Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S2)
specjalność: ocena, analiza i zarządzanie jakością żywności

Sylabus przedmiotu Wybrane działy z technologii mleczarskiej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wybrane działy z technologii mleczarskiej
Specjalność technologia i biotechnologia żywności
Jednostka prowadząca Katedra Toksykologii, Technologii Mleczarskiej i Przechowalnictwa Żywności
Nauczyciel odpowiedzialny Izabela Dmytrów <Izabela.Dmytrow@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Anna Mituniewicz-Małek <Anna.Mituniewicz-Malek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 2,00,50zaliczenie
wykładyW1 15 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Objęty programem studiów zakres wiedzyz technologii mleczarskiej, mikrobiologii żywności i biotechnologii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy umiejętności i kompetencji dotyczących postępu technologicznego w przetwórstwie mleka oraz nowych metod analitycznych stosowanych do oceny mleka i produktów mleczarskich.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zapoznanie studentów z tematyką ćwiczeń, wymaganiami dotyczącymi zaliczenia przedmiotu oraz regulaminem i zasadami BHP.2
T-L-2Porównanie składu chemicznego i właściwości mleka krowiego koziego, owczego4
T-L-3Produkcja i ocena mlecznych napojów fermentowanych z mleka koziego z wykorzystaniem kultur probiotycznych i prebiotyków.4
T-L-4Ocena możliwości zastosowania wybranych hydrokoloidów do produkcji jogurtów z mleka krowiego i koziego8
T-L-5Porównanie podstawowego składu chemicnego serów podpuszczkowych dojrzewajacych i twarogowych dostępnych w sprzdaży detalicznej8
T-L-6Ocena wpływu opakowania na trwałość produktów mleczarskich w czasie przechowywania4
30
wykłady
T-W-1Charakterystyka procesów membranowych i ich zastosowanie w mleczarstwie2
T-W-2Charakterystyka i technologia produkcji wybranych gatunków serów podpuszczkowych dojrzewających5
T-W-3Nowe możliwości pakowania produktów mleczarskich2
T-W-4Cechy funkcjonalne kazeinianów i ich wykorzystanie3
T-W-5Wykorzystanie koncentratów i izolatów białek serwatkowych w różnych gałęziach przemysłu spożywczego3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przgotowanie do zajęć15
A-L-3Kontakt z nauczycielem5
A-L-4Studiowanie wskazanej literatury10
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury5
A-W-3Przgotowanie do egzaminu10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające - wykład informacyjny Metody praktyczne - ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzenie wiedzy teoretycznej i praktycznej na każdych zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Sprwdzenie wiedzy przekazanej na wykładach w formie pisemnej po zakończeniu zajęć

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_PO1-23tibz_W01
Ma poszerzoną wiedzę na temat mleka i tradycyjnych oraz nowych technologii jego przetwarzania. Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą efektów technologicznych wykorzystania izolatów i koncentratów białek serwatkowych w przemyśle spożywczym
TZZ_2A_W11, TZZ_2A_W14C-1T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-W-2, T-W-3, T-W-1M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_PO1-23tibz_U01
Posiada umiejętność samokształcenia oraz wyciągania wniosków z uzyskanych informacji. Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, opracować stosowne dokumentacje oraz rozwiązywać skomplikowane problemy technologiczne dotyczące mleka i jego przetwarzania.
TZZ_2A_U01, TZZ_2A_U02C-1T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-W-2, T-W-3, T-W-1M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_PO1-23tibz_K01
Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania, a także odpowiedzialności za pracę. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
TZZ_2A_K01, TZZ_2A_K03, TZZ_2A_K04C-1T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-W-2, T-W-3, T-W-1M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_PO1-23tibz_W01
Ma poszerzoną wiedzę na temat mleka i tradycyjnych oraz nowych technologii jego przetwarzania. Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą efektów technologicznych wykorzystania izolatów i koncentratów białek serwatkowych w przemyśle spożywczym
2,0Nie ma poszerzonej wiedzy na temat mleka i tradycyjnych oraz nowych technologii jego przetwarzania. Nie ma pogłębionej wiedzy dotyczącej efektów technologicznych wykorzystania kultur starterowych w przetwórstwie mleka.
