Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (S1)
Sylabus przedmiotu Promocja i informacja w turystyce:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Turystyka i rekreacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauki przyrodnicze, nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Promocja i informacja w turystyce | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Leonid Worobjow <Leonid.Worobjow@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Studenci mają posiąść szerszą wiedzę obejmującą zagadnienia promocji oraz skutecznego informowania. |
C-2 | Studenci powinni nabyć umiejętność samodzielnego analizowania skutecznych przekazów promocyjnych |
C-3 | Studenci powinni samodzielnie tworzyć przekazy informacyjne, jak notatki prasowe |
C-4 | Studenci powinni pozyskiwać informacje z rynku i wykorzystywać do działan promocyjnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Wady i zalety marketingu | 2 |
T-A-2 | Otoczenie marketingowe | 2 |
T-A-3 | Segmentacja rynku | 3 |
T-A-4 | Badania marketingowe – zarys | 3 |
T-A-5 | Produkt – fortyfikacja | 3 |
T-A-6 | Cena jako narzędzie marketingu | 3 |
T-A-7 | Ogólna charakterystyka dystrybucji | 2 |
T-A-8 | Wybrane narzędzia promocji - reklama i public relations | 2 |
T-A-9 | Analiza strategii komunikacji podmiotu - studia przypadków. | 2 |
T-A-10 | Mocne i słabe strony tradycyjnych metod promocji. | 2 |
T-A-11 | Nowoczesne techniki promocyjne - zastosowanie w turystyce. | 2 |
T-A-12 | Oferta turystyczna - możliwości promocji. | 2 |
T-A-13 | Determinanty skutecznego informowania. | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota i znaczenie marketingu | 3 |
T-W-2 | Promocja jako zespół technik informacyjnych. | 2 |
T-W-3 | Sfera turystyki - informacja a oczekiwania odbiorców. | 2 |
T-W-4 | Sytuacja rynkowa podmiotu a narzędzia promocji. | 2 |
T-W-5 | Czy informacja może zaszkodzić - etyka a działania promocyjne. | 2 |
T-W-6 | Badania potrzeb i zachowań konsumentów jako źródło informacji o rynku | 2 |
T-W-7 | Zasady i rodzaje marketingu | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Analiza przypadków - praca własna przygotowująca do zajęć. | 7 |
A-W-3 | Przygotowanie do kolokwium. | 8 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy. |
M-3 | Praca w grupach |
M-4 | Analiza tekstów i dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: kolokwium - pytania testowe i problemowe |
S-3 | Ocena formująca: przygotowanie analizy przypadku - techniki promocyjne w turystyce |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_E3_W01 Student potrafi wybrać działania promocyjne dla danego podmiotu. | TiR_1A_W08 | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-A-12, T-A-10, T-A-11 | M-2, M-4 | S-1 |
TiR_1A_E3_W02 Student podiada wiedzę na temat sposobów pozyskiwania informacji rynkowych | TiR_1A_W08 | — | C-4 | T-W-3, T-W-6 | M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_E3_U01 Student wykorzystuje wiedzę z zakresu promocji do tworzenia programów marketingowych podmiotu | TiR_1A_U05 | — | C-1 | T-W-4, T-W-2, T-A-10 | M-1, M-3 | S-2 |
TiR_1A_E3_U02 Student posługuje się odpowiednim językiem i argumentacją przy tworzeniu informacji o ofercie | TiR_1A_U08 | — | C-2, C-3 | T-W-3, T-A-10, T-A-13 | M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_E3_K01 Student potrafi jasno komunikować mocne strony oferty | TiR_1A_K04 | — | C-2, C-3 | T-W-4, T-W-2, T-A-13 | M-3, M-4 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_E3_W01 Student potrafi wybrać działania promocyjne dla danego podmiotu. | 2,0 | Student nie posiada wystarczającej wiedzy |
3,0 | Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student potrafi wybrać działania promocyjne dla danego podmiotu. | |
4,0 | Opanował wiedzę w stopniu dobrym | |
4,5 | Opanował wiedzę w stopniu dobrym plus | |
5,0 | Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym | |
TiR_1A_E3_W02 Student podiada wiedzę na temat sposobów pozyskiwania informacji rynkowych | 2,0 | Nie posiada wiedzy |
3,0 | Student podiada wiedzę na temat sposobów pozyskiwania informacji rynkowych | |
3,5 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym | |
4,0 | Opanował wiedzę w stopniu dobrym | |
4,5 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_E3_U01 Student wykorzystuje wiedzę z zakresu promocji do tworzenia programów marketingowych podmiotu | 2,0 | Nie posiada wystarczającej wiedzy |
3,0 | Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym | |
4,0 | Opanował wiedzę w stopniu dobrym | |
4,5 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | Student wykorzystuje wiedzę z zakresu promocji do tworzenia programów marketingowych podmiotu | |
TiR_1A_E3_U02 Student posługuje się odpowiednim językiem i argumentacją przy tworzeniu informacji o ofercie | 2,0 | Nie posiada wystarczającej wiedzy |
3,0 | Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym | |
4,0 | Opanował wiedzę w stopniu dobrym | |
4,5 | Student posługuje się odpowiednim językiem i argumentacją przy tworzeniu informacji o ofercie | |
5,0 | Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_E3_K01 Student potrafi jasno komunikować mocne strony oferty | 2,0 | Nie posiada wystarczającej wiedzy |
3,0 | Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym | |
4,0 | Student potrafi jasno komunikować mocne strony oferty | |
4,5 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Bąk S., Marketing w gospodarce turystycznej, Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie, Częstochowa, 2000
- Johann M., Strategie marketingowe w tirystyce, Difin, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Kurek W., Turystyka, PWN, Warszawa, 2008