Wydział Ekonomiczny - Ekonomia środowiska, bezpieczeństwo i higiena pracy
Sylabus przedmiotu Ocena oddziaływania na środowisko:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia środowiska, bezpieczeństwo i higiena pracy | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ocena oddziaływania na środowisko | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Malinowska <Katarzyna.Malinowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego, znać podstawowe regulacje prawne dotyczące ochrony środowiska |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności przygotowania dokumentacji z zakresu ocen oddziaływania na środowisko oraz podejmowania decyzji o sposobach oceny i ochrony środowiska |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Metody stosowane w kwalifikacji przedsięwzięć wynikających z uwarunkowań prawnych i merytorycznych oraz rodzajów przedsięwzięć. | 2 |
T-A-2 | Aspekty środowiskowe w procedurach ocen odzdiaływania na środowisko wynikające z obowiazku spełnienia wytycznych komisji Europejskiej | 1 |
T-A-3 | Rodzaje ocen oddziaływania na środowisko. Udział społeczeństwa w postępowaniu ocen oddziaływania na środowisko. Zaliczenie. | 2 |
5 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Procedury postępowania w sprawie ocen oddziaływania na środowisko. Zaliczenie. | 3 |
3 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach. | 5 |
A-A-2 | Przygotowanie do ćwiczeń. | 10 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 3 |
A-W-2 | Przegląd ustawodastwa oraz literatury | 7 |
10 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena formująca: aktywność na ćwiczeniach |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ESBH_10-_5_W02 Posiada wiedzę dotyczącą oceny stanu środowiska i zmian wynikających z realizacji przedsięwzięć oraz zna metody oceny stanu poszczególnych elementów środowiska | ESBH_10-_W02 | — | C-1 | T-A-2, T-W-1, T-A-1, T-A-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ESBH_10-_5_U01 Posiada umiejętność wyszukiwania i analizowania informacji dotyczących oddziaływania przedsięwzięć na środowisko. Umie określić zagrożenia dla środowiska wynikające z analizowanej technologii oraz ocenić elementy środowiska podlegające zagrożeniu | ESBH_10-_U01 | — | C-1 | T-W-1, T-A-1, T-A-2 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ESBH_10-_5_K01 Ma zdolność na podstawie posiadanych informacji do postrzegania relacji - realizacja przedsięwzięcia a srodowisko oraz ma świadomość skutków zapisu raportu na decyzje administracyjne. | ESBH_10-_K01 | — | C-1 | T-W-1, T-A-1, T-A-2 | M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ESBH_10-_5_W02 Posiada wiedzę dotyczącą oceny stanu środowiska i zmian wynikających z realizacji przedsięwzięć oraz zna metody oceny stanu poszczególnych elementów środowiska | 2,0 | |
3,0 | Potrafi wymienić kilka cech opisujących stan środowiska i zmiany zachodzące w środowisku w wyniku procesów inwestycyjnych opisując je z wykorzystaniem przynajmniej jednej metody analizy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ESBH_10-_5_U01 Posiada umiejętność wyszukiwania i analizowania informacji dotyczących oddziaływania przedsięwzięć na środowisko. Umie określić zagrożenia dla środowiska wynikające z analizowanej technologii oraz ocenić elementy środowiska podlegające zagrożeniu | 2,0 | |
3,0 | Potrafi wyszukiwać i analizować informacje na temat oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz umie określić zagrożenia dla środowiska wynikające z procesów inwestycyjnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ESBH_10-_5_K01 Ma zdolność na podstawie posiadanych informacji do postrzegania relacji - realizacja przedsięwzięcia a srodowisko oraz ma świadomość skutków zapisu raportu na decyzje administracyjne. | 2,0 | |
3,0 | Na podstawie posiadanych informacji posiada umiejętność stosowania metod szacowania wartości przyrodniczych i krajobrazowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wilżak T., Przedsięwzięcia mogące oddziaływać na środowisko - Przewodnik po Rozporządzeniu Rady Ministrów, Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, Warszawa, 2011
- Grudzińska I., Zarzycka J., Zmiany w postępowaniach administracyjnych w sprawach ocen oddziaływania na środowisko, Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, Warszawa, 2011