Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu INTRODUCTION TO CHEMICAL ANALYSIS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | INTRODUCTION TO CHEMICAL ANALYSIS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Sozologii Wód | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Tórz <Agnieszka.Torz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Bonisławska <Malgorzata.Bonislawska@zut.edu.pl>, Arkadiusz Nędzarek <Arkadiusz.Nedzarek@zut.edu.pl>, Agnieszka Rybczyk <Agnieszka.Rybczyk@zut.edu.pl>, Agnieszka Tórz <Agnieszka.Torz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Students must have successfully completed organic and inorganic chemistry subjects (high school level). |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Laboratory comprise of theoretical introduction to the topic (purpose of the experiment, the theory, methods, procedures, equipment used in the experiment) and experimental part (preparing the experiment setup, organizing the experiment flow and discussing results). |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | The titrimetric analysis – acid-base titration, redox titration, complexometry. | 8 |
T-L-2 | Instrumental analysis - spectrophotometry, UV-Vis, voltammetry. | 8 |
T-L-3 | Chemical pulping and mineralisation of environmental samples (water, meat, plant products). | 8 |
T-L-4 | Preparation of solutions of a given concentration. Measurement of density. | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Bing able to write stoichiometric equation of chemical reactions necessary to perform chemical determination. | 5 |
T-W-2 | SI base units. Basic chemical laws e.g. the law of conservation of mass, mol. Chemical compounds nomenclature. The rules for notation of chemical reactions. | 8 |
T-W-3 | The percentage concentration, the molar concentration and the normal concentration. | 10 |
T-W-4 | The rules of work in chemical laboratory - industrial safety. Getting acquainted with the basic laboratory equipment - the rules of proper usage. | 7 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Attendance | 30 |
A-L-2 | Studying the literature on the subject | 15 |
A-L-3 | Evaluation of the results received from the chemical experiments | 15 |
A-L-4 | Consultation with the tutor | 15 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Attendance | 30 |
A-W-2 | Studying the literature on the subject | 20 |
A-W-3 | Evaluation of the results received from the chemical experiments | 15 |
A-W-4 | Consultation with the tutor | 10 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Laboratory classess |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Continuous assessment |
S-2 | Ocena podsumowująca: Exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_??_W01 After the course student will gain knowledge of selected methods of analytical chemistry, particularly alkacymetry, redoxymetry, argenometry, complexometry and UV-VIS spectroscopy. | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_??_U01 Student will be able to design and conduct an experiment using titration and instrumental techniques. | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_??_K01 Students will be aware that chemistry laboratories contain materials which, if handled improperly, may be hazardous. | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_??_W01 After the course student will gain knowledge of selected methods of analytical chemistry, particularly alkacymetry, redoxymetry, argenometry, complexometry and UV-VIS spectroscopy. | 2,0 | |
3,0 | Basic knowledge in chemical analysis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_??_U01 Student will be able to design and conduct an experiment using titration and instrumental techniques. | 2,0 | |
3,0 | Basic abilities to perform chemical analysis and calculations | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_??_K01 Students will be aware that chemistry laboratories contain materials which, if handled improperly, may be hazardous. | 2,0 | |
3,0 | Basic skills in designing experiments related in the field of chemistry | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Daniel C. Harris, Quantitative Chemical Analysis, W.H. Freeman & Company, 1998
- APHA, Standard Methods for the Examination of Water & Wastewater, American Public Health Association, 2005