Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
specjalność: CHEMICAL ENGINEERING BLOCK

Sylabus przedmiotu Occupational health and safety training:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów ZUT Doctoral School
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Occupational health and safety training
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Materiałów Katalitycznych i Sorpcyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 4 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1none

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Familiarize students with the knowledge of threats
C-2Familiarize students with the knowledge of legal norms related to occupational safety and health
C-3Familiarize students with the principles of first aid

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Selected legal issues related to occupational health and safety2
T-W-2Risks to life and health1
T-W-3Providing first aid1
4

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Participation in lectures4
4

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1informative lecture

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: class attendance
S-2Ocena podsumowująca: Written colloquium

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_A05_W01
PhD students know how perception of risk can affect health and safety in an organisation.
ISDE_4-_W04C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_A05_U01
PhD students can identify and apply safety policy in an laboratory and daily life
ISDE_4-_U03C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_A05_K01
PhD students undestand how human factors and failures are classified, connected and can contribute to incidents and how human reliability in the workplace can be improved.
ISDE_4-_K03C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_A05_W01
PhD students know how perception of risk can affect health and safety in an organisation.
2,0
3,0The student was present in class and scored at least 51% of the points possible in the passing colloquium
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_A05_U01
PhD students can identify and apply safety policy in an laboratory and daily life
2,0
3,0The student was present in class and scored at least 51% of the points possible in the passing colloquium
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_A05_K01
PhD students undestand how human factors and failures are classified, connected and can contribute to incidents and how human reliability in the workplace can be improved.
2,0
3,0The student was present in class and scored at least 51% of the points possible in the passing colloquium
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO1) z dnia 30 października 2018 r. w sprawie sposobu zapewnienia w uczelni bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i kształcenia, 2018
  2. ZARZĄDZENIE NR 117 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie sposobu zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i kształcenia w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie, 2018

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Selected legal issues related to occupational health and safety2
T-W-2Risks to life and health1
T-W-3Providing first aid1
4

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures4
4
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_A05_W01PhD students know how perception of risk can affect health and safety in an organisation.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_W04They have extended, theory-based knowledge related to non-technical aspects of scientific activity, intellectual property protection issues and economic, legal and ethical considerations.
Cel przedmiotuC-1Familiarize students with the knowledge of threats
C-2Familiarize students with the knowledge of legal norms related to occupational safety and health
C-3Familiarize students with the principles of first aid
Treści programoweT-W-1Selected legal issues related to occupational health and safety
T-W-2Risks to life and health
T-W-3Providing first aid
Metody nauczaniaM-1informative lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: class attendance
S-2Ocena podsumowująca: Written colloquium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student was present in class and scored at least 51% of the points possible in the passing colloquium
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_A05_U01PhD students can identify and apply safety policy in an laboratory and daily life
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_U03They can plan and organise their own and other people’s development and activities with the use of modern methods and tools, especially in the achievements related to the represented field or scientific discipline.
Cel przedmiotuC-1Familiarize students with the knowledge of threats
C-2Familiarize students with the knowledge of legal norms related to occupational safety and health
C-3Familiarize students with the principles of first aid
Treści programoweT-W-1Selected legal issues related to occupational health and safety
T-W-2Risks to life and health
T-W-3Providing first aid
Metody nauczaniaM-1informative lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: class attendance
S-2Ocena podsumowująca: Written colloquium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student was present in class and scored at least 51% of the points possible in the passing colloquium
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_A05_K01PhD students undestand how human factors and failures are classified, connected and can contribute to incidents and how human reliability in the workplace can be improved.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_K03They understand the need to respect ethical and legal standards in research work, with particular emphasis on conducting research in an independent manner and respecting the principle of public ownership of the results of scientific activity including intellectual property rights.
Cel przedmiotuC-1Familiarize students with the knowledge of threats
C-2Familiarize students with the knowledge of legal norms related to occupational safety and health
C-3Familiarize students with the principles of first aid
Treści programoweT-W-1Selected legal issues related to occupational health and safety
T-W-2Risks to life and health
T-W-3Providing first aid
Metody nauczaniaM-1informative lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: class attendance
S-2Ocena podsumowująca: Written colloquium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student was present in class and scored at least 51% of the points possible in the passing colloquium
3,5
4,0
4,5
5,0