Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N2)
specjalność: ocena, analiza i zarządzanie jakością żywności

Sylabus przedmiotu Prawo żywnościowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawo żywnościowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Barbara Czerniejewska-Surma <Barbara.Czerniejewska-Surma@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dominika Plust <Dominika.Plust@zut.edu.pl>, Ludmiła Zienkowicz <Ludmila.Zienkowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 18 0,50,50zaliczenie
wykładyW1 9 0,50,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1ogólna wiedza z przedmiotów technologicznych
W-2podstawowa wiedza z zakresu obsługi pakietu Microsoft Office i internetu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z zasadami i procedurą tworzenia aktów prawa żywnościowego na poziomie międzynarodowym, unijnym i krajowym i obowiązkami producenta żywności w zakresie znajomości ww prawa
C-2Zapoznanie z podstawowymi wymaganiami prawa związanymi z jakością i bezpieczeństwem żywności
C-3Przygotowanie i prowadzenie prezentacji z zakresu wybranych wymagań prawa żywnościowego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Cwiczenia organizacyjne. Podstawy legislacji. Wybór tematów projektów do opracowania.2
T-L-2Żródła standardów międzynarodowych dotyczących żywnosci.2
T-L-3Źródła unijnych aktów prawnych..2
T-L-4Żródła krajowych aktów prawnych.2
T-L-5Wymagania prawa w zakresie bezpieczeństwa żywności2
T-L-6Wymagania prawa w zakresie znakowania żywnosci.2
T-L-7Wymagania prawa w zakresie jakości żywności.2
T-L-8Wymagania szczegółowe dla żywności szczególnego rodzaju.2
T-L-9Normalizacja - obligatoryjność, rodzaje norm.2
T-L-10Normalizacja - budowa normy2
T-L-11Kolokwium zaliczeniowe2
T-L-12Prezentacje projektów.6
T-L-13Zaliczenie ćwiczeń2
30
wykłady
T-W-1Prawo żywnościowe - wprowadzenie, rys historyczny1
T-W-2Międzynarodowe normy dla produktów żywnościowych - Codex Alimentarius1
T-W-3Podstawy legislacji Unii Europejskiej i krajowej1
T-W-4Wymagania prawa w zakresie bezpieczeństwa żywności1
T-W-5Wymagania prawa w zakresie jakości żywności1
T-W-6Urzędowa kontrola żywności1
T-W-7Znakowanie żywności - wymagania obligatoryjne i dobrowolne1
T-W-8Wymagania prawne dotyczące żywności szczególnego rodzaju2
T-W-9Prawa konsumenta2
T-W-10Elementy prawa celnego2
T-W-11Normalizacja2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1przygotowanie się do zajęć10
A-L-2wykonanie projektu5
15
wykłady
A-W-1przygotowanie do egzaminu15
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów
M-3ćwiczenia audytoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: test egzaminacyjny
S-2Ocena podsumowująca: ocena z projektu i prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
S-4Ocena formująca: odpowiedź ustna lub pisemna na początku zajęć

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_C6_W01
Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady prawa żywnościowego, konsumenckiego i celnego. Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę z tego zakresu: wymienia kluczowe dla jakości i bezpieczeństwa żywności systemy, dobiera odpowiednie metody analizy i oceny żywności a takze zasady znakowania żywności.
TZZ_2A_W01, TZZ_2A_W06C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10M-1, M-2, M-3S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_C6_U01
Potrafi wyszukiwać, interpretować, analizować i wykorzystywać potrzebne informacje pochodzące z aktualnych wymagań prawa międzynarodowego, Unii Europejskiej i krajowego. Potrafi zinterpretować te wymagania i na ich podstawie formułować i uzasadniać opinie. Potrafi z uzyskanych danych opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania. Potrafi pracować indywidualnie i w zespole.
TZZ_2A_U02, TZZ_2A_U03C-2, C-3T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-1, M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_C6_K01
Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności w samodzielnym rozwiązywaniu problemó z zakresu prawa zywnościowego, celnego i konsumenckiego.
