Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa w języku angielskim (S2)

Sylabus przedmiotu Non-destructive Testing of Composite Materials:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa w języku angielskim
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Non-destructive Testing of Composite Materials
Specjalność Lightweight Structures
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Materiałowych
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Błędzki <Andrzej.Bledzki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Andrzej Błędzki <Andrzej.Bledzki@zut.edu.pl>, Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl>, Barbara Grochowalska <Barbara.Szymanik@zut.edu.pl>, Przemysław Łopato <Przemyslaw.Lopato@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 15 1,30,38zaliczenie
wykładyW1 30 1,70,62egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Academic course of mathematics
W-2Academic course of physics
W-3Basic knowledge of Matlab programming

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1To teach basics of electromagnetic methods of NDT
C-2To teach how to apply specific method of NDT in practical applications
C-3Upon successful completion of this course, the student will be able to: - use THz imaging system, eddy current system, computer and digital XRay system, Thermography system, - select appropriate NDT method for specific case, - work independently and collaboratively to understand and formulate problems, and solve these problems using the provided tools and methods.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Terahertz testing of dielectric and composite materials5
T-L-2Microwave evaluation of dielectric materials2
T-L-3IR thermographic inspection of composite materials2
T-L-4Digital and computer radiography6
15
wykłady
T-W-1Non-destructive testing - the introduction, the basic idea, the historical background2
T-W-2Defects of composite materials4
T-W-3Overview of different methods of non-destructive testing3
T-W-4Eddy current testing3
T-W-5IR thermographic inspection of composite materials3
T-W-6Terahertz testing of dielectric and composite materials3
T-W-7Computer and digital radiography4
T-W-8The algorithms of digital signal processing in NDT2
T-W-9Algorithms for identification in NDT2
T-W-10Data fusion algorithms2
T-W-11Industrial tomography2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1class participation15
A-L-2Individual study with literature23
38
wykłady
A-W-1Participation in lectures30
A-W-2Individual study with literature15
A-W-3Preparation for examination5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Experimental and computer laboratory
M-2Informative lecture

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Written exam (Lect.)
S-2Ocena formująca: Continuous assessment (Lab)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ME_2A_KL/03_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien posiąść podstawową wiedzę w zakresie różnych metod badań nieniszczących i ich zastosowania
ME_2A_W03C-1, C-2, C-3T-W-10, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-6, T-W-5, T-W-2, T-L-1, T-L-4, T-L-3, T-L-2M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ME_2A_KL/03_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić dobrać odpowiednią do wymagań metodę pomiarową.
ME_2A_U12, ME_2A_U01, ME_2A_U02M-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ME_2A_KL/03_K01
Student nabywa interaktywną i kreatywną postawę do pracy w zespole. Świadomość potrzeby poszerzania własnej wiedzy i umiejętności. Świadomość odpowiedzlaności za poprawność wykonanych zadań.
ME_2A_K01, ME_2A_K03M-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ME_2A_KL/03_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien posiąść podstawową wiedzę w zakresie różnych metod badań nieniszczących i ich zastosowania
2,0
3,0The student has mastered the subject in elementary capacity but he is not able to contrive it entirely.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ME_2A_KL/03_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić dobrać odpowiednią do wymagań metodę pomiarową.
2,0
3,0The student has mastered elementary knowledge but he is not able to contrive it in laboratory practice.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ME_2A_KL/03_K01
Student nabywa interaktywną i kreatywną postawę do pracy w zespole. Świadomość potrzeby poszerzania własnej wiedzy i umiejętności. Świadomość odpowiedzlaności za poprawność wykonanych zadań.
2,0The student is inactive and without any interest in the subject. He is not interested in cooperation with other students.
3,0The student performs the work self-dependently.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Blitz J., Electrical And Magnetic Methods Of Non-Destructive Testing, Springer- Verlag, 1997
  2. Hellier C. J., Handbook of Nondestructive Evaluation, McGrown-Hill, 2003
  3. Sakai K., Terahertz optoelectronics, Springer, Berlin, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Mester M. L., McIntire P, Nondestructive Testing Handbook Volume 4 Electromagnetic Testing, ASNT, 1996

