Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N1)
specjalność: technologia żywności pochodzenia wodnego

Sylabus przedmiotu Systemy dystrybucji żywności:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Systemy dystrybucji żywności
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Barbara Czerniejewska-Surma <Barbara.Czerniejewska-Surma@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grzegorz Bienkiewicz <Grzegorz.Bienkiewicz@zut.edu.pl>, Barbara Czerniejewska-Surma <Barbara.Czerniejewska-Surma@zut.edu.pl>, Zdzisław Domiszewski <Zdzislaw.Domiszewski@zut.edu.pl>, Dominika Plust <Dominika.Plust@zut.edu.pl>, Ludmiła Zienkowicz <Ludmila.Zienkowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 9 1,00,50zaliczenie
wykładyW2 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstawowej wiedzy z zakresu żywności, prawa żywnościowego i podstaw ekonomii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwinięcie w studentach świadomości znaczenia wpływu dystrybucji na bezpieczeństwo i jakość żywności
C-2Ukształtowanie umiejętności doboru odpowiedniego kanału dystrybucji w zależności od określonych celów stawianych produktowi

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Ćwiczenie organizacyjne, zasady BHP, przebiegu przedmiotu, wprowadzenie itp.1
T-A-2Cechy, struktura i rozwiązania w handlu żywnością Kanały dystrybucyjne w branży spożywczej Alternatywne kanały dystrybucji żywności Budowa strategii obsługi logistycznej klienta Projektowanie sieci dystrybucyjnej – węzły sieci logistycznej Prezentacja projektu dystrybucyjnego określonego produktu logistycznego7
T-A-3Zaliczenie1
9
wykłady
T-W-1Dystrybucja jako element zarządzania logistycznego2
T-W-2Czynniki kształtujące logistykę dystrybucji1
T-W-3Systemy dystrybucyjne1
T-W-4Łańcuchy i sieci dystrybucyjne1
T-W-5Strategie zarządzania dystrybucją żywności1
T-W-6Alternatywne kanały dystrybucji żywności – możliwości i ograniczenia1
T-W-7Czynniki wpływające na wybór kanałów dystrybucji żywności1
T-W-8Efektywność i kosztochłonność kanałów dystrybucyjnych1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Przygotowanie do zajęć14
A-A-3Samodzielne przygotowywanie zagadnień problemowych7
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia21
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Ćwiczenia realizowane samodzielnie i w zespołach
M-3Samodzielna praca nad zagadnieniem problemowym
M-4Metody przypadków, projektów, sytuacyjna, gry dydaktyczne, dyskusje dydaktyczne, prezentacje, ćwiczenia przedmiotowe – w zależności od ćwiczenia

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: Przygotowanie założeń dyskusji i gier oraz studium przypadków
S-3Ocena podsumowująca: Przedstawienie efektów pracy nad wybranym zagadnieniem problemowym
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przebiegu okresowych osiagniec studenta w czasie trwania przedmiotu
S-5Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne korygujace efekty osiagniec studenta

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_PO1-5_W01
Student jest w stanie scharakteryzować podstawowe metody dystrybucji żywności
TZZ_1A_W18C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-8, T-W-7, T-W-2M-4, M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1, S-5
TZZ_1A_PO1-5_W02
Student jest w stanie opisać warunki dystrybucji wybranych produktów żywnościowych
TZZ_1A_W22C-1, C-2T-A-2, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-2M-4, M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_PO1-5_U01
Student potrafi dobierać odpowiednie kanały dystrybucji w zależności od celów stawianych produktom
TZZ_1A_U22C-1, C-2T-A-2, T-W-8, T-W-7M-4, M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-5
TZZ_1A_PO1-5_U02
Student umie zaprojektować odpowiednie rozwiązanie problemu dystrybucji żywności
TZZ_1A_U01C-1, C-2T-A-2, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-5M-4, M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_PO1-5_K01
Student prezentuje postawę dbałości o zachowanie bezpieczeństwa i jakości w trakcie dystrybucji żywności
TZZ_1A_K02C-1, C-2T-A-2, T-W-1, T-W-6, T-W-8, T-W-7M-4, M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-5
TZZ_1A_PO1-5_K02
