Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Architektura (N2)

Sylabus przedmiotu Projektowanie krajobrazu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie krajobrazu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Cykalewicz <Tomasz.Cykalewicz@zut.edu.pl>, Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>, Miłosz Raczyński <milosz.raczynski@zut.edu.pl>, Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 36 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończenie studiów na poziomie S1

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie wiedzy teoretycznej i praktycznej dotyczącej zasad funkcjonowania i budowy sekwencji wnętrz architektoniczno-krajobrazowych na przykładzie zespołu przestrzeni publicznych, możliwości jej programowania i projektowania w oparciu o wykorzystanie ducha miejsca w odniesieniu do potrzeb jej użytkowników (możliwości percepcji, wymogi antropometryczne, potrzeby podstawowe, społeczne i kulturowe) oraz walorów krajobrazowych.
C-2Nabycie umiejętności z zakresu oceny funkcjonalno-krajobrazowej przestrzeni, projektowania zagospodarowania złożonych, wielo-wnętrzowych struktur przestrzennych w krajobrazie oraz możliwości atrakcyjnego społecznie ich programowania w oparciu o wykorzystanie tradycji miejsca.
C-3Ukształtowanie postawy otwartej i poszukującej kreatywnych rozwiązań w kształtowaniu krajobrazu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wprowadzenie w tematykę ćwiczeń. Zapoznanie studentów z zasadami wykonywania waloryzacji krajobrazu.2
T-P-2Wykonanie inwentaryzacji zasobów krajobrazowych oraz ich waloryzacji2
T-P-3Opracowanie wytycznych projektowych5
T-P-4Opracowanie wstępnej koncepcji zagospodarowania terenu5
T-P-5Opraowanie szczegółowego projektu zagospodarowania dla wybranego fragmentu terenu8
T-P-6Opracowanie projektów technicznych wybranych elementów małej architektury10
T-P-7opracowanie graficzne plansz4
36

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach36
A-P-2Praca własna nad projektem55
91

