Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Economics (S1)
specjalność: Property Valuation and Real Estate Transactions

Sylabus przedmiotu Foreign language I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Economics
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Foreign language I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Maziarz <Anna.Maziarz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Paweł Bandur <Pawel.Bandur@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Anna Maziarz <Anna.Maziarz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK3 30 2,01,00zaliczenie
lektoratLK4 60 2,01,00zaliczenie
lektoratLK5 60 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Knowledge of the language on a basic or extended level.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Using of a selected foreign language in various everyday life situations by means of skilful application of the principles of grammar and the vocabulary on B2 language proficiency level.
C-2Understanding and using basic specialist vocabulary related to the field of study.
C-3Raising the awareness of the need of continuous and autonomous education.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Wyrażanie własnych opinii. „Na studiach w Polsce”. Swój; negacja podwójna i wielokrotna; trzeba, można, warto.3
T-LK-2Oburzenie i protest. „Między starymi a nowymi laty”. Państwo; nazwiska; nazwy deminutywne (zdrobnienia); powinien; tryb rozkazujący4
T-LK-3Komplementy „Trudna sztuka komplementowania”. Formy męskoosobowe i rzeczowe czasownika, aspekt czasowników, nazwy czynności.4
T-LK-4Prośba o radę „Jemy i chudniemy”. Imiesłów przymiotnikowy czynny; szyk przydawki przymiotnikowej; tryb warunkowy4
T-LK-5Argumentacja. „Uniwersytet mistrzów”. Imiesłów przymiotnikowy bierny; strona bierna; przymiotniki odrzeczownikowe4
T-LK-6Strach – niepokój – obojętność – fascynacja. „Jacy jesteście? Zdrowie i ekologia”. Składnia liczebników; deklinacja liczebników głównych; wyrazy złożone4
T-LK-7Porównywanie. „W sieci”. – „Między PRL-em a Rzeczpospolitą”. Imiesłowy przysłówkowe – współczesny i uprzedni; liczebniki zbiorowe, nazwy abstrakcyjnych cech (nazwy właściwości)4
T-LK-8Argumentacja „Skazani na miasto”. Formy bezosobowe; strona zwrotna; nazwy żeńskie3
T-LK-9Trening egzaminacyjny (słuchanie ze zrozumieniem, czytanie ze zrozumieniem, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, pisanie listów formalnych, prowadzenie dialogów na różne tematy – argumentowanie, szukanie rozwiązań i kompromisów)20
T-LK-10Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.10
60
lektorat
T-LK-1Przedstawianie siebie i innych wyrażanie preferencji, wygląd, charakter, zainteresowania. Narzędnik.2
T-LK-2Relacjonowanie zdarzeń, historia rodziny, kataklizmy, biografia. Dopełniacz.2
T-LK-3Porównywanie, streszczenie, rozrywki, hobby, sport. Przyimki statyczne i dynamiczne, zdania celowe.2
T-LK-4Opis, narodowości, zawody. Mianownik l. mn. rzeczowników męskoosobowych, liczebniki: dwaj, trzej…2
T-LK-5Definiowanie, wyrażanie opinii. Mianownik l. mn. przymiotników męskoosobowych, konstrukcje: ktoś, kto2
T-LK-6Edukacja, wykształcenie, komputer, Internet. Rzeczowniki odczasownikowe2
T-LK-7Praca i zatrudnienie, typy przedsiębiorstw, rozmowa o pracę, miejsce na praktykę, mówienie o problemach zawodowych, pisanie maili, życiorys i list motywacyjny4
T-LK-8Wywiad i opowiadanie, pochodzenie, idiomy ze słowem swój. Biernik, zaimek swój2
T-LK-9Nakazy, zakazy, polecenia, podróże, pakowanie, sprzęt kempingowy, lotnisko. Tryb rozkazujący, czasowniki niefleksyjne: trzeba, warto….2
T-LK-10Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.10