3,0Ma w niewielkim stopniu poszerzoną wiedzę na temat mleka i tradycyjnych oraz nowych technologii jego przetwarzania. Ma w niewielkim stopniu pogłębioną wiedzę dotyczącą efektów technologicznych wykorzystania kultur starterowych w przetwórstwie mleka.
3,5Ma nie w pełni poszerzoną wiedzę na temat mleka i tradycyjnych oraz nowych technologii jego przetwarzania. Ma nie w pełni pogłębioną wiedzę dotyczącą efektów technologicznych wykorzystania kultur starterowych w przetwórstwie mleka.
4,0Ma poszerzoną wiedzę na temat mleka i tradycyjnych oraz nowych technologii jego przetwarzania. Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą efektów technologicznych wykorzystania kultur starterowych w przetwórstwie mleka.
4,5Ma znacznie poszerzoną wiedzę na temat mleka i tradycyjnych oraz nowych technologii jego przetwarzania. Ma znacznie pogłębioną wiedzę dotyczącą efektów technologicznych wykorzystania kultur starterowych w przetwórstwie mleka.
5,0Ma bardzo rozbudowaną wiedzę na temat mleka i tradycyjnych oraz nowych technologii jego przetwarzania. Ma bardzo znacznie pogłębioną wiedzę dotyczącą efektów technologicznych wykorzxystania kultur starterowych w przetwórstwie mleka.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_PO1-23tibz_U01
Posiada umiejętność samokształcenia oraz wyciągania wniosków z uzyskanych informacji. Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, opracować stosowne dokumentacje oraz rozwiązywać skomplikowane problemy technologiczne dotyczące mleka i jego przetwarzania.
2,0Nie posiada umiejętności samokształcenia oraz wyciągania wniosków ze zdobytych informacji.Nie potrafi pracować indywidualnie i w zespole, opracować stosownych dokumentacji oraz rozwiazywać skomplikowanych problemów technologicznych dotyczących mleka i jego przetwarzania.
3,0W małym stopniu posiada umiejętność samokształcenia oraz wyciągania wniosków z e zdobytych informacji. Nie potrafi pracować i zespołowo, nie jest w stanie samodzielnie opracować stosownych dokumentacji oraz rozwiązywać skomplikowanych problemów technologicznych dotyczacych mleka i jego przetwarzania.
3,5W ograniczonym stopniu posiada umiejętność samokształcenia oraz wyciągania wniosków ze zdobytych informacji. Potrafi pracować indywidualnie i w zespole., opracować stosowne dokumentacje. Nie potrafi samodzielnie rozwiązywać skomplikowanych problemów technologicznych dotyczących mleka i jego przetwarzania.
4,0Posiada umiejętność samokształcenia oraz wyciągania wniosków ze zdobytych informacji. Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, opracować stosowne dokumentacje oraz rozwiązywać skomplikowane problemy tchnologiczne dotyczące mleka i jego przetwarzania.
4,5Posiada dużą umiejętność samokształcenia oraz wyciągania kompleksowych wniosków ze zdobytych informacji. Potrafi pracować indywidualnie i jest aktywny w pracy zespołowej ,Potrafi profesjonalnie opracować stosowne dokumentacje oraz rozwiązywać skomplikowane problemy technologiczne dotyczące mleka i jego przetwarzania.
5,0Posiada bardzo dużą umiejętność samokształcenia oraz wyciągania komleksowych wniosków ze zdobytych informacji. Jest bardzo aktywny zarówno w pracy indywidualnej jak i zespołowej. Potrafi perfekcyjnie opracować stosowne dokumentacje oraz rozwiazywać skomplikowane problemy technologiczne dotyczące mleka i jego przetwarzania.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_PO1-23tibz_K01
Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania, a także odpowiedzialności za pracę. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
2,0Nie ma świadomości potrzeby ciągłego dokształcania, a także odpowiedzialności za pracę.Nie potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
3,0Ma niewielką świadomość potrzeby ciągłego dokształcania, a także odpowiedzialności za pracę. Mało efektywnie potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
3,5Nie w pełni ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania, a także odpowiedzialności za pracę. Nie w pełnipotrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
4,0Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania, a także odpowiedzialnośći za pracę. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
4,5Ma dużą świadomość potrzeby ciągłego dokształcania., a także odpowiedzialności za pracę. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
5,0Ma bardzo dużą świadomość potrzeby ciągłego dokształcania, a także odpowiedzialności za pracę. Potrafi myśleć i działać w sposób bardzo przedsiębiorczy.