Student posiada zdolność do otwarcia się na potrzeby klienta przy zachowaniu optymalnego poziomu dystrybucji żywności
TZZ_1A_K06C-1, C-2T-A-2, T-W-6, T-W-8, T-W-7, T-W-2M-4, M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_PO1-5_W01
Student jest w stanie scharakteryzować podstawowe metody dystrybucji żywności
2,0
3,0Student zna podstawy dystrybucji żywności
3,5
4,0
4,5
5,0
TZZ_1A_PO1-5_W02
Student jest w stanie opisać warunki dystrybucji wybranych produktów żywnościowych
2,0
3,0Student zna podstawy doboru warunków dystrybucji podstawowych produktów żywnościowych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_PO1-5_U01
Student potrafi dobierać odpowiednie kanały dystrybucji w zależności od celów stawianych produktom
2,0
3,0Student umie dopasować podstawowe kanały dystrybucji żywności w zależności od określonych wymagań
3,5
4,0
4,5
5,0
TZZ_1A_PO1-5_U02
Student umie zaprojektować odpowiednie rozwiązanie problemu dystrybucji żywności
2,0
3,0Student umie rozwiązywać podstawowe problemy w zakresie dystrybucji żywności
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_PO1-5_K01
Student prezentuje postawę dbałości o zachowanie bezpieczeństwa i jakości w trakcie dystrybucji żywności
2,0
3,0Student zna podstawowe zagrożenia bezpieczeństwa żywności popularnych metod dystrybucji żywności
3,5
4,0
4,5
5,0
TZZ_1A_PO1-5_K02
Student posiada zdolność do otwarcia się na potrzeby klienta przy zachowaniu optymalnego poziomu dystrybucji żywności
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym zdefinować możliwe zalety i wady najpopularniejszych rozwiązań w zakresie dystrybucji żywności
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bendkowski J., Pietrucha – Pacut M, Podstawy logistyki w dystrybucji, Wyd. PŚl, Gliwice, 2003
  2. Coyle J, Zarządzanie logistyczne, Wyd. PWE, Warszawa, 2010
  3. Czubała A, Dystrybucja produktów, Wyd. PWE, Warszawa, 2001
  4. Gołembska E. (red.), Kompendium wiedzy o logistyce, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 2001
  5. Jarzębowski S., Integracja łańcucha dostaw jako element kształtowania efektywności sektora przetwórstwa rolno – spożywczego, Wyd. SGGW, Warszawa, 2013
  6. Rutkowski K. (red.), Logistyka dystrybucji. Specyfika, trendy rozwojowe, dobre praktyki, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa, 2005
  7. Szymanowski W., Zarządzanie łańcuchami dostaw żywności w Polsce. Kierunki zmian., Wyd. Difin, Warszawa, 2010
  8. Waśkowski Z., Sznajder M. (red.), Nowe trendy w dystrybucji produktów żywnościowych, Wyd. UE w Poznaniu, Poznań, 2012

Literatura dodatkowa

  1. Zgodne z tematyką artykuły w prasie krajowej i zagranicznej

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Ćwiczenie organizacyjne, zasady BHP, przebiegu przedmiotu, wprowadzenie itp.1
T-A-2Cechy, struktura i rozwiązania w handlu żywnością Kanały dystrybucyjne w branży spożywczej Alternatywne kanały dystrybucji żywności Budowa strategii obsługi logistycznej klienta Projektowanie sieci dystrybucyjnej – węzły sieci logistycznej Prezentacja projektu dystrybucyjnego określonego produktu logistycznego7
T-A-3Zaliczenie1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Dystrybucja jako element zarządzania logistycznego2
T-W-2Czynniki kształtujące logistykę dystrybucji1
T-W-3Systemy dystrybucyjne1
T-W-4Łańcuchy i sieci dystrybucyjne1
T-W-5Strategie zarządzania dystrybucją żywności1
T-W-6Alternatywne kanały dystrybucji żywności – możliwości i ograniczenia1
T-W-7Czynniki wpływające na wybór kanałów dystrybucji żywności1
T-W-8Efektywność i kosztochłonność kanałów dystrybucyjnych1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Przygotowanie do zajęć14
A-A-3Samodzielne przygotowywanie zagadnień problemowych7
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia21
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_1A_PO1-5_W01Student jest w stanie scharakteryzować podstawowe metody dystrybucji żywności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W18Posiada uporządkowaną wiedzę na temat metod zabezpieczania surowców i produktów spożywczych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji. Ma wiedzę w zakresie materiałów do produkcji opakowań, ich podziału, oceny, certyfikacji, oznakowania oraz doboru. Zna podstawowe systemy pakowania żywności.
Cel przedmiotuC-1Rozwinięcie w studentach świadomości znaczenia wpływu dystrybucji na bezpieczeństwo i jakość żywności
C-2Ukształtowanie umiejętności doboru odpowiedniego kanału dystrybucji w zależności od określonych celów stawianych produktowi
Treści programoweT-A-1Ćwiczenie organizacyjne, zasady BHP, przebiegu przedmiotu, wprowadzenie itp.
T-A-2Cechy, struktura i rozwiązania w handlu żywnością Kanały dystrybucyjne w branży spożywczej Alternatywne kanały dystrybucji żywności Budowa strategii obsługi logistycznej klienta Projektowanie sieci dystrybucyjnej – węzły sieci logistycznej Prezentacja projektu dystrybucyjnego określonego produktu logistycznego
T-W-1Dystrybucja jako element zarządzania logistycznego
T-W-6Alternatywne kanały dystrybucji żywności – możliwości i ograniczenia
T-W-4Łańcuchy i sieci dystrybucyjne
T-W-3Systemy dystrybucyjne
T-W-5Strategie zarządzania dystrybucją żywności
T-W-8Efektywność i kosztochłonność kanałów dystrybucyjnych
T-W-7Czynniki wpływające na wybór kanałów dystrybucji żywności
T-W-2Czynniki kształtujące logistykę dystrybucji
Metody nauczaniaM-4Metody przypadków, projektów, sytuacyjna, gry dydaktyczne, dyskusje dydaktyczne, prezentacje, ćwiczenia przedmiotowe – w zależności od ćwiczenia
M-1Wykłady z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Ćwiczenia realizowane samodzielnie i w zespołach
M-3Samodzielna praca nad zagadnieniem problemowym
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Przedstawienie efektów pracy nad wybranym zagadnieniem problemowym
S-2Ocena formująca: Przygotowanie założeń dyskusji i gier oraz studium przypadków
S-1Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach
S-5Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne korygujace efekty osiagniec studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawy dystrybucji żywności
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_1A_PO1-5_W02Student jest w stanie opisać warunki dystrybucji wybranych produktów żywnościowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W22Zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a składnikami żywności oraz żywnością i człowiekiem.
Cel przedmiotuC-1Rozwinięcie w studentach świadomości znaczenia wpływu dystrybucji na bezpieczeństwo i jakość żywności
C-2Ukształtowanie umiejętności doboru odpowiedniego kanału dystrybucji w zależności od określonych celów stawianych produktowi
Treści programoweT-A-2Cechy, struktura i rozwiązania w handlu żywnością Kanały dystrybucyjne w branży spożywczej Alternatywne kanały dystrybucji żywności Budowa strategii obsługi logistycznej klienta Projektowanie sieci dystrybucyjnej – węzły sieci logistycznej Prezentacja projektu dystrybucyjnego określonego produktu logistycznego
T-W-6Alternatywne kanały dystrybucji żywności – możliwości i ograniczenia
T-W-4Łańcuchy i sieci dystrybucyjne
T-W-3Systemy dystrybucyjne
T-W-5Strategie zarządzania dystrybucją żywności
T-W-7Czynniki wpływające na wybór kanałów dystrybucji żywności
T-W-2Czynniki kształtujące logistykę dystrybucji
Metody nauczaniaM-4Metody przypadków, projektów, sytuacyjna, gry dydaktyczne, dyskusje dydaktyczne, prezentacje, ćwiczenia przedmiotowe – w zależności od ćwiczenia
M-1Wykłady z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Ćwiczenia realizowane samodzielnie i w zespołach
M-3Samodzielna praca nad zagadnieniem problemowym
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Przedstawienie efektów pracy nad wybranym zagadnieniem problemowym
S-2Ocena formująca: Przygotowanie założeń dyskusji i gier oraz studium przypadków
S-5Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne korygujace efekty osiagniec studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawy doboru warunków dystrybucji podstawowych produktów żywnościowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_1A_PO1-5_U01Student potrafi dobierać odpowiednie kanały dystrybucji w zależności od celów stawianych produktom
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U22Potrafi dobrać odpowiedni rodzaj opakowania i system pakowania, oraz wybrać dla danych warunków najlepszą metodę zabezpieczenia surowców i produktów spożywczych.