30
lektorat
T-LK-1Prośba o informacje, wysyłanie wiadomości, atrakcje turystyczne Polski listy, maile, SMS-y. Miejscownik, wołacz4
T-LK-2Relacjonowanie, poruszanie się, turystyka wyrażenia i idiomy oparte na czasownikach ruchu. Czasowniki ruchu4
T-LK-3Wyrażanie niezadowolenia, zniechęcanie, odradzanie składanie reklamacji, ruch drogowy, środki transportu4
T-LK-4Wydarzenia losowe, relacje międzyludzkie, mówienie o problemach życiowych. Wolontariat. Celownik4
T-LK-5Opowiadanie o tradycjach i faktach historycznych, historia powojenna- wiedza o Polsce, polskie tradycje świąteczne. Zaimek: się, siebie. Przyimki. Formy bezosobowe6
T-LK-6Wyrażanie relacji czasowych, perypetie, przygody, wspomnienia. Określenia czasu, Spójniki.4
T-LK-7Relacjonowanie zdarzeń, wiedza o Polsce: polityka i społeczeństwo. Aspekt4
T-LK-8Wyrażanie hipotez, przypuszczeń, agroturystyka, ekologia, ochrona środowiska. Tryb warunkowy, zdania warunkowe4
T-LK-9Mówienie o przyszłości, środowisko naturalne, świat roślin i zwierząt. Rekcja liczebników, daty4
T-LK-10Porównywanie, pytanie o opinie i wyrażanie opinii, konsumpcja, zakupy, reklamacje. Zdania podrzędnie złożone, partykuła: byle4
T-LK-11Wyrażanie emocji dyskusja, film, teatr, piractwo internetowe. Imiesłów przymiotnikowy bierny, strona bierna4
T-LK-12Wyrażanie podziwu, uznania, opinii krytycznej, dyskusje o sztuce, malarstwo, fotografia wystawy, wernisaże. Rzeczowniki zakończone na -um4
T-LK-13Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.10
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Practical classes60
A-LK-2Preparation for classes5
A-LK-3Individual tutorials5
A-LK-4Preparation for exam3
A-LK-5Exam2
75
lektorat
A-LK-1Practical classes30
A-LK-2Preparation for classes15
A-LK-3Individual tutorials5
50
lektorat
A-LK-1Practical classes60
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Practical classes
M-2Group work
M-3Presentation
M-4Discussion
M-5Work with text
M-6Listening comprehension
M-7writing formal letters

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Diagnostic test (F)
S-2Ocena formująca: Test (F)
S-3Ocena formująca: Presentation (F)
S-4Ocena podsumowująca: Written exam (P)
S-5Ocena podsumowująca: An oral exam (P)

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Ec_1A_A15_U01
has the ability to communicate on B2 level with various entities in a verbal and written form as well as reads and understands articles and reports concerning modern world
Ec_1A_U13, Ec_1A_U14, Ec_1A_U21, Ec_1A_U15C-1T-LK-1, T-LK-4, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-2, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-3, T-LK-2, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12M-1, M-4, M-7, M-2S-3, S-2, S-4, S-5
Ec_1A_A15_U02
has the ability to understand texts and use basic specialist vocabulary in his/her field of study
Ec_1A_U13, Ec_1A_U14, Ec_1A_U21, Ec_1A_U15C-2T-LK-10M-1, M-3, M-5S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Ec_1A_A15_K01
understands the need of life-long learning and developing of language competences
Ec_1A_K01, Ec_1A_K02C-3T-LK-1, T-LK-4, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-2, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-3, T-LK-2, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-13M-1, M-4, M-2S-3, S-1, S-2, S-4, S-5

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Ec_1A_A15_U01
has the ability to communicate on B2 level with various entities in a verbal and written form as well as reads and understands articles and reports concerning modern world
2,0
3,0The student has the ability to communicate on a basic level with various entities in a verbal and written form.