Literatura podstawowa

  1. red S. Ziajka, Mleczarstwo t. 1, Uniwersytetu Warmińsko -Mazurskiego, Olsztyn, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Publikacje w czasopismach krajowych i zagranicznych powiazane z problematyką omawianą na zajęciach (np. Żywność, Przegl. Mlecz., J. Dairy SCI.

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zapoznanie studentów z tematyką ćwiczeń, wymaganiami dotyczącymi zaliczenia przedmiotu oraz regulaminem i zasadami BHP.2
T-L-2Porównanie składu chemicznego i właściwości mleka krowiego koziego, owczego4
T-L-3Produkcja i ocena mlecznych napojów fermentowanych z mleka koziego z wykorzystaniem kultur probiotycznych i prebiotyków.4
T-L-4Ocena możliwości zastosowania wybranych hydrokoloidów do produkcji jogurtów z mleka krowiego i koziego8
T-L-5Porównanie podstawowego składu chemicnego serów podpuszczkowych dojrzewajacych i twarogowych dostępnych w sprzdaży detalicznej8
T-L-6Ocena wpływu opakowania na trwałość produktów mleczarskich w czasie przechowywania4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Charakterystyka procesów membranowych i ich zastosowanie w mleczarstwie2
T-W-2Charakterystyka i technologia produkcji wybranych gatunków serów podpuszczkowych dojrzewających5
T-W-3Nowe możliwości pakowania produktów mleczarskich2
T-W-4Cechy funkcjonalne kazeinianów i ich wykorzystanie3
T-W-5Wykorzystanie koncentratów i izolatów białek serwatkowych w różnych gałęziach przemysłu spożywczego3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przgotowanie do zajęć15
A-L-3Kontakt z nauczycielem5
A-L-4Studiowanie wskazanej literatury10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury5
A-W-3Przgotowanie do egzaminu10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_PO1-23tibz_W01Ma poszerzoną wiedzę na temat mleka i tradycyjnych oraz nowych technologii jego przetwarzania. Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą efektów technologicznych wykorzystania izolatów i koncentratów białek serwatkowych w przemyśle spożywczym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_W11Ma poszerzoną wiedzę na temat technologii żywności pochodzenia roślinnego i zwierzęcego ze szczególnym uwzględnieniem nowych metod przetwarzania.
TZZ_2A_W14Ma pogłębioną wiedzę na temat efektów technologicznych wykorzystania kultur starterowych w przetwórstwie spożywczym.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy umiejętności i kompetencji dotyczących postępu technologicznego w przetwórstwie mleka oraz nowych metod analitycznych stosowanych do oceny mleka i produktów mleczarskich.
Treści programoweT-L-4Ocena możliwości zastosowania wybranych hydrokoloidów do produkcji jogurtów z mleka krowiego i koziego
T-L-1Zapoznanie studentów z tematyką ćwiczeń, wymaganiami dotyczącymi zaliczenia przedmiotu oraz regulaminem i zasadami BHP.
T-L-2Porównanie składu chemicznego i właściwości mleka krowiego koziego, owczego
T-L-3Produkcja i ocena mlecznych napojów fermentowanych z mleka koziego z wykorzystaniem kultur probiotycznych i prebiotyków.