Cel przedmiotuC-1Rozwinięcie w studentach świadomości znaczenia wpływu dystrybucji na bezpieczeństwo i jakość żywności
C-2Ukształtowanie umiejętności doboru odpowiedniego kanału dystrybucji w zależności od określonych celów stawianych produktowi
Treści programoweT-A-2Cechy, struktura i rozwiązania w handlu żywnością Kanały dystrybucyjne w branży spożywczej Alternatywne kanały dystrybucji żywności Budowa strategii obsługi logistycznej klienta Projektowanie sieci dystrybucyjnej – węzły sieci logistycznej Prezentacja projektu dystrybucyjnego określonego produktu logistycznego
T-W-8Efektywność i kosztochłonność kanałów dystrybucyjnych
T-W-7Czynniki wpływające na wybór kanałów dystrybucji żywności
Metody nauczaniaM-4Metody przypadków, projektów, sytuacyjna, gry dydaktyczne, dyskusje dydaktyczne, prezentacje, ćwiczenia przedmiotowe – w zależności od ćwiczenia
M-1Wykłady z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Ćwiczenia realizowane samodzielnie i w zespołach
M-3Samodzielna praca nad zagadnieniem problemowym
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Przedstawienie efektów pracy nad wybranym zagadnieniem problemowym
S-2Ocena formująca: Przygotowanie założeń dyskusji i gier oraz studium przypadków
S-5Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne korygujace efekty osiagniec studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student umie dopasować podstawowe kanały dystrybucji żywności w zależności od określonych wymagań
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_1A_PO1-5_U02Student umie zaprojektować odpowiednie rozwiązanie problemu dystrybucji żywności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
Cel przedmiotuC-1Rozwinięcie w studentach świadomości znaczenia wpływu dystrybucji na bezpieczeństwo i jakość żywności
C-2Ukształtowanie umiejętności doboru odpowiedniego kanału dystrybucji w zależności od określonych celów stawianych produktowi
Treści programoweT-A-2Cechy, struktura i rozwiązania w handlu żywnością Kanały dystrybucyjne w branży spożywczej Alternatywne kanały dystrybucji żywności Budowa strategii obsługi logistycznej klienta Projektowanie sieci dystrybucyjnej – węzły sieci logistycznej Prezentacja projektu dystrybucyjnego określonego produktu logistycznego
T-W-1Dystrybucja jako element zarządzania logistycznego
T-W-6Alternatywne kanały dystrybucji żywności – możliwości i ograniczenia
T-W-4Łańcuchy i sieci dystrybucyjne
T-W-3Systemy dystrybucyjne
T-W-5Strategie zarządzania dystrybucją żywności
Metody nauczaniaM-4Metody przypadków, projektów, sytuacyjna, gry dydaktyczne, dyskusje dydaktyczne, prezentacje, ćwiczenia przedmiotowe – w zależności od ćwiczenia
M-1Wykłady z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Ćwiczenia realizowane samodzielnie i w zespołach
M-3Samodzielna praca nad zagadnieniem problemowym
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Przedstawienie efektów pracy nad wybranym zagadnieniem problemowym
S-2Ocena formująca: Przygotowanie założeń dyskusji i gier oraz studium przypadków
S-5Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne korygujace efekty osiagniec studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student umie rozwiązywać podstawowe problemy w zakresie dystrybucji żywności
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_1A_PO1-5_K01Student prezentuje postawę dbałości o zachowanie bezpieczeństwa i jakości w trakcie dystrybucji żywności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_K02Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur.
