Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Rośliny ozdobne w ogrodach świata:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Rośliny ozdobne w ogrodach świata
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl>, Dorota Jadczak <Dorota.Jadczak@zut.edu.pl>, Grzegorz Mikiciuk <Grzegorz.Mikiciuk@zut.edu.pl>, Ireneusz Ochmian <Ireneusz.Ochmian@zut.edu.pl>, Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 15 1,00,38zaliczenie
wykładyW6 15 1,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza o morfologii i systematyce roślin wyższych, geografia roślin.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z najważniejszymi roślinami ozdobnymi typowymi dla znanych ogrodów europejskich i amerykańskich
C-2Zapoznanie studentów z wykorzystaniem roślin ozdobnych w poszczególnych ogrodach europejskich i amerykańskich

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Klasyfkacja roślin ozdobnych w wybranych ogrodach botanicznych świata6
T-A-2Analiza doboru roślin ozdobnych w wybranych ogrodach botanicznych w świecie6
T-A-3Walory dekoracyjne roślin ozdobnych z wybranych ogrodów w świecie3
15
wykłady
T-W-1Rośliny ozdobne w wybranych ogrodach europejskich.3
T-W-2Cebulowe rośliny ozdobne w ogrodach Holandii.2
T-W-3Śródziemnomorskie rośliny ozdobne w ogrodach Guell i Marimutra, Hiszpania.2
T-W-4Rośliny ozdobne w parku Ogrody Świata, Niemcy.2
T-W-5Rośliny ozdobne w ogrodach Rzymu i Paryża.2
T-W-6Afrykańskie rośliny ozdobne w ogrodach Wysp Kanaryjskich.2
T-W-7Rośliny ozdobne w amerykańskich i australijskich ogrodach botanicznych.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1udział w ćwiczeniach15
A-A-2studiowanie literatury5
A-A-3konsultacje5
A-A-4przygotowanie do zaliczenia5
30
wykłady
A-W-1udział w wykładach15
A-W-2analiza literatury5
A-W-3konsultacje5
A-W-4przygotowanie do zaliczenia wykładów5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_O05-R_W01
Wymienia rośliny ozdobne typowe dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich
OG_1A_W23C-1, C-2T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_O05-R_U01
Potrafi scharakteryzować zastosowanie roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich
OG_1A_U06, OG_1A_U09C-1, C-2T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-2, M-1S-1, S-2
OG_1A_O05-R_U02
Umie dobierać poszczególne rośliny ozdobne do ogrodów w zależności od warunków klimatycznych i charakteru miejsca
OG_1A_U03C-1, C-2T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_O05-R_K01
Ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w poznawaniu nowych roślin ozdobnych i ogrodów
OG_1A_K01C-1, C-2T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OG_1A_O05-R_W01
Wymienia rośliny ozdobne typowe dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich
2,0Student nie potrafi wymienić roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich
3,0Student wymienia tylko podstawowe rośliny ozdobne typowe dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich
3,5Student nie tylko wymienia podstawowe rośliny ozdobne typowe dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich, ale również dokonuje ich podziału na grupy uprawowe
4,0Student wymienia typowe rośliny ozdobne charakterystyczne dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich, dokonuje ich podziału na grupy uprawowe
4,5Student wymienia typowe rośliny ozdobne charakterystyczne dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich, dokonuje ich podziału na grupy uprawowe, zna ich zasady uprawy
5,0Student wymienia typowe i bardzo rzadkie rośliny ozdobne charakterystyczne dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich, dokonuje ich podziału na grupy uprawowe, zna ich zasady uprawy

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OG_1A_O05-R_U01
Potrafi scharakteryzować zastosowanie roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich
2,0student nie potrafi scharakteryzować zastosowanie roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich
3,0student dostatecznie potrafi scharakteryzować zastosowanie roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich
3,5student zadawalająco potrafi scharakteryzować zastosowanie roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich
4,0dobrze potrafi scharakteryzować zastosowanie roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich
4,5w stopniu więcej niż dobrym potrafi scharakteryzować zastosowanie roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich
5,0student nie potrafi scharakteryzować zastosowanie roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich student bardzo dobrze potrafi scharakteryzować zastosowanie roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich
OG_1A_O05-R_U02
Umie dobierać poszczególne rośliny ozdobne do ogrodów w zależności od warunków klimatycznych i charakteru miejsca
2,0student nie potrafi dobrać poszczególnych roślin ozdobnych do ogrodów w zależności od warunków klimatycznych i charakteru miejsca
3,0student w stopniu dostatecznym potrafi dobrać poszczególne rośliny ozdobnych do ogrodów w zależności od warunków klimatycznych i charakteru miejsca
3,5student w stopniu zadawalającym potrafi dobrać poszczególne rośliny ozdobne do ogrodów w zależności od warunków klimatycznych i charakteru miejsca
4,0student potrafi dobrze dobrać poszczególne rośliny ozdobne do ogrodów w zależności od warunków klimatycznych i charakteru miejsca
4,5student potrafi w stopniu więcej niż dobrym dobrać poszczególne rośliny ozdobne do ogrodów w zależności od warunków klimatycznych i charakteru miejsca
5,0student potrafi bardzo dobrze dobrać poszczególne rośliny ozdobne do ogrodów w zależności od warunków klimatycznych i charakteru miejsca

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
OG_1A_O05-R_K01
Ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w poznawaniu nowych roślin ozdobnych i ogrodów
2,0student nie ma świadomości samodokształcania sie w zakresie wiedzy na temat roślin ozdobnych w ogrodach świata
3,0student ma małą świadomość i potrzebę samodokształcania sie w zakresie wiedzy na temat roślin ozdobnych w ogrodach świata
3,5student ma dobrą świadomość i potrzebę samodokształcania sie w zakresie wiedzy na temat roślin ozdobnych w ogrodach świata
4,0student ma dużą świadomość i potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wiedzy na temat roślin ozdobnych w ogrodach świata
4,5student ma bardzo dobrą świadomość i zdolność do samodoskonalenia i dokształcania się w zakresie wiedzy na temat roślin ozdobnych w ogrodach świata, jest wrażliwy na problemy społeczne i chętny do wyrażania opinii
5,0student ma bardzo dobrą świadomość i zdolność do samodoskonalenia i dokształcania się w zakresie wiedzy na temat roślin ozdobnych w ogrodach świata, jest otwarty na nowości i wiedzę z zakresu roślin ozdobnych, ma potrzebę samodoskonalenia się w zakresie wiedzy na temat roślin ozdobnych w ogrodach świata

Literatura podstawowa

  1. Olfield S., Najpiękniejsze ogrody botaniczne świata, Elipsa, Warszawa, 2008
  2. Praca zbiorowa, Najpiękniejsze ogrody Europy, Świat Książki, Warszawa, 2007
  3. Hageman J. Zepereuick B., The Berlin – Dahlem Botanic Garden, BGBM, Berlin, 1993
  4. Hobhouse P., Historia ogrodów, Arkady, Warszawa, 2005

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Klasyfkacja roślin ozdobnych w wybranych ogrodach botanicznych świata6
T-A-2Analiza doboru roślin ozdobnych w wybranych ogrodach botanicznych w świecie6
T-A-3Walory dekoracyjne roślin ozdobnych z wybranych ogrodów w świecie3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rośliny ozdobne w wybranych ogrodach europejskich.3
T-W-2Cebulowe rośliny ozdobne w ogrodach Holandii.2
T-W-3Śródziemnomorskie rośliny ozdobne w ogrodach Guell i Marimutra, Hiszpania.2
T-W-4Rośliny ozdobne w parku Ogrody Świata, Niemcy.2
T-W-5Rośliny ozdobne w ogrodach Rzymu i Paryża.2
T-W-6Afrykańskie rośliny ozdobne w ogrodach Wysp Kanaryjskich.2
T-W-7Rośliny ozdobne w amerykańskich i australijskich ogrodach botanicznych.2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1udział w ćwiczeniach15
A-A-2studiowanie literatury5
A-A-3konsultacje5
A-A-4przygotowanie do zaliczenia5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1udział w wykładach15
A-W-2analiza literatury5
A-W-3konsultacje5
A-W-4przygotowanie do zaliczenia wykładów5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_1A_O05-R_W01Wymienia rośliny ozdobne typowe dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_W23student rozpoznaje i charakteryzuje najważniejsze gospodarczo grupy, gatunki i odmiany roślin ogrodniczych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z najważniejszymi roślinami ozdobnymi typowymi dla znanych ogrodów europejskich i amerykańskich
C-2Zapoznanie studentów z wykorzystaniem roślin ozdobnych w poszczególnych ogrodach europejskich i amerykańskich
Treści programoweT-A-2Analiza doboru roślin ozdobnych w wybranych ogrodach botanicznych w świecie
T-A-1Klasyfkacja roślin ozdobnych w wybranych ogrodach botanicznych świata
T-A-3Walory dekoracyjne roślin ozdobnych z wybranych ogrodów w świecie
T-W-4Rośliny ozdobne w parku Ogrody Świata, Niemcy.