3,5
4,0
4,5
5,0
Ec_1A_A15_U02
has the ability to understand texts and use basic specialist vocabulary in his/her field of study
2,0
3,0The student understands basic specialist vocabulary in his/her field of study and uses it to a limited extent.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Ec_1A_A15_K01
understands the need of life-long learning and developing of language competences
2,0
3,0The student perceives the need of life-long learning and developing of his/her language competences.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. I. Stempek, A. Stelmach, Polski. Krok po kroku 2, Wyd. polish-courses.com
  2. E. Lipińska, Z polskim na ty. Podręcznik języka polskiego dla średnio zaawansowanych, Universitas, Kraków, 2010
  3. M. Szelc-Mays, Coś wam powiem… Ćwiczenia komunikacyjne dla średnio zaawansowanych, Universitas, Kraków, 2001
  4. M. Szelc-Mays, Nowe słowa – stare rzeczy. Podręcznik do nauczania słownictwa, Universitas, Kraków, 2004
  5. E. Lipińska, E.G. Dąmbska, Kiedyś wrócisz tu..., cz. I: Gdzie nadwiślański brzeg (B2), Universitas, Kraków, 2018

Literatura dodatkowa

  1. Achtelik A., Hajduk-Gawron W., Madeja A., Świątek M., Zbiór zadań z języka polskiego oraz przykładowe testy certyfikatowe dla poziomu podstawowego, Universitas, Kraków, 2009, 2 CD. (B1)
  2. Janowska I., Planowanie lekcji języka obcego. Podręcznik i poradnik dla nauczycieli jezyków obcych, Universitas, Kraków, 2010
  3. Lipińska E., Nie ma róży bez kolców. Ćwiczenia ortograficzne dla obcokrajowców, Universitas, Kraków, 2011, (B1-B2)
  4. Seretny A., Lipińska E., Przewodnik po egzaminach certyfikowanych, Universitas, Kraków, 2005

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Wyrażanie własnych opinii. „Na studiach w Polsce”. Swój; negacja podwójna i wielokrotna; trzeba, można, warto.3
T-LK-2Oburzenie i protest. „Między starymi a nowymi laty”. Państwo; nazwiska; nazwy deminutywne (zdrobnienia); powinien; tryb rozkazujący4
T-LK-3Komplementy „Trudna sztuka komplementowania”. Formy męskoosobowe i rzeczowe czasownika, aspekt czasowników, nazwy czynności.4
T-LK-4Prośba o radę „Jemy i chudniemy”. Imiesłów przymiotnikowy czynny; szyk przydawki przymiotnikowej; tryb warunkowy4
T-LK-5Argumentacja. „Uniwersytet mistrzów”. Imiesłów przymiotnikowy bierny; strona bierna; przymiotniki odrzeczownikowe4
T-LK-6Strach – niepokój – obojętność – fascynacja. „Jacy jesteście? Zdrowie i ekologia”. Składnia liczebników; deklinacja liczebników głównych; wyrazy złożone4
T-LK-7Porównywanie. „W sieci”. – „Między PRL-em a Rzeczpospolitą”. Imiesłowy przysłówkowe – współczesny i uprzedni; liczebniki zbiorowe, nazwy abstrakcyjnych cech (nazwy właściwości)4
T-LK-8Argumentacja „Skazani na miasto”. Formy bezosobowe; strona zwrotna; nazwy żeńskie3
T-LK-9Trening egzaminacyjny (słuchanie ze zrozumieniem, czytanie ze zrozumieniem, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, pisanie listów formalnych, prowadzenie dialogów na różne tematy – argumentowanie, szukanie rozwiązań i kompromisów)20
T-LK-10Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.10
60

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Przedstawianie siebie i innych wyrażanie preferencji, wygląd, charakter, zainteresowania. Narzędnik.2
T-LK-2Relacjonowanie zdarzeń, historia rodziny, kataklizmy, biografia. Dopełniacz.2
T-LK-3Porównywanie, streszczenie, rozrywki, hobby, sport. Przyimki statyczne i dynamiczne, zdania celowe.2
T-LK-4Opis, narodowości, zawody. Mianownik l. mn. rzeczowników męskoosobowych, liczebniki: dwaj, trzej…2
T-LK-5Definiowanie, wyrażanie opinii. Mianownik l. mn. przymiotników męskoosobowych, konstrukcje: ktoś, kto2
T-LK-6Edukacja, wykształcenie, komputer, Internet. Rzeczowniki odczasownikowe2
