Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu ANALYSIS OF LOCAL FISH MARKETS IN SELECTED COUNTRIES OF THE WORLD:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot ANALYSIS OF LOCAL FISH MARKETS IN SELECTED COUNTRIES OF THE WORLD
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Bioinżynierii Środowiska Wodnego i Akwakultury
Nauczyciel odpowiedzialny Jolanta Kiełpińska <Jolanta.Kielpinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student should have basic knowledge on fish biology and fisheries

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The student will get acquainted with the knowledge on the functioning of local fish sales mechanisms

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1This course will introduce students to analysis of local markets in selected countries of the world (e.g. Thaiand. Korea, Australia, New Zealand, Canada, USA, Turkey, Malaysia, Indonesia). Content of the course will include whole sale and retail forms of trade, in particular market absorption and recovery (fish markets, trade centres, direct sell from the ships, or so-called small fish gastronomy "Buy and eat").30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Weakly meetings/lectures30
A-W-2Self-study45
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1The presentation, Discussion, Analysis of photographic material

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Class test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WNoZiR_2-_null_W01
The student will learn the rules for the distribution of fish in differences sales systems.
C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WNoZiR_2-_null_U01
Student is able to explain the causes and effects of various possibilities of fish sales development
C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WNoZiR_2-_null_K01
The student is aware of his knowledge and skills and the possibilities of their use in research work.
C-1T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WNoZiR_2-_null_W01
The student will learn the rules for the distribution of fish in differences sales systems.
2,0
3,0Student will be able to define different fish markets
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WNoZiR_2-_null_U01
Student is able to explain the causes and effects of various possibilities of fish sales development
2,0
3,0Student should be able to characterise world fish markets
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WNoZiR_2-_null_K01
The student is aware of his knowledge and skills and the possibilities of their use in research work.
2,0
3,0Student should be abe to use new knowledge sustainably
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Current articles on fish market trade, sells magagemnet and distribution of fish provided by lecturer on every classes

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1This course will introduce students to analysis of local markets in selected countries of the world (e.g. Thaiand. Korea, Australia, New Zealand, Canada, USA, Turkey, Malaysia, Indonesia). Content of the course will include whole sale and retail forms of trade, in particular market absorption and recovery (fish markets, trade centres, direct sell from the ships, or so-called small fish gastronomy "Buy and eat").30
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Weakly meetings/lectures30
A-W-2Self-study45
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WNoZiR_2-_null_W01The student will learn the rules for the distribution of fish in differences sales systems.
Cel przedmiotuC-1The student will get acquainted with the knowledge on the functioning of local fish sales mechanisms
Treści programoweT-W-1This course will introduce students to analysis of local markets in selected countries of the world (e.g. Thaiand. Korea, Australia, New Zealand, Canada, USA, Turkey, Malaysia, Indonesia). Content of the course will include whole sale and retail forms of trade, in particular market absorption and recovery (fish markets, trade centres, direct sell from the ships, or so-called small fish gastronomy "Buy and eat").
Metody nauczaniaM-1The presentation, Discussion, Analysis of photographic material
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Class test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student will be able to define different fish markets
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WNoZiR_2-_null_U01Student is able to explain the causes and effects of various possibilities of fish sales development
Cel przedmiotuC-1The student will get acquainted with the knowledge on the functioning of local fish sales mechanisms
Treści programoweT-W-1This course will introduce students to analysis of local markets in selected countries of the world (e.g. Thaiand. Korea, Australia, New Zealand, Canada, USA, Turkey, Malaysia, Indonesia). Content of the course will include whole sale and retail forms of trade, in particular market absorption and recovery (fish markets, trade centres, direct sell from the ships, or so-called small fish gastronomy "Buy and eat").
Metody nauczaniaM-1The presentation, Discussion, Analysis of photographic material
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Class test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student should be able to characterise world fish markets
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WNoZiR_2-_null_K01The student is aware of his knowledge and skills and the possibilities of their use in research work.
Cel przedmiotuC-1The student will get acquainted with the knowledge on the functioning of local fish sales mechanisms
Treści programoweT-W-1This course will introduce students to analysis of local markets in selected countries of the world (e.g. Thaiand. Korea, Australia, New Zealand, Canada, USA, Turkey, Malaysia, Indonesia). Content of the course will include whole sale and retail forms of trade, in particular market absorption and recovery (fish markets, trade centres, direct sell from the ships, or so-called small fish gastronomy "Buy and eat").
Metody nauczaniaM-1The presentation, Discussion, Analysis of photographic material
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Class test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student should be abe to use new knowledge sustainably
3,5
4,0
4,5
5,0