Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Uprawa winorośli i winiarstwo (N1)
Sylabus przedmiotu Metody zagospodarowania wód opadowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Uprawa winorośli i winiarstwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metody zagospodarowania wód opadowych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Agroinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Cezary Podsiadło <Cezary.Podsiadlo@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe informacje dotyczące elementów składowych klimatu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów ze stanem i oceną bilansu wodnego danego obszaru. Poznanie rodzaju i roli retencji wodnej w kształtowaniu zasobów wód opadowych w obszarach wiejskich i miejskich. Zapoznanie z metodami i sposobami zagospodarowania wód opadowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Charakterystyka bilansu wodnego danego obszaru. Zagospodarowanie wód opadowych - uwarunkowania prawne. | 2 |
T-W-2 | Metody zagospodarwowania wód opadowych. Wymiarowanie urządzeń do odprowadzania wód. Rola retencji wodnej w kształtowaniu zasobów wód opadowych krajobrazu wiejskiego i miejskiego. | 4 |
T-W-3 | Zrównoważone systemy drenażu. Obliczanie opadu efektywnego. Zielone dachy. Formy wykorzystania wód deszczowych. | 3 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia treści wykładów | 16 |
A-W-3 | Konsultacje | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UWW_1A_O08-2_W10 Student ma wiedzę niezbędną do zrozumienia naturalnych układów ekologicznych. | UWW_1A_W10 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UWW_1A_O08-2_U18 Student posiada umiejętność wyszukiwania i analizy potrzebnych informacji w celu sporządzenia prostych opracowań naukowych. | UWW_1A_U18 | — | — | C-1 | — | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UWW_1A_O08-2_K01 Ma świadomość znaczenia wiedzy związanej z zagospodarowywaniem wód opadowych w otaczającym go środowisku. Dzięki temu potrafi rozpoznać główne problemy praktyczne i poznawcze, jakie w tym zakresie się pojawiają. | UWW_1A_K01, UWW_1A_K02, UWW_1A_K03, UWW_1A_K04, UWW_1A_K05 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWW_1A_O08-2_W10 Student ma wiedzę niezbędną do zrozumienia naturalnych układów ekologicznych. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada wiedzę do oceny bilansu wodnego danego obszaru. Potrafi wymienić metody zagospodarwowania wód opadowych oraz zrównoważone systemy drenażu. Zna rolę retencji wodnej w kształtowaniu zasobów wód opadowych w krajobrazie wiejskim i miejskim. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWW_1A_O08-2_U18 Student posiada umiejętność wyszukiwania i analizy potrzebnych informacji w celu sporządzenia prostych opracowań naukowych. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada umiejętność wykonania oceny bilansu wodnego danego obszaru. Potrafi w ogólny sposób scharakteryzować metody zagospodarowania wód opadowych oraz role retencji w kształtowaniu zasobów wód w obszarach wiejskich i miejskich. Posiada umiejetność scharakteryzowania pozyskanych informacji poprzez wykonanie prezentacji multimedialnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWW_1A_O08-2_K01 Ma świadomość znaczenia wiedzy związanej z zagospodarowywaniem wód opadowych w otaczającym go środowisku. Dzięki temu potrafi rozpoznać główne problemy praktyczne i poznawcze, jakie w tym zakresie się pojawiają. | 2,0 | |
3,0 | Poprawnie wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozwiązywania problemów związanych z zagospodarowywaniem wód opadowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Królikowska J., Królikowski A., Wody opadowe, odprowadzanie, zagospodarowywanie, podczyszczanie i wykorzystanie., Seidel-Przywecki, 2012
- Seria artykułów z czasopisma Inżynier budownictwa
Literatura dodatkowa
- Akty prawne z wiązane z cohroną środowiska, gospodarką wodną i odpadowo-ściekową