TZZ_2A_K03C-2T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-12M-2, M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_C6_W01
Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady prawa żywnościowego, konsumenckiego i celnego. Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę z tego zakresu: wymienia kluczowe dla jakości i bezpieczeństwa żywności systemy, dobiera odpowiednie metody analizy i oceny żywności a takze zasady znakowania żywności.
2,0Nie potrafi wymienić kluczowych dla jakości i bezpieczeństwa żywności systemów i zna ich podstawy prawne. Nie potrafi dobrać, na podstawie obowiązujących wymagań prawa, odpowiednich metod analizy i oceny żywności. Nie potrafi znaleźć i wskazać wymagań jakościowych dla poszczególnych grup żywności.
3,0Nieprecyzyjnie wymienia kluczowe dla jakości i bezpieczeństwa żywności systemy zna częściowo ich podstawy prawne. Ukierunkowany potrafi dobrać, na podstawie obowiązujących wymagań prawa, odpowiednie metody analizy i oceny jakosci żywności. Ma trudności ze wskazaniem wymagań jakościowych dla poszczególnych grup żywności.
3,5Wymienia kluczowe dla jakości i bezpieczeństwa żywności systemy zna częściowo ich podstawy prawne. Ukierunkowany potrafi dobrać, na podstawie obowiązujących wymagań prawa, odpowiednie metody analizy i oceny jakosci żywności. Ma trudności ze wskazaniem wymagań jakościowych dla poszczególnych grup żywności.
4,0Wymienia kluczowe dla jakości i bezpieczeństwa żywności systemy zna ich podstawy prawne. Z niewielkimi problemami potrafi dobrać, na podstawie obowiązujących wymagań prawa, odpowiednie metody analizy i oceny jakosci żywności. Z niewielkimi trudnościami wskazuje wymagania jakościowe dla poszczególnych grup żywności.
4,5Wymienia kluczowe dla jakości i bezpieczeństwa żywności systemy zna ich podstawy prawne. Potrafi dobrać, na podstawie obowiązujących wymagań prawa, odpowiednie metody analizy i oceny jakosci żywności. Z niewielkimi trudnościami wskazuje wymagania jakościowe dla poszczególnych grup żywności.
5,0Wymienia kluczowe dla jakości i bezpieczeństwa żywności systemy i zna ich podstawy prawne. Potrafi dobrać, na podstawie obowiązujących wymagań prawa, odpowiednie metody analizy i oceny żywności. Potrafi znaleźć i wskazać wymagania jakościowych dla poszczególnych grup żywności.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_C6_U01
Potrafi wyszukiwać, interpretować, analizować i wykorzystywać potrzebne informacje pochodzące z aktualnych wymagań prawa międzynarodowego, Unii Europejskiej i krajowego. Potrafi zinterpretować te wymagania i na ich podstawie formułować i uzasadniać opinie. Potrafi z uzyskanych danych opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania. Potrafi pracować indywidualnie i w zespole.
2,0Nie posiada umiejętności wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z wymagań prawa międzynarodowego, Unii Europejskiej i krajowego. Nie potrafi zinterpretować te wymagania i na ich podstawie formułować i uzasadniać opinie. Nie potrafi pracować indywidualnie i w zespole.
3,0Ma ograniczoną umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z wymagań prawa międzynarodowego, Unii Europejskiej i krajowego. Ma trudności z interpretowaniem tych wymagań i na ich podstawie formułowaniem i uzasadnianiem opinii. Potrafi pracować indywidualnie i w zespole z niewielkimi problemami.
3,5Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z wymagań prawa międzynarodowego, Unii Europejskiej i krajowego. Ma trudności z interpretowaniem tych wymagań i na ich podstawie formułowaniem i uzasadnianiem opinii. Potrafi pracować indywidualnie i w zespole z niewielkimi problemami.
4,0Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z wymagań prawa międzynarodowego, Unii Europejskiej i krajowego. Miewa trudności z interpretowaniem tych wymagań i na ich podstawie formułowaniem i uzasadnianiem opinii. Potrafi pracować indywidualnie i w zespole.
4,5Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z wymagań prawa międzynarodowego, Unii Europejskiej i krajowego. Ma niewielkie trudności z interpretowaniem tych wymagań i na ich podstawie formułowaniem i uzasadnianiem opinii. Potrafi pracować indywidualnie i w zespole.