T-LK-7Praca i zatrudnienie, typy przedsiębiorstw, rozmowa o pracę, miejsce na praktykę, mówienie o problemach zawodowych, pisanie maili, życiorys i list motywacyjny4
T-LK-8Wywiad i opowiadanie, pochodzenie, idiomy ze słowem swój. Biernik, zaimek swój2
T-LK-9Nakazy, zakazy, polecenia, podróże, pakowanie, sprzęt kempingowy, lotnisko. Tryb rozkazujący, czasowniki niefleksyjne: trzeba, warto….2
T-LK-10Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.10
30

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Prośba o informacje, wysyłanie wiadomości, atrakcje turystyczne Polski listy, maile, SMS-y. Miejscownik, wołacz4
T-LK-2Relacjonowanie, poruszanie się, turystyka wyrażenia i idiomy oparte na czasownikach ruchu. Czasowniki ruchu4
T-LK-3Wyrażanie niezadowolenia, zniechęcanie, odradzanie składanie reklamacji, ruch drogowy, środki transportu4
T-LK-4Wydarzenia losowe, relacje międzyludzkie, mówienie o problemach życiowych. Wolontariat. Celownik4
T-LK-5Opowiadanie o tradycjach i faktach historycznych, historia powojenna- wiedza o Polsce, polskie tradycje świąteczne. Zaimek: się, siebie. Przyimki. Formy bezosobowe6
T-LK-6Wyrażanie relacji czasowych, perypetie, przygody, wspomnienia. Określenia czasu, Spójniki.4
T-LK-7Relacjonowanie zdarzeń, wiedza o Polsce: polityka i społeczeństwo. Aspekt4
T-LK-8Wyrażanie hipotez, przypuszczeń, agroturystyka, ekologia, ochrona środowiska. Tryb warunkowy, zdania warunkowe4
T-LK-9Mówienie o przyszłości, środowisko naturalne, świat roślin i zwierząt. Rekcja liczebników, daty4
T-LK-10Porównywanie, pytanie o opinie i wyrażanie opinii, konsumpcja, zakupy, reklamacje. Zdania podrzędnie złożone, partykuła: byle4
T-LK-11Wyrażanie emocji dyskusja, film, teatr, piractwo internetowe. Imiesłów przymiotnikowy bierny, strona bierna4
T-LK-12Wyrażanie podziwu, uznania, opinii krytycznej, dyskusje o sztuce, malarstwo, fotografia wystawy, wernisaże. Rzeczowniki zakończone na -um4
T-LK-13Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.10
60

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Practical classes60
A-LK-2Preparation for classes5
A-LK-3Individual tutorials5
A-LK-4Preparation for exam3
A-LK-5Exam2
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Practical classes30
A-LK-2Preparation for classes15
A-LK-3Individual tutorials5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Practical classes60
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEc_1A_A15_U01has the ability to communicate on B2 level with various entities in a verbal and written form as well as reads and understands articles and reports concerning modern world
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEc_1A_U13He / she is able to prepare typical written works in the field of economics and finance, in Polish or in a foreign language, on specific issues, using theoretical approaches and various sources
Ec_1A_U14He / she is able to prepare typical oral presentations in the field of economics and finance, in Polish or in a foreign language, on specific issues, using theoretical approaches and various sources
Ec_1A_U21He / she is able to continue learning throughout his / her life
Ec_1A_U15He / she is able to use specialised vocabulary in the field of economics and finance in a foreign language in accordance with the requirements specified for level B2 of the Common European Framework of Reference for Languages
Cel przedmiotuC-1Using of a selected foreign language in various everyday life situations by means of skilful application of the principles of grammar and the vocabulary on B2 language proficiency level.
Treści programoweT-LK-1Wyrażanie własnych opinii. „Na studiach w Polsce”. Swój; negacja podwójna i wielokrotna; trzeba, można, warto.