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1prezentacja multimedialna
M-2ćwiczenia projektowe
M-3dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: przegląd stanu zaawansowania prac nad projektem
S-2Ocena podsumowująca: ocena końcowa projektu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_N2/A.1/2_W03
Zna zasady wykonywania analiz krajobrazowych, waloryzacji i oceny krajobrazu oraz projektowania sekwencji wnętrz architektoniczno-krajobrazowych, przy wykorzystaniu lokalnych tradycji, walorów krajobrazów i genius locci oraz potrzeb użytkowników (możliwości percepcji, wymogi antropometryczne, potrzeby podstawowe, społeczne i kulturowe).
AU_2A_W11, AU_2A_W12C-1, C-2, C-3T-P-6, T-P-3, T-P-1, T-P-2, T-P-4M-2, M-3, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_N2/A.1/2_U03
Potrafi wykonywać analizy krajobrazowe i kształtować kompozycję w szerokim zakresie skali i funkcji, dostrzegakąc i wykorzystując w projektowaniu tradycje miejsca, środowisko naturalne i kulturowe.
AU_2A_U04, AU_2A_U17, AU_2A_U18C-1, C-2, C-3T-P-6, T-P-3, T-P-1, T-P-2, T-P-4M-2, M-3, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_N2/A.1/2_K02
Rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne.
AU_2A_K01, AU_2A_K04C-1, C-2, C-3T-P-6, T-P-3, T-P-1, T-P-2, T-P-4M-2, M-3, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_N2/A.1/2_W03
Zna zasady wykonywania analiz krajobrazowych, waloryzacji i oceny krajobrazu oraz projektowania sekwencji wnętrz architektoniczno-krajobrazowych, przy wykorzystaniu lokalnych tradycji, walorów krajobrazów i genius locci oraz potrzeb użytkowników (możliwości percepcji, wymogi antropometryczne, potrzeby podstawowe, społeczne i kulturowe).
2,0Nie zna zasad analiz krajobrazowych i projektowania wnętrz architektoniczno-krajobrazowych.
3,0Zna dostatecznie zasady analiz krajobrazowych i projektowania wnętrz architektoniczno-krajobrazowych.
3,5Zna dostatecznie zasady analiz krajobrazowych i projektowania wnętrz architektoniczno-krajobrazowych, częściowo rozumie znaczenie lokalnych tradycji i walorów.
4,0Zna zasady analiz krajobrazowych i projektowania wnętrz architektoniczno-krajobrazowych, częściowo rozumie znaczenie lokalnych tradycji i walorów.
4,5Zna zasady analiz krajobrazowych i projektowania wnętrz architektoniczno-krajobrazowych, rozumie znaczenie lokalnych tradycji i walorów w stopniu ponad przeciętnym.
5,0Zna zasady analiz krajobrazowych i projektowania wnętrz architektoniczno-krajobrazowych, rozumie znaczenie lokalnych tradycji i walorów w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_N2/A.1/2_U03
Potrafi wykonywać analizy krajobrazowe i kształtować kompozycję w szerokim zakresie skali i funkcji, dostrzegakąc i wykorzystując w projektowaniu tradycje miejsca, środowisko naturalne i kulturowe.
2,0Nie potrafi wykonać poprawnie analiz krajobrazowych i projektu.
3,0Wykonuje analizy krajobrazowe i projektuje i kształtuje wnętrza architektoniczno-krajobrazowe na dostatecznym poziomie.
3,5Wykonuje analizy krajobrazowe i projektuje i kształtuje wnętrza architektoniczno-krajobrazowe na dostatecznym poziomie, częściowo wykorzystuje istniejące walory kluturowe i środowiskowe.
4,0Wykonuje analizy krajobrazowe i projektuje i kształtuje wnętrza architektoniczno-krajobrazowe na dobrym poziomie, częściowo wykorzystuje istniejące walory kluturowe i środowiskowe.
4,5Wykonuje analizy krajobrazowe i projektuje i kształtuje wnętrza architektoniczno-krajobrazowe, wykorzystując istniejące walory kluturowe i środowiskowe na ponad przeciętnym poziomie.
5,0Wykonuje analizy krajobrazowe i projektuje i kształtuje wnętrza architektoniczno-krajobrazowe na dobrym poziomie, wykorzystując istniejące walory kluturowe i środowiskowe na ponad przeciętnym poziomie, kształtując przestrzeń w sposób bardzo kreatywny i twórczy.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_N2/A.1/2_K02
Rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne.
2,0Nie rozumie znaczenia większości swoich decyzji projektowych i ich wpływu na środowisko, krajobraz oraz społeczeństwo.
3,0Rozumie częściowo znaczenie części decyzji projektowych i ich wpływ na środowisko, krajobraz oraz społeczeństwo.
3,5Rozumie częściowo znaczenie swoich większości decyzji projektowych i ich wpływ na środowisko, krajobraz oraz społeczeństwo.
4,0Rozumie znaczenie swoich decyzji projektowych i ich wpływ na środowisko, krajobraz oraz społeczeństwo w stopniu dobrym, świadomie dążąc do określonych efektów.
4,5Rozumie znaczenie swoich decyzji projektowych i ich wpływ na środowisko, krajobraz oraz społeczeństwo, na ponad przeciętnym poziomie, świadomie dążąc do określonych efektów.
5,0Rozumie znaczenie swoich decyzji projektowych i ich wpływ na środowisko, krajobraz oraz społeczeństwo w stopniu bardzo dobrym, świadomie dążąc do określonych efektów.

Literatura podstawowa

  1. Kosiński W., Teoria i zasady projektowania architektury krajobrazu, Wyd. PK, Kraków, 2015
  2. Krzeptowska-Moszkowicz I., Tarajko-Kowalska J., Szata roślinna dla architektów krajobrazu, Wyd. PK, Kraków, 2012
  3. Patoczka P., Mała architektura we wnętrzach krajobrazowych, Wyd. PK, Kraków, 2012
  4. Rylke J., Teoria i zasady projektowania dla architektów krajobrazu, Wyd., 2017
  5. Szymski A., Dawidowski R., Architektura krajobrazu, Wyd. Walkowska, Szczecin, 2006, t.I
  6. Tołwiński T., Zieleń w urbanistyce, PWN, Warszawa, 1963, t.III

