 As the result of the classes, the student is able to explain why energy storage is such an important aspect of modern energy, and is also able to name and describe currently used methods of storing thermal, mechanical and electrical energy and cold storage. | ISDE_4-_W02, ISDE_4-_W03 | — | C-1, C-2 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_IEA05.1_K01 As a result of the classes, the student will understand the need to search for new, effective methods of storing energy as one of the greatest civilization challenges of the present time. | ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02 | — | C-1, C-2 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_IEA05.1_W01 As the result of the classes, the student is able to explain why energy storage is such an important aspect of modern energy, and is also able to name and describe currently used methods of storing thermal, mechanical and electrical energy and cold storage. | 2,0 | |
3,0 | Obtaining 61% in the final written control work | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_IEA05.1_K01 As a result of the classes, the student will understand the need to search for new, effective methods of storing energy as one of the greatest civilization challenges of the present time. | 2,0 | |
3,0 | Obtaining 61% in the final written control work | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Burheim O.S., Engineering Energy Storage, Elsevier, Amsterdam, 2017
- LF Cabeza (Ed.), Advances in Thermal Energy Storage Sytems, Elsevier, 2022
Literatura dodatkowa
- A.G. Ter-Gazarian, Energy Storage for Power Systems, The Institution of Engineering and Technology, London, United Kingdom, 2011
- red D. Chwieduk, M. Jaworski, Energetyka odnawialna w budownictwie. Magazynowanie energii., PWN, 2018