Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (S1)
Sylabus przedmiotu Seminarium I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Turystyka i rekreacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauki przyrodnicze, nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra/Zakład | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl>, prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | ogólna wiedza kierunkowa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | przygotowanie do uczesticzenia w badaniach naukowych i napisania pracy dyplomowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Omowienie procedury dyplomowania na Wydziale. Określenie głównych kierunków badań realizowanych na Wydziale i przez jednostkę, w zakresie objętym kierunkiem studiów. Prezentacja zakresów tematycznych i tematycznych potencjalnych tematów prac dyplomowych. Analiza przykładowych i proponowanych przez studentów ujęć tematów prac. | 9 |
T-S-2 | Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych. Techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł. Zbieranie, porządkowanie i analiza materiału badawczego. Prezentacja wyników badań | 6 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w seminariach | 15 |
A-S-2 | Przygotowanie sie do zajęć | 5 |
A-S-3 | przygotowanie sie do prezentacji koncepcji i planu pracy | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Studium przypadków |
M-2 | Przykładowe tematy prac -referaty przygotowane przez studentów |
M-3 | Dyskusje po prezentacji referatów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_A12_W01 student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach ekonomii | TiR_1A_W01 | — | C-1 | T-S-1, T-S-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_A12_U01 umiejętność okreslenia problemu badawczego oraz dobór metod do realizacji badań | TiR_1A_U06, TiR_1A_U01, TiR_1A_U03, TiR_1A_U05, TiR_1A_U08 | — | C-1 | T-S-1, T-S-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_A12_K01 student potrafi zastosować zdobytą wiedzę do pisania pracy. | TiR_1A_K03, TiR_1A_K06, TiR_1A_K07 | — | C-1 | T-S-1, T-S-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_A12_W01 student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach ekonomii | 2,0 | |
3,0 | student , na postawie podanych przykładów, wie jakie elementy powinny się znaleźć w temacie pracy | |
3,5 | student potrafi objaśnić różnice między pracami teretycznymi i paktycznymi | |
4,0 | student definiuje istotę problemu badawczego | |
4,5 | student potrafi opisać wybrany problem badawczy w krótkich formach pisemnych i zna zalecaną strukturę takich prac | |
5,0 | student definiuje podstawowe metody badawcze |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_A12_U01 umiejętność okreslenia problemu badawczego oraz dobór metod do realizacji badań | 2,0 | |
3,0 | student potrafi dobrać podstawowe metody badawcze do danego problemu/tematu pracy | |
3,5 | student potrafi zastosować w praktyce techniki pisania pracy | |
4,0 | student potrafi wyszukiwać informacje zawarte w materiałach wtórnych | |
4,5 | student potrafi formułować pytania badawcze | |
5,0 | student potrafi zaprezentować wybrany temat pracy |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_A12_K01 student potrafi zastosować zdobytą wiedzę do pisania pracy. | 2,0 | student nie potrafi zastosować zdobytej wiedzy do pisania pracy |
3,0 | potrafi samodzielnie w stopniu wystarczającym przedstawić koncepcje pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Stachak S., Wstęp do metodologii nauk ekonomicznych, Książka i Wiedza, Warszawa, 2006
Literatura dodatkowa
- Pioterek P., Zieleniecka B., Technika pisania prac dyplomowych, Poznań, 2006
- Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej., CeDeWu, Warszawa, 2009
- Grzybowski P.P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
- ., Standardy przygotowania prac dyplomowych na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie
- Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacka, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012, 8