Literatura dodatkowa

  1. Bohm A., Architektura krajobrazu – jej początki i rozwój, Wyd. PK, Kraków, 1994
  2. Łuczyńska-Bruzda M., Elementy naturalne środowiska, Wyd. PK, Kraków, 1999
  3. Richling A., Solon J., Ekologia Krajobrazu, PWN, Warszawa, 1999
  4. Wańskowicz W., Prawne podstawy zarządzania krajobrazem, Wyd. PK, Kraków, 2012

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie w tematykę ćwiczeń. Zapoznanie studentów z zasadami wykonywania waloryzacji krajobrazu.2
T-P-2Wykonanie inwentaryzacji zasobów krajobrazowych oraz ich waloryzacji2
T-P-3Opracowanie wytycznych projektowych5
T-P-4Opracowanie wstępnej koncepcji zagospodarowania terenu5
T-P-5Opraowanie szczegółowego projektu zagospodarowania dla wybranego fragmentu terenu8
T-P-6Opracowanie projektów technicznych wybranych elementów małej architektury10
T-P-7opracowanie graficzne plansz4
36

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach36
A-P-2Praca własna nad projektem55
91
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_N2/A.1/2_W03Zna zasady wykonywania analiz krajobrazowych, waloryzacji i oceny krajobrazu oraz projektowania sekwencji wnętrz architektoniczno-krajobrazowych, przy wykorzystaniu lokalnych tradycji, walorów krajobrazów i genius locci oraz potrzeb użytkowników (możliwości percepcji, wymogi antropometryczne, potrzeby podstawowe, społeczne i kulturowe).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W11B.W3. absolwent zna i rozumie rolę i znaczenie środowiska przyrodniczego w projektowaniu architektonicznym, urbanistycznym i planowaniu przestrzennym oraz potrzebę kształtowania ładu przestrzennego, zrównoważonego rozwoju, oraz tematykę zagrożenia środowiska i krajobrazu kulturowego;
AU_2A_W12B.W4. absolwent zna i rozumie zagadnienia powiązane z projektowaniem architektonicznym, urbanistycznym i planowaniem przestrzennym, takie jak infrastruktura techniczna, komunikacja, środowisko przyrodnicze, architektura krajobrazu, uwarunkowania ekonomiczne, prawne i społeczne – niezbędne do rozumienia społecznych, ekonomicznych, ekologicznych, przyrodniczych, historycznych, kulturowych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz dostrzega potrzebę ich uwzględniania w projektowaniu architektonicznym, urbanistycznym, ruralistycznym i planowaniu przestrzennym;
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy teoretycznej i praktycznej dotyczącej zasad funkcjonowania i budowy sekwencji wnętrz architektoniczno-krajobrazowych na przykładzie zespołu przestrzeni publicznych, możliwości jej programowania i projektowania w oparciu o wykorzystanie ducha miejsca w odniesieniu do potrzeb jej użytkowników (możliwości percepcji, wymogi antropometryczne, potrzeby podstawowe, społeczne i kulturowe) oraz walorów krajobrazowych.
C-2Nabycie umiejętności z zakresu oceny funkcjonalno-krajobrazowej przestrzeni, projektowania zagospodarowania złożonych, wielo-wnętrzowych struktur przestrzennych w krajobrazie oraz możliwości atrakcyjnego społecznie ich programowania w oparciu o wykorzystanie tradycji miejsca.
C-3Ukształtowanie postawy otwartej i poszukującej kreatywnych rozwiązań w kształtowaniu krajobrazu.
Treści programoweT-P-6Opracowanie projektów technicznych wybranych elementów małej architektury
T-P-3Opracowanie wytycznych projektowych
T-P-1Wprowadzenie w tematykę ćwiczeń. Zapoznanie studentów z zasadami wykonywania waloryzacji krajobrazu.
T-P-2Wykonanie inwentaryzacji zasobów krajobrazowych oraz ich waloryzacji
T-P-4Opracowanie wstępnej koncepcji zagospodarowania terenu
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia projektowe
M-3dyskusja dydaktyczna
M-1prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena końcowa projektu
