Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Matematyka:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Matematyka | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jurij Chigariev <Jurij.Chigariev@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z matematyki w zakresie szkoły średniej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności rozwiązywania zagadnień formułowanych w postaci opisu algebraicznego. |
C-2 | Przedstawianie graficzne najważniejszych funkcji matematycznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Elementy logiki matematycznej. | 2 |
T-A-2 | Najważniejsze rodzaje funkcji matematycznych jednej zmiennej i ich wykresy. | 3 |
T-A-3 | Macierze i wyznaczniki. | 2 |
T-A-4 | Układy równań liniowych. Metoda Cramera. | 2 |
T-A-5 | Rachunek wektorowy. Iloczyn skalarny i wektorowy. | 3 |
T-A-6 | Geometria analityczna na płaszczyźnie. | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Elementy logiki matematycznej. Podstawowe pojęcia. | 2 |
T-W-2 | Najważniejsze rodzaje funkcji matematycznych jednej zmiennej i ich wykresy. | 2 |
T-W-3 | Macierze i wyznaczniki. | 3 |
T-W-4 | Układy równań liniowych. Metoda Cramera. | 2 |
T-W-5 | Rachunek wektorowy | 3 |
T-W-6 | Geometria analityczna na płaszczyźnie. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach. | 15 |
A-A-2 | Samodzielne rozwiązywanie zadań. | 12 |
A-A-3 | Konsultacje. | 15 |
A-A-4 | Przygotowanie do zaliczenia. | 2 |
44 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 15 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie omawianych na wykładzie tematów. | 15 |
A-W-3 | Konsultacje | 5 |
A-W-4 | Przygotowanie się do zaliczenia. | 10 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia praktyczne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: aktywność na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: sprawdziany pisemne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_B01_W01 Student powinien definiować pojęcia z zakresu matematyki oraz rozwiązywać zadania matematyczne. | OG_1A_W01, OG_1A_W07 | — | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-3, T-A-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_B01_U01 Student umie zastosować nabytą wiedzę matematyczną do rozwiązywania praktycznych problemów. | OG_1A_U08 | — | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-3, T-A-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_B01_K01 Student ma aktywną postawę w procesie samokształcenia w zakresie wiedzy matematycznej, przydatnej w wykonywanej pracy zawodowej. | OG_1A_K01, OG_1A_K04, OG_1A_K06 | — | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-3, T-A-6 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_B01_W01 Student powinien definiować pojęcia z zakresu matematyki oraz rozwiązywać zadania matematyczne. | 2,0 | Student nie zdobył wiedzy w zakresie matematyki. |
3,0 | Student w stopniu zadowalającym zdobył wiedzę w zakresie matematyki. | |
3,5 | Student w stopniu dostatecznym zdobył wiedzę w zakresie matematyki. | |
4,0 | Student w stopniu dobrym zdobył wiedzę w zakresie matematyki. | |
4,5 | Student w stopniu dobrym zdobył wiedzę w zakresie matematyki oraz był aktywny na zajęciach. | |
5,0 | Student w stopniu bardzo dobrym zdobył wiedzę w zakresie matematyki oraz był aktywny na zajęciach. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_B01_U01 Student umie zastosować nabytą wiedzę matematyczną do rozwiązywania praktycznych problemów. | 2,0 | Student nie umie stosować nabytej wiedzy do rozwiązywania praktycznych problemów. |
3,0 | Student w stopniu zadowalającym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania praktycznych problemów. | |
3,5 | Student w stopniu dostatecznym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania praktycznych problemów. | |
4,0 | Student w stopniu dobrym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania praktycznych problemów. | |
4,5 | Student w stopniu dobrym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania praktycznych problemów oraz był aktywny na zajęciach | |
5,0 | Student w stopniu bardzo dobrym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania praktycznych problemów oraz był aktywny na zajęciach |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_B01_K01 Student ma aktywną postawę w procesie samokształcenia w zakresie wiedzy matematycznej, przydatnej w wykonywanej pracy zawodowej. | 2,0 | Student nie ma aktywnej postawy w procesie samokształcenia i nie przestrzega zasad etyki. |
3,0 | Student w stopniu zadowalającym wykazuje aktywną postawę w procesie samokształcenia i przestrzega zasad etyki. | |
3,5 | Student w stopniu dostatecznym wykazuje aktywną postawę w procesie samokształcenia i przestrzega zasad etyki. | |
4,0 | Student w stopniu dobrym wykazuje aktywną postawę w procesie samokształcenia i przestrzega zasad etyki. | |
4,5 | Student w stopniu dobrym wykazuje aktywną postawę w procesie samokształcenia i przestrzega zasad etyki oraz aktywnie uczestniczy w zajęciach. | |
5,0 | Student w stopniu bardzo dobrym wykazuje aktywną postawę w procesie samokształcenia i przestrzega zasad etyki oraz aktywnie uczestniczy w zajęciach. |
Literatura podstawowa
- Majkowska M., Matematyka nie tylko dla leśników, SGGW, Warszawa, 2004
- Winnicki K. i inni, Zbiór przykładów i zadań z matematyki dla studentów studiów zaocznych, Akademia Rolnicza, Szczecin, 2002
Literatura dodatkowa
- Pasewicz W., Matematyka dla studentów akademii rolniczych, Akademia Rolnicza, Szczecin, 1999