Cel przedmiotuC-1Rozwinięcie w studentach świadomości znaczenia wpływu dystrybucji na bezpieczeństwo i jakość żywności
C-2Ukształtowanie umiejętności doboru odpowiedniego kanału dystrybucji w zależności od określonych celów stawianych produktowi
Treści programoweT-A-2Cechy, struktura i rozwiązania w handlu żywnością Kanały dystrybucyjne w branży spożywczej Alternatywne kanały dystrybucji żywności Budowa strategii obsługi logistycznej klienta Projektowanie sieci dystrybucyjnej – węzły sieci logistycznej Prezentacja projektu dystrybucyjnego określonego produktu logistycznego
T-W-1Dystrybucja jako element zarządzania logistycznego
T-W-6Alternatywne kanały dystrybucji żywności – możliwości i ograniczenia
T-W-8Efektywność i kosztochłonność kanałów dystrybucyjnych
T-W-7Czynniki wpływające na wybór kanałów dystrybucji żywności
Metody nauczaniaM-4Metody przypadków, projektów, sytuacyjna, gry dydaktyczne, dyskusje dydaktyczne, prezentacje, ćwiczenia przedmiotowe – w zależności od ćwiczenia
M-1Wykłady z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Ćwiczenia realizowane samodzielnie i w zespołach
M-3Samodzielna praca nad zagadnieniem problemowym
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Przedstawienie efektów pracy nad wybranym zagadnieniem problemowym
S-2Ocena formująca: Przygotowanie założeń dyskusji i gier oraz studium przypadków
S-5Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne korygujace efekty osiagniec studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe zagrożenia bezpieczeństwa żywności popularnych metod dystrybucji żywności
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_1A_PO1-5_K02Student posiada zdolność do otwarcia się na potrzeby klienta przy zachowaniu optymalnego poziomu dystrybucji żywności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_K06Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni a zwłaszcza rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy. Potrafi przyjąć rolę lidera.
Cel przedmiotuC-1Rozwinięcie w studentach świadomości znaczenia wpływu dystrybucji na bezpieczeństwo i jakość żywności
C-2Ukształtowanie umiejętności doboru odpowiedniego kanału dystrybucji w zależności od określonych celów stawianych produktowi
Treści programoweT-A-2Cechy, struktura i rozwiązania w handlu żywnością Kanały dystrybucyjne w branży spożywczej Alternatywne kanały dystrybucji żywności Budowa strategii obsługi logistycznej klienta Projektowanie sieci dystrybucyjnej – węzły sieci logistycznej Prezentacja projektu dystrybucyjnego określonego produktu logistycznego
T-W-6Alternatywne kanały dystrybucji żywności – możliwości i ograniczenia
T-W-8Efektywność i kosztochłonność kanałów dystrybucyjnych
T-W-7Czynniki wpływające na wybór kanałów dystrybucji żywności
T-W-2Czynniki kształtujące logistykę dystrybucji
Metody nauczaniaM-4Metody przypadków, projektów, sytuacyjna, gry dydaktyczne, dyskusje dydaktyczne, prezentacje, ćwiczenia przedmiotowe – w zależności od ćwiczenia
M-1Wykłady z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Ćwiczenia realizowane samodzielnie i w zespołach
M-3Samodzielna praca nad zagadnieniem problemowym
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Przedstawienie efektów pracy nad wybranym zagadnieniem problemowym
S-2Ocena formująca: Przygotowanie założeń dyskusji i gier oraz studium przypadków
S-5Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne korygujace efekty osiagniec studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym zdefinować możliwe zalety i wady najpopularniejszych rozwiązań w zakresie dystrybucji żywności
3,5
4,0
4,5
5,0