S-1Ocena formująca: przegląd stanu zaawansowania prac nad projektem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zasad analiz krajobrazowych i projektowania wnętrz architektoniczno-krajobrazowych.
3,0Zna dostatecznie zasady analiz krajobrazowych i projektowania wnętrz architektoniczno-krajobrazowych.
3,5Zna dostatecznie zasady analiz krajobrazowych i projektowania wnętrz architektoniczno-krajobrazowych, częściowo rozumie znaczenie lokalnych tradycji i walorów.
4,0Zna zasady analiz krajobrazowych i projektowania wnętrz architektoniczno-krajobrazowych, częściowo rozumie znaczenie lokalnych tradycji i walorów.
4,5Zna zasady analiz krajobrazowych i projektowania wnętrz architektoniczno-krajobrazowych, rozumie znaczenie lokalnych tradycji i walorów w stopniu ponad przeciętnym.
5,0Zna zasady analiz krajobrazowych i projektowania wnętrz architektoniczno-krajobrazowych, rozumie znaczenie lokalnych tradycji i walorów w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_N2/A.1/2_U03Potrafi wykonywać analizy krajobrazowe i kształtować kompozycję w szerokim zakresie skali i funkcji, dostrzegakąc i wykorzystując w projektowaniu tradycje miejsca, środowisko naturalne i kulturowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U04A.U4. absolwent potrafi dokonać krytycznej analizy uwarunkowań, w tym waloryzacji stanu zagospodarowania terenu i zabudowy; formułować wnioski do projektowania i planowania przestrzennego, prognozować procesy przekształceń struktury osadniczej miast i wsi, oraz przewidywać skutki społeczne tych przekształceń;
AU_2A_U17B.U2. absolwent potrafi dostrzegać znaczenie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności projektowej architekta, w tym jej wpływu na środowisko kulturowe i przyrodnicze, oraz brać odpowiedzialność za podejmowane decyzje techniczne w środowisku i za przekazanie dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego następnym pokoleniom;
AU_2A_U18B.U3. absolwent potrafi dostrzegać aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe, kulturowe, plastyczne, ekonomiczne i prawne w procesie projektowania architektonicznego, urbanistycznego i planistycznego o dużym stopniu złożoności;
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy teoretycznej i praktycznej dotyczącej zasad funkcjonowania i budowy sekwencji wnętrz architektoniczno-krajobrazowych na przykładzie zespołu przestrzeni publicznych, możliwości jej programowania i projektowania w oparciu o wykorzystanie ducha miejsca w odniesieniu do potrzeb jej użytkowników (możliwości percepcji, wymogi antropometryczne, potrzeby podstawowe, społeczne i kulturowe) oraz walorów krajobrazowych.
C-2Nabycie umiejętności z zakresu oceny funkcjonalno-krajobrazowej przestrzeni, projektowania zagospodarowania złożonych, wielo-wnętrzowych struktur przestrzennych w krajobrazie oraz możliwości atrakcyjnego społecznie ich programowania w oparciu o wykorzystanie tradycji miejsca.
C-3Ukształtowanie postawy otwartej i poszukującej kreatywnych rozwiązań w kształtowaniu krajobrazu.
Treści programoweT-P-6Opracowanie projektów technicznych wybranych elementów małej architektury
T-P-3Opracowanie wytycznych projektowych
T-P-1Wprowadzenie w tematykę ćwiczeń. Zapoznanie studentów z zasadami wykonywania waloryzacji krajobrazu.
T-P-2Wykonanie inwentaryzacji zasobów krajobrazowych oraz ich waloryzacji
T-P-4Opracowanie wstępnej koncepcji zagospodarowania terenu
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia projektowe
M-3dyskusja dydaktyczna
M-1prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena końcowa projektu
S-1Ocena formująca: przegląd stanu zaawansowania prac nad projektem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi wykonać poprawnie analiz krajobrazowych i projektu.
3,0Wykonuje analizy krajobrazowe i projektuje i kształtuje wnętrza architektoniczno-krajobrazowe na dostatecznym poziomie.
