Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Projektowanie materiałowe w konstrukcjach inżynierskich (S1)

Sylabus przedmiotu Matematyka (zajęcia uzupełniające):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie materiałowe w konstrukcjach inżynierskich
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Matematyka (zajęcia uzupełniające)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizyki Technicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Szymczyk <Anna.Szymczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 30 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość matematyki na poziomie absolwenta szkoły ponadgimnazjalnej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student nabywa wiedzę i umiejetnosć wykorzytania metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i zagadnień inżynierskich.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Podstawy rachunku wektorowego niezbędne do opisu zjawisk fizycznych i zagadnień inżynierskich.2
T-A-2Podstawy rachunku różniczowego niezbędne do opisu zjawisk fizycznych i zagadnień inżynierskich.4
T-A-3Podstawy rachunku całkowego niezbędne do opisu zjawisk fizycznych i zagadnień inżynierskich. Przykłady użyteczności rachunku całkowego w fizyce i technice.4
T-A-4Funkcje trygonometryczne.2
T-A-5Twierdzenie Talesa.2
T-A-6Pola i obwody figur płaskich.2
T-A-7Pola powierzchni i objętości brył przestrzennych.2
T-A-8Funkcje. Definicja funkcji, zbiór wartości, dziedzina. Funkcja złożona, funkcja odwrotna. Funkcje monotoniczne, parzyste, nieparzyste, okresowe. Przekształcenia wykresów: skalowanie, przesuwanie, odbijanie; skala logarytmiczna.3
T-A-9Funkcje elementarne. Funkcja liniowa, kwadratowa i potęgowa. Równanie liniowe, układy równań liniowych. Równanie kwadratowe i algebraiczne stopnia n. Pierwiastki wymierne. Wielomiany i dzielenie wielomianów. Twierdzenie Bezouta.7
T-A-10Funkcja wykładnicza i logarytmiczna.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Obecność na ćwiczeniach audytoryjnych.30
A-A-2Studiowanie literatury, rozwiazywaie zdań domowych i przygotowyanie się do sprawdzianów.32
62

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia audytoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Bieżące sprawdzanie aktywnosci studentów w czasie zajęć (aprobata, ocena ciągła, obserwcja pracy w grupach).
S-2Ocena formująca: Ocena wiedzy i umiejętnosci wykazywanej w rozwiązywaniu testów i zadań domowych.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PMKI_1A_U03_W02
Student zna podstawowe definicje i twierdzenia omawiane w ramach przedmiotu.
PMKI_1A_W01C-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PMKI_1A_U03_U01
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich.
PMKI_1A_U11C-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PMKI_1A_U03_W02
Student zna podstawowe definicje i twierdzenia omawiane w ramach przedmiotu.
2,0Brak zaliczenia.Nieuzasadanione nieobecnosci na zajęciach. Student nie zna podstwowych pojęć idefinicji. Nie rozwiązuje zadań domowych. Nie zalicza testów.
3,0Zaliczenie. Student uzyskał powyżej 50 % punktów z testów sprawdzajacych. Porawnie rozwiązał popranie większość zadań domowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PMKI_1A_U03_U01
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich.
2,0Brak zaliczenia.Nieuzasadanione nieobecnosci na zajęciach. Student nie zna podstwowych pojęć idefinicji. Nie rozwiązuje zadań domowych. Nie zalicza testów.
3,0Zaliczenie. Student uzyskał powyżej 50 % punktów z testów sprawdzajacych. Porawnie rozwiązał popranie większość zdań domowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. x, x, x, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Podstawy rachunku wektorowego niezbędne do opisu zjawisk fizycznych i zagadnień inżynierskich.2
T-A-2Podstawy rachunku różniczowego niezbędne do opisu zjawisk fizycznych i zagadnień inżynierskich.4
T-A-3Podstawy rachunku całkowego niezbędne do opisu zjawisk fizycznych i zagadnień inżynierskich. Przykłady użyteczności rachunku całkowego w fizyce i technice.4
T-A-4Funkcje trygonometryczne.2
T-A-5Twierdzenie Talesa.2
T-A-6Pola i obwody figur płaskich.2
T-A-7Pola powierzchni i objętości brył przestrzennych.2
T-A-8Funkcje. Definicja funkcji, zbiór wartości, dziedzina. Funkcja złożona, funkcja odwrotna. Funkcje monotoniczne, parzyste, nieparzyste, okresowe. Przekształcenia wykresów: skalowanie, przesuwanie, odbijanie; skala logarytmiczna.3
T-A-9Funkcje elementarne. Funkcja liniowa, kwadratowa i potęgowa. Równanie liniowe, układy równań liniowych. Równanie kwadratowe i algebraiczne stopnia n. Pierwiastki wymierne. Wielomiany i dzielenie wielomianów. Twierdzenie Bezouta.7
T-A-10Funkcja wykładnicza i logarytmiczna.2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Obecność na ćwiczeniach audytoryjnych.30
A-A-2Studiowanie literatury, rozwiazywaie zdań domowych i przygotowyanie się do sprawdzianów.32
62
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPMKI_1A_U03_W02Student zna podstawowe definicje i twierdzenia omawiane w ramach przedmiotu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPMKI_1A_W01Ma wiedzę w zakresie matematyki niezbędną do ilościowego opisu podstawowych zjawisk fizycznych i chemicznych, opracowywania wyników doświadczeń i analizy błędów, modelowania prostych zjawisk fizycznych i chemicznych zachodzących w materiałach i procesach oraz obliczeń zagadnień mechanicznych związanych z projektowaniem i eksploatacją konstrukcji inżynierskich.
Cel przedmiotuC-1Student nabywa wiedzę i umiejetnosć wykorzytania metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i zagadnień inżynierskich.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia audytoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżące sprawdzanie aktywnosci studentów w czasie zajęć (aprobata, ocena ciągła, obserwcja pracy w grupach).
S-2Ocena formująca: Ocena wiedzy i umiejętnosci wykazywanej w rozwiązywaniu testów i zadań domowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak zaliczenia.Nieuzasadanione nieobecnosci na zajęciach. Student nie zna podstwowych pojęć idefinicji. Nie rozwiązuje zadań domowych. Nie zalicza testów.
3,0Zaliczenie. Student uzyskał powyżej 50 % punktów z testów sprawdzajacych. Porawnie rozwiązał popranie większość zadań domowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPMKI_1A_U03_U01Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPMKI_1A_U11Potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne; potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty; potrafi przedstawić otrzymane wyniki w formie liczbowej i graficznej, dokonać ich interpretacji i wyciągnąć właściwe wnioski także o charakterze optymalizacyjnym.
Cel przedmiotuC-1Student nabywa wiedzę i umiejetnosć wykorzytania metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i zagadnień inżynierskich.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia audytoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżące sprawdzanie aktywnosci studentów w czasie zajęć (aprobata, ocena ciągła, obserwcja pracy w grupach).
S-2Ocena formująca: Ocena wiedzy i umiejętnosci wykazywanej w rozwiązywaniu testów i zadań domowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak zaliczenia.Nieuzasadanione nieobecnosci na zajęciach. Student nie zna podstwowych pojęć idefinicji. Nie rozwiązuje zadań domowych. Nie zalicza testów.
3,0Zaliczenie. Student uzyskał powyżej 50 % punktów z testów sprawdzajacych. Porawnie rozwiązał popranie większość zdań domowe.
3,5
4,0
4,5
5,0