Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu STATISTICS FOR BIOLOGICAL SCIENCES:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot STATISTICS FOR BIOLOGICAL SCIENCES
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Strzelczak <Agnieszka-Strzelczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 3,00,50zaliczenie
wykładyW1 30 3,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic knowledge of mathematics
W-2Basic knowledge of probability calculus

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Acquiring knowledge in basics of mathematics and statistics
C-2Practical use of mathematical and statistical concepts

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Rational numbers, Geometrical representations, Irrational number, Real number represented as point on aline — Linear Continuum. Acquaintance with basic properties of real number4
T-L-2Derivative - its geometrical and physical interpretation. Sign of derivative-Monotonic increasing and de-creasing functions. Relation between continuity and derivability. Differential - application in finding approximation.4
T-L-3Evaluation of definite integrals. Working knowledge of double integral.4
T-L-4Basic statistic2
T-L-5Probability4
T-L-6Testing of normality of data distribution2
T-L-7Parametric and non-parametric testing of hypotheses4
T-L-8Pearson's correltion, Spearman's rank correlation2
T-L-9Linear regression analysis4
30
wykłady
T-W-1Differential calculus4
T-W-2Geometrical application of differential calculus2
T-W-3Integral Calculus4
T-W-4Multiple Integrals4
T-W-5Probability and theoretical distributions4
T-W-6Testing of hypothesis6
T-W-7Correlation and regression4
T-W-8Statistical quality control2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Participation during lectures30
A-L-2Individual literature studies20
A-L-3Preparation to an exam20
A-L-4Development of knowledge5
75
wykłady
A-W-1Participation during lectures30
A-W-2Individual literature studies20
A-W-3Preparation to an exam20
A-W-4Development of knowledge5
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Interactive lecture
M-2Interactive auditory classes

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Inter-term exams (2)
S-2Ocena podsumowująca: Exam

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WNoZiR_2-_null_W01
Basics of advanced math and statistics
C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WNoZiR_2-_null_U01
Ability to perform statistical analyses on experimental data
C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WNoZiR_2-_null_K01
Student is able to analyze results of statistical data
C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WNoZiR_2-_null_W01
Basics of advanced math and statistics
2,0
3,0Basic knowlegde of math and statistics
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WNoZiR_2-_null_U01
Ability to perform statistical analyses on experimental data
2,0
3,0Ability to perform basic mathematical calculations and statistical analyses
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WNoZiR_2-_null_K01
Student is able to analyze results of statistical data
2,0
3,0Basic ability to analyze mathematical and statistical calculations
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Robert Nisbet, John Elder IV, Gary Miner, Statistical analysis and data ining application, Elsevier, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Tim Garry, Ibrahim Wazir, Mathematics Analysis and Approaches for the IB Diploma Standard Level, 2019

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Rational numbers, Geometrical representations, Irrational number, Real number represented as point on aline — Linear Continuum. Acquaintance with basic properties of real number4
T-L-2Derivative - its geometrical and physical interpretation. Sign of derivative-Monotonic increasing and de-creasing functions. Relation between continuity and derivability. Differential - application in finding approximation.4
T-L-3Evaluation of definite integrals. Working knowledge of double integral.4
T-L-4Basic statistic2
T-L-5Probability4
T-L-6Testing of normality of data distribution2
T-L-7Parametric and non-parametric testing of hypotheses4
T-L-8Pearson's correltion, Spearman's rank correlation2
T-L-9Linear regression analysis4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Differential calculus4
T-W-2Geometrical application of differential calculus2
T-W-3Integral Calculus4
T-W-4Multiple Integrals4
T-W-5Probability and theoretical distributions4
T-W-6Testing of hypothesis6
T-W-7Correlation and regression4
T-W-8Statistical quality control2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Participation during lectures30
A-L-2Individual literature studies20
A-L-3Preparation to an exam20
A-L-4Development of knowledge5
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation during lectures30
A-W-2Individual literature studies20
A-W-3Preparation to an exam20
A-W-4Development of knowledge5
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WNoZiR_2-_null_W01Basics of advanced math and statistics
Cel przedmiotuC-1Acquiring knowledge in basics of mathematics and statistics
Treści programoweT-W-1Differential calculus
T-W-2Geometrical application of differential calculus
T-W-3Integral Calculus
T-W-4Multiple Integrals
T-W-5Probability and theoretical distributions
T-W-6Testing of hypothesis
T-W-7Correlation and regression
T-W-8Statistical quality control
Metody nauczaniaM-1Interactive lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Inter-term exams (2)
S-2Ocena podsumowująca: Exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Basic knowlegde of math and statistics
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WNoZiR_2-_null_U01Ability to perform statistical analyses on experimental data
Cel przedmiotuC-2Practical use of mathematical and statistical concepts
Treści programoweT-L-1Rational numbers, Geometrical representations, Irrational number, Real number represented as point on aline — Linear Continuum. Acquaintance with basic properties of real number
T-L-2Derivative - its geometrical and physical interpretation. Sign of derivative-Monotonic increasing and de-creasing functions. Relation between continuity and derivability. Differential - application in finding approximation.
T-L-3Evaluation of definite integrals. Working knowledge of double integral.
T-L-4Basic statistic
T-L-5Probability
T-L-6Testing of normality of data distribution
T-L-7Parametric and non-parametric testing of hypotheses
T-L-8Pearson's correltion, Spearman's rank correlation
T-L-9Linear regression analysis
Metody nauczaniaM-2Interactive auditory classes
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Inter-term exams (2)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ability to perform basic mathematical calculations and statistical analyses
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WNoZiR_2-_null_K01Student is able to analyze results of statistical data
Cel przedmiotuC-1Acquiring knowledge in basics of mathematics and statistics
C-2Practical use of mathematical and statistical concepts
Treści programoweT-L-1Rational numbers, Geometrical representations, Irrational number, Real number represented as point on aline — Linear Continuum. Acquaintance with basic properties of real number
T-L-2Derivative - its geometrical and physical interpretation. Sign of derivative-Monotonic increasing and de-creasing functions. Relation between continuity and derivability. Differential - application in finding approximation.
T-L-3Evaluation of definite integrals. Working knowledge of double integral.
T-L-4Basic statistic
T-L-5Probability
T-L-6Testing of normality of data distribution
T-L-7Parametric and non-parametric testing of hypotheses
T-L-8Pearson's correltion, Spearman's rank correlation
T-L-9Linear regression analysis
T-W-1Differential calculus
T-W-2Geometrical application of differential calculus
T-W-3Integral Calculus
T-W-4Multiple Integrals
T-W-5Probability and theoretical distributions
T-W-6Testing of hypothesis
T-W-7Correlation and regression
T-W-8Statistical quality control
Metody nauczaniaM-1Interactive lecture
M-2Interactive auditory classes
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Inter-term exams (2)
S-2Ocena podsumowująca: Exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Basic ability to analyze mathematical and statistical calculations
3,5
4,0
4,5
5,0