T-W-5Rośliny ozdobne w ogrodach Rzymu i Paryża.
T-W-6Afrykańskie rośliny ozdobne w ogrodach Wysp Kanaryjskich.
T-W-7Rośliny ozdobne w amerykańskich i australijskich ogrodach botanicznych.
T-W-1Rośliny ozdobne w wybranych ogrodach europejskich.
T-W-2Cebulowe rośliny ozdobne w ogrodach Holandii.
T-W-3Śródziemnomorskie rośliny ozdobne w ogrodach Guell i Marimutra, Hiszpania.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wymienić roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich
3,0Student wymienia tylko podstawowe rośliny ozdobne typowe dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich
3,5Student nie tylko wymienia podstawowe rośliny ozdobne typowe dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich, ale również dokonuje ich podziału na grupy uprawowe
4,0Student wymienia typowe rośliny ozdobne charakterystyczne dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich, dokonuje ich podziału na grupy uprawowe
4,5Student wymienia typowe rośliny ozdobne charakterystyczne dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich, dokonuje ich podziału na grupy uprawowe, zna ich zasady uprawy
5,0Student wymienia typowe i bardzo rzadkie rośliny ozdobne charakterystyczne dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich, dokonuje ich podziału na grupy uprawowe, zna ich zasady uprawy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_1A_O05-R_U01Potrafi scharakteryzować zastosowanie roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U06student ma umiejętność wyboru oraz zaplanowania technologii uprawy, przechowywania i przetwarzania, stosowanych w ogrodnictwie w celu uzyskania najlepszych efektów produkcyjnych ze szczególnym uwzględnieniem jakości produktu finalnego oraz analizy ekonomicznej przedsięwzięcia
OG_1A_U09student posiada umiejętność przygotowania prac projektowych, sprawozdań, raportów oraz wystąpień ustnych z zakresu ogrodnictwa z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także innych źródeł w celu precyzyjnego porozumienia się z instytucjami, producentami, odbiorcami związanymi z produkcją ogrodniczą
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z najważniejszymi roślinami ozdobnymi typowymi dla znanych ogrodów europejskich i amerykańskich
C-2Zapoznanie studentów z wykorzystaniem roślin ozdobnych w poszczególnych ogrodach europejskich i amerykańskich
Treści programoweT-A-2Analiza doboru roślin ozdobnych w wybranych ogrodach botanicznych w świecie
T-A-1Klasyfkacja roślin ozdobnych w wybranych ogrodach botanicznych świata
T-A-3Walory dekoracyjne roślin ozdobnych z wybranych ogrodów w świecie
T-W-4Rośliny ozdobne w parku Ogrody Świata, Niemcy.
T-W-5Rośliny ozdobne w ogrodach Rzymu i Paryża.
T-W-6Afrykańskie rośliny ozdobne w ogrodach Wysp Kanaryjskich.
T-W-7Rośliny ozdobne w amerykańskich i australijskich ogrodach botanicznych.
T-W-1Rośliny ozdobne w wybranych ogrodach europejskich.
T-W-2Cebulowe rośliny ozdobne w ogrodach Holandii.
T-W-3Śródziemnomorskie rośliny ozdobne w ogrodach Guell i Marimutra, Hiszpania.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi scharakteryzować zastosowanie roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich
3,0student dostatecznie potrafi scharakteryzować zastosowanie roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich
3,5student zadawalająco potrafi scharakteryzować zastosowanie roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich
4,0dobrze potrafi scharakteryzować zastosowanie roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich
4,5w stopniu więcej niż dobrym potrafi scharakteryzować zastosowanie roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich
5,0student nie potrafi scharakteryzować zastosowanie roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich student bardzo dobrze potrafi scharakteryzować zastosowanie roślin ozdobnych typowych dla poszczególnych ogrodów europejskich i amerykańskich
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_1A_O05-R_U02Umie dobierać poszczególne rośliny ozdobne do ogrodów w zależności od warunków klimatycznych i charakteru miejsca
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U03student ma umiejętność rozpoznawania drzew, krzewów, bylin i roślin zielnych, ich doboru do siedliska, projektowania powierzchni potrzebnej dla siedliska drzew i krzewów, projektowania, zakładania i pielęgnowania ogrodów przydomowych, wykorzystania roślin do dekoracji wnętrz
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z najważniejszymi roślinami ozdobnymi typowymi dla znanych ogrodów europejskich i amerykańskich
C-2Zapoznanie studentów z wykorzystaniem roślin ozdobnych w poszczególnych ogrodach europejskich i amerykańskich
Treści programoweT-A-2Analiza doboru roślin ozdobnych w wybranych ogrodach botanicznych w świecie
T-A-1Klasyfkacja roślin ozdobnych w wybranych ogrodach botanicznych świata
T-A-3Walory dekoracyjne roślin ozdobnych z wybranych ogrodów w świecie
T-W-4Rośliny ozdobne w parku Ogrody Świata, Niemcy.