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Terahertz testing of dielectric and composite materials5
T-L-2Microwave evaluation of dielectric materials2
T-L-3IR thermographic inspection of composite materials2
T-L-4Digital and computer radiography6
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Non-destructive testing - the introduction, the basic idea, the historical background2
T-W-2Defects of composite materials4
T-W-3Overview of different methods of non-destructive testing3
T-W-4Eddy current testing3
T-W-5IR thermographic inspection of composite materials3
T-W-6Terahertz testing of dielectric and composite materials3
T-W-7Computer and digital radiography4
T-W-8The algorithms of digital signal processing in NDT2
T-W-9Algorithms for identification in NDT2
T-W-10Data fusion algorithms2
T-W-11Industrial tomography2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1class participation15
A-L-2Individual study with literature23
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures30
A-W-2Individual study with literature15
A-W-3Preparation for examination5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięME_2A_KL/03_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien posiąść podstawową wiedzę w zakresie różnych metod badań nieniszczących i ich zastosowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówME_2A_W03Has knowledge of modern and advanced methods of characterising necessary for selection of research methods and interpretation of results
Cel przedmiotuC-1To teach basics of electromagnetic methods of NDT
C-2To teach how to apply specific method of NDT in practical applications
C-3Upon successful completion of this course, the student will be able to: - use THz imaging system, eddy current system, computer and digital XRay system, Thermography system, - select appropriate NDT method for specific case, - work independently and collaboratively to understand and formulate problems, and solve these problems using the provided tools and methods.
Treści programoweT-W-10Data fusion algorithms
T-W-1Non-destructive testing - the introduction, the basic idea, the historical background
T-W-3Overview of different methods of non-destructive testing
T-W-4Eddy current testing
T-W-7Computer and digital radiography
T-W-8The algorithms of digital signal processing in NDT
T-W-9Algorithms for identification in NDT
T-W-6Terahertz testing of dielectric and composite materials
T-W-5IR thermographic inspection of composite materials
T-W-2Defects of composite materials
T-L-1Terahertz testing of dielectric and composite materials
T-L-4Digital and computer radiography
T-L-3IR thermographic inspection of composite materials
T-L-2Microwave evaluation of dielectric materials
Metody nauczaniaM-1Experimental and computer laboratory
M-2Informative lecture
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Written exam (Lect.)
S-2Ocena formująca: Continuous assessment (Lab)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student has mastered the subject in elementary capacity but he is not able to contrive it entirely.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięME_2A_KL/03_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić dobrać odpowiednią do wymagań metodę pomiarową.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówME_2A_U12Can operate selected technological and measurement devices
ME_2A_U01Can acquire information from literature, databases and other sources; also in a foreign language; can integrate obtained information, interpret them, draw conclusions and formulate and justify opinions
ME_2A_U02Can work individually and in team in a way ensuring completion of a task in planned time; can estimate how much time a tasks requires and its economic aspects
Metody nauczaniaM-1Experimental and computer laboratory
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student has mastered elementary knowledge but he is not able to contrive it in laboratory practice.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięME_2A_KL/03_K01Student nabywa interaktywną i kreatywną postawę do pracy w zespole. Świadomość potrzeby poszerzania własnej wiedzy i umiejętności. Świadomość odpowiedzlaności za poprawność wykonanych zadań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówME_2A_K01Can think and act in creative and entrepreneurial manner
ME_2A_K03Properly identifies and solves dilemmas connected with practising the profession and has awareness of significance and understanding of extra-technological aspects and results of engineering activities, including influence on environment and connected with it responsibility for made decisions; understands the need and knows possibilities of life-long learning
Metody nauczaniaM-1Experimental and computer laboratory
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0The student is inactive and without any interest in the subject. He is not interested in cooperation with other students.
3,0The student performs the work self-dependently.
3,5
4,0
4,5
5,0