Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Uprawa winorośli i winiarstwo (N1)

Sylabus przedmiotu Zdrowy tryb życia:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Uprawa winorośli i winiarstwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zdrowy tryb życia
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Jadczak <Dorota.Jadczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grzegorz Mikiciuk <Grzegorz.Mikiciuk@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania ćwiczeńfizycznych
W-2studenci całkowicie zwolnieni z wykonywania ćwiczeń fizycznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wyrobienie nawyku zdrowego trybu życia poprzez właściwe wykorzystanie roślin ogrodniczych w aktywnym spędzaniu czasu
C-2Zdobycie pogłębionej wiedzy z zakresu zasad zdrowego trybu życia
C-3Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu spełniania potrzeb fizycznych i psychicznych organizmu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Oddziaływanie roślin ozdobnych na zdrowie fizyczne, rozwój emocjonalny i zachowanie człowieka3
T-A-2Właściwości prozdrowotne i możliwości wykorzystania w żywieniu człowieka owoców pochodzących ze stanowisk naturalnych2
T-A-3Wykorzystanie kwiatów, ziół, owoców i warzyw w kosmetologii oraz aromaterapii3
T-A-4Wykorzystanie surowców i produktów pochodzenia roślinnego w zdrowym żywieniu. Konstruowanie całodziennej diety w oparciu o wartość odżywczą, dietetyczną i kaloryczną żywności. Podstawy bezpieczeństwa żywności2
T-A-5Polis, psyche i soma - ogólne zasady, którymi należy kierować się przy wyborze zdrowego stylu życia. Obliczanie dla każdego studenta indywidualnego Indeksu Masy Ciała (BMI Body Masds Index)2
T-A-6Znaczenie prawidłowych zestawów produktów spożywczych w leczeniu chorób metodami naturalnymi.1
T-A-7Wysiłek fizyczny - potrzeba prawidłowego funkcjonowania organizmu. Organizacja czasu wolnego związana z wysiłkiem fizycznym - dobór ćwiczeń fizycznych w zależności od trybu pracy, wieku i płci1
T-A-8Potrzeby psychiczne organizmu ludzkiego. Masaż - jedna z metod medycyny dalekiego wschodu - masaż shiatsu1
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład konwersatoryjny
M-2Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-3Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna związana z tematyką ćwiczeń
M-4Metody praktyczne - pokaz
M-5Metoda aktywizująca - ćwiczenia fizyczne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w wykład konwersatoryjny
S-2Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w dyskusję
S-3Ocena formująca: Ocena prezentacji
S-4Ocena formująca: Sprawdzian w formie testu
S-5Ocena formująca: Zaangażowanie podczas zajęć aktywizujących

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
UWW_1A_A10_W01
Student po zrealizowaniu części wykładowej będzie znał podstawowy skład roślinnych produktów spożywczych i będzie w stanie prawidłowo łączyć komponenty w celu skonstruowania odpowiedniej diety.
UWW_1A_W17C-2, C-1T-A-2, T-A-4, T-A-6M-2, M-1S-3, S-2, S-1
UWW_1A_A10_W02
Student zna właściwości prozdrowotne surowców i produktów pochodzenia roślinnego.
UWW_1A_W17C-2T-A-2, T-A-4M-2, M-1, M-3S-1, S-2, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
UWW_1A_A10_U01
Student praktycznie wykorzystuje zdobytą wiedzę w kształtowaniu zasad zdrowego trybu życia poprzez właściwe wykorzystanie roślin ogrodniczych w tworzeniu otoczenia przyjaznego, sprzyjającego aktywnemu spędzaniu czasu
UWW_1A_U09C-1T-A-1, T-A-3M-3, M-1, M-2S-5, S-3
UWW_1A_A10_U02
Student potrafi samodzielnie skonstruować całodzienną dietę w oparciu o wartość odżywczą, dietetyczną i kaloryczną żywności
UWW_1A_U14C-2T-A-4, T-A-2M-1, M-4, M-2S-4, S-1
UWW_1A_A10_U03
Student będzie potrafił połączyć rekreacyjnie spędzanie wolnego czasu z właściwym doborem ćwiczeń fizycznych - dostosowanych do trybu życia, a tym samym potrzeb organizmu
UWW_1A_U17C-3T-A-8, T-A-7M-5, M-4S-5

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
UWW_1A_A10_K01
Student ma świadomość znaczenia roślin ogrodniczych w propagowaniu zdrowego żywienia i aktywnego spędzania czasu
UWW_1A_K02C-2T-A-7, T-A-1M-2, M-3S-3, S-2
UWW_1A_A10_K02
Student będzie miał świadomość łączenia potrzeb fizycznych i psychicznych organizmu i spełanianiu ich podczas wolego czasu
UWW_1A_K02C-2, C-3T-A-1, T-A-5, T-A-7, T-A-8M-4, M-2, M-5S-2, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
UWW_1A_A10_W01
Student po zrealizowaniu części wykładowej będzie znał podstawowy skład roślinnych produktów spożywczych i będzie w stanie prawidłowo łączyć komponenty w celu skonstruowania odpowiedniej diety.