5,0Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z wymagań prawa międzynarodowego, Unii Europejskiej i krajowego. Potrafi zinterpretować te wymagania i na ich podstawie formułować i uzasadniać opinie. Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, przyjmuje pozycję lidera.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_C6_K01
Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności w samodzielnym rozwiązywaniu problemó z zakresu prawa zywnościowego, celnego i konsumenckiego.
2,0Nie jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności w samodzielnym rozwiązywaniu problemó z zakresu prawa zywnościowego, celnego i konsumenckiego.
3,0Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności w samodzielnym rozwiązywaniu problemó z zakresu prawa zywnościowego, celnego i konsumenckiego.
3,5Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności w samodzielnym rozwiązywaniu problemó z zakresu prawa zywnościowego, celnego i konsumenckiego.
4,0Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności w samodzielnym rozwiązywaniu problemó z zakresu prawa zywnościowego, celnego i konsumenckiego.
4,5Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności w samodzielnym rozwiązywaniu problemó z zakresu prawa zywnościowego, celnego i konsumenckiego.
5,0Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności w samodzielnym rozwiązywaniu problemó z zakresu prawa zywnościowego, celnego i konsumenckiego.

Literatura podstawowa

  1. Marek Taczanowski, Prawo żywnościowe w warunkach członkostwa Polski w Unii Europejskiej, Kluwer Polska, 2009
  2. Małgorzata Korzycka-Iwanow, Prawo Żywnościowe. Zarys Prawa Polskiego i Wspólnotowego, LexisNexis, 2011
  3. Marek Taczanowski, Prawo żywnościowe w warunkach członkostwa Polski w Unii Europejskiej, Kluwer Polska, 2009
  4. Anna Kołakowska, Dominika Plust, Prawo żywnościowe, poradnik dla przedsiębiorców, Wydawnictwo Akademii Rolniczej, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Marcin Piglowski, Podstawy ochrony prawnej konsumenta. Przepisy i przykłady, CeDeWu, 2011
  2. Aktualne akty prawa żywnościowego, celnego i konsumenckiego na poziomie krajowym i UE

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Cwiczenia organizacyjne. Podstawy legislacji. Wybór tematów projektów do opracowania.2
T-L-2Żródła standardów międzynarodowych dotyczących żywnosci.2
T-L-3Źródła unijnych aktów prawnych..2
T-L-4Żródła krajowych aktów prawnych.2
T-L-5Wymagania prawa w zakresie bezpieczeństwa żywności2
T-L-6Wymagania prawa w zakresie znakowania żywnosci.2
T-L-7Wymagania prawa w zakresie jakości żywności.2
T-L-8Wymagania szczegółowe dla żywności szczególnego rodzaju.2
T-L-9Normalizacja - obligatoryjność, rodzaje norm.2
T-L-10Normalizacja - budowa normy2
T-L-11Kolokwium zaliczeniowe2
T-L-12Prezentacje projektów.6
T-L-13Zaliczenie ćwiczeń2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Prawo żywnościowe - wprowadzenie, rys historyczny1
T-W-2Międzynarodowe normy dla produktów żywnościowych - Codex Alimentarius1
T-W-3Podstawy legislacji Unii Europejskiej i krajowej1
T-W-4Wymagania prawa w zakresie bezpieczeństwa żywności1
T-W-5Wymagania prawa w zakresie jakości żywności1
T-W-6Urzędowa kontrola żywności1
T-W-7Znakowanie żywności - wymagania obligatoryjne i dobrowolne1
T-W-8Wymagania prawne dotyczące żywności szczególnego rodzaju2
T-W-9Prawa konsumenta2
T-W-10Elementy prawa celnego2
T-W-11Normalizacja2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1przygotowanie się do zajęć10
A-L-2wykonanie projektu5
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1przygotowanie do egzaminu15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_C6_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady prawa żywnościowego, konsumenckiego i celnego. Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę z tego zakresu: wymienia kluczowe dla jakości i bezpieczeństwa żywności systemy, dobiera odpowiednie metody analizy i oceny żywności a takze zasady znakowania żywności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_W01Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki, prawa konsumenckiego i celnego.