T-L-5Porównanie podstawowego składu chemicnego serów podpuszczkowych dojrzewajacych i twarogowych dostępnych w sprzdaży detalicznej
T-L-6Ocena wpływu opakowania na trwałość produktów mleczarskich w czasie przechowywania
T-W-2Charakterystyka i technologia produkcji wybranych gatunków serów podpuszczkowych dojrzewających
T-W-3Nowe możliwości pakowania produktów mleczarskich
T-W-1Charakterystyka procesów membranowych i ich zastosowanie w mleczarstwie
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny Metody praktyczne - ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprwdzenie wiedzy przekazanej na wykładach w formie pisemnej po zakończeniu zajęć
S-1Ocena formująca: Sprawdzenie wiedzy teoretycznej i praktycznej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma poszerzonej wiedzy na temat mleka i tradycyjnych oraz nowych technologii jego przetwarzania. Nie ma pogłębionej wiedzy dotyczącej efektów technologicznych wykorzystania kultur starterowych w przetwórstwie mleka.
3,0Ma w niewielkim stopniu poszerzoną wiedzę na temat mleka i tradycyjnych oraz nowych technologii jego przetwarzania. Ma w niewielkim stopniu pogłębioną wiedzę dotyczącą efektów technologicznych wykorzystania kultur starterowych w przetwórstwie mleka.
3,5Ma nie w pełni poszerzoną wiedzę na temat mleka i tradycyjnych oraz nowych technologii jego przetwarzania. Ma nie w pełni pogłębioną wiedzę dotyczącą efektów technologicznych wykorzystania kultur starterowych w przetwórstwie mleka.
4,0Ma poszerzoną wiedzę na temat mleka i tradycyjnych oraz nowych technologii jego przetwarzania. Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą efektów technologicznych wykorzystania kultur starterowych w przetwórstwie mleka.
4,5Ma znacznie poszerzoną wiedzę na temat mleka i tradycyjnych oraz nowych technologii jego przetwarzania. Ma znacznie pogłębioną wiedzę dotyczącą efektów technologicznych wykorzystania kultur starterowych w przetwórstwie mleka.
5,0Ma bardzo rozbudowaną wiedzę na temat mleka i tradycyjnych oraz nowych technologii jego przetwarzania. Ma bardzo znacznie pogłębioną wiedzę dotyczącą efektów technologicznych wykorzxystania kultur starterowych w przetwórstwie mleka.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_PO1-23tibz_U01Posiada umiejętność samokształcenia oraz wyciągania wniosków z uzyskanych informacji. Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, opracować stosowne dokumentacje oraz rozwiązywać skomplikowane problemy technologiczne dotyczące mleka i jego przetwarzania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
TZZ_2A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy umiejętności i kompetencji dotyczących postępu technologicznego w przetwórstwie mleka oraz nowych metod analitycznych stosowanych do oceny mleka i produktów mleczarskich.
Treści programoweT-L-4Ocena możliwości zastosowania wybranych hydrokoloidów do produkcji jogurtów z mleka krowiego i koziego
T-L-1Zapoznanie studentów z tematyką ćwiczeń, wymaganiami dotyczącymi zaliczenia przedmiotu oraz regulaminem i zasadami BHP.
T-L-2Porównanie składu chemicznego i właściwości mleka krowiego koziego, owczego
T-L-3Produkcja i ocena mlecznych napojów fermentowanych z mleka koziego z wykorzystaniem kultur probiotycznych i prebiotyków.
T-L-5Porównanie podstawowego składu chemicnego serów podpuszczkowych dojrzewajacych i twarogowych dostępnych w sprzdaży detalicznej
T-L-6Ocena wpływu opakowania na trwałość produktów mleczarskich w czasie przechowywania
T-W-2Charakterystyka i technologia produkcji wybranych gatunków serów podpuszczkowych dojrzewających
T-W-3Nowe możliwości pakowania produktów mleczarskich
T-W-1Charakterystyka procesów membranowych i ich zastosowanie w mleczarstwie
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny Metody praktyczne - ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprwdzenie wiedzy przekazanej na wykładach w formie pisemnej po zakończeniu zajęć
S-1Ocena formująca: Sprawdzenie wiedzy teoretycznej i praktycznej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada umiejętności samokształcenia oraz wyciągania wniosków ze zdobytych informacji.Nie potrafi pracować indywidualnie i w zespole, opracować stosownych dokumentacji oraz rozwiazywać skomplikowanych problemów technologicznych dotyczących mleka i jego przetwarzania.
