Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu Human-Computer Interaction:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Human-Computer Interaction
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Nowosielski <Adam.Nowosielski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 15 2,00,75zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,25zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Elementary programming skills

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The main objective of the course is to familiarize students with the current trends in human-computer interaction. New approaches like touchless interaction as well as classical methods are discussed and analyzed during the course.
C-2Students are familiarized with the wide range of modern equipment, software and algorithms of human-computer interaction.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Introduction to human-computer interaction. Improving everyday computing: mouse gestures, virtual assistants, etc. Detection and recognition of the user. Who is the user? – assessment of sex, age and emotional state. Touchless interaction: gestures recognition, hand operated interfaces, head operated interfaces, touchless text entry. Eyetracking - determining the areas of interest on the screen. Assistive technologies for user with disabilities.15
15
wykłady
T-W-1Introduction to human-computer interaction. Improving everyday computing: mouse gestures, virtual assistants, etc. Detection and recognition of the user. Who is the user? – assessment of sex, age and emotional state. Touchless interaction: gestures recognition, hand operated interfaces, head operated interfaces, touchless text entry. Eyetracking - determining the areas of interest on the screen. Assistive technologies for user with disabilities.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Participation in classes.15
A-L-2Preparation for the classes.7
A-L-3Participation in the consultations for laboratories.4
A-L-4Preparation of reports for selected laboratories.8
A-L-5Design and implementation of own human-computer interaction system.19
A-L-6Preparation of the final report.7
60
wykłady
A-W-1Presence at lectures.15
A-W-2Literature reading.15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lectures: informative, problem solving, conversational
M-2Laboratory classes with a computer
M-3Problems discution at laboratory classes

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Final grade based on continuous assessment of tasks carried out during the classes.
S-2Ocena formująca: Verification of reports from selected laboratories.

Literatura podstawowa

  1. A. Dix, J. Finlay, G. D. Abowd, R. Beale, Human-Computer Interaction, Pearson, 2004, 3rd Edition
  2. B. Shneiderman, C. Plaisant, Designing the User Interface: Strategies for Effective Human-Computer Interaction, Pearson Addison-Wesley, 2009, 5th Edition
  3. D. K. Kumar, S. P. Arjunan, Human-Computer Interface Technologies for the Motor Impaired, CRC Press, 2015

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Introduction to human-computer interaction. Improving everyday computing: mouse gestures, virtual assistants, etc. Detection and recognition of the user. Who is the user? – assessment of sex, age and emotional state. Touchless interaction: gestures recognition, hand operated interfaces, head operated interfaces, touchless text entry. Eyetracking - determining the areas of interest on the screen. Assistive technologies for user with disabilities.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Introduction to human-computer interaction. Improving everyday computing: mouse gestures, virtual assistants, etc. Detection and recognition of the user. Who is the user? – assessment of sex, age and emotional state. Touchless interaction: gestures recognition, hand operated interfaces, head operated interfaces, touchless text entry. Eyetracking - determining the areas of interest on the screen. Assistive technologies for user with disabilities.15
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Participation in classes.15
A-L-2Preparation for the classes.7
A-L-3Participation in the consultations for laboratories.4
A-L-4Preparation of reports for selected laboratories.8
A-L-5Design and implementation of own human-computer interaction system.19
A-L-6Preparation of the final report.7
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Presence at lectures.15
A-W-2Literature reading.15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta