Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia środowiska, bezpieczeństwo i higiena pracy

Sylabus przedmiotu Ogólne wymagania BHP dla obiektów, pomieszczeń i stanowisk pracy0,:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia środowiska, bezpieczeństwo i higiena pracy
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Ogólne wymagania BHP dla obiektów, pomieszczeń i stanowisk pracy0,
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Irena Łącka <Irena.Lacka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Janusz Myszczyszyn <Janusz.Myszczyszyn@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 4 0,40,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 3 0,60,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Nie ma konieczności spełnienia wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zastosowanie zdobytej wiedzy do rozwiązywania określonych problemów z zakresu BiHP

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wymagania dla pomieszczeń higieniczno-sanitarnych.1
T-A-2Szczególne wymagania dla niektórych pomieszczeń i stanowisk pracy.1
T-A-3Podstawowe zagadnienia dotyczące utrzymania obiektów budowlanych; obowiązki pracodawcy jako użytkownika obiektu. Zaliczenie.1
3
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia i definicje dotyczące pomieszczeń pracy i innych pomieszczeń oraz terenów zakłady pracy.2
T-W-2Obiekty budowlane i teren zakładu pracy – wymagania, obowiązki pracodawcy, pomieszczenia pracy - wymagania, obowiązki pracodawcy.1
T-W-3Oświetlenie, ogrzewanie i wentylacja w pomieszczeniach pracy; instalacje związane z obiektem. Zaliczenie.1
4

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach3
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń6
A-A-3Przygotowanie referatu6
15
wykłady
A-W-1Udział w wykładach4
A-W-2Przegląd ustawodastwa i literatury6
10

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład, opis)
M-2Metody aktywizujące i problemowe (dyskusja, pogadanka, burza mózgów, case study)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Praca w grupie

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZBHP_10A_5_W01
Słuchacze uzyskają ogólną wiedzę w zakresie wymagań techniczno-budowlanych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy dla obiektów, pomieszczeń i stanowisk pracy oraz pomieszczeń higieniczno-sanitarnych
ESBH_10-_W04, ESBH_10-_W01C-1T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZBHP_10A_5_U01
Umiejętności oceny obiektów, pomieszczeń i stanowisk pracy oraz pomieszczeń higieniczno-sanitarnych pod względem spełnienia wymagań przepisów techniczno-budowlanych oraz bezpieczeństwa i higieny, oceny projektów stanowisk pracy oraz pomieszczeń higieniczno-sanitarnych pod względem spełnienia wymagań przepisów bezpieczeństwa i higieny.
ESBH_10-_U03, ESBH_10-_U02C-1T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZBHP_10A_5_K01
Doradztwo w zakresie ogólnych wymagań techniczno-budowlanych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy
ESBH_10-_K02, ESBH_10-_K01C-1T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZBHP_10A_5_W01
Słuchacze uzyskają ogólną wiedzę w zakresie wymagań techniczno-budowlanych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy dla obiektów, pomieszczeń i stanowisk pracy oraz pomieszczeń higieniczno-sanitarnych
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu, co uniemożliwia mu wykazanie sie wiedza i kompetencjami. Prezentuje błędne poglądy i opinie. Podpowiedz ze strony nauczyciela nie pozwala na zaprezentowanie kompetencji w poprawnym wnioskowaniu i umiejętności interpretacyjnych. Ujawnia brak zaangażowania i brak chęci wykonania pracy w sposób prawidłowy.
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczną. Ujawnia pewną chęć do wykonania pracy.
3,5Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, potrafi zaplanować wykonanie pracy i przejawia zdolność do wykonania zasadniczego zakresu planu. Popełnia błędy, ale kluczowe obszary realizuje na ogół poprawnie.
4,0Słuchacz prezentuje opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia tematyki i uzyskaniu podstawowych zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania sie zdobytą wiedzą i umiejętnościami. Popełnia nieznaczne błędy
4,5Słuchacz prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia kluczowej tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania sie zdobyta wiedza i umiejętnościami. Jest samodzielny, popełnia nieliczne błędy.
5,0Słuchacz prezentuje opinie i poglądy świadczące w dobitny sposób o rozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania sie zdobyta wiedza i umiejętnościami.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZBHP_10A_5_U01
Umiejętności oceny obiektów, pomieszczeń i stanowisk pracy oraz pomieszczeń higieniczno-sanitarnych pod względem spełnienia wymagań przepisów techniczno-budowlanych oraz bezpieczeństwa i higieny, oceny projektów stanowisk pracy oraz pomieszczeń higieniczno-sanitarnych pod względem spełnienia wymagań przepisów bezpieczeństwa i higieny.
2,0Słuchacz nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z problemami mogącymi się pojawić w sytuacji stosowania zdobytej wiedzy. Nie potrafi zastosować praktycznie zdobytej wiedzy, ma podstawowe problemy z interpretacją i wnioskowaniem.
3,0Słuchacz potrafi zidentyfikować i poradzić sobie (z dużą pomocą nauczyciela lub przy wsparciu innych słuchaczy) z wybranymi trudnościami związanymi ze stosowaniem zdobytej wiedzy. Ograniczone zdolności do praktycznego zastosowania wiedzy i popełnia błędy wychodzących poza problemy podstawowe.
3,5Potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z uzyskaniem dodatkowego wsparcia z trudnościami związanymi ze stosowaniem zdobytej wiedzy. Posiada ograniczone zdolności do praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy i popełnia bledy w zadaniach w trudniejszych zadaniach.
4,0Potrafi identyfikować i samodzielnie radzić sobie z podstawowymi trudnościami w sytuacji stosowania zdobytej wiedzy. Bez błędów stosuje zdobyta wiedze do rozwiązywania prostych i niezbyt trudnych zadań, popełnia błędy w interpretacji i wnioskowaniu w trudniejszych kontekstach.
4,5Potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami w sytuacji stosowania zdobytej wiedzy. Umiejętnie interpretuje i wnioskuje w zdecydowanej większości kontekstów i zadań przed nim stawianych. Posiada umiejętność doskonalenia.
5,0Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z zastosowaniem wiedzy w praktyce. Bezbłędnie interpretuje i wnioskuje, niezależnie od poziomu trudności stawianych zagadnień w zakresie przedmiotu. Rozszerza swoje umiejętności poprzez łączenie posiadanej dotąd wiedzy i umiejętności oraz poszukiwanie innych rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZBHP_10A_5_K01
Doradztwo w zakresie ogólnych wymagań techniczno-budowlanych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy
2,0Słuchacz nie ma podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu, co uniemożliwia mu wykazanie sie kompetencjami. Prezentuje błędne poglądy i opinie, nawet w sytuacji podpowiedzi nie potrafi zaprezentować kompetencji w poprawnym wnioskowaniu i umiejętności interpretacyjnych. Ujawnia brak zaangażowania i brak chęci wykonania pracy w sposób należyty.
3,0Wykazuje sie na poziomie zupełnie podstawowym umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków. Popełnia liczne błędy niedyskwalifikujące całkowicie jego pracy.
3,5Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, potrafi zaplanować wykonanie pracy i ujawnia zdolność do wykonania zasadniczego zakresu planu. Popełnia błędy, ale kluczowe obszary realizuje na ogół poprawnie.
4,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia tematyki i uzyskaniu podstawowych zdolności do praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejętności.
4,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia kluczowej tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do praktycznego posługiwania sie zdobyta wiedza i umiejętnościami.
5,0Słuchacz prezentuje opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do praktycznego posługiwania sie zdobyta wiedza i umiejętnościami.

Literatura podstawowa

  1. Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 - Kodeks Pracy Dz.U. 1974 nr 24 poz. 141 ze zm. (tekst. jedn. Dz.U. 2019 poz. 1040), 2019
  2. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy t.j. Dz. U. 2003 nr 169 poz. 1650 ze zm.
  3. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, tekst jedn. Dz.U. z 21.05.2019 poz. 1186
  4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 8 kwietnia 2019 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, Dz.U. 2019 poz. 1065
  5. Halina Wojciechowska-Piskorska, Andrzej Uzarczyk, BHP w budownictwie. Poradnik, TarBonus, 2010
  6. Korzeniewski W., Korzeniewski R., Warunki techniczne dla budynków i ich usytuowania - Poradnik, POLCEN, Warszawa, 2019

Literatura dodatkowa

  1. Kościukiewicz K., BHP w budownictwie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2019
  2. Klucha Waldemar, BHP na budowie, Wiedza i Praktyka, Warszawa, 2013

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wymagania dla pomieszczeń higieniczno-sanitarnych.1
T-A-2Szczególne wymagania dla niektórych pomieszczeń i stanowisk pracy.1
T-A-3Podstawowe zagadnienia dotyczące utrzymania obiektów budowlanych; obowiązki pracodawcy jako użytkownika obiektu. Zaliczenie.1
3

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia i definicje dotyczące pomieszczeń pracy i innych pomieszczeń oraz terenów zakłady pracy.2
T-W-2Obiekty budowlane i teren zakładu pracy – wymagania, obowiązki pracodawcy, pomieszczenia pracy - wymagania, obowiązki pracodawcy.1
T-W-3Oświetlenie, ogrzewanie i wentylacja w pomieszczeniach pracy; instalacje związane z obiektem. Zaliczenie.1
4

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach3
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń6
A-A-3Przygotowanie referatu6
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach4
A-W-2Przegląd ustawodastwa i literatury6
10
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZBHP_10A_5_W01Słuchacze uzyskają ogólną wiedzę w zakresie wymagań techniczno-budowlanych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy dla obiektów, pomieszczeń i stanowisk pracy oraz pomieszczeń higieniczno-sanitarnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówESBH_10-_W04Zna i rozumie cele i zadania służby BHP.
ESBH_10-_W01Zna i rozumie pozatechniczne uwarunkowania w osiąganiu bezpiecznych, higienicznych i ergonomicznych warunków pracy, zna i rozumie podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy związane z procesami pracy lub ze sposobem pracy.
Cel przedmiotuC-1Zastosowanie zdobytej wiedzy do rozwiązywania określonych problemów z zakresu BiHP
Treści programoweT-W-3Oświetlenie, ogrzewanie i wentylacja w pomieszczeniach pracy; instalacje związane z obiektem. Zaliczenie.
T-W-1Podstawowe pojęcia i definicje dotyczące pomieszczeń pracy i innych pomieszczeń oraz terenów zakłady pracy.
T-W-2Obiekty budowlane i teren zakładu pracy – wymagania, obowiązki pracodawcy, pomieszczenia pracy - wymagania, obowiązki pracodawcy.
T-A-1Wymagania dla pomieszczeń higieniczno-sanitarnych.
T-A-2Szczególne wymagania dla niektórych pomieszczeń i stanowisk pracy.
T-A-3Podstawowe zagadnienia dotyczące utrzymania obiektów budowlanych; obowiązki pracodawcy jako użytkownika obiektu. Zaliczenie.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład, opis)
M-2Metody aktywizujące i problemowe (dyskusja, pogadanka, burza mózgów, case study)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Praca w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu, co uniemożliwia mu wykazanie sie wiedza i kompetencjami. Prezentuje błędne poglądy i opinie. Podpowiedz ze strony nauczyciela nie pozwala na zaprezentowanie kompetencji w poprawnym wnioskowaniu i umiejętności interpretacyjnych. Ujawnia brak zaangażowania i brak chęci wykonania pracy w sposób prawidłowy.
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczną. Ujawnia pewną chęć do wykonania pracy.
3,5Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, potrafi zaplanować wykonanie pracy i przejawia zdolność do wykonania zasadniczego zakresu planu. Popełnia błędy, ale kluczowe obszary realizuje na ogół poprawnie.
4,0Słuchacz prezentuje opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia tematyki i uzyskaniu podstawowych zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania sie zdobytą wiedzą i umiejętnościami. Popełnia nieznaczne błędy
4,5Słuchacz prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia kluczowej tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania sie zdobyta wiedza i umiejętnościami. Jest samodzielny, popełnia nieliczne błędy.
5,0Słuchacz prezentuje opinie i poglądy świadczące w dobitny sposób o rozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania sie zdobyta wiedza i umiejętnościami.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZBHP_10A_5_U01Umiejętności oceny obiektów, pomieszczeń i stanowisk pracy oraz pomieszczeń higieniczno-sanitarnych pod względem spełnienia wymagań przepisów techniczno-budowlanych oraz bezpieczeństwa i higieny, oceny projektów stanowisk pracy oraz pomieszczeń higieniczno-sanitarnych pod względem spełnienia wymagań przepisów bezpieczeństwa i higieny.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówESBH_10-_U03Potrafi zaprojektować, ocenić zgodnie z przepisami BHP rozwiązania w zakresie pomieszczeń higieniczno – sanitarnych z uwzględnieniem zróżnicowanej struktury zatrudnienia
ESBH_10-_U02Potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczno-statystyczne, a także symulacje komputerowe do kształtowania bezpiecznych i higienicznych warunków pracy, z uwzględnieniem ergonomii potrafi dokonać analizy ryzyka zawodowego z uwzględnieniem wybranych metod, potrafi posłużyć się właściwie dobranymi programami komputerowymi do prowadzenia dokumentacji BHP, w tym zakresie analizy ryzyka zawodowego.
Cel przedmiotuC-1Zastosowanie zdobytej wiedzy do rozwiązywania określonych problemów z zakresu BiHP
Treści programoweT-W-3Oświetlenie, ogrzewanie i wentylacja w pomieszczeniach pracy; instalacje związane z obiektem. Zaliczenie.
T-W-1Podstawowe pojęcia i definicje dotyczące pomieszczeń pracy i innych pomieszczeń oraz terenów zakłady pracy.
T-W-2Obiekty budowlane i teren zakładu pracy – wymagania, obowiązki pracodawcy, pomieszczenia pracy - wymagania, obowiązki pracodawcy.
T-A-1Wymagania dla pomieszczeń higieniczno-sanitarnych.
T-A-2Szczególne wymagania dla niektórych pomieszczeń i stanowisk pracy.
T-A-3Podstawowe zagadnienia dotyczące utrzymania obiektów budowlanych; obowiązki pracodawcy jako użytkownika obiektu. Zaliczenie.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład, opis)
M-2Metody aktywizujące i problemowe (dyskusja, pogadanka, burza mózgów, case study)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Praca w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z problemami mogącymi się pojawić w sytuacji stosowania zdobytej wiedzy. Nie potrafi zastosować praktycznie zdobytej wiedzy, ma podstawowe problemy z interpretacją i wnioskowaniem.
3,0Słuchacz potrafi zidentyfikować i poradzić sobie (z dużą pomocą nauczyciela lub przy wsparciu innych słuchaczy) z wybranymi trudnościami związanymi ze stosowaniem zdobytej wiedzy. Ograniczone zdolności do praktycznego zastosowania wiedzy i popełnia błędy wychodzących poza problemy podstawowe.
3,5Potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z uzyskaniem dodatkowego wsparcia z trudnościami związanymi ze stosowaniem zdobytej wiedzy. Posiada ograniczone zdolności do praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy i popełnia bledy w zadaniach w trudniejszych zadaniach.
4,0Potrafi identyfikować i samodzielnie radzić sobie z podstawowymi trudnościami w sytuacji stosowania zdobytej wiedzy. Bez błędów stosuje zdobyta wiedze do rozwiązywania prostych i niezbyt trudnych zadań, popełnia błędy w interpretacji i wnioskowaniu w trudniejszych kontekstach.
4,5Potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami w sytuacji stosowania zdobytej wiedzy. Umiejętnie interpretuje i wnioskuje w zdecydowanej większości kontekstów i zadań przed nim stawianych. Posiada umiejętność doskonalenia.
5,0Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z zastosowaniem wiedzy w praktyce. Bezbłędnie interpretuje i wnioskuje, niezależnie od poziomu trudności stawianych zagadnień w zakresie przedmiotu. Rozszerza swoje umiejętności poprzez łączenie posiadanej dotąd wiedzy i umiejętności oraz poszukiwanie innych rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZBHP_10A_5_K01Doradztwo w zakresie ogólnych wymagań techniczno-budowlanych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówESBH_10-_K02Jest gotów do oceny pozatechnicznych aspektów i skutkówi działalności służb bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym jej wpływu na środowisko naturalne i pracy.
ESBH_10-_K01Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Cel przedmiotuC-1Zastosowanie zdobytej wiedzy do rozwiązywania określonych problemów z zakresu BiHP
Treści programoweT-W-3Oświetlenie, ogrzewanie i wentylacja w pomieszczeniach pracy; instalacje związane z obiektem. Zaliczenie.
T-W-1Podstawowe pojęcia i definicje dotyczące pomieszczeń pracy i innych pomieszczeń oraz terenów zakłady pracy.
T-W-2Obiekty budowlane i teren zakładu pracy – wymagania, obowiązki pracodawcy, pomieszczenia pracy - wymagania, obowiązki pracodawcy.
T-A-1Wymagania dla pomieszczeń higieniczno-sanitarnych.
T-A-2Szczególne wymagania dla niektórych pomieszczeń i stanowisk pracy.
T-A-3Podstawowe zagadnienia dotyczące utrzymania obiektów budowlanych; obowiązki pracodawcy jako użytkownika obiektu. Zaliczenie.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład, opis)
M-2Metody aktywizujące i problemowe (dyskusja, pogadanka, burza mózgów, case study)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Praca w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie ma podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu, co uniemożliwia mu wykazanie sie kompetencjami. Prezentuje błędne poglądy i opinie, nawet w sytuacji podpowiedzi nie potrafi zaprezentować kompetencji w poprawnym wnioskowaniu i umiejętności interpretacyjnych. Ujawnia brak zaangażowania i brak chęci wykonania pracy w sposób należyty.
3,0Wykazuje sie na poziomie zupełnie podstawowym umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków. Popełnia liczne błędy niedyskwalifikujące całkowicie jego pracy.
3,5Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, potrafi zaplanować wykonanie pracy i ujawnia zdolność do wykonania zasadniczego zakresu planu. Popełnia błędy, ale kluczowe obszary realizuje na ogół poprawnie.
4,0Prezentuje opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia tematyki i uzyskaniu podstawowych zdolności do praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejętności.
4,5Prezentuje opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia kluczowej tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do praktycznego posługiwania sie zdobyta wiedza i umiejętnościami.
5,0Słuchacz prezentuje opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do praktycznego posługiwania sie zdobyta wiedza i umiejętnościami.