T-LK-4Prośba o radę „Jemy i chudniemy”. Imiesłów przymiotnikowy czynny; szyk przydawki przymiotnikowej; tryb warunkowy
T-LK-3Komplementy „Trudna sztuka komplementowania”. Formy męskoosobowe i rzeczowe czasownika, aspekt czasowników, nazwy czynności.
T-LK-5Argumentacja. „Uniwersytet mistrzów”. Imiesłów przymiotnikowy bierny; strona bierna; przymiotniki odrzeczownikowe
T-LK-2Oburzenie i protest. „Między starymi a nowymi laty”. Państwo; nazwiska; nazwy deminutywne (zdrobnienia); powinien; tryb rozkazujący
T-LK-6Strach – niepokój – obojętność – fascynacja. „Jacy jesteście? Zdrowie i ekologia”. Składnia liczebników; deklinacja liczebników głównych; wyrazy złożone
T-LK-7Porównywanie. „W sieci”. – „Między PRL-em a Rzeczpospolitą”. Imiesłowy przysłówkowe – współczesny i uprzedni; liczebniki zbiorowe, nazwy abstrakcyjnych cech (nazwy właściwości)
T-LK-8Argumentacja „Skazani na miasto”. Formy bezosobowe; strona zwrotna; nazwy żeńskie
T-LK-9Trening egzaminacyjny (słuchanie ze zrozumieniem, czytanie ze zrozumieniem, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, pisanie listów formalnych, prowadzenie dialogów na różne tematy – argumentowanie, szukanie rozwiązań i kompromisów)
T-LK-3Porównywanie, streszczenie, rozrywki, hobby, sport. Przyimki statyczne i dynamiczne, zdania celowe.
T-LK-2Relacjonowanie zdarzeń, historia rodziny, kataklizmy, biografia. Dopełniacz.
T-LK-1Przedstawianie siebie i innych wyrażanie preferencji, wygląd, charakter, zainteresowania. Narzędnik.
T-LK-4Opis, narodowości, zawody. Mianownik l. mn. rzeczowników męskoosobowych, liczebniki: dwaj, trzej…
T-LK-5Definiowanie, wyrażanie opinii. Mianownik l. mn. przymiotników męskoosobowych, konstrukcje: ktoś, kto
T-LK-6Edukacja, wykształcenie, komputer, Internet. Rzeczowniki odczasownikowe
T-LK-7Praca i zatrudnienie, typy przedsiębiorstw, rozmowa o pracę, miejsce na praktykę, mówienie o problemach zawodowych, pisanie maili, życiorys i list motywacyjny
T-LK-8Wywiad i opowiadanie, pochodzenie, idiomy ze słowem swój. Biernik, zaimek swój
T-LK-9Nakazy, zakazy, polecenia, podróże, pakowanie, sprzęt kempingowy, lotnisko. Tryb rozkazujący, czasowniki niefleksyjne: trzeba, warto….
T-LK-1Prośba o informacje, wysyłanie wiadomości, atrakcje turystyczne Polski listy, maile, SMS-y. Miejscownik, wołacz
T-LK-2Relacjonowanie, poruszanie się, turystyka wyrażenia i idiomy oparte na czasownikach ruchu. Czasowniki ruchu
T-LK-3Wyrażanie niezadowolenia, zniechęcanie, odradzanie składanie reklamacji, ruch drogowy, środki transportu
T-LK-4Wydarzenia losowe, relacje międzyludzkie, mówienie o problemach życiowych. Wolontariat. Celownik
T-LK-5Opowiadanie o tradycjach i faktach historycznych, historia powojenna- wiedza o Polsce, polskie tradycje świąteczne. Zaimek: się, siebie. Przyimki. Formy bezosobowe
T-LK-6Wyrażanie relacji czasowych, perypetie, przygody, wspomnienia. Określenia czasu, Spójniki.