3,5Wykonuje analizy krajobrazowe i projektuje i kształtuje wnętrza architektoniczno-krajobrazowe na dostatecznym poziomie, częściowo wykorzystuje istniejące walory kluturowe i środowiskowe.
4,0Wykonuje analizy krajobrazowe i projektuje i kształtuje wnętrza architektoniczno-krajobrazowe na dobrym poziomie, częściowo wykorzystuje istniejące walory kluturowe i środowiskowe.
4,5Wykonuje analizy krajobrazowe i projektuje i kształtuje wnętrza architektoniczno-krajobrazowe, wykorzystując istniejące walory kluturowe i środowiskowe na ponad przeciętnym poziomie.
5,0Wykonuje analizy krajobrazowe i projektuje i kształtuje wnętrza architektoniczno-krajobrazowe na dobrym poziomie, wykorzystując istniejące walory kluturowe i środowiskowe na ponad przeciętnym poziomie, kształtując przestrzeń w sposób bardzo kreatywny i twórczy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_N2/A.1/2_K02Rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_K01A.S1. absolwent jest gotów do efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, twórczej postawy i samodzielnego myślenia w celu rozwiązywania skomplikowanych problemów projektowych;
AU_2A_K04A.S4. absolwent jest gotów do brania odpowiedzialności za kształtowanie środowiska przyrodniczego i krajobrazu kulturowego, w tym za zachowanie dziedzictwa regionu, kraju i Europy.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy teoretycznej i praktycznej dotyczącej zasad funkcjonowania i budowy sekwencji wnętrz architektoniczno-krajobrazowych na przykładzie zespołu przestrzeni publicznych, możliwości jej programowania i projektowania w oparciu o wykorzystanie ducha miejsca w odniesieniu do potrzeb jej użytkowników (możliwości percepcji, wymogi antropometryczne, potrzeby podstawowe, społeczne i kulturowe) oraz walorów krajobrazowych.
C-2Nabycie umiejętności z zakresu oceny funkcjonalno-krajobrazowej przestrzeni, projektowania zagospodarowania złożonych, wielo-wnętrzowych struktur przestrzennych w krajobrazie oraz możliwości atrakcyjnego społecznie ich programowania w oparciu o wykorzystanie tradycji miejsca.
C-3Ukształtowanie postawy otwartej i poszukującej kreatywnych rozwiązań w kształtowaniu krajobrazu.
Treści programoweT-P-6Opracowanie projektów technicznych wybranych elementów małej architektury
T-P-3Opracowanie wytycznych projektowych
T-P-1Wprowadzenie w tematykę ćwiczeń. Zapoznanie studentów z zasadami wykonywania waloryzacji krajobrazu.
T-P-2Wykonanie inwentaryzacji zasobów krajobrazowych oraz ich waloryzacji
T-P-4Opracowanie wstępnej koncepcji zagospodarowania terenu
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia projektowe
M-3dyskusja dydaktyczna
M-1prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena końcowa projektu
S-1Ocena formująca: przegląd stanu zaawansowania prac nad projektem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie znaczenia większości swoich decyzji projektowych i ich wpływu na środowisko, krajobraz oraz społeczeństwo.
3,0Rozumie częściowo znaczenie części decyzji projektowych i ich wpływ na środowisko, krajobraz oraz społeczeństwo.
3,5Rozumie częściowo znaczenie swoich większości decyzji projektowych i ich wpływ na środowisko, krajobraz oraz społeczeństwo.
4,0Rozumie znaczenie swoich decyzji projektowych i ich wpływ na środowisko, krajobraz oraz społeczeństwo w stopniu dobrym, świadomie dążąc do określonych efektów.
4,5Rozumie znaczenie swoich decyzji projektowych i ich wpływ na środowisko, krajobraz oraz społeczeństwo, na ponad przeciętnym poziomie, świadomie dążąc do określonych efektów.
5,0Rozumie znaczenie swoich decyzji projektowych i ich wpływ na środowisko, krajobraz oraz społeczeństwo w stopniu bardzo dobrym, świadomie dążąc do określonych efektów.