Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka z uz (S2)

Sylabus przedmiotu Język angielski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka z uz
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język angielski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Anna Węglarek <Anna.Weglarek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 30 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Części układu trawiennego człowieka i jego funkcja. (THE HUMAN DIGESTIVE SYSTEM) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)2
T-LK-2Składniki odżywcze w pożywieniu i ich funkcje dla prawidłowego rozwoju człowieka. (NUTRITIONAL ELEMENTS OF FOOD)2
T-LK-3Recepta na dobre zdrowie. Elementy odżywcze pokarmu. Suplementy nie są sekretem dla zdrowia. (A RECIPE FOR GOOD DIET. NUTRITIONAL ELEMENTS OF FOOD. SUPPLEMENTS AREN’T THE SECRET TO HEALTH.) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms)3
T-LK-4Piramida żywności i jej elementy. (FOOD GUIDE PYRAMID, FOOD GROUPS) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs)2
T-LK-5Seafood- rodzaje, sposoby przetwarzania i wartości odżywcze. (SEAFOOD- SPECIES, METHODS OF PRESERVATION AND NUTRITIONAL ELEMENTS)2
T-LK-6Ryby- gatunki, wartości odżywcze. (FISH- SPECIES, NUTRITIONAL ELEMENTS) Zdania względne. (Relative sentences)3
T-LK-7Produkcja mięsa-gatunki mięs i ich wartości odżywcze. (MEAT-SPECIES, NUTRITIONAL ELEMENTS) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych. (Collocations and idioms in scientific papers)2
T-LK-8Wyroby zbożowe- rodzaje, wartości odżywcze. (CARBOHYDRATES- GROUPS AND NUTRITIONAL ELEMENTS)2
T-LK-9Mleko i jego przetwory. Rola wapnia w rozwoju człowieka. (MILK AND DAIRY PRODUCTS. THE ROLE OF CALCIUM IN HUMAN DEVELOPMENT)2
T-LK-10Metody przetwarzania żywności. Dodatki w żywności: konserwanty, słodziki, itp. (METHODS OF FOOD PRESERVATION. FOOD ADDITIVES: PRESERVATIVES, ETC.)3
T-LK-11Żywność GMO. (GENETICALLY MODIFIED FOODS) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)3
T-LK-12Przemysł rolny. (GROINDUSTRY)2
T-LK-13Bioterroryzm. (BIO-TERRORISM)2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne.30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.45
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin.2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZu_2A_A4-1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-13M-2, M-1, M-5, M-3S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZu_2A_A4-1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
TZiZu_2A_U04, TZiZu_2A_U03C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-13M-2, M-4, M-1, M-3, M-6S-3, S-2
TZiZu_2A_A4-1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
TZiZu_2A_U04, TZiZu_2A_U03, TZiZu_2A_U01C-2T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-13M-1, M-5S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZu_2A_A4-1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
TZiZu_2A_K04C-2T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-13M-1, M-3S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZu_2A_A4-1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZu_2A_A4-1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
TZiZu_2A_A4-1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZu_2A_A4-1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Keith Kelly, SCIENCE, Macmillan, 2004, kserokopie w bibliotece
  2. A. Pohl, Brieger, Technical Grammar and Vocabulary, Summertime Publishing, 2008
  3. Małgorzata Cieślak, REPETYTORIUM tematyczno-leksykalne część:3, WAGROS, Poznań, 2002

Literatura dodatkowa

  1. www.answers.com/topic/food-guide-pyramid, Food Pyramid
  2. www.buzzle.com/articles/food-basics-nutritional-elements-of-food.html, Nutritional Elements of Food
  3. Newsweek 23 Jan. 2006, str. 51, Supplements aren’t the Secret to Health, 2006
  4. Newsweek 23 Jan. 2006, str. 50, A Recipe for Good Health, 2006
  5. http://en.wikipedia.org/wiki/Seafood, Seafood
  6. http://en.wikipedia.org/wiki/Fish(food), Fish (food)
  7. http://en.wikipedia.org/wiki/Meat, Meat
  8. :/ww.bbc.co.uk/health/treatments/healthy-living/, Carbohydrates
  9. www.bbc.co.uk/health/nutrition/tratment/healthy-livingnutrition/healthy-diary.shtml/, Milk and Dairy Products
  10. ksero w bibliotece, Methods of Food Preservation
  11. http://en.wikipedia.org/wiki/Genetically-modified-food, . GMO

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Części układu trawiennego człowieka i jego funkcja. (THE HUMAN DIGESTIVE SYSTEM) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)2
T-LK-2Składniki odżywcze w pożywieniu i ich funkcje dla prawidłowego rozwoju człowieka. (NUTRITIONAL ELEMENTS OF FOOD)2
T-LK-3Recepta na dobre zdrowie. Elementy odżywcze pokarmu. Suplementy nie są sekretem dla zdrowia. (A RECIPE FOR GOOD DIET. NUTRITIONAL ELEMENTS OF FOOD. SUPPLEMENTS AREN’T THE SECRET TO HEALTH.) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms)3
T-LK-4Piramida żywności i jej elementy. (FOOD GUIDE PYRAMID, FOOD GROUPS) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs)2
T-LK-5Seafood- rodzaje, sposoby przetwarzania i wartości odżywcze. (SEAFOOD- SPECIES, METHODS OF PRESERVATION AND NUTRITIONAL ELEMENTS)2
T-LK-6Ryby- gatunki, wartości odżywcze. (FISH- SPECIES, NUTRITIONAL ELEMENTS) Zdania względne. (Relative sentences)3
T-LK-7Produkcja mięsa-gatunki mięs i ich wartości odżywcze. (MEAT-SPECIES, NUTRITIONAL ELEMENTS) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych. (Collocations and idioms in scientific papers)2
T-LK-8Wyroby zbożowe- rodzaje, wartości odżywcze. (CARBOHYDRATES- GROUPS AND NUTRITIONAL ELEMENTS)2
T-LK-9Mleko i jego przetwory. Rola wapnia w rozwoju człowieka. (MILK AND DAIRY PRODUCTS. THE ROLE OF CALCIUM IN HUMAN DEVELOPMENT)2
T-LK-10Metody przetwarzania żywności. Dodatki w żywności: konserwanty, słodziki, itp. (METHODS OF FOOD PRESERVATION. FOOD ADDITIVES: PRESERVATIVES, ETC.)3
T-LK-11Żywność GMO. (GENETICALLY MODIFIED FOODS) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)3
T-LK-12Przemysł rolny. (GROINDUSTRY)2
T-LK-13Bioterroryzm. (BIO-TERRORISM)2
30

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne.30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.45
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin.2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZu_2A_A4-1_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-1Części układu trawiennego człowieka i jego funkcja. (THE HUMAN DIGESTIVE SYSTEM) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-2Składniki odżywcze w pożywieniu i ich funkcje dla prawidłowego rozwoju człowieka. (NUTRITIONAL ELEMENTS OF FOOD)
T-LK-3Recepta na dobre zdrowie. Elementy odżywcze pokarmu. Suplementy nie są sekretem dla zdrowia. (A RECIPE FOR GOOD DIET. NUTRITIONAL ELEMENTS OF FOOD. SUPPLEMENTS AREN’T THE SECRET TO HEALTH.) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms)
T-LK-4Piramida żywności i jej elementy. (FOOD GUIDE PYRAMID, FOOD GROUPS) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs)
T-LK-5Seafood- rodzaje, sposoby przetwarzania i wartości odżywcze. (SEAFOOD- SPECIES, METHODS OF PRESERVATION AND NUTRITIONAL ELEMENTS)
T-LK-6Ryby- gatunki, wartości odżywcze. (FISH- SPECIES, NUTRITIONAL ELEMENTS) Zdania względne. (Relative sentences)
T-LK-7Produkcja mięsa-gatunki mięs i ich wartości odżywcze. (MEAT-SPECIES, NUTRITIONAL ELEMENTS) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych. (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-8Wyroby zbożowe- rodzaje, wartości odżywcze. (CARBOHYDRATES- GROUPS AND NUTRITIONAL ELEMENTS)
T-LK-9Mleko i jego przetwory. Rola wapnia w rozwoju człowieka. (MILK AND DAIRY PRODUCTS. THE ROLE OF CALCIUM IN HUMAN DEVELOPMENT)
T-LK-10Metody przetwarzania żywności. Dodatki w żywności: konserwanty, słodziki, itp. (METHODS OF FOOD PRESERVATION. FOOD ADDITIVES: PRESERVATIVES, ETC.)
T-LK-11Żywność GMO. (GENETICALLY MODIFIED FOODS) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)
T-LK-12Przemysł rolny. (GROINDUSTRY)
T-LK-13Bioterroryzm. (BIO-TERRORISM)
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-2Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZu_2A_A4-1_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZu_2A_U04Posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumiem publikacji naukowych, dokumentacji technologicznej, instrukcji obsługi urządzeń (maszyn) oraz podobnych dokumentów.
TZiZu_2A_U03Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je także w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym.
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-1Części układu trawiennego człowieka i jego funkcja. (THE HUMAN DIGESTIVE SYSTEM) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-2Składniki odżywcze w pożywieniu i ich funkcje dla prawidłowego rozwoju człowieka. (NUTRITIONAL ELEMENTS OF FOOD)
T-LK-3Recepta na dobre zdrowie. Elementy odżywcze pokarmu. Suplementy nie są sekretem dla zdrowia. (A RECIPE FOR GOOD DIET. NUTRITIONAL ELEMENTS OF FOOD. SUPPLEMENTS AREN’T THE SECRET TO HEALTH.) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms)
T-LK-4Piramida żywności i jej elementy. (FOOD GUIDE PYRAMID, FOOD GROUPS) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs)
T-LK-5Seafood- rodzaje, sposoby przetwarzania i wartości odżywcze. (SEAFOOD- SPECIES, METHODS OF PRESERVATION AND NUTRITIONAL ELEMENTS)
T-LK-6Ryby- gatunki, wartości odżywcze. (FISH- SPECIES, NUTRITIONAL ELEMENTS) Zdania względne. (Relative sentences)
T-LK-7Produkcja mięsa-gatunki mięs i ich wartości odżywcze. (MEAT-SPECIES, NUTRITIONAL ELEMENTS) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych. (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-8Wyroby zbożowe- rodzaje, wartości odżywcze. (CARBOHYDRATES- GROUPS AND NUTRITIONAL ELEMENTS)
T-LK-9Mleko i jego przetwory. Rola wapnia w rozwoju człowieka. (MILK AND DAIRY PRODUCTS. THE ROLE OF CALCIUM IN HUMAN DEVELOPMENT)
T-LK-10Metody przetwarzania żywności. Dodatki w żywności: konserwanty, słodziki, itp. (METHODS OF FOOD PRESERVATION. FOOD ADDITIVES: PRESERVATIVES, ETC.)
T-LK-11Żywność GMO. (GENETICALLY MODIFIED FOODS) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)
T-LK-12Przemysł rolny. (GROINDUSTRY)
T-LK-13Bioterroryzm. (BIO-TERRORISM)
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-4dyskusja
M-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-2Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZu_2A_A4-1_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZu_2A_U04Posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumiem publikacji naukowych, dokumentacji technologicznej, instrukcji obsługi urządzeń (maszyn) oraz podobnych dokumentów.
TZiZu_2A_U03Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je także w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym.