TZZ_2A_W06Zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia towaroznawstwa żywności, systemy kwalifikacji towarów, zarządzania jakością i normalizacji. Zna i rozumie nowe lub alternatywne rozwiązania problemów analitycznych.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi wymaganiami prawa związanymi z jakością i bezpieczeństwem żywności
C-3Przygotowanie i prowadzenie prezentacji z zakresu wybranych wymagań prawa żywnościowego
Treści programoweT-W-1Prawo żywnościowe - wprowadzenie, rys historyczny
T-W-2Międzynarodowe normy dla produktów żywnościowych - Codex Alimentarius
T-W-5Wymagania prawa w zakresie jakości żywności
T-W-6Urzędowa kontrola żywności
T-W-7Znakowanie żywności - wymagania obligatoryjne i dobrowolne
T-W-8Wymagania prawne dotyczące żywności szczególnego rodzaju
T-W-9Prawa konsumenta
T-W-10Elementy prawa celnego
T-W-11Normalizacja
T-L-1Cwiczenia organizacyjne. Podstawy legislacji. Wybór tematów projektów do opracowania.
T-L-2Żródła standardów międzynarodowych dotyczących żywnosci.
T-L-3Źródła unijnych aktów prawnych..
T-L-4Żródła krajowych aktów prawnych.
T-L-5Wymagania prawa w zakresie bezpieczeństwa żywności
T-L-6Wymagania prawa w zakresie znakowania żywnosci.
T-L-7Wymagania prawa w zakresie jakości żywności.
T-L-8Wymagania szczegółowe dla żywności szczególnego rodzaju.
T-L-9Normalizacja - obligatoryjność, rodzaje norm.
T-L-10Normalizacja - budowa normy
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów
M-3ćwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test egzaminacyjny
S-3Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi wymienić kluczowych dla jakości i bezpieczeństwa żywności systemów i zna ich podstawy prawne. Nie potrafi dobrać, na podstawie obowiązujących wymagań prawa, odpowiednich metod analizy i oceny żywności. Nie potrafi znaleźć i wskazać wymagań jakościowych dla poszczególnych grup żywności.
3,0Nieprecyzyjnie wymienia kluczowe dla jakości i bezpieczeństwa żywności systemy zna częściowo ich podstawy prawne. Ukierunkowany potrafi dobrać, na podstawie obowiązujących wymagań prawa, odpowiednie metody analizy i oceny jakosci żywności. Ma trudności ze wskazaniem wymagań jakościowych dla poszczególnych grup żywności.
3,5Wymienia kluczowe dla jakości i bezpieczeństwa żywności systemy zna częściowo ich podstawy prawne. Ukierunkowany potrafi dobrać, na podstawie obowiązujących wymagań prawa, odpowiednie metody analizy i oceny jakosci żywności. Ma trudności ze wskazaniem wymagań jakościowych dla poszczególnych grup żywności.
4,0Wymienia kluczowe dla jakości i bezpieczeństwa żywności systemy zna ich podstawy prawne. Z niewielkimi problemami potrafi dobrać, na podstawie obowiązujących wymagań prawa, odpowiednie metody analizy i oceny jakosci żywności. Z niewielkimi trudnościami wskazuje wymagania jakościowe dla poszczególnych grup żywności.
4,5Wymienia kluczowe dla jakości i bezpieczeństwa żywności systemy zna ich podstawy prawne. Potrafi dobrać, na podstawie obowiązujących wymagań prawa, odpowiednie metody analizy i oceny jakosci żywności. Z niewielkimi trudnościami wskazuje wymagania jakościowe dla poszczególnych grup żywności.
5,0Wymienia kluczowe dla jakości i bezpieczeństwa żywności systemy i zna ich podstawy prawne. Potrafi dobrać, na podstawie obowiązujących wymagań prawa, odpowiednie metody analizy i oceny żywności. Potrafi znaleźć i wskazać wymagania jakościowych dla poszczególnych grup żywności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_C6_U01Potrafi wyszukiwać, interpretować, analizować i wykorzystywać potrzebne informacje pochodzące z aktualnych wymagań prawa międzynarodowego, Unii Europejskiej i krajowego. Potrafi zinterpretować te wymagania i na ich podstawie formułować i uzasadniać opinie. Potrafi z uzyskanych danych opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania. Potrafi pracować indywidualnie i w zespole.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_U02Potrafi pracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów.
