Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
specjalność: CHEMICAL ENGINEERING BLOCK
Sylabus przedmiotu Green technologies:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Green technologies | ||
Specjalność | CHEMICAL ENGINEERING BLOCK | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewelina Kusiak-Nejman <Ewelina.Kusiak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | General knowledge on renewable energy sources |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To familiarise the student with the topic of pro-ecological renewable energy sources, their classification, the general characteristics of the processes and their technical possibilities |
C-2 | To familiarise the student with the technological solutions available on the market for renewable energy sources |
C-3 | To familiarise the student with the directions of development of energy technologies |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Environmentally friendly renewable energy sources (RES) - solar and geothermal energy | 2 |
T-W-2 | Wind and water energy technologies | 2 |
T-W-3 | Hydrogen as a fuel for the 21st century - modern hydrogen production and storage technologies | 2 |
T-W-4 | Energetic uses of hydrogen | 1 |
T-W-5 | Geothermal energy and heat pumps | 1 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Preparing for a final test | 5 |
A-W-2 | Consultation with the course leader | 2 |
A-W-3 | Attendance at classes | 8 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lecture using a multimedia presentation |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Credit (single-choice test) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_ICH07.2_W01 The student knows and understands the basics of technologies based on renewable energy sources and the necessity of their application. | ISDE_4-_W02, ISDE_4-_W03 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_ICH07.2_K01 Student understands the necessity of rational use of technologies based on renewable energy sources. | ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02 | — | C-2, C-3 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
ISDE_4-_ICH07.2_K02 Students will be able to organise social groups to promote the use of renewable energy sources as environmentally friendly methods. | ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02 | — | C-2, C-3 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_ICH07.2_W01 The student knows and understands the basics of technologies based on renewable energy sources and the necessity of their application. | 2,0 | |
3,0 | - The student is able to give a definition of renewable energy sources; - Student is able to list renewable energy sources; - The student is able to periodise renewable energy resources; - The student knows the basics of technological processes included in the green technology sector; - Students will be able to give specific examples of commercially available technological solutions for renewable energy sources. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_ICH07.2_K01 Student understands the necessity of rational use of technologies based on renewable energy sources. | 2,0 | |
3,0 | - The student understands the need for renewable energy sources; - Student understands the principle of operation of equipment based on renewable energy sources. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ISDE_4-_ICH07.2_K02 Students will be able to organise social groups to promote the use of renewable energy sources as environmentally friendly methods. | 2,0 | |
3,0 | - Students will be able to demonstrate the environmental aspect of technologies based on renewable energy sources.i | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Witold M. Lewandowski, Proekologiczne odnawialne źródła energii, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2006, trzecie zmienione, Wydania późniejsze także
- Tadeusz Chmielniak, Technologie energetyczne, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2008, brak informacji, Póżniejsze wydania również