T-LK-7Relacjonowanie zdarzeń, wiedza o Polsce: polityka i społeczeństwo. Aspekt
T-LK-8Wyrażanie hipotez, przypuszczeń, agroturystyka, ekologia, ochrona środowiska. Tryb warunkowy, zdania warunkowe
T-LK-9Mówienie o przyszłości, środowisko naturalne, świat roślin i zwierząt. Rekcja liczebników, daty
T-LK-10Porównywanie, pytanie o opinie i wyrażanie opinii, konsumpcja, zakupy, reklamacje. Zdania podrzędnie złożone, partykuła: byle
T-LK-11Wyrażanie emocji dyskusja, film, teatr, piractwo internetowe. Imiesłów przymiotnikowy bierny, strona bierna
T-LK-12Wyrażanie podziwu, uznania, opinii krytycznej, dyskusje o sztuce, malarstwo, fotografia wystawy, wernisaże. Rzeczowniki zakończone na -um
Metody nauczaniaM-1Practical classes
M-4Discussion
M-7writing formal letters
M-2Group work
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Presentation (F)
S-2Ocena formująca: Test (F)
S-4Ocena podsumowująca: Written exam (P)
S-5Ocena podsumowująca: An oral exam (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student has the ability to communicate on a basic level with various entities in a verbal and written form.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEc_1A_A15_U02has the ability to understand texts and use basic specialist vocabulary in his/her field of study
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEc_1A_U13He / she is able to prepare typical written works in the field of economics and finance, in Polish or in a foreign language, on specific issues, using theoretical approaches and various sources
Ec_1A_U14He / she is able to prepare typical oral presentations in the field of economics and finance, in Polish or in a foreign language, on specific issues, using theoretical approaches and various sources
Ec_1A_U21He / she is able to continue learning throughout his / her life
Ec_1A_U15He / she is able to use specialised vocabulary in the field of economics and finance in a foreign language in accordance with the requirements specified for level B2 of the Common European Framework of Reference for Languages
Cel przedmiotuC-2Understanding and using basic specialist vocabulary related to the field of study.
Treści programoweT-LK-10Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.
Metody nauczaniaM-1Practical classes
M-3Presentation
M-5Work with text
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Presentation (F)
S-2Ocena formująca: Test (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student understands basic specialist vocabulary in his/her field of study and uses it to a limited extent.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEc_1A_A15_K01understands the need of life-long learning and developing of language competences
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEc_1A_K01He / she is ready to define priorities for the implementation of tasks set by himself / herself or others
Ec_1A_K02He / she is ready to correctly identify and resolve dilemmas related to the profession
Cel przedmiotuC-3Raising the awareness of the need of continuous and autonomous education.
Treści programoweT-LK-1Wyrażanie własnych opinii. „Na studiach w Polsce”. Swój; negacja podwójna i wielokrotna; trzeba, można, warto.
T-LK-4Prośba o radę „Jemy i chudniemy”. Imiesłów przymiotnikowy czynny; szyk przydawki przymiotnikowej; tryb warunkowy
T-LK-3Komplementy „Trudna sztuka komplementowania”. Formy męskoosobowe i rzeczowe czasownika, aspekt czasowników, nazwy czynności.
T-LK-5Argumentacja. „Uniwersytet mistrzów”. Imiesłów przymiotnikowy bierny; strona bierna; przymiotniki odrzeczownikowe
T-LK-2Oburzenie i protest. „Między starymi a nowymi laty”. Państwo; nazwiska; nazwy deminutywne (zdrobnienia); powinien; tryb rozkazujący
T-LK-6Strach – niepokój – obojętność – fascynacja. „Jacy jesteście? Zdrowie i ekologia”. Składnia liczebników; deklinacja liczebników głównych; wyrazy złożone
T-LK-7Porównywanie. „W sieci”. – „Między PRL-em a Rzeczpospolitą”. Imiesłowy przysłówkowe – współczesny i uprzedni; liczebniki zbiorowe, nazwy abstrakcyjnych cech (nazwy właściwości)
T-LK-8Argumentacja „Skazani na miasto”. Formy bezosobowe; strona zwrotna; nazwy żeńskie
T-LK-9Trening egzaminacyjny (słuchanie ze zrozumieniem, czytanie ze zrozumieniem, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, pisanie listów formalnych, prowadzenie dialogów na różne tematy – argumentowanie, szukanie rozwiązań i kompromisów)
T-LK-10Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.
