Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu GENERAL MICROBIOLOGY:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | GENERAL MICROBIOLOGY | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mikrobiologii Stosowanej i Fizjologii Żywienia Człowieka | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Bogusławska-Wąs <Elzbieta.Boguslawska-Was@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | biology, biochemistry, chemistry |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | the knowledge on: diversity of microorganisms, ways to control their growth, role microbes play in the environment, |
C-2 | the practical skills in fundamental microbiological techniques. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Fundamental microbiological techniques, | 15 |
T-L-2 | Microbial growth and metabolism, | 10 |
T-L-3 | Methods of counting microbes. | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Types of microorganisms: bacteria, fungi, viruses, prions, | 10 |
T-W-2 | Microorganisms and the environment – role they play, | 5 |
T-W-3 | Microbial diversity, mutual relations, survival strategy, | 5 |
T-W-4 | Bacterial cell structures and functions, | 5 |
T-W-5 | Factors affecting growth and ways to control microorganisms, | 5 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Class attendance | 30 |
A-L-2 | Study of reccomended literature | 20 |
A-L-3 | Consultations | 5 |
A-L-4 | Preparing the multimedia presentation | 20 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Class attendance | 30 |
A-W-2 | Study of reccomended literature | 20 |
A-W-3 | Consultations | 10 |
A-W-4 | Preparing for the test | 15 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lectures with multimedia presentations |
M-2 | Laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: the final mark composed of marks for the exam (75%) and practical laboratory work (25%) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_1-_null_W01 The student can choose the appropriate techniques for examination and identification of bacteria and fungi. | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_1-_null_U01 The student uses skills on diagnostics of bacteria and fungi. | — | — | C-1 | T-L-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WNoZiR_1-_null_K01 The student demonstrates responsibility and awareness of the decisions made during the conduct of microbiological tests. | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_1-_null_W01 The student can choose the appropriate techniques for examination and identification of bacteria and fungi. | 2,0 | |
3,0 | Studenst knows the basic information about miroorganisms | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_1-_null_U01 The student uses skills on diagnostics of bacteria and fungi. | 2,0 | |
3,0 | The student with help of the teacher is able to use the right technique of microbiology to identify of bacteria | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WNoZiR_1-_null_K01 The student demonstrates responsibility and awareness of the decisions made during the conduct of microbiological tests. | 2,0 | |
3,0 | The student is aware of existing knowledge in further study of scientific disciplines related to microbiology. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- M.J. Leboffe and B.E.Pierce, Microbiology: Laboratory Theory & Application
- K.R. Aneja, A Textbook of Basic and Applied Microbiology., New Age Int., 2008