Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
specjalność: CHEMICAL ENGINEERING BLOCK
Sylabus przedmiotu Preparing applications and conducting research projects:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Preparing applications and conducting research projects | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sylwia Mozia <Sylwia.Mozia@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,5 | ECTS (formy) | 1,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | No entry requirements |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To familiarize the PhD student with the types of grants and research projects, the principles of preparing research project proposals and the main challenges during grant implementation. |
C-2 | To familiarize the PhD student with the main principles of preparing various elements of grant proposal. To acquire the skills necessary to write a proposal. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Preparation of a sample proposal for research funding: proposal concept, literature review, academic record of the manager, project description, project budget, risk analysis, data management plan. | 14 |
14 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Seeking sources of research funding - research funding institutions in Poland and abroad. Types of research grants. Basics of writing research funding proposals. Preparation of data management plan. Project reviews - how to correct a rejected proposal? Project implementation - what to pay attention to? Reports on the project realization. Dissemination of research results. Good practices in research and research integrity. | 6 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | participation in classes | 14 |
A-P-2 | work at home (preparation of selected elements of the grant application) | 16 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lectures | 6 |
A-W-2 | work at home (study of subject literature) | 9 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | informative lecture |
M-2 | project |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Lecture Evaluation of the PhD student's knowledge and skills acquired during the lecture series. Credit in oral form. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Project Evaluation of the PhD student's knowledge and skills acquired during the projects exercises. Credit in the form of preparation of elements of a sample grant proposal. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_B06_W01 Knows selected research funding institutions in Poland and abroad. Knows the types of research grants. Knows the basics of writing research funding proposals. Knows the principles of preparing reports on the implementation of research. Knows ways to disseminate research results. | ISDE_4-_W02, ISDE_4-_W05 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_B06_U01 Knows how to find sources of research funding. Knows how to prepare an application for research funding. | ISDE_4-_U01, ISDE_4-_U02 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_B06_K01 Understands the need to critically analyze scientific achievements and evaluate the contribution of one's own research activities to the development of science, especially in relation to the preparation and implementation of research projects and grants. Is aware of initiating activities for the public interest and creatively seeking answers to the challenges of civilization, including through the implementation of research projects. Understands the need to comply with ethical and legal standards in research work. | ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02, ISDE_4-_K03 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_B06_W01 Knows selected research funding institutions in Poland and abroad. Knows the types of research grants. Knows the basics of writing research funding proposals. Knows the principles of preparing reports on the implementation of research. Knows ways to disseminate research results. | 2,0 | |
3,0 | A score of at least 60% of the maximum points is required for a passing grade. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_B06_U01 Knows how to find sources of research funding. Knows how to prepare an application for research funding. | 2,0 | |
3,0 | A score of at least 60% of the maximum points is required for a passing grade. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_B06_K01 Understands the need to critically analyze scientific achievements and evaluate the contribution of one's own research activities to the development of science, especially in relation to the preparation and implementation of research projects and grants. Is aware of initiating activities for the public interest and creatively seeking answers to the challenges of civilization, including through the implementation of research projects. Understands the need to comply with ethical and legal standards in research work. | 2,0 | |
3,0 | A score of at least 60% of the maximum points is required for a passing grade. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Piotr Bajor, Jakub Fichna, Marcin Grabowski, Bartłomiej Lis, Michał Matuszewski, Piotr Oprocha, Jak napisać wniosek o finansowanie badań naukowych, Rada Młodych Naukowców, Warszawa, 2013
- Tomasz Janus, Wnioski grantowe bez tajemnic, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Warszawa, 2016
- KOMISJA DO SPRAW ETYKI W NAUCE, Kodeks etyki pracownika naukowego, Polska Akademia Nauk, Warszawa, 2017