T-LK-3Porównywanie, streszczenie, rozrywki, hobby, sport. Przyimki statyczne i dynamiczne, zdania celowe.
T-LK-2Relacjonowanie zdarzeń, historia rodziny, kataklizmy, biografia. Dopełniacz.
T-LK-1Przedstawianie siebie i innych wyrażanie preferencji, wygląd, charakter, zainteresowania. Narzędnik.
T-LK-4Opis, narodowości, zawody. Mianownik l. mn. rzeczowników męskoosobowych, liczebniki: dwaj, trzej…
T-LK-5Definiowanie, wyrażanie opinii. Mianownik l. mn. przymiotników męskoosobowych, konstrukcje: ktoś, kto
T-LK-6Edukacja, wykształcenie, komputer, Internet. Rzeczowniki odczasownikowe
T-LK-7Praca i zatrudnienie, typy przedsiębiorstw, rozmowa o pracę, miejsce na praktykę, mówienie o problemach zawodowych, pisanie maili, życiorys i list motywacyjny
T-LK-8Wywiad i opowiadanie, pochodzenie, idiomy ze słowem swój. Biernik, zaimek swój
T-LK-9Nakazy, zakazy, polecenia, podróże, pakowanie, sprzęt kempingowy, lotnisko. Tryb rozkazujący, czasowniki niefleksyjne: trzeba, warto….
T-LK-10Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.
T-LK-1Prośba o informacje, wysyłanie wiadomości, atrakcje turystyczne Polski listy, maile, SMS-y. Miejscownik, wołacz
T-LK-2Relacjonowanie, poruszanie się, turystyka wyrażenia i idiomy oparte na czasownikach ruchu. Czasowniki ruchu
T-LK-3Wyrażanie niezadowolenia, zniechęcanie, odradzanie składanie reklamacji, ruch drogowy, środki transportu
T-LK-4Wydarzenia losowe, relacje międzyludzkie, mówienie o problemach życiowych. Wolontariat. Celownik
T-LK-5Opowiadanie o tradycjach i faktach historycznych, historia powojenna- wiedza o Polsce, polskie tradycje świąteczne. Zaimek: się, siebie. Przyimki. Formy bezosobowe
T-LK-6Wyrażanie relacji czasowych, perypetie, przygody, wspomnienia. Określenia czasu, Spójniki.
T-LK-7Relacjonowanie zdarzeń, wiedza o Polsce: polityka i społeczeństwo. Aspekt
T-LK-8Wyrażanie hipotez, przypuszczeń, agroturystyka, ekologia, ochrona środowiska. Tryb warunkowy, zdania warunkowe
T-LK-9Mówienie o przyszłości, środowisko naturalne, świat roślin i zwierząt. Rekcja liczebników, daty
T-LK-10Porównywanie, pytanie o opinie i wyrażanie opinii, konsumpcja, zakupy, reklamacje. Zdania podrzędnie złożone, partykuła: byle
T-LK-11Wyrażanie emocji dyskusja, film, teatr, piractwo internetowe. Imiesłów przymiotnikowy bierny, strona bierna
T-LK-12Wyrażanie podziwu, uznania, opinii krytycznej, dyskusje o sztuce, malarstwo, fotografia wystawy, wernisaże. Rzeczowniki zakończone na -um
T-LK-13Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.
Metody nauczaniaM-1Practical classes
M-4Discussion
M-2Group work
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Presentation (F)
S-1Ocena formująca: Diagnostic test (F)
S-2Ocena formująca: Test (F)
S-4Ocena podsumowująca: Written exam (P)
S-5Ocena podsumowująca: An oral exam (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student perceives the need of life-long learning and developing of his/her language competences.
3,5
4,0
4,5
5,0