T-W-5Rośliny ozdobne w ogrodach Rzymu i Paryża.
T-W-6Afrykańskie rośliny ozdobne w ogrodach Wysp Kanaryjskich.
T-W-7Rośliny ozdobne w amerykańskich i australijskich ogrodach botanicznych.
T-W-1Rośliny ozdobne w wybranych ogrodach europejskich.
T-W-2Cebulowe rośliny ozdobne w ogrodach Holandii.
T-W-3Śródziemnomorskie rośliny ozdobne w ogrodach Guell i Marimutra, Hiszpania.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi dobrać poszczególnych roślin ozdobnych do ogrodów w zależności od warunków klimatycznych i charakteru miejsca
3,0student w stopniu dostatecznym potrafi dobrać poszczególne rośliny ozdobnych do ogrodów w zależności od warunków klimatycznych i charakteru miejsca
3,5student w stopniu zadawalającym potrafi dobrać poszczególne rośliny ozdobne do ogrodów w zależności od warunków klimatycznych i charakteru miejsca
4,0student potrafi dobrze dobrać poszczególne rośliny ozdobne do ogrodów w zależności od warunków klimatycznych i charakteru miejsca
4,5student potrafi w stopniu więcej niż dobrym dobrać poszczególne rośliny ozdobne do ogrodów w zależności od warunków klimatycznych i charakteru miejsca
5,0student potrafi bardzo dobrze dobrać poszczególne rośliny ozdobne do ogrodów w zależności od warunków klimatycznych i charakteru miejsca
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięOG_1A_O05-R_K01Ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w poznawaniu nowych roślin ozdobnych i ogrodów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_K01student ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z najważniejszymi roślinami ozdobnymi typowymi dla znanych ogrodów europejskich i amerykańskich
C-2Zapoznanie studentów z wykorzystaniem roślin ozdobnych w poszczególnych ogrodach europejskich i amerykańskich
Treści programoweT-A-2Analiza doboru roślin ozdobnych w wybranych ogrodach botanicznych w świecie
T-A-1Klasyfkacja roślin ozdobnych w wybranych ogrodach botanicznych świata
T-A-3Walory dekoracyjne roślin ozdobnych z wybranych ogrodów w świecie
T-W-4Rośliny ozdobne w parku Ogrody Świata, Niemcy.
T-W-5Rośliny ozdobne w ogrodach Rzymu i Paryża.
T-W-6Afrykańskie rośliny ozdobne w ogrodach Wysp Kanaryjskich.
T-W-7Rośliny ozdobne w amerykańskich i australijskich ogrodach botanicznych.
T-W-1Rośliny ozdobne w wybranych ogrodach europejskich.
T-W-2Cebulowe rośliny ozdobne w ogrodach Holandii.
T-W-3Śródziemnomorskie rośliny ozdobne w ogrodach Guell i Marimutra, Hiszpania.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie ma świadomości samodokształcania sie w zakresie wiedzy na temat roślin ozdobnych w ogrodach świata
3,0student ma małą świadomość i potrzebę samodokształcania sie w zakresie wiedzy na temat roślin ozdobnych w ogrodach świata
3,5student ma dobrą świadomość i potrzebę samodokształcania sie w zakresie wiedzy na temat roślin ozdobnych w ogrodach świata
4,0student ma dużą świadomość i potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wiedzy na temat roślin ozdobnych w ogrodach świata
4,5student ma bardzo dobrą świadomość i zdolność do samodoskonalenia i dokształcania się w zakresie wiedzy na temat roślin ozdobnych w ogrodach świata, jest wrażliwy na problemy społeczne i chętny do wyrażania opinii
5,0student ma bardzo dobrą świadomość i zdolność do samodoskonalenia i dokształcania się w zakresie wiedzy na temat roślin ozdobnych w ogrodach świata, jest otwarty na nowości i wiedzę z zakresu roślin ozdobnych, ma potrzebę samodoskonalenia się w zakresie wiedzy na temat roślin ozdobnych w ogrodach świata