TZZ_2A_U03Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego, prowadzić debatę w języku polskim i obcym.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi wymaganiami prawa związanymi z jakością i bezpieczeństwem żywności
C-3Przygotowanie i prowadzenie prezentacji z zakresu wybranych wymagań prawa żywnościowego
Treści programoweT-W-2Międzynarodowe normy dla produktów żywnościowych - Codex Alimentarius
T-W-3Podstawy legislacji Unii Europejskiej i krajowej
T-W-5Wymagania prawa w zakresie jakości żywności
T-L-2Żródła standardów międzynarodowych dotyczących żywnosci.
T-L-3Źródła unijnych aktów prawnych..
T-L-4Żródła krajowych aktów prawnych.
T-L-5Wymagania prawa w zakresie bezpieczeństwa żywności
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów
M-3ćwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena z projektu i prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada umiejętności wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z wymagań prawa międzynarodowego, Unii Europejskiej i krajowego. Nie potrafi zinterpretować te wymagania i na ich podstawie formułować i uzasadniać opinie. Nie potrafi pracować indywidualnie i w zespole.
3,0Ma ograniczoną umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z wymagań prawa międzynarodowego, Unii Europejskiej i krajowego. Ma trudności z interpretowaniem tych wymagań i na ich podstawie formułowaniem i uzasadnianiem opinii. Potrafi pracować indywidualnie i w zespole z niewielkimi problemami.
3,5Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z wymagań prawa międzynarodowego, Unii Europejskiej i krajowego. Ma trudności z interpretowaniem tych wymagań i na ich podstawie formułowaniem i uzasadnianiem opinii. Potrafi pracować indywidualnie i w zespole z niewielkimi problemami.
4,0Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z wymagań prawa międzynarodowego, Unii Europejskiej i krajowego. Miewa trudności z interpretowaniem tych wymagań i na ich podstawie formułowaniem i uzasadnianiem opinii. Potrafi pracować indywidualnie i w zespole.
4,5Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z wymagań prawa międzynarodowego, Unii Europejskiej i krajowego. Ma niewielkie trudności z interpretowaniem tych wymagań i na ich podstawie formułowaniem i uzasadnianiem opinii. Potrafi pracować indywidualnie i w zespole.
5,0Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z wymagań prawa międzynarodowego, Unii Europejskiej i krajowego. Potrafi zinterpretować te wymagania i na ich podstawie formułować i uzasadniać opinie. Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, przyjmuje pozycję lidera.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_C6_K01Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności w samodzielnym rozwiązywaniu problemó z zakresu prawa zywnościowego, celnego i konsumenckiego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_K03Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązywaniem problemów.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi wymaganiami prawa związanymi z jakością i bezpieczeństwem żywności
Treści programoweT-L-2Żródła standardów międzynarodowych dotyczących żywnosci.
T-L-3Źródła unijnych aktów prawnych..
T-L-4Żródła krajowych aktów prawnych.
T-L-12Prezentacje projektów.
Metody nauczaniaM-2metoda projektów
M-3ćwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena z projektu i prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności w samodzielnym rozwiązywaniu problemó z zakresu prawa zywnościowego, celnego i konsumenckiego.
3,0Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności w samodzielnym rozwiązywaniu problemó z zakresu prawa zywnościowego, celnego i konsumenckiego.
3,5Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności w samodzielnym rozwiązywaniu problemó z zakresu prawa zywnościowego, celnego i konsumenckiego.
4,0Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności w samodzielnym rozwiązywaniu problemó z zakresu prawa zywnościowego, celnego i konsumenckiego.
4,5Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności w samodzielnym rozwiązywaniu problemó z zakresu prawa zywnościowego, celnego i konsumenckiego.
5,0Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności w samodzielnym rozwiązywaniu problemó z zakresu prawa zywnościowego, celnego i konsumenckiego.