Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
specjalność: CHEMICAL ENGINEERING BLOCK
Sylabus przedmiotu Biomaterials:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Biomaterials | ||
Specjalność | CHEMICAL ENGINEERING BLOCK | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | there are no requirements |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Course designed to provide foundation of knowledge of biomaterial science principles. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Biocompatibility and surface modification of biomaterials | 2 |
T-W-2 | Biodegradable materials and drug delivery systems | 2 |
T-W-3 | Basics of tissue engineering | 2 |
T-W-4 | Medical devices | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | class participation | 8 |
A-W-2 | student's individual work | 8 |
16 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | informative and didactic lecture (multimedia presentation) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: open question problem tasks |
S-2 | Ocena podsumowująca: test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_ICH04.1_W01 PhD students have theory-based knowledge relatied to the biomaterials used in medicine | ISDE_4-_W02, ISDE_4-_W03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_ICH04.1_K01 PhD stunents understand the necessity of using recent applications of biomaterials to regenerative medicine | ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_ICH04.1_W01 PhD students have theory-based knowledge relatied to the biomaterials used in medicine | 2,0 | |
3,0 | minimum of 50% questions correctly answered to pass the cours | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_ICH04.1_K01 PhD stunents understand the necessity of using recent applications of biomaterials to regenerative medicine | 2,0 | |
3,0 | minimum of 50% questions correctly answered to pass the cours | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Editor: Masoud Mozafari, Handbook of Biomaterials Biocompatibility, Woodhead Publishing, 1st Edition, 2020
- Buddy D. Ratner, Allan S. Hoffman, Frederick J. Schoen, Jack E. Lemons (eds.), Biomaterials Science: An Introduction to Materials in Medicine, Elsevier Science Publishing Co Inc, 4th Edition, 2020
Literatura dodatkowa
- R. Tadeusiewicz, Inżynieria biomedyczna, AGH Uczelniane Wydawnictwo Naukowo-Dydaktyczne, Kraków, 2008
- S. Błażewicz, L., Stoch, Biocybernetyka i Inżynieria Biomedyczna, Exit, Kraków, 2000