2,0
3,0Student zna wybrany skład produktów spożywczych
3,5
4,0
4,5
5,0
UWW_1A_A10_W02
Student zna właściwości prozdrowotne surowców i produktów pochodzenia roślinnego.
2,0
3,0Student zna w stopniu podstawowym właściwości prozdrowotne surowców i produktów pochodzenia roślinnego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
UWW_1A_A10_U01
Student praktycznie wykorzystuje zdobytą wiedzę w kształtowaniu zasad zdrowego trybu życia poprzez właściwe wykorzystanie roślin ogrodniczych w tworzeniu otoczenia przyjaznego, sprzyjającego aktywnemu spędzaniu czasu
2,0
3,0Student ma ogólne pojęcie odnośnie kształtowania zasad zdrowego trybu zycia poprzez właściwe wykorzystanie roślin ogrodniczych w tworzeniu otoczenia przyjaznego, sprzyjającego aktywnemu spędzaniu czasu
3,5
4,0
4,5
5,0
UWW_1A_A10_U02
Student potrafi samodzielnie skonstruować całodzienną dietę w oparciu o wartość odżywczą, dietetyczną i kaloryczną żywności
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym samodzielnie skonstruować całodzienną dietę w oparciu o wartość odżywczą, dietetyczną i kaloryczną żywności
3,5
4,0
4,5
5,0
UWW_1A_A10_U03
Student będzie potrafił połączyć rekreacyjnie spędzanie wolnego czasu z właściwym doborem ćwiczeń fizycznych - dostosowanych do trybu życia, a tym samym potrzeb organizmu
2,0
3,0Student zna podstawowe ćwiczenia fizyczne, nie wdraża ich jako spędzanie wolnego czasu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
UWW_1A_A10_K01
Student ma świadomość znaczenia roślin ogrodniczych w propagowaniu zdrowego żywienia i aktywnego spędzania czasu
2,0
3,0Student rozumie w stopniu podstawowym znaczenie roślin ogrodniczych w propagowaniu zdrowego żywienia i aktywnego spędzania czasu
3,5
4,0
4,5
5,0
UWW_1A_A10_K02
Student będzie miał świadomość łączenia potrzeb fizycznych i psychicznych organizmu i spełanianiu ich podczas wolego czasu
2,0
3,0Student posiada w stopniu podstawowym świadomość łączenia potrzeb fizycznych i psychicznych organizmu
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Gawęcki J., Hryniewiecki L., Żywienie człowieka. Podstawy nauki o żywieniu, PWN, Warszawa, 2004
  2. Hewson M. L., Horticulture as therapy. A practical guide to using horticulture as therapeutic tool, HTM, 2004
  3. Hyams E., Rośliny w służbie człowieka, PWN, Warszawa, 1974
  4. Jędzraejko K., Kowalczyk B, Bacler B., Rośliny kosmetyczne, TEKST, Bydgoszcz, 2007
  5. Keville K., Zielona apteka. rośliny, które leczą i zapobiegają, Świat Książki, Warszawa, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Brud Wł., Konopacka I., Tajemnice aromaterapii, Pachnąca Apteka, Warszawa, 1998

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Oddziaływanie roślin ozdobnych na zdrowie fizyczne, rozwój emocjonalny i zachowanie człowieka3
T-A-2Właściwości prozdrowotne i możliwości wykorzystania w żywieniu człowieka owoców pochodzących ze stanowisk naturalnych2
T-A-3Wykorzystanie kwiatów, ziół, owoców i warzyw w kosmetologii oraz aromaterapii3
T-A-4Wykorzystanie surowców i produktów pochodzenia roślinnego w zdrowym żywieniu. Konstruowanie całodziennej diety w oparciu o wartość odżywczą, dietetyczną i kaloryczną żywności. Podstawy bezpieczeństwa żywności2
T-A-5Polis, psyche i soma - ogólne zasady, którymi należy kierować się przy wyborze zdrowego stylu życia. Obliczanie dla każdego studenta indywidualnego Indeksu Masy Ciała (BMI Body Masds Index)2
T-A-6Znaczenie prawidłowych zestawów produktów spożywczych w leczeniu chorób metodami naturalnymi.1
T-A-7Wysiłek fizyczny - potrzeba prawidłowego funkcjonowania organizmu. Organizacja czasu wolnego związana z wysiłkiem fizycznym - dobór ćwiczeń fizycznych w zależności od trybu pracy, wieku i płci1
T-A-8Potrzeby psychiczne organizmu ludzkiego. Masaż - jedna z metod medycyny dalekiego wschodu - masaż shiatsu1
15
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaUWW_1A_A10_W01Student po zrealizowaniu części wykładowej będzie znał podstawowy skład roślinnych produktów spożywczych i będzie w stanie prawidłowo łączyć komponenty w celu skonstruowania odpowiedniej diety.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWW_1A_W17student ma wiedzę w zakresie technologii przechowywania i przetwarzania winogron i innych produktów ogrodniczych
Cel przedmiotuC-2Zdobycie pogłębionej wiedzy z zakresu zasad zdrowego trybu życia
C-1Wyrobienie nawyku zdrowego trybu życia poprzez właściwe wykorzystanie roślin ogrodniczych w aktywnym spędzaniu czasu
