Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
specjalność: CHEMICAL ENGINEERING BLOCK
Sylabus przedmiotu Economic and law conditions of scientific activity:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Economic and law conditions of scientific activity | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,5 | ECTS (formy) | 1,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | identification of the key legal and economic conditions for research activities |
C-2 | identifying (in an interdisciplinary dimension) the real values of science |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Determining the real scientific value of a publication. | 6 |
6 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Legal framework for the conduct of scientific activity and scientific promotion. | 5 |
T-W-2 | The economic context of conducting research. | 5 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | participation in activities | 6 |
A-P-2 | Reading of designated literature | 6 |
A-P-3 | Participation in consultations | 4 |
16 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Czytanie wskazanej literatury | 10 |
A-W-3 | Uczestnictwo w konsultacjach | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lecture |
M-2 | Didactic discussion |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Evaluation of class activity |
S-2 | Ocena podsumowująca: Evaluation of written statements on given topics |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_E01_W01 the doctoral student is familiar with the key legal and economic conditions for conducting scientific activity in Poland | ISDE_4-_W04 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_E01_U01 the doctoral student is able to identify the priority values related to science and scientific development | ISDE_4-_U03 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_E01_K01 the doctoral student is able to interpret the law concerning the conduct of scientific research | ISDE_4-_K02 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_E01_W01 the doctoral student is familiar with the key legal and economic conditions for conducting scientific activity in Poland | 2,0 | |
3,0 | The doctoral student is sufficiently familiar with the key legal and economic conditions of scientific activity in Poland. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_E01_U01 the doctoral student is able to identify the priority values related to science and scientific development | 2,0 | |
3,0 | The doctoral student is sufficiently familiar with the key legal and economic conditions of scientific activity in Poland. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_E01_K01 the doctoral student is able to interpret the law concerning the conduct of scientific research | 2,0 | |
3,0 | The doctoral student is sufficiently familiar with the key legal and economic conditions of scientific activity in Poland. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Nowak M., Rakoczy R., NAUKA POLSKA Szance, bariery i wyzwania, Scholar, 2023
- Kulczycki E., Korytkowski P., Researchers publishing monographs are more productive and more local-oriented, Springer, 2020, 2011, Volume 125, pages 1371–1387, https://link.springer.com/article/10.1007/s11192-020-03376-x