TZiZu_2A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-1Części układu trawiennego człowieka i jego funkcja. (THE HUMAN DIGESTIVE SYSTEM) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-2Składniki odżywcze w pożywieniu i ich funkcje dla prawidłowego rozwoju człowieka. (NUTRITIONAL ELEMENTS OF FOOD)
T-LK-3Recepta na dobre zdrowie. Elementy odżywcze pokarmu. Suplementy nie są sekretem dla zdrowia. (A RECIPE FOR GOOD DIET. NUTRITIONAL ELEMENTS OF FOOD. SUPPLEMENTS AREN’T THE SECRET TO HEALTH.) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms)
T-LK-4Piramida żywności i jej elementy. (FOOD GUIDE PYRAMID, FOOD GROUPS) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs)
T-LK-5Seafood- rodzaje, sposoby przetwarzania i wartości odżywcze. (SEAFOOD- SPECIES, METHODS OF PRESERVATION AND NUTRITIONAL ELEMENTS)
T-LK-6Ryby- gatunki, wartości odżywcze. (FISH- SPECIES, NUTRITIONAL ELEMENTS) Zdania względne. (Relative sentences)
T-LK-7Produkcja mięsa-gatunki mięs i ich wartości odżywcze. (MEAT-SPECIES, NUTRITIONAL ELEMENTS) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych. (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-8Wyroby zbożowe- rodzaje, wartości odżywcze. (CARBOHYDRATES- GROUPS AND NUTRITIONAL ELEMENTS)
T-LK-9Mleko i jego przetwory. Rola wapnia w rozwoju człowieka. (MILK AND DAIRY PRODUCTS. THE ROLE OF CALCIUM IN HUMAN DEVELOPMENT)
T-LK-10Metody przetwarzania żywności. Dodatki w żywności: konserwanty, słodziki, itp. (METHODS OF FOOD PRESERVATION. FOOD ADDITIVES: PRESERVATIVES, ETC.)
T-LK-11Żywność GMO. (GENETICALLY MODIFIED FOODS) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)
T-LK-12Przemysł rolny. (GROINDUSTRY)
T-LK-13Bioterroryzm. (BIO-TERRORISM)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZu_2A_A4-1_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZu_2A_K04Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania, poszerzania i aktualizowania swojej wiedzy.
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-1Części układu trawiennego człowieka i jego funkcja. (THE HUMAN DIGESTIVE SYSTEM) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-2Składniki odżywcze w pożywieniu i ich funkcje dla prawidłowego rozwoju człowieka. (NUTRITIONAL ELEMENTS OF FOOD)
T-LK-3Recepta na dobre zdrowie. Elementy odżywcze pokarmu. Suplementy nie są sekretem dla zdrowia. (A RECIPE FOR GOOD DIET. NUTRITIONAL ELEMENTS OF FOOD. SUPPLEMENTS AREN’T THE SECRET TO HEALTH.) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms)
T-LK-4Piramida żywności i jej elementy. (FOOD GUIDE PYRAMID, FOOD GROUPS) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs)
T-LK-5Seafood- rodzaje, sposoby przetwarzania i wartości odżywcze. (SEAFOOD- SPECIES, METHODS OF PRESERVATION AND NUTRITIONAL ELEMENTS)
T-LK-6Ryby- gatunki, wartości odżywcze. (FISH- SPECIES, NUTRITIONAL ELEMENTS) Zdania względne. (Relative sentences)
T-LK-7Produkcja mięsa-gatunki mięs i ich wartości odżywcze. (MEAT-SPECIES, NUTRITIONAL ELEMENTS) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych. (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-8Wyroby zbożowe- rodzaje, wartości odżywcze. (CARBOHYDRATES- GROUPS AND NUTRITIONAL ELEMENTS)
T-LK-9Mleko i jego przetwory. Rola wapnia w rozwoju człowieka. (MILK AND DAIRY PRODUCTS. THE ROLE OF CALCIUM IN HUMAN DEVELOPMENT)
T-LK-10Metody przetwarzania żywności. Dodatki w żywności: konserwanty, słodziki, itp. (METHODS OF FOOD PRESERVATION. FOOD ADDITIVES: PRESERVATIVES, ETC.)
T-LK-11Żywność GMO. (GENETICALLY MODIFIED FOODS) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)
T-LK-12Przemysł rolny. (GROINDUSTRY)
T-LK-13Bioterroryzm. (BIO-TERRORISM)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-2Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0