Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
specjalność: CHEMICAL ENGINEERING BLOCK
Sylabus przedmiotu Occupational health and safety training:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Occupational health and safety training | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Materiałów Katalitycznych i Sorpcyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | none |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Familiarize students with the knowledge of threats |
C-2 | Familiarize students with the knowledge of legal norms related to occupational safety and health |
C-3 | Familiarize students with the principles of first aid |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Selected legal issues related to occupational health and safety | 2 |
T-W-2 | Risks to life and health | 1 |
T-W-3 | Providing first aid | 1 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 4 |
4 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | informative lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: class attendance |
S-2 | Ocena podsumowująca: Written colloquium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_A05_W01 PhD students know how perception of risk can affect health and safety in an organisation. | ISDE_4-_W04 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_A05_U01 PhD students can identify and apply safety policy in an laboratory and daily life | ISDE_4-_U03 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_A05_K01 PhD students undestand how human factors and failures are classified, connected and can contribute to incidents and how human reliability in the workplace can be improved. | ISDE_4-_K03 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_A05_W01 PhD students know how perception of risk can affect health and safety in an organisation. | 2,0 | |
3,0 | The student was present in class and scored at least 51% of the points possible in the passing colloquium | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_A05_U01 PhD students can identify and apply safety policy in an laboratory and daily life | 2,0 | |
3,0 | The student was present in class and scored at least 51% of the points possible in the passing colloquium | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_A05_K01 PhD students undestand how human factors and failures are classified, connected and can contribute to incidents and how human reliability in the workplace can be improved. | 2,0 | |
3,0 | The student was present in class and scored at least 51% of the points possible in the passing colloquium | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO1) z dnia 30 października 2018 r. w sprawie sposobu zapewnienia w uczelni bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i kształcenia, 2018
- ZARZĄDZENIE NR 117 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie sposobu zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i kształcenia w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie, 2018