Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Uprawa winorośli i winiarstwo (N1)
Sylabus przedmiotu Obrót i dystrybucja produktów winiarskich:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Uprawa winorośli i winiarstwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Obrót i dystrybucja produktów winiarskich | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grzegorz Mikiciuk <Grzegorz.Mikiciuk@zut.edu.pl>, Ireneusz Ochmian <Ireneusz.Ochmian@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | wiedza o wymaganiach dotyczących obrotu i dytrybucji produktów winiarskich, znajomość zasad ich dystrybucjii, wiedza o odmianach winorośli i typach win |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z opakowaniami, dystrybucją, techniką i technologią sprzedaży produktów winiarskich oraz technikami ich oceny |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Analiza i ocena jakości produktów winiarskich oraz ocena ich obrotu i dystrybucji | 3 |
3 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Specyfika produktów winiarskich | 2 |
T-W-2 | Hurt i detal w dystrybucji produktów winiarskich | 4 |
T-W-3 | Opakowania w handlu | 2 |
T-W-4 | Technika i technologia sprzedaży | 4 |
T-W-5 | Strategie usług, cen usług, dystrybucji i promocji usług | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 3 |
A-L-2 | Studiowanie literatury przedmiotu | 10 |
A-L-3 | przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 5 |
18 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury przedmiotu | 17 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 10 |
42 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podajace wykład informacyjny |
M-2 | Metody problemowe - wykład problemowy |
M-3 | Metody eksponujące - film, pokaz multimedialny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena formująca |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena podsumuwująca |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UWW_1A_C37_W01 student ma wiedzę z zakresu efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym | UWW_1A_W07, UWW_1A_W19 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UWW_1A_C37_U01 student ma umiejętności z zakresu kształtowania kompozycji marketingowej i efektywnego rozdysponowania produktów. | UWW_1A_U12, UWW_1A_U13, UWW_1A_U14 | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UWW_1A_C37_K01 Student ma kompetencje do krytycznej oceny skutków prowadzonej działalności, jest świadomy znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i etyczny | UWW_1A_K01, UWW_1A_K02, UWW_1A_K04, UWW_1A_K05 | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWW_1A_C37_W01 student ma wiedzę z zakresu efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym | 2,0 | |
3,0 | student ma dostateczną wiedzę z zakresu efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWW_1A_C37_U01 student ma umiejętności z zakresu kształtowania kompozycji marketingowej i efektywnego rozdysponowania produktów. | 2,0 | |
3,0 | student w stopniu dostatecznym posiadł umiejętność z zakresu kształtowania kompozycji marketingowej i efektywnego rozdysponowania produktów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWW_1A_C37_K01 Student ma kompetencje do krytycznej oceny skutków prowadzonej działalności, jest świadomy znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i etyczny | 2,0 | |
3,0 | Student ma dostateczą świadomość skutków prowadzonej działalności, znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i etyczny | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Perenc J, Marketing usług, Wyd. US, Szczecin, 2005
- Czubała A., Dystrybucja produktów, PWE, Warszawa, 1996