Treści programoweT-A-2Właściwości prozdrowotne i możliwości wykorzystania w żywieniu człowieka owoców pochodzących ze stanowisk naturalnych
T-A-4Wykorzystanie surowców i produktów pochodzenia roślinnego w zdrowym żywieniu. Konstruowanie całodziennej diety w oparciu o wartość odżywczą, dietetyczną i kaloryczną żywności. Podstawy bezpieczeństwa żywności
T-A-6Znaczenie prawidłowych zestawów produktów spożywczych w leczeniu chorób metodami naturalnymi.
Metody nauczaniaM-2Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-1Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena prezentacji
S-2Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w dyskusję
S-1Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w wykład konwersatoryjny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna wybrany skład produktów spożywczych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaUWW_1A_A10_W02Student zna właściwości prozdrowotne surowców i produktów pochodzenia roślinnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWW_1A_W17student ma wiedzę w zakresie technologii przechowywania i przetwarzania winogron i innych produktów ogrodniczych
Cel przedmiotuC-2Zdobycie pogłębionej wiedzy z zakresu zasad zdrowego trybu życia
Treści programoweT-A-2Właściwości prozdrowotne i możliwości wykorzystania w żywieniu człowieka owoców pochodzących ze stanowisk naturalnych
T-A-4Wykorzystanie surowców i produktów pochodzenia roślinnego w zdrowym żywieniu. Konstruowanie całodziennej diety w oparciu o wartość odżywczą, dietetyczną i kaloryczną żywności. Podstawy bezpieczeństwa żywności
Metody nauczaniaM-2Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-1Wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna związana z tematyką ćwiczeń
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w wykład konwersatoryjny
S-2Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w dyskusję
S-4Ocena formująca: Sprawdzian w formie testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna w stopniu podstawowym właściwości prozdrowotne surowców i produktów pochodzenia roślinnego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaUWW_1A_A10_U01Student praktycznie wykorzystuje zdobytą wiedzę w kształtowaniu zasad zdrowego trybu życia poprzez właściwe wykorzystanie roślin ogrodniczych w tworzeniu otoczenia przyjaznego, sprzyjającego aktywnemu spędzaniu czasu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWW_1A_U09student ma umiejętność wyboru oraz zaplanowania metod i technologii uprawy w celu uzyskania najlepszych efektów produkcyjnych ze szczególnym uwzględnieniem jakości produktu finalnego oraz analizy ekonomicznej przedsięwzięcia
Cel przedmiotuC-1Wyrobienie nawyku zdrowego trybu życia poprzez właściwe wykorzystanie roślin ogrodniczych w aktywnym spędzaniu czasu
Treści programoweT-A-1Oddziaływanie roślin ozdobnych na zdrowie fizyczne, rozwój emocjonalny i zachowanie człowieka
T-A-3Wykorzystanie kwiatów, ziół, owoców i warzyw w kosmetologii oraz aromaterapii
Metody nauczaniaM-3Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna związana z tematyką ćwiczeń
M-1Wykład konwersatoryjny
M-2Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-5Ocena formująca: Zaangażowanie podczas zajęć aktywizujących
S-3Ocena formująca: Ocena prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma ogólne pojęcie odnośnie kształtowania zasad zdrowego trybu zycia poprzez właściwe wykorzystanie roślin ogrodniczych w tworzeniu otoczenia przyjaznego, sprzyjającego aktywnemu spędzaniu czasu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaUWW_1A_A10_U02Student potrafi samodzielnie skonstruować całodzienną dietę w oparciu o wartość odżywczą, dietetyczną i kaloryczną żywności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWW_1A_U14student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe związane z kierunkiem studiów, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
Cel przedmiotuC-2Zdobycie pogłębionej wiedzy z zakresu zasad zdrowego trybu życia
Treści programoweT-A-4Wykorzystanie surowców i produktów pochodzenia roślinnego w zdrowym żywieniu. Konstruowanie całodziennej diety w oparciu o wartość odżywczą, dietetyczną i kaloryczną żywności. Podstawy bezpieczeństwa żywności
T-A-2Właściwości prozdrowotne i możliwości wykorzystania w żywieniu człowieka owoców pochodzących ze stanowisk naturalnych