3,0W małym stopniu posiada umiejętność samokształcenia oraz wyciągania wniosków z e zdobytych informacji. Nie potrafi pracować i zespołowo, nie jest w stanie samodzielnie opracować stosownych dokumentacji oraz rozwiązywać skomplikowanych problemów technologicznych dotyczacych mleka i jego przetwarzania.
3,5W ograniczonym stopniu posiada umiejętność samokształcenia oraz wyciągania wniosków ze zdobytych informacji. Potrafi pracować indywidualnie i w zespole., opracować stosowne dokumentacje. Nie potrafi samodzielnie rozwiązywać skomplikowanych problemów technologicznych dotyczących mleka i jego przetwarzania.
4,0Posiada umiejętność samokształcenia oraz wyciągania wniosków ze zdobytych informacji. Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, opracować stosowne dokumentacje oraz rozwiązywać skomplikowane problemy tchnologiczne dotyczące mleka i jego przetwarzania.
4,5Posiada dużą umiejętność samokształcenia oraz wyciągania kompleksowych wniosków ze zdobytych informacji. Potrafi pracować indywidualnie i jest aktywny w pracy zespołowej ,Potrafi profesjonalnie opracować stosowne dokumentacje oraz rozwiązywać skomplikowane problemy technologiczne dotyczące mleka i jego przetwarzania.
5,0Posiada bardzo dużą umiejętność samokształcenia oraz wyciągania komleksowych wniosków ze zdobytych informacji. Jest bardzo aktywny zarówno w pracy indywidualnej jak i zespołowej. Potrafi perfekcyjnie opracować stosowne dokumentacje oraz rozwiazywać skomplikowane problemy technologiczne dotyczące mleka i jego przetwarzania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_PO1-23tibz_K01Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania, a także odpowiedzialności za pracę. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_K01Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
TZZ_2A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie. Potrafi przyjąć rolę lidera.
TZZ_2A_K04Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania, poszerzania i aktualizowania swojej wiedzy.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy umiejętności i kompetencji dotyczących postępu technologicznego w przetwórstwie mleka oraz nowych metod analitycznych stosowanych do oceny mleka i produktów mleczarskich.
Treści programoweT-L-4Ocena możliwości zastosowania wybranych hydrokoloidów do produkcji jogurtów z mleka krowiego i koziego
T-L-1Zapoznanie studentów z tematyką ćwiczeń, wymaganiami dotyczącymi zaliczenia przedmiotu oraz regulaminem i zasadami BHP.
T-L-2Porównanie składu chemicznego i właściwości mleka krowiego koziego, owczego
T-L-3Produkcja i ocena mlecznych napojów fermentowanych z mleka koziego z wykorzystaniem kultur probiotycznych i prebiotyków.
T-L-5Porównanie podstawowego składu chemicnego serów podpuszczkowych dojrzewajacych i twarogowych dostępnych w sprzdaży detalicznej
T-L-6Ocena wpływu opakowania na trwałość produktów mleczarskich w czasie przechowywania
T-W-2Charakterystyka i technologia produkcji wybranych gatunków serów podpuszczkowych dojrzewających
T-W-3Nowe możliwości pakowania produktów mleczarskich
T-W-1Charakterystyka procesów membranowych i ich zastosowanie w mleczarstwie
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykład informacyjny Metody praktyczne - ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprwdzenie wiedzy przekazanej na wykładach w formie pisemnej po zakończeniu zajęć
S-1Ocena formująca: Sprawdzenie wiedzy teoretycznej i praktycznej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma świadomości potrzeby ciągłego dokształcania, a także odpowiedzialności za pracę.Nie potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
3,0Ma niewielką świadomość potrzeby ciągłego dokształcania, a także odpowiedzialności za pracę. Mało efektywnie potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
3,5Nie w pełni ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania, a także odpowiedzialności za pracę. Nie w pełnipotrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
4,0Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania, a także odpowiedzialnośći za pracę. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
4,5Ma dużą świadomość potrzeby ciągłego dokształcania., a także odpowiedzialności za pracę. Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
5,0Ma bardzo dużą świadomość potrzeby ciągłego dokształcania, a także odpowiedzialności za pracę. Potrafi myśleć i działać w sposób bardzo przedsiębiorczy.