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny
M-4Metody praktyczne - pokaz
M-2Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Sprawdzian w formie testu
S-1Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w wykład konwersatoryjny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym samodzielnie skonstruować całodzienną dietę w oparciu o wartość odżywczą, dietetyczną i kaloryczną żywności
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaUWW_1A_A10_U03Student będzie potrafił połączyć rekreacyjnie spędzanie wolnego czasu z właściwym doborem ćwiczeń fizycznych - dostosowanych do trybu życia, a tym samym potrzeb organizmu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWW_1A_U17student posiada umiejętność oceny znaczenia w życiu człowieka zagadnień wynikających z nauk humanistycznych i społecznych
Cel przedmiotuC-3Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu spełniania potrzeb fizycznych i psychicznych organizmu
Treści programoweT-A-8Potrzeby psychiczne organizmu ludzkiego. Masaż - jedna z metod medycyny dalekiego wschodu - masaż shiatsu
T-A-7Wysiłek fizyczny - potrzeba prawidłowego funkcjonowania organizmu. Organizacja czasu wolnego związana z wysiłkiem fizycznym - dobór ćwiczeń fizycznych w zależności od trybu pracy, wieku i płci
Metody nauczaniaM-5Metoda aktywizująca - ćwiczenia fizyczne
M-4Metody praktyczne - pokaz
Sposób ocenyS-5Ocena formująca: Zaangażowanie podczas zajęć aktywizujących
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe ćwiczenia fizyczne, nie wdraża ich jako spędzanie wolnego czasu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaUWW_1A_A10_K01Student ma świadomość znaczenia roślin ogrodniczych w propagowaniu zdrowego żywienia i aktywnego spędzania czasu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWW_1A_K02Student jest świadomy znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Cel przedmiotuC-2Zdobycie pogłębionej wiedzy z zakresu zasad zdrowego trybu życia
Treści programoweT-A-7Wysiłek fizyczny - potrzeba prawidłowego funkcjonowania organizmu. Organizacja czasu wolnego związana z wysiłkiem fizycznym - dobór ćwiczeń fizycznych w zależności od trybu pracy, wieku i płci
T-A-1Oddziaływanie roślin ozdobnych na zdrowie fizyczne, rozwój emocjonalny i zachowanie człowieka
Metody nauczaniaM-2Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-3Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna związana z tematyką ćwiczeń
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena prezentacji
S-2Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w dyskusję
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie w stopniu podstawowym znaczenie roślin ogrodniczych w propagowaniu zdrowego żywienia i aktywnego spędzania czasu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaUWW_1A_A10_K02Student będzie miał świadomość łączenia potrzeb fizycznych i psychicznych organizmu i spełanianiu ich podczas wolego czasu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWW_1A_K02Student jest świadomy znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Cel przedmiotuC-2Zdobycie pogłębionej wiedzy z zakresu zasad zdrowego trybu życia
C-3Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu spełniania potrzeb fizycznych i psychicznych organizmu
Treści programoweT-A-1Oddziaływanie roślin ozdobnych na zdrowie fizyczne, rozwój emocjonalny i zachowanie człowieka
T-A-5Polis, psyche i soma - ogólne zasady, którymi należy kierować się przy wyborze zdrowego stylu życia. Obliczanie dla każdego studenta indywidualnego Indeksu Masy Ciała (BMI Body Masds Index)
T-A-7Wysiłek fizyczny - potrzeba prawidłowego funkcjonowania organizmu. Organizacja czasu wolnego związana z wysiłkiem fizycznym - dobór ćwiczeń fizycznych w zależności od trybu pracy, wieku i płci
T-A-8Potrzeby psychiczne organizmu ludzkiego. Masaż - jedna z metod medycyny dalekiego wschodu - masaż shiatsu
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne - pokaz
M-2Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-5Metoda aktywizująca - ćwiczenia fizyczne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Potwierdzone przygotowanie i zaangażowanie studenta w dyskusję
S-5Ocena formująca: Zaangażowanie podczas zajęć aktywizujących
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada w stopniu podstawowym świadomość łączenia potrzeb fizycznych i psychicznych organizmu
3